انتخاب عنوان آگهی فروش 1

عنوان آگهی چیست؟ | اهمیت عنوان آگهی فروش

همه کسب و کارها، خصوصا کسب و کارهای اینترنتی، نیاز به بازدید و کلیک فراوان دارند. این بازدید و کلیک باید منجر به فروش بیشتر و در نتیجه افزایش درامد شود. اگر غیر این باشد، چیزی به غیر از اتلاف وقت و سرمایه نخواهیم داشت.

انتخاب عنوان آگهی فروش، می تواند نقش خیلی مهمی در برندینگ یک کسب و کار داشته باشد. قبل از نوشتن عنوان تبلیغ و انتشار آن، لحظه ای وقت بگذارید و مطمئن شوید که بهترین عنوان ممکن را انتخاب کرده اید. انتخاب یک عنوان مناسب برای ثبت در آگهی ویژه یا رپورتاژ آگهی، نقش زیادی در موفقیت یا شکست شما در فروش محصول خود خواهد داشت.

انتخاب عنوان آگهی فروش و تبلیغ تجاری مناسب می تواند مخاطب هدف شما را دقیقا شناسایی و ارتباط فوری برقرار کند. در هنگام نوشتن آگهی تبلیغاتی باید به وضوح نشان داده شود که چه کسی باید محصول شما را بخرد یا دانلود کند، چرا باید آن را بخرد یا دانلود کند و چگونه از آن سود می برد؟

در این مطلب، ویژگی‌های کلیدی عناوین آگهی فروش و تبلیغات تجاری موفق را بررسی می‌کند، از جمله 10 سوال که باید هنگام طوفان فکری و/یا سنجش گزینه‌های عنوان خود بپرسید.

 

چطور عنوان آگهی فروش جذاب بنویسیم؟

10 ایده جذاب برای انتخاب عنوان آگهی فروش 

همراه با نمونه عنوان آگهی فروش 

چطور عنوان آگهی فروش جذاب بنویسیم؟

1. قول: آیا عنوان شما به وضوح سود مورد نظر را نوید می دهد؟ 

عنوانی را انتخاب کنید که به وضوح مزایایی را که محصول شما به مخاطبان شما ارائه می دهد، توصیف کند. بهترین عناوین نوید حل یک مشکل یا کمک به مخاطب برای رسیدن به هدف مورد نظر را می دهند.

بیایید با مقایسه دو عنوان زیر شروع کنیم:

 

عنوان اول توضیح می دهد که برای یک تی وی روم زیبا به چه ابزار و طرحی نیاز هست. و عنوان دوم مزایایی را که مخاطبان با صرف هزینه کم در اجرای طراحی برای دفتر کار خانگی شیک و خاص خواهند داشت را توضیح می دهد.

2. ویژگی: آیا عنوان شما شامل جزئیات پشتیبانی می‌شود که ویژگی و فوریت را اضافه می‌کند؟

مشخصات، مانند اعداد، اعتبار و فوریت را به عناوین شما می‌افزایند.

اعداد ساختاری را برای اطلاعات فراهم می کنند، مثلا: 5 نکته مهم در طراحی اتاق کودک  5 نکته اهمیت خاصی به ویژگی طراحی اتاق کودک داده  ولی («طراحی اتاق کودک» چندان قانع‌کننده و جذاب به نظر نمی‌رسد، حالا اینطور نیست؟)

اعداد همچنین با توصیف آنها در مجموعه ای از وظایف آسان برای دستیابی به اهداف بزرگ به نظر می رسد، مانند "20 ایده دکوراسیون هال و پذیرایی منزل شیک"

علاوه بر این، اعداد و ارقام می‌توانند با ارائه جدول زمانی برای موفقیت، فوریت را افزایش دهند، مثلا نحوه دقیق هواگیری شوفاژ در 5 دقیقه

همانطور که در کتاب Jay Conrad Levinson و Al Lautenschlager «بازاریابی چریکی در 30 روز» آمده است. اما عنوان مورد علاقه من "فوریت" "21 پوند در 21 روز: سم زدایی رژیم غذایی تاکستان مارتا" است. عنوان اینجا نشان می دهد که چقدر می توانید وزن کم کنید و چقدر سریع می توانید آن را کم کنید، این دقیقاً همان چیزی است که مصرف کنندگان بالقوه هنگام بررسی یک کتاب رژیم غذایی می خواهند بدانند.

3. هدف گذاری: آیا در عنوان خود بر خوانندگان مورد نظر خود تأکید کرده اید؟ 

در صورت امکان، خوانندگان مورد نظر خود را در عنوان کتاب خود شناسایی کنید. این باعث می شود مقاله، کتاب یا کاغذ سفید شما به نظر برسد که «برای آنها نوشته شده است». شما می توانید با نام بردن از آنها، یا با توصیف ویژگی های آنها، بازار خود را هدف قرار دهید. در هر صورت، هر چه واضح تر باشید، بهتر است.

CJ Hayden "در حال حاضر مشتریان دریافت کنید: یک برنامه بازاریابی 28 روزه برای حرفه ای ها، مربیان و مشاوران" خوانندگان را بر اساس شغل مورد نظر قرار می دهد، در حالی که هایدی مورکف و شارون مازل "What to Expect When You're Expecting" را بر اساس شرایط هدف قرار می دهد. «راهنمای بقای مادر مجرد» پاتریس کارست.

جی کنراد لوینسون استاد هدف قرار دادن بخش های خاص بازار است. پس از موفقیت اولیه کتاب خود، "بازاریابی چریکی"، او ایده های خود را با صدها بخش مختلف بازار تطبیق داد (یعنی "بازاریابی چریکی برای نویسندگان"، "بازاریابی چریکی برای مشاوران مالی" و غیره). او همچنین نسخه هایی نوشت که به وظایف خاصی می پرداختند (یعنی «بازاریابی چریکی در اینترنت»).

رویکرد دیگر این است که بازار خود را با توصیف افرادی که نیستند، هدف قرار دهید ، مانند «کتاب طراحی غیر طراحان» رابین ویلیامز.

4. موقعیت: آیا عنوان شما نشریه شما را از عناوین رقیب متمایز می کند؟ 

یکی از بهترین نمونه‌های موقعیت‌یابی، سری «…برای آدمک‌ها» است (به عنوان مثال، «شراب قرمز برای آدمک‌ها»). اگر یک خریدار شراب آگاه باشید، شراب قرمز برای Dummies برای شما جالب نخواهد بود. اما، اگر فقط قدردانی خود را نسبت به شراب قرمز افزایش می دهید، احتمالاً بلافاصله به سمت این عنوان جذب خواهید شد.

با مسخره کردن کسانی که ظاهراً «متخصص» هستند، مجموعه کتاب «…برای آدمک‌ها» جامعه‌ای را در میان کسانی ایجاد می‌کند که مایلند بپذیرند که موضوعی را نمی‌فهمند، اما همچنان می‌خواهند اطلاعات به روشی غیررسمی ارائه شود.

همچنین می‌توانید با تأکید بر رویکرد خود، مانند «پیشگیری و درمان سرطان با داروهای طبیعی»، نشریه خود را در جایگاه خود قرار دهید.

5. تعامل: آیا کنجکاوی خواننده خود را درگیر کردید یا از استعاره استفاده کردید تا عنوان خود را به یاد ماندنی تر کنید؟

در اینجا سه ​​ابزار ادبی وجود دارد که می توانید از آنها برای جلب علایق خواننده خود استفاده کنید:

  • استعاره ها با ارائه تصویر ذهنی یا نقطه مقایسه موضوعی که در مورد آن صحبت می کنید، عناوین را آسان تر می کنند و درک و به خاطر سپردن آنها را آسان می کنند. "بازاریابی چریکی" جی کنراد لوینسون، با تشبیه تاکتیک های بازاریابی به تاکتیک های مورد استفاده در جنگ چریکی، وعده خود را مبنی بر توصیف راه های غیر متعارف برای دستیابی به موفقیت بیان می کند. یکی دیگر از سریال‌های مبتنی بر استعاره، مجموعه «سوپ مرغ برای…» است که با ارجاع دادن به غذایی که مادران و مادربزرگ‌ها به طور سنتی برای اعضای خانواده‌شان که به مقداری TLC در شرایط آب‌وهوایی نیاز دارند، سرو می‌کنند، احساس گرم و محبت‌آمیزی را منتقل می‌کند.
  • الیتراسیون یا صامت های قافیه نیز به خاطر سپردن عنوان ها را آسان تر می کند. به عنوان مثال می توان به «فراتر از نقاط گلوله» کلیف اتکینسون، «کلماتی که کار می کنند: این چیزی نیست که شما می گویید، آن چیزی است که مردم می شنوند» اثر دکتر فرانک لونتز و «نوشتن برای وب: ایجاد محتوای وب جذاب با استفاده از کلمات، تصاویر و» لین فلدر اشاره کرد. صدا."
  • کنجکاوی می‌تواند با کلمات غیرمنتظره یا اصطلاحات متناقض برانگیخته شود، که می‌تواند به جدا کردن محتوای شما از درمان‌های «کسل‌کننده‌تر» درباره همان موضوع کمک کند. به عنوان مثال می توان به «آرایشگر ثروتمند» دیوید چیلتون اشاره کرد. تضاد بین "ثروت" و "آرایشگر" خوانندگان را وادار می کند تا دریابند "چگونه" و "چرا" آرایشگران می توانند ثروتمند شوند.

تیم فریس با اولین کتاب خود با عنوان " هفته کاری 4 ساعته: فرار از 9 تا 5، هرجا زندگی کنید و به ثروتمندان جدید بپیوندید" کنجکاوی را به سطح جدیدی رساند . وقتی در موردش شنیدم شک کردم. پس از همه، چگونه می تواند درست باشد؟ اما، مانند بسیاری دیگر، آن را خریدم زیرا می‌خواستم بدانم او چه می‌گوید.

6. صدا: آیا عنوان شما با لحن محاوره ای ارتباط برقرار می کند؟

عناوین باید قول خود را با کلماتی ارائه دهند که به راحتی قابل درک باشد. بهترین عناوین دارای آشکاری یا شفافیت تقریبا ساده ای هستند، مانند:

  • مایکل پورت «خودت را جامد کتاب کن»
  • اسکات بلسکی "تفکیل ایده ها"
  • دیوید آلن "به انجام رساندن کارها"

عنوان‌ها هرگز نمی‌توانند خیلی ساده یا خیلی واضح باشند، نکته‌ای که مایکل لارسن، نویسنده، که عنوان کتاب پرفروش کلاسیک و همیشگی‌اش را «چگونه یک پیشنهاد کتاب بنویسیم» و ادامه‌اش را «چگونه یک نماینده ادبی پیدا کنیم» عنوان کرد، به خوبی دریافت کرده است. "

انتخاب افعال مناسب: افعالی که در عنوان کتاب خود استفاده می کنید نقش مهمی در رویکرد خوانندگان به کتاب شما دارند.

  • افعال امری یا عملی: عناوین امری با یک "شما" بی صدا شروع می شوند. آنها به شیوه ای عمل محور و محاوره ای ارتباط برقرار می کنند. به اقدام ضمنی در «در حال حاضر مشتریان خود را دریافت کنید و خودتان رزرو کنید» توجه کنید.
  • استفاده از حروف: شما همچنین می‌توانید از فعل‌های عملی یا «ing» برای برقراری ارتباط با یک فرآیند مداوم استفاده کنید، مانند کتاب من، «به‌نظر خوب در چاپ» یا «نوشتن کاغذهای سفید» اثر مایکل استلزنر.

7. مختصر: آیا عنوان خود را با کمترین و کوتاه ترین کلمات ممکن ویرایش کردید؟

عناوین مختصر منجر به انتشار جلدهای پرتأثیر آنلاین و کتابفروشی ها می شود. به یاد داشته باشید، جلد نشریه شما باید در اندازه کوچک خوب به نظر برسد. بنابراین هرچه تعداد کلمات در عنوان شما کمتر باشد، اندازه تایپ بزرگ‌تر می‌تواند تنظیم شود!

هرچه تعداد کلمات کمتر باشد، توجه بیشتری به هر کلمه می شود. مالکوم گلدول در این عنوان کوتاه استاد است، که نمونه‌ای از آن را کتاب‌های او مانند «نقطه اوج»، «چشمک زدن» و «غیرطلبی‌ها» می‌دانند.

8. تقویت: آیا زیرنویسی قرار داده اید که اطلاعات بیشتری را ارائه کند؟

عناوین کوتاه را با زیرنویس های طولانی تر ترکیب کنید که جزئیات بیشتری را ارائه می دهد. در اینجا نمونه‌ای از یک کتاب پرفروش با عنوان دو کلمه‌ای – و زیرنویس 17 کلمه‌ای آورده شده است: «زوجه لاغر: یک راهنمای بی‌معنی برای دختران باهوشی که می‌خواهند از غذای مزخرف دست بردارند و ظاهری شگفت‌انگیز داشته باشند». و یکی از بهترین نمونه‌هایی که می‌توانم در اینجا ارائه دهم، کتاب لری فاین "کتاب پیانو: خرید و داشتن پیانوی نو یا دست دوم" است.

تنها در دو کلمه، "ذن ارائه" گار رینولدز با توصیف آنچه کتاب درباره آن است و همچنین قرار دادن آن به عنوان جایگزینی صلح آمیز برای کتاب های رقیب، صحنه را تنظیم می کند. سپس، زیرنویس اطلاعات اضافی را ارائه می‌کند: «ایده‌های ساده در طراحی و ارائه ارائه».

9. سئو: آیا عنوان شما شامل کلمات کلیدی است که خوانندگان برای جستجوی اطلاعات آنلاین استفاده می کنند؟

در دنیای تحت تسلط اینترنت امروزی، ضروری است که عنوان و زیرنویس نشریه شما حاوی کلمات کلیدی و عباراتی باشد که خوانندگان در هنگام جستجوی اطلاعات مرتبط از آنها استفاده می کنند.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان شما نیز سود زیادی در جذب ترافیک موتور جستجوی ارگانیک به صفحه فرود در وبلاگ یا وب سایت شما دارد – جایی که بازدیدکنندگان می توانند اطلاعات بیشتری کسب کنند و یک نسخه را خریداری یا دانلود کنند.

همانطور که کتاب‌ها را در آمازون مشاهده می‌کنید، توجه داشته باشید که چقدر از زیرنویس‌ها و عنوان‌های سریال برای افزودن کلمات کلیدی اضافی به عنوان و جذب ترافیک بیشتر موتورهای جستجو استفاده می‌شود.

10. تکنیک ها را ترکیب کنید: آیا از بیش از یکی از تکنیک های بالا در عنوان خود استفاده کرده اید؟

عناوین کمی فقط از یک رویکرد استفاده می کنند. بهترین کتاب ها دو یا بیشتر از تکنیک های بالا را برای حداکثر تاثیر ترکیب می کنند. اغلب عناوین تشبیهی یا مبتنی بر استعاره با زیرنویس هایی ترکیب می شوند که ویژگی را ارائه می دهند.

قرار دادن کارت امتیازی ارزیابی عنوان

از کارت امتیاز ارزیابی عنوان بالا برای تجزیه و تحلیل عناوین پیشنهادی برای مقالات، پست های وبلاگ، کتاب ها و سایر پروژه های بازاریابی محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال، هنگام آماده شدن برای جلسه ای که در آن در مورد عناوین محتوای بالقوه بحث می کنید، می توانید نسخه هایی را در اختیار همکاران قرار دهید و از آنها بخواهید یک نسخه پر شده برای هر عنوان محتوای پیشنهادی ایجاد کنند. این امر بحث در مورد ویژگی های عنوان عملی و نه ذهنی را تشویق می کند.

مهمتر از آن، می‌توانید هنگام بازدید از کتابفروشی‌ها یا کتابخانه‌ها، نسخه‌هایی از کارت امتیاز ارزیابی عنوان را با خود ببرید، و هنگام بازدید از وبلاگ‌های مورد علاقه‌تان، نسخه‌هایی از آن در دسترس داشته باشید. هرچه زمان بیشتری را صرف تجزیه و تحلیل عناوین کنید، در ایجاد عناوین خود بهتر خواهید بود!

چند عنوان مورد علاقه خود و آنچه را که در مورد آنها دوست دارید را به عنوان نظرات زیر به اشتراک بگذارید! ببینید آیا دیگران نظرات شما را به اشتراک می گذارند یا خیر.

 

 

این مطلب در حال بروزرسانی و تکمیل ست. لطفا شکیبا باشید.

 

 

لینک های مرتبط

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید