استند گلدان چوبی و فلزی و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی 1

 انواع استند گل(فلزی و چوبی) منحصر به فرد برای گل و گیاه خانه شما

استند گل از متریال های مختلفی ساخته شده اند. در اینجا استفاده از انواع استند گل چوبی و فلزی را در دکوراسیون داخلی انتخاب کرده ایم. استند ها همانند بقیه لوازم و اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی نظر معماران و طراحان داخلی را به خود جلب کرده است.

برای هرنوع سبک در دکوراسیون داخلی باید از استند گل متناسب با آن سبک انتخاب و چیدمان کرد تا هماهنگی و هارمونی لازم با دکوراسیون داخلی را داشته باشند. حتما از استند گل و گیاه برای زیباسازی و نظم دهی اتاق کار و یا محل سکونت استفاده کنید. چرا که انتخاب گیاهان در دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت است.

انواع استند گل

استند گل مناسب سبک مدرن که به شما پیشنهاد میکنم استند گل فلزی است و برای سبک روستیک ( روستایی ) استند گل چوبی را انتخاب کنید. به به کار بردن استند گل مناسب انواع گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی غیر از زیبایی چیدمان فضا را سرشار از انرژی میکند. استند گل را در طرح ها و ابعاد و اندازه های مختلفی می توانید انتخاب کنید. استند گل به صورت پایه های کوتاه و بلند، تک، طبقاتی، ساخته شده اند. و با توجه به کاربردی که در فضای مورد نظر شما دارند میتوانید نوع استند گل و گیاه را انتخاب کنید و یک چیدمان متفاوتی داشته باشید.

استند گل

 

اگر مایل به استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی هستید، بهتر است با اتخاب استند گل و گیاه متناسب منزلتان این کار را انجام دهید.شما می توانید گلدان های زیبا و منحصر به فرد را خریداری کنید و آنها را روی استند گل فلزی و یا چوبی قرار دهید که موضوع اصلی این مقاله می باشد.

به عنوان مثال کاکتوس افوربیا که یک کاکتوس لاغر و بلند است کاملا مناسب فضاهای داخلی فوق مدرن و دکوراسیون مینیمال می باشد و کاکتوس های مکزیکی بلند که به صورت پشت سر هم چیده می شوند برای فضاهای خارجی مناسب هستند.از طرف دیگر کاکتوس های مونسترا برای فضاهای سبک بوهمی مناسب است.

استند گل

حال بیایید با هم انواع استند گل را که می توانید برای دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید و به خانه شما زیبایی خاصی می بخشد را بررسی کنیم.

 

انواع استند گل از نظر جنس

 

انواع استند گل

  • استند گل چوبی

  • استند گل فلزی

 

استند گل و گیاه چوبی و فلزی

 

استند گل

  این ها هر دو مثال هایی از استند گل چوبی و فلزی برای گیاهان خانگی هستند که گل و گیاه بخشی از محصول می باشد. در هر دو مثال می توان برای سهولت در آبیاری گیاهان گلدان ها را به راحتی از استندها جدا کنید.

برخی از گلدان ها دارای سوراخ هایی برای زهکشی و تخلیه آب دارند و در برخی دیگر این سوراخ های زهکشی وجود ندارند. فقط قبل از گذاشتن گیاه مطمئن شوید که گلدان قابلیت زهکشی و تخلیه آب را دارد و در انتهای گلدان هم تکه هایی از زغال سنگ را اضافه کنید یا گیاهی که در حال حاضر در گلدان است را در یک ظرف زهکشی شده قرار دهید.

توجه کنید که چگونه هر دوی این استند های گیاهان خانگی دو محیط مختلف را کامل می کنند و برای این محیط ها مناسب هستند.

 

استند گل و گیاه فلزی

 

استند گل فلزی

استند گلدان فلزی ظاهری مدرن تر و مینیمالیستی دارند که به خوبی با اکثر فضاها مطابقت پیدا می‌کنند. شما می توانید از استند گلدان به صورت تکی و یا به صورت گروهی در ارتفاعات مختلف استفاده کنید. در صورت استفاده گروهی  از استند گلدان فلزی شما می توانید انواع مختلفی از گیاهان را روی آنها قرار دهید.

 برای ظاهری مدرن تر می توانید دو تا از این استند گل فلزی دارای ارتفاع یکسان را خریداری کنید و به صورت قرینه و جدا از هم قرار دهید و گیاهان مشابهی را در آنها استفاده کنید ( به عنوان مثال یک استند گلدان را در کنار شومینه و دیگری را در کنار میز کنسول قرار دهید).

استند گل چوبی

استند گل چوبی

استند گلدان چوبی با قراردادن گل و گیاه روی آن ترکیب زیبایی همراه با حس طبیعت در فضا ایجاد میکند. استند گل چوبی در رنگهای مختلف و از چوب مقاوم تولید میشود.

در این تصویر استفاده از این نوع استند گل بسیار مناسب است به این علت که در فضای اطراف رنگ سفید زیادی وجود دارد.

اما برای استفاده در اتاق هایی که دارای دیوارهای رنگ روشن و یا حتی خاکستری رنگ هستند مناسب نمی باشد.

به طور کلی، مهم است که به تن رنگ گیاهان و یا کنتراست رنگ های استند گل توجه کنیم و در نظر بگیریم که چگونه ترکیب گل و استند گلدان می تواند منجر به محیطی سازگار شود.

 

مطلب پیشنهادی : انتخاب گیاه مناسب سرویس بهداشتی و حمام

 

استند گل خانگی واقعی

در اینجا دو مثال از استند‌ گل واقعی آورده شده است.

 استند گلدان 

 

در اینجا منظور از واقعی این است که از این آیتم ها واقعا به عنوان استند گلدان استفاده می شود که می توانند به عنوان میزهای جانبی در نظر گرفته شوند اما قرار دادن نوشیدنی یا یک فنجان چای داغ روی استند گلدان بسیار کوچک غیر عملی خواهد بود.

هر دو استند گلدان حتی بدون گیاهان عضوی از دکوراسیون خانگی هستند. توجه داشته باشید که چگونه می توانید یک استند گل مناسب را برای گیاهان خود خریداری کنید تا بخشی زیبایی را به فضای شما اضافه کند.

استند گل

این موضوع فقط در مورد استند‌ گلدان نیست بلکه در مورد ترکیب استند گل و گیاه و اینکه استند مناسب خانه؛ اداراه یا هر فضای دیگری که شما می خواهید از گیاهان استفاده کنید صادق است.

انواع استند گل از نظر شکل ظاهری

  • استند گل نردبانی 

  • استند گل هندسی 

  • استند گل دیواری

  • استند گل پازلی

  • استند گل هرمی

 

استند گل نردبانی 

استند گل نردبانی

نمونه های زیبایی از استند گلدان برای گیاهان شما وجود دارد.

زیبایی استند گل نردبانی این است که می توان از آنها برای قرار دادن تعداد زیادی از گیاهان کوچک و متوسط استفاده کرد. در عین حال می توان از آنها برای قرار دادن اشیاء تزئینی دیگر مانند عکس ها، شمع ها و حتی کارهای هنری کوچکتر و صنایع دستی استفاده کرد.

 

مطلب پیشنهادی  : وسایل تزیینی در دکوراسیون منزل 

 

در واقع با استند گل نردبانی در یک فضای کم تعداد زیادی گلدان خواهید داشت. بهتر است در استند نردبانی از گلهای با برگ کشیده استفاده کنید.

در تصویر یک آرایه از گلدان های مختلف را به نمایش می گذارد که می تواند واقعا زیبا باشد.

این استند گلدان به بخش اصلی دکوراسیون خانگی تبدیل شده اند چرا که بسیار بزرگتر از استند گل تکی می باشند.

استند گل هندسی

استند گل هندسی

این نوع  استند گلدان در دکوراسیون مدرن به کار میرود و پایه این استند گل با ابعاد و اشکال مختلف ساخته می شوند.

استند گل دیواری

استند گل دیواری

در صورتی که خانه کوچکی دارید و مایلید که در دکوراسیون منزل از گل و گیاه استفاده کنید ، استند  گل دیواری بهترین گزینه است. با چیدن گلهای طبیعی در استند دیواری چوبی حس خوب طبیعت و گرمی را به منزل خود می آورید. در چیدمان استند گل دیواری از گلدانهای کوچک استفاده کنید.

در نصب استند دیواری گلدان محدودیتی در انتخاب فضا ندارید. می توانید استند دیواری گل را در آشپزخانه ، نشیمن، بالکن ، راهرو قرار دهید.

استند گل پازلی

استند گل پازلی

همان طور که از اسم این نوع استند  گل برمیاد ، استند گل پازلی مثل تکه های پازل در کنار هم قرار گرفته است و چون فضای زیادی اشغال میکند مناسب منازل بزرگ است. درواقع این استند گل با اشکال مختلفی ساخته می شود و می توانید با توجه به ابعاد گلدان و گیاه آن را چیدمان کنید.. حتی می توانید از محصولات حصیری جهت ساختن این استند استفاده کنید

استند گل هرمی

استند گل هرمی

این نوع استند گلدان را بیشتر در کنج خانه به کار میبرند و به شکل سه گوش ساخته میشوند.

 

بهترین مکان برای قرار دادن استند گل

بعد از انتخاب استند گلدان که متناسب با دکوراسیون و فضا است ، باید برای محل قرار دادن استند گل یک سری نکات را در نظر بگیرید.

اگر گیاهانی که در استند گلدان قرار گرفته اند نیاز به نور آفتاب دارند باید استند گل رادر کنار پنجره  قرار دهید . برای گیاهان آپارتمانی لزومی به قرار گرفتن استند گلدان در کنار پنجره نیست چون نیاز به نور مستقیم ندارند.

در کنار تلویزیون و مبل بهتر است از استند گل و گیاه با پایه های کوتاه استفاده کنید و گلدانهای سرامیکی روی استند گل قرار دهید.

محدودیتی برای قرار دادن استند گلدان منزل وجود ندارد. استند گل می تواند در بالکن ، نشیمن، اتاق خواب و … قرار بگیرد.

حتی برای پر کردن فضاهای پرت و خالی و یا به عنوان پارتیشن استند گلدان انتخاب مناسبی است.

 

ساخت استند گل در منزل

برای داشتن استند گل و گیاه متفاوت می توانید با وسایلی که در منزل دارید ، استندهای زیبا و خلاقانه درست کنید. با چند نمونه از ساخت استند گلدان در زیر آشنا می شویم.

 ساخت استند گل و گیاه 

عکس اول صندلی گهواره بچه که تبدیل به استند گلدان شده و کلی رنگ و رونق به اتاق بخشیده است. عکس دوم چرخ نوشیدنی می باشد که به عنوان استند گل استفاده شده است.

ساخت استند گل

اینها راهکار های خلاقانه و ساده ای هستند که شما به طور کلی می توانید برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

 

ساخت استند گل 

ساخت استند گل و گیاه با صندلی نمونه دیگری از استفاده غیر مستقیم و عملی از اثاثیه ها و مبلمان های قدیمی است.

ساخت استند گلدان

استفاده از جعبه های میوه به عنوان استند گلدان نمونه دیگری می باشد که می توانید به عنوان یک استند گل دست ساز در نظر داشته باشید.

این روش بسیار خلاقانه است و برای اجرایی کردن ساده است و در عین حال از نظر ظاهری زیبا می باشد.

 

ساخت استند گل با جعبه میوه ساخت استند گلدان چوبی

 

دو عکس آخر دو نمونه از Ikea Hack بسیار محبوب را نشان می دهد.

باکس های سفیدی که به عنوان استند گل استفاده می شوند این استندها می توانند به شیوه‌های مختلفی بنابر نظر فرد چیده شوند. نمونه‌هایی است که استند گلدان به صورت افقی و عمودی قرار داده می‌شوند و از فضای خالی کنار آنها به عنوان قفسه استفاده می شود.

 

در صورت علاقه به این مطالب، می توانید از این لینک سایر مطالب مرتبط با محوطه و فضای سبز در سایت بسپار بازدید بفرمائید.

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید