3 نکته برای افزایش عمر ساندویچ پانل 1

ساندویچ پانل‌ها از جمله مصالح ساختمانی بسیار کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی به شمار ‌می‌روند. مزایا و ویژگی‌های ساندویچ پانل باعث شده محبوبیت آن در میان فعالان حوزه ساختمان‌سازی روز به روز افزایش یابد. اما به نظر شما نحوه نگهداری از این محصولات چگونه است؟ با چه روشی می‌توان عمر مفید این سازه‌ها را افزایش داد؟ آیا عوامل خارجی می توانند کیفیت سازه را تحت تاثیر قرار دهد؟

در ادامه این مطلب تصمیم داریم پاسخ این سؤالات را به شما ارائه کرده و شما را با یکی از بهترین تولیدکنندگان این محصول یعنی کارخانه ماموت آشنا سازیم؛ این مجموعه یکی از برترین تولید کنندگان به شمار می آید و نقش عمده ای در میزان سهم خرید و فروش سازه دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید!

ساندویچ پانل به چه چیزی گفته می‌شود؟

ساندویچ پانل‌ها سازه‌هایی پیش‌ساخته هستند که استفاده از آن‌ها در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است؛ تاحدی که می‌توان گفت این مصالح جدید با مزایایی که دارند، به طور کلی توانسته‌اند تا جایگزین مصالح سنتی شوند و توجه سازندگان و بزرگان صنعت ساخت و ساز کشور را به خود جلب کنند. یکی از ویژگی‌های مهم و قابل توجه و قابل ذکر ساندویچ پانل‌ها دوام و طول عمر بالای آن‌ها است که موجب برتری این سازه‌های پیش‌ساخته نسب به سایر مصالح ساختمانی، به خصوص مصالح ساختمانی سنتی، شده است.

اهمیت نگهداری صحیح ساندویچ پانل

نگهداری صحیح ساندویچ پانل‌ها امری ضروری است که در صورت عدم رعایت این نکات، ساندویچ پانل‌ها دچار صدمات قابل توجهی می‌شوند و می‌تواند باعث ایجاد ضررهای سنگین برای مالکان شود. این آسیب‌ها می‌تواند در تغییر شکل ظاهری عایق و یا سطوح ورق ساندویچ پانل باشد. در 4 مرحله باید از ساندویچ پانل‌ها مراقبت کرد. 

  1. در حین تولید

  2. هنگام نگهداری در انبار

  3. هنگام حمل

  4. بعد از نصب

محافظت از مواد اولیه و حفظ کیفیت آن‌ها و همچنین ساخت ساندویچ پانل با بالاترین کیفیت، به وسیله متخصصان دنیای ماموت انجام می‌شود. بنابراین جهت نگهداری از ساندویچ پانل‌ها در سه مرحله بعدی، حتما باید به موارد زیر دقت نمایید.

روش‌های نگهداری از ساندویچ پانل در انبار

برای حفظ و نگهداری ساندویچ پانل‌های بسته‌بندی شده در انبار و مراقبت از آن‌ها در برابر رطوبت باید ساندویچ پانل‌ها، به گونه‌ای چیده شوند که امکان تبادل هوا در بین آن‌ها وجود داشته باشد. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل پانل‌های ساندویچی و همچنین محافظت از آن‌ها در برابر ضربه، این پانل ها باید بر روی صفحه و یا سکویی سخت نگهداری شوند. باید از راه رفتن بر روی پانل‌ها جلوگیری شود زیرا موجب آسیب به شکل ظاهری آن‌ها می‌شود.

167091762763982dfbde372 main

ساندویچ پانل‌ها باید به صورت مایل با شیب کمتر از 5 درصد در داخل انبار نگهداری شوند تا در صورت بارندگی، آب باران بر روی آن‌ها جمع نشود و به آن‌ها آسیبی وارد نکند.

نحوه نگهداری از ساندویچ پانل در زمان حمل و نقل 

رعایت استاندارد‌های بسته‌بندی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام حمل و نقل این محصولات باید به آن دقت کرد. به طور کلی بسته‌بندی استاندارد ساندویچ پانل به نوعی است که امکان نفوذ هوا به اطراف پانل برای جلوگیری از انباشته شدن رطوبت وجود داشته باشد. ساندویچ پانل‌هایی با طول 6 متر حتما باید با لیفتراک و یا جرثقیل، با نگهداشتن 4 نقطه مهم جا به جا شوند و پانل‌هایی که دارای طول بیشتری هستند باید حتما با جرثقیل و به کمک یک تیر بالابر که نقش توزیع مرکز گرانش را بر عهده دارد جا به جا شوند. ساندویچ پانل‌ها، نباید به صورت دستی جا به جا شوند و همچنین لازم است بدانید که از لبه‌های مادگی ساندویچ پانل‌ها به عنوان دستگیره حین جا به جایی نباید استفاده شود.

در مسیرهای کوتاه که امکان جا به جایی ساندویچ پانل‌ها توسط لیفتراک وجود ندارد؛ به هنگام جا به جایی باید از وسط ساندویچ پانل برای نگه داشتن آن استفاده کرد؛ نگه داشتن از لبه پانل‌ها موجب تغییر شکل آن‌ها می‌شود.

چنگک لیفتراک یا بالابر نباید به طور مستقیم با پانل در ارتباط باشند بلکه این عملیات باید به وسیله قلاب‌های مخصوصی صورت بگیرد.

ساندویچ پانل‌ها باید به صورت عمودی از روی پانل زیرین برداشته شوند. کشیدن پانل‌ها بر روی سازه‌ی زیرین، موجب آسیب رسیدن به سطح آن می‌شود.

برای کاهش آسیب‌های احتمالی وارده به پانل‌های ساندویچی آن‌ها را در نزدیک‌ترین محل به نصب و اجرا تخلیه می‌کنند که در حفظ و نگهداری صحیح از پانل‌ها تاثیر گذار هستند.

نحوه نگهداری از ساندویچ پانل‌ها بعد از نصب آن‌ها

اگر می‌خواهید دوام و عمر مفید ساندویچ پانل‌های خود را افزایش دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم که آن‌ها از تماس با نور مستقیم خورشید، دمای شدید و تغییرات حرارتی کاملاً دور نگهدارید. به علاوه اگر بتوانید هر چند سال یکبار از تکنسین‌های مجرب بخواهید این سازه‌ها را برای شما بازسازی کنند، مطمئناً طول عمر مفید آن‌ها افزایش می‌یابد.

167091766463982e20e44f5 main

هنگام نصب ساندویچ پانل‌ها توجه کنید که درزبندی و آب‌بندی آن‌ها را به درستی انجام دهید؛ چرا که در غیر این صورت امکان نفوذ هوا، آب و رطوبت به داخل سازه‌ها وجود داشته و پوسیدگی آن‌ها را در پی دارد. به منظور افزایش عمر مفید سازه‌ها حتی الامکان آن‌ها را از مواد شیمیایی دور کنید. البته در حال حاضر کارخانه ماموت محصولاتی سازگار با عوامل شیمیایی تولید می‌کند که کمتر ماده شیمیایی توان وارد کردن آُسیب به آن‌ها را دارد.

سخن آخر

در این مطلب ما سعی داشتیم شما را با ساندویچ پانل‌ها آشنا سازیم، همانطور که در بالا هم گفته شد این سازه‌ها امروزه جایگاه خاصی در صنعت ساخت و ساز داشته و استفاده از آن‌ها ساخت سازه‌های غول پیکر صنعتی را برای بشر راحت و سریع کرده است.

به یاد داشته باشید که خرید این محصول از برند‌های معتبری مانند ماموت نگهداری آنچنانی برای شما در پی ندارند. به هر حال‌امیدواریم مطالب گفته شده برای شما کافی بوده و مفید واقع شده باشد.

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید