link building for seo 1

لینک سازی (Link Building – لینک بیلدینگ) چیست؟

تاثیر لینک سازی  بر سئوی سایت

قبل از آنکه با روش ها و اصول لینک سازی و بکلینک در سایت بسپار آشنا شوید؛ بهتراست که با مفهوم لینک سازی و سئو آشنا شوید و سپس به انواع لینک سازی در سایت بپردازیم. در انتهای همین مطلب، سایت بسپار، راهکارهای مناسبی را برای اجرای لینک سازی داخلی و خرید بکلینک دائمی به شما عزیزان، ارائه خواهد کرد. (سئو چیست)

به باور متخصصان در حوزه سئو و بهینه سازی سایت، لینک سازی یکی از مهمترین کارها درزمینه ی سئو می باشد. در بروزرسانی های متعددی که از طرف گوگل منتشر شده، به لزوم انجام لینک سازی اصولی و محتوای با کیفیت بارها تاکید شده ست. لینک سازی اصولی و تولید محتوای یونیک و دست اول، دو عامل بسیار مهم در سئو هستند.

 

پیشنهاد ویژه: اگه می خوای در کنار لینک پرومکس، رپورتاژ آگهی و یک آگهی ویژه یکساله به همراه تولید محتوای متنی سئو شده رو داشته باشی، به لینک کمپین تبلیغاتی سایت بسپار مراجعه کن!!! با یک میلیون تومان تخفیف

 

سئو چیست؟

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و کاربران را سئو سایت گویند. سئو شامل تکنیکهای زیادی می باشد. تولید محتوای با ارزش و با کیفیت بهبود سرعت سایت، لینک سازی داخلی در هنگام تولید و نوشتن محتوا و لینک سازی خارجی با خرید رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر و مرتبط و… بعضی از این تکنیکهاست.(رپورتاژ چیست؟) 

 

لینک سازی چیست؟

لینک سازی یا همان link building مجموعه ای از کارهاست که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینکهای ورودی به یک صفحه وب سایت انجام می شود. کارهایی که احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می برد.

لینک بیلدینگ یا همان لینک سازی در واقع یک تکنیک بازاریابی اینترنتی برای نشان دادن یک برند است.

 

چند نکته در لینک سازی یا همان لینک بیلدینگ

نکته اول: در لینک سازی اغراق نکنید و در یک بازه زمانی کوتاه میزان قابل توجهی لینک برای سایت خود در نظر نگیرید.

نکته دوم: در نوشتن استراتژی لینک سازی به هیچ وجه از دیگران مخصوصا رقیبان خود تقلید نکنید.

نکته سوم: خریداری لینک خارجی می تواند سایت شما را دچار مشکل کند مگر اینکه با جستجوی کنسول disavow باشد.

و نکته پایانی اینکه از تکنیکهای لینک سازی استفاده نمایید.

 

ترفند برای لینک سازی اصولی:

یکی از راههایی که در پیداکردن سایتهای مشابه به صفحه هدف شما استفاده می شود استفاده از افزونه گوگل کروم scrape است.

بدین معنی که شما کلمه ی مورد نظرتان را در گوگل کروم سرچ می کنید و بعد با راست کلیک روی آدرس سایت و ذخیره آن در scrape similar این سایتها را به عنوان یک پکیج کامل در یک لیست برای خود جمع آوری می کنید.

بعد می توانید از ان برای بررسی سایتها ( از نظر اعتبار دامنه اعتبار پیج دار ارتباط موضوع و همچنین امتیاز منفی پایین) و در صورت مناسب بودن این موارد برای ایجاد لینک سازی اصولی و ایجاد ارتباط با این سایتها اقدام کنید.

 

165953996562ea91fd5b8e5 main

انواع روش های لینک سازی:

 دو نوع از انواع لینک سازی لینک سازی داخلی و خارجی می باشد.در لینک سازی داخلی مطالب مربوط بهم را در وبسایت خود به یکدیگر لینک می کنیم ودر لینک سازی خارجی از دیگر وبسایتها استفاده می کنیم.نکته ی قابل توجه در استفاده از هردونوع لینک سازی رعایت تکنیکهای درست و مناسب بدین منظور می باشد که عبارتند از:

1. انتشار رپورتاژ اگهی .با سفارش رپورتاژ آگهی از وبسایتهای معتبر می توانید لینکهای معتبری را به دست آورید. این کار می تواند به سئو وب سایت شما کمک شایانی کند.به طور مثال شما می توانید با ثبت نام در تریبون محتوای خود را بارگذاری کنید و سایتهای مورد نظرتان را از طریق سایتهای همکار با تریبون پیدا نمایید و ادامه روند کارتان را به تریبون بسپارید.

2. پست مهمان بگذارید.بعضی ازوبسایتها وجود دارند که مانند شما مشغول بلاکینگ و محتوا نویسی هستند البته در حیطه ی کاری شما.و شما می توانید از آنها به عنوان مهمان در وبسایت خود بنویسید. و با این کار ترافیک بیشتری به وب سایت خودتان هدایت نمایید.

3. از اینفوگرافی بهره ببرید و آن را گسترش دهید.با این کار می توانید لینکهای زیادی از وبسایتهای معتبرداشته باشید.

4. در فضای مجازی فعال باشید. با فعال بودن در شبکه های اجتماعی تعامل  خود با افراد را افزایش می دهید و اینگونه افراد بیشتری لینک وب سایت شما را به دیگران معرفی می کنند.

5.از لینکهای شکسته استفاده کنید.لینکی پیدا کنید که با محتوای وبسایت شما همخوانی داشته باشد لینکی که محتوای آن از دست رفته باشد و سپس با ایجاد محتوایی شبیه به آن چه از دست رفته و ارسال آن به سایت مورد نظر از آنها بخواهید تا محتوای شما را جایگزین کنند.

6. وبینار با محتوای ارزشمند مناسب برگزار کنید تادیگران مشتاق لینک دادن به وب سایت شما شوند. و نیاز آموزش کاربران خود را برطرف کنند.

 

لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی:

یکی از راهایی که با ان می توان سایتتان را در گوگل مهم نشان دهید ساخت لینکها ی داخلی و خارجی می باشد.

چرا که موتور جستجوگر گوگل با استفاده از لینکهای داده شده به یک صفحه از میزان اهمیت آن مطلع می شود وشما با استفاده از لینکهای داخلی و خارجی می توانید به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک کنید.

برای ساخت لینکهای داخلی و خارجی ابتدا بهتر است با مفهومی به نام انکر تکستanchor text آشنا شویم.انکر معنای لنگر می دهد پس انکر تکست در واقع به معنای متنی ست که لنگرگاه لینک شما است.

انکر تکست در واقع همان کلماتی است که به صفحه ی دیگر لینک داده می شود.یعنی همان کلمات انتخاب شده و لینک شده. کلماتی که در متن با تغییر رنگ نشان داده می شوند و یا خطی زیر کلمه یا کلمات برای توجه بیشتر به آنها کشیده شده است و با کلیک روی آنها به صفحه جدید ارجاع خواهیم شد. بدین ترتیب جستجوگر گوگل به آسانی معنی کلمه تعداد لینکهای مشابه و آدرس لینکی که به انکر تکست داده شده  موارد زیر را تشخیص می دهد:

1. چه موضوعی دارد و هدف از تولید محتوای سایت معرفی چه نوع خدماتی می باشد؟

2. یک صفحه به چه میزان اهمیت دارد؟

3. مطلب ارایه شده تا چه میزان مناسب و مفید است و تا چه حد قابل استفاده برای کاربران می باشد

4. آیا لینک سازی به شیوه ی اصولی و درست انجام شده است یا جلوه ای تصنعی برای گوگل ایجاد کرده؟

 

نتیجه:

کلمات انکر تکست در واقع برای هدایت کردن کاربران و گوگل به صفحه های هدف لینک شده اند.

Internal links یا لینک سازی داخلی چیست؟

پیوند یک صفحه به صفحه دیگر در همان سایت را لینک سازی داخلی می نامند.این پیوندها می توانند در منو صفحه اصلی محتوا و … ایجاد شده باشند.پیوندها یا همان اتصالات برای تعیین ارزش محتوا به موتورهای جستجو کمک بزرگی می کنند.اختیار و کنترل لینکهای داخلی به عهده ی مدیر سایت می باشد.اگر لینک سازی داخلی به خوبی اجرا شده باشد کاربران و موتورهای جستجو به راحتی به مطالب مهم سایت راهنمایی می شوند. لینک‌های داخلی آدرسی شبیه آدرس اصلی سایت دارند که ادامه‌ی مسیر به آدرس اصلی سایت اضافه شده  وگوگل اینگونه متوجه نوع لینک (داخلی) می شود.

منظور از لینک سازی داخلی لینک سازی هدفمندی است برای هر کلمه کلیدی که برای صفحه مربوط به آن کلمه می باشد.هرکلمه کلیدی باید صفحه هدف (landing page) جداگانه‌ای داشته باشد تا موتور جستجوگر گوگل بتواند از این طریق متوجه شود که سایت به صورت تخصصی درحال فعالیت روی کلمه‌های عنوان شده می باشد.

یکی دیگر از مزایای لینک سازی داخلی این است که باعث افزایش سرعت ایندکس شدن سایت هم می شود زیرا خزنده‌های گوگل با استفاده از این لینکها می توانند به همه جای سایت سر زده و سایت را با سرعت بیشتری ایندکس کنند.

نتیجه: اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام دهیم به بهبود سئو سایت و کسب رتبه‌های بالاتر موتورهای جستجو کمک زیادی می شود.چرا که این کار باعث ارائه‌ux ‌ بهتر می شود.

 

معرفی انواع لینک سازی داخلی:

1. لینک سازی دستی داخلی

2. لینک سازی اتوماتیک داخلی

3. لینک سازی در صفحه اول سایت

4. لینک سازی عکسها

5. لینک سازی در منو

 

لینک سازی خارجی:

این نوع از لینک سازی به منظور ایجاد بکلینک از سایت به سایت دیگری می باشد.

لینک سازی خارجی یا همان بک لینک به هدایتگر کاربر از سایت شما به سایتی دیگر است و نبض شریان سئو را  در دست دارد.موتورهای جستجو از لینک سازی خارجی به عنوان معیاری برای سنجش اعتباز محتوایی که به آن لینک داده شده استفاده می کنند.تایید سایت یا وبلاگ یا انجمنی که از نظر گوگل امتیاز بالایی دارد از سایت شما باعث تایید گوگل و محبوبیت سایت شما نیز می شود و این امتیاز بسیار عالی برای سایت شما می باشد.

 

معرفی انواع لینک سازی خارجی:

1. رپورتاژ آگهی

2. لینک خارجی تالیفی

3. نوشتن پست مهمان

4. نسخه ی رایگان ابزار

5. برگزاری وبینار

 

ویژگیهای لینک سازی خارجی با کیفیت:

1. استفاده از وب سایتهای معتبر و با نفوذ

2. انکر تکست حاوی کلمه ی کلیدی

3. استفاده از سایتی در حوزه فعالیتی مشابه

4. استفاده از منابع مختلف

5. ساخت لینک خارجی do follow

 

استراتژی لینک سازی

برنامه ای که در آن روند ساخت و افزایش لینکهای خارجی برای برای سایت  هدف شما  به شکلی مناسب و اصولی بیان شده باشد استراتژی لینک سازی گفته می شود.

لینکهای مورد استفاده در استراتژی به طور کلی از مطالب و محتواهای قبلی سایت برداشته شده است و با کلمات مشخصی به سایت شما و صفحات مختلف لینک داده شده است.

بعد از تعیین هدف استراتژی باید به دنبال لینکهایی باشید که شما را به هدفتان نزدیکتر کند.

مثلا اینکه  این صفحات  چه مقدار لینک خارجی

دریافت کرده اند؟برای این منظور می توانید به عنوان پیشنهاد از سایتهای ahrefs.com وmoz.com بهره ببرید.

توجه:

سایتmoz 10 جستجوی رایگان با یک اکانت در اختیار شما قرار می دهد.

سایت ahrefs آنالیز رایگان برای سایت شما اجرا می کند.

 

اصول و اساس لینک سازی

1. نوشتن محتواهایی که لینک بیشتری را جذب خود کند.

2. نگرفتن لینک زیاد در زمانکم

3. از مزارع لینک لینک نخرید.

4. استفاده از انکر تکست

5. استفاده از انواع روشهای ساخت لینک

6. به طور مرتب لینک سازی کنید.

 

لینک سازی و بکلینک در سایت بسپار

اغلب مشاغل ، خصوصا کسب و کارهای ساختمانی، برای بهبود سئوی سایت خود، نیاز به خدمات باکیفیت و مقرون به صرفه دارند. در ادامه شما را با خدمات سایت بسپار، جهت لینک سازی و ساخت بکلینک باکیفیت آشنا می کنیم

 

خدمات لینک سازی در سایت بسپار

  • لینک سازی از طریق خرید رپورتاژ آگهی

در این روش، شما با تولید محتوای خوب و اصولی، ضمن اینکه امکان معرفی محصول خود را بصورت کامل با جزییات خواهید داشت، می توانید با یک تا سه کلمه کلیدی مناسب، از محتوای منشتر شده خود در سایت بسپار، به صفحات مهم و مورد نظر خود که نقش موثری در کسب و کار شما از جهت فروش و درامدزایی دارند، لینک بدهید و در اصطلاح، لینک سازی کنید. 

 

در این روش، شما با ثبت آگهی ویژه سه ماهه یا یکساله، امکان درج لینک سایت خود و یا شبکه اجتماعی را خواهید داشت. در نظر داشته باشید که لینک در سرویس آگهی ویژه ای که در صفحات اول سایت بازدید بالایی دارد و کاربرانی که از آگهی شما بازدید می کنند، می تواند ارزش و اعتبار زیادی را از سایت بسپار، به صفحات سایت شما منتقل کنند.

 

  • لینک سازی در مطالب برتر سایت ها

در این روش، شما مطلبی از یک سایت ترجیحا مرتبط و معتبر را که متناسب با کسب و کار خود و کلمه کلیدی مورد نظر خود که در گوگل، رتبه خوبی دریافت کرده، لینک دریافت خواهید کرد. این لینک می تواند بصورت موقت یکساله یا دائمی باشد. هرچند که اکثر سایت ها، بصورت موقت یکساله این لینک ها را ثبت می کنند. سایت بسپار هم این سرویس را بصورت یکساله در سایت ثبت می کنند.

ادامه دارد… 

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مرتبط

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید