راهنمای نوشتن رپورتاژ آگهی خوب

رپورتاژ آگهی می‌تواند یک تبلیغ عالی برای کسب‌وکار شما باشد. همچنین می‌تواند رتبه سئو خارجی سایت شما را در رتبه ‌بندی گوگل بالا ببرد. برای اینکه شما بتوانید یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسید باید آموزش سئو رپورتاژ آگهی را بگذرانید. اگر از راه درست نوشتن رپورتاژ آگهی را آموزش ببینید می‌توانید یک رپورتاژ آگهی قوی برای سایت خود بنویسید؛ که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد.

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب باید بتوان یک سئو قوی برای آن نوشت که کاربر را به‌طرف سایت شما سوق دهد؛ به این دلیل است که آموزش سئو نیز یکی از کارهای ضروری برای نوشتن رپورتاژآگهی است.

درگذشته از روش‌های ساده و پیش‌پاافتاده ازجمله: تبلیغ‌های گذرا، تبلیغ‌های چشمک‌زن یا سایت‌هایی که به‌محض کلیک روی مرورگر برای ما نشان داده می‌شدند؛ برای تبلیغ کردن استفاده می‌شد. رفته‌رفته کاربران به این تبلیغات عادت کردند؛ آن‌ها را نادیده می‌گرفتند و بدون توجه به محتویات تبلیغ از آن می‌گذشتند. رپورتاژ آگهی خوب از خلاقیت خوب سرچشمه می‌گیرد.

ظهور رپورتاژ آگهی را می‌توان یک انقلاب در عرصه تبلیغ‌های اینترنتی دانست. دارندگان سایت‌ها و صاحبان برندها یک‌راه خوب برای تبلیغ سایت و کالای خود نیاز داشتند؛ یک‌راه که برای کاربران خسته‌کننده نباشد و درعین‌حال هم یک تبلیغ کامل برای آن‌ها باشد. نویسندگان سئو و کسانی که در زمینه نوشتن متن‌های تبلیغاتی فعالیت داشتند؛ با زیرکی هرچه‌تمام‌تر سعی کردند که تبلیغ‌های خود را از راه نوشتن رپورتاژ آگهی انجام دهند. آن‌ها در انجام این کار موفق شدند و توانستند یک روش جدید برای تبلیغ کردن به بازار کسب‌وکار ارائه دهند.

چگونه رپورتاژ بنویسید؟

نوشتن رپورتاژ آگهی یک کار ساده نیست؛ یک هنر است که با آموزش دیدن و خلاقیت زیاد می‌توان یک نمونه رپورتاژ آگهی خوب و قوی از آن تهیه کرد. رپورتاژ آگهی شما باید طوری نوشته شود که هم برای خواننده مفید باشد هم تبلیغ شما را به خواننده برساند و او را به سمت سایت شما هدایت کند. رساندن تبلیغ شما به کاربر به این معنا نیست که سرتاسر رپورتاژ آگهی شما باید تبلیغ باشد بلکه باید تبلیغ را به شکلی زیرکانه انجام دهید که بتواند بیشترین بازدهی را داشته باشد. برای نوشتن رپورتاژ آگهی باید خلاقیت داشته باشید و مانند رقبا ننویسید. کپی نکنید زیرا هم تأثیر آن‌چنان خوبی روی سایت شما ندارد هم باعث می‌شود دید گوگل نسبت به شما عوض شود. در این مقاله چند استراتژی در مورد نوشتن رپورتاژ آگهی معرفی می‌کنیم:

  • سعی کنید از طریق یک رپورتاژ آگهی قدرتمند مخاطب را به برند خود علاقه‌مند کنید.

  • کاربر یا خواننده رپورتاژ را دعوت به مشاوره گرفتن از سایت خود بکنید.

  • از طریق ارائه خدمات متفاوت و خوب به کاربر او را به خرید و سفارش تشویق کنید.

مهم ترین ویژگی های متن رپورتاژ آگهی

متن رپورتاژ آگهی ما باید بدون کوچک‌ترین عیب و نقص باشد. مخصوصاً در رپورتاژ آگهی‌ هایی که بیشتر قسمت‌های آن را متن تشکیل می‌دهد باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشیم. متن رپورتاژ آگهی ما باید به شیوه‌ای باشد که کاربر از خواندن آن لذت ببرد و مشتاقانه به ادامه خواندن آن بپردازد. در ادامه به چند نکته که باید در متن رپورتاژ آگهی رعایت کرد اشاره خواهیم کرد:

  • تکراری نباشد: متنی که برای یک رپورتاژ آگهی می‌نویسید را فقط برای همان رپورتاژ آگهی استفاده کنید؛ زیرا اگر از یک متن تکراری برای چند رپورتاژ آگهی استفاده کنید؛ موتور جست‌وجوگر گوگل تکراری بودن آن را تشخیص می‌دهد و رتبه سایت شما در گوگل تغییری نمی‌کند.

  • کیفیت داشته باشد: متنی که می‌نویسید نباید کامل تبلیغی یا در وصف محصول یا سایت شما باشد. متن شما باید برای کاربر مفید باشد. متن شما باید یک سری از مشکلات کاربر را موردبررسی قرار دهد تا کاربر به شما اعتماد کند.

  • طولانی نباشد: نوشتن متن طولانی باعث می‌شود که کاربر از خواندن آن خسته و منصرف شود. یک متن رپورتاژ آگهی خوب می‌تواند در 50 کلمه پیام خود را به کاربر منتقل کند؛ نیازی نیست که شما متن طولانی بنویسید؛ زیرا در متن رپورتاژ آگهی تنها چیز مهم این است که کاربر پیام شما را به‌درستی دریافت کند و به سمت آن پیام هدایت شود. یک متن رپورتاژ آگهی خوب به‌طور متوسط معمولاً 700 تا 1000 کلمه طول دارد.

  • مرتبط باشد: متن رپورتاژ آگهی شما باید باهدف شما از این رپورتاژآگهی مرتبط باشد و حاشیه‌ای نباشد.

  • لحن مناسب داشته باشد: با توجه به نوع رپورتاژ آگهی لحن شما هم باید تغیر کند.

قبل از انتشار رپورتاژ آگهی این نکات را بررسی کنید!

قبل از انتشار رپورتاژ آگهی نکاتی را باید رعایت کنید که به رپورتاژ شما ضربه نزند وشما را از هدفی که داشته‌اید دور نکند. اگر این نکات را قبل از انتشار محتوا رعایت نکنید محتوای شما نه تنها تأثیر مثبت ندارد بلکه شاید تأثیرات منفی هم رو سایت شما داشته باشد. نکات به شرح زیر است:

مخاطب شما چه چیزی می‌خواهد: 

  • باید رپورتاژ آگهی که شما تولید می‌کنید متناسب با درخواست کاربر باشد. نیازی را که کاربر دارد مطرح کند و در مقابل آن نیاز به کاربر راه‌حل مناسب ارائه دهد. یک نیاز در کاربر ایجاد کرده و با دادن راه‌حل او را به سمت سایت خود هدایت کنید.

هدف شما از تولید رپورتاژ آگهی: 

باید هدف خود را از تولید این رپورتاژ آگهی بدانید؛ که آیا شما برای جذب کاربر و ترافیک برای سایت خود تلاش می‌کنید یا اینکه در تلاش هستید که یک محصول را معرفی کنید و از فروش آن سودی کسب کنید.

لول سایت شما در چه سطحی است؟

  •  اگر سایت شما در سطح و لول بالای قرار دارد پس باید برای جذب ترافیک یا تبلیغ کالای خود یک رپورتاژ آگهی قدرتمند بنویسید که توانایی این را داشته باشد که کاربران را به سمت سایت شما بکشد و آن‌ها را به مراجعه تشویق کند.

  • سایت مقصد ارزش هزینه ای که شما می‌دهید را دارد؟ 

  • زمانی که می‌خواهید در یک سایت معروف یک رپورتاژ آگهی بزنید؛ طبیعتاً سایت مقصد از شما درخواست هزینه می‌کند. این هزینه متناسب با میزان معروفیت سایت مقصد متغیر است. هزینه رپورتاژ در سایت‌های معروف باقیمت‌های خیلی بالا انجام می‌شود که اگر برای اولین بار آن‌ها را مشاهده کنید؛ خیلی متعجب خواهید شد.

از جذابیت عنوان هایتان مطمئن شوید:

  •  قبل انتشار رپورتاژ آگهی مطمئن شوید که عنوان‌هایی که استفاده کرده‌اید به‌اندازه کافی جذاب هستند و کاربر را به‌راحتی به خود جذب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین بخش نوشتن رپورتاژ آگهی این قسمت است.

مهمترین ویژگی های که باید سایت مقصد رپورتاژ آگهی داشته باشد

بعد از زمانی که رپورتاژ آگهی را می‌نویسیم؛ باید به این بپردازیم که این رپورتاژ آگهی را داخل کدام سایت قرار دهیم تا نتیجه دلخواه را از آن دریافت کنیم. در این انتخاب باید به نکاتی مهم توجه کرد که بعضی از آن‌ها را موردبحث قرار می‌دهیم:

اعتبار دامنه سایت مقصد:

  •  یک الگوریتم از سیستم‌های جست‌وجوگر گوگل است. بر اساس رتبه‌بندی‌های گوگل مشخص می‌کند که سایت شما در رتبه چندم است. به‌صورت یک بازه‌ی عددی از 1 تا 100 است. هراندازه سایت شما به شماره 100 نزدیک‌تر شود؛ بیشتر بهبود می‌یابد و پیشرفت می‌کند.

  • اعتبار صفحه سایت مقصد:

  •  اعتبار صفحه نیز یکی از سیستم‌های امتیازدهی است. یک شرکت به اسم MOZ آن را تولید و معرفی کرده است… همانند اعتبار دامنه با استفاده از هوش مصنوعی و عوامل مؤثر بر جایگاه صفحه‌ی شما در صفحات موتورهای جست‌وجو عملکرد آن را پیش‌بینی می‌کند. این اعتبار نیز در یک بازه‌ی عددی از 1 تا 100 است. صفحه‌ای که اعتبار بالاتری داشته باشد شانس بیشتری برای به دست آوردن رتبه بهتر در موتورهای جست‌وجوگر گوگل دارد.

تعداد بازدیدکنندگان سایت مقصد:

  •  تعداد کسانی که از رپورتاژ آگهی شما بازدید می‌کنند توسط گوگل ثبت می‌شود. در بین کسانی که دارای سایت هستند این اسم به ترافیک سایت هم یاد می‌شود. تعداد ترافیک را معمولاً با رتبه الکسا می‌سنجند. هراندازه رتبه الکسا یک سایت کم باشد رتبه آن سایت در تعداد ترافیک‌ها بهتر است.

  • حوزه کاری که سایت مقصد در آن فعالیت می‌کند: یکی دیگر از مطالب مهم در انتخاب سایت مقصد برای رپورتاژ آگهی حوزه فعالیت سایت مقصد است. باید حوزه فعالیت سایت مقصد با رپورتاژ آگهی که می‌نویسیم مرتبط باشد.

 


پایان مطلب


 

لینکهای مفید و مطالب پیشنهادی مرتبط 

 

 

 
 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید