از ترموود در استخر و سونا 1

چرا از ترموود برای استخر و سونا استفاده می کنیم؟

ترموود نوع خاصی از چوب است که به دلیل پردازش با یک مکانیزم گرمایشی پیشرفته، نسبت به چوب‌های دیگر استحکام و دوام بیشتری دارد. به طور کلی برای تولید این محصول از هیچگونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود. ترمووود همچنین در برابر رشد کپک و قارچ و هجوم آفات، موریانه و ساس بسیار مقاوم است. علاوه بر موارد ذکر شده، این محصول دارای ثبات رنگی و فرمی بالایی است و می‌تواند حتی با سال‌ها استفاده، ظاهر خود را حفظ کند. یکی از اصلی‌ترین مزایای این محصول، خاصیت ضد آب آن است. همین موضوع سبب شده که ترموود به ماده مناسبی برای ساخت استخر و سونا تبدیل شود. اگر تمایل دارید بدانید که چرا برای ساخت سونا و استخر استفاده از Thermowood توصیه می‌شود؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

ویژگی های استخر و سونای ترموود

الوارهای ترموود چوب‌های فرآوری شده‌ای هستند که نسبت به چوب طبیعی از لحاظ رنگ تیره‌تر و از نظر ساختار مقاوم‌تر در برابر رطوبت و مستحکم‌تر در برابر پوسیدگی می‌باشند. چوب ترمو از طریق فرآیندی که با استفاده از بخار حرارتی انجام می‌شود ساخته شده و در پروسه تولید آن هیچگونه ماده شیمیایی به کار برده نمی‌شود. دمای مورد استفاده در این فرآیند، بسته به کاربری محصول نهایی می‌تواند روی 170 تا 230 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود. بنابراین، روند تولید ترموود سازگار با محیط زیست است. این الوارها بسیار سبک‌تر از چوب طبیعی هستند و شانس تغییر شکل ناشی از چسبندگی در آنها تا 90 درصد کمتر است. رزین یا همان صمغ داخل چوب، در طی فرآیند اصلاح حرارتی از چوب جدا می‌شود. در نتیجه محصول خروجی از این کوره‌ها حتی در دمای بالا هم صمغی از خود ترشح نمی‌کند. از بین تمام مزایایی که برای ترموود مطرح می‌شود؛ قدرت عایق‌بندی آن، شانس پایین‌تر تغییر شکل در اثر تماس با رطوبت و پایداری بیشتر 3 ویژگی مهمی هستند که استفاده از این محصول برای اجرای سونا و فضای اطراف استخر را توجیه‌پذیر می‌کنند.

چرا استفاده از ترموود در سونا و استخر اهمیت دارد

مزایای زیر به ما نشان می‌دهد که استفاده از ترموود برای ساخت سونا و استخر تا چه حدی اهمیت دارد و چرا توسط کارشناسان توصیه می‌شود:

  • ترموود سازگار با محیط زیست است و مواد مضر وارد جو نمی‌کند

  • این محصول در برابر سایش مقاوم است و دوام بالایی دارد

  • در برابر پوسیدگی یا کپک‌زدگی نسبت به چوب خام مقاوم‌تر است

  • ترمووود نسبت به چوب معمولی دیرتر داغ می‌شود و رطوبت کمتری را از فضای سونا جذب می‌کند

  • این ماده یک نوع عایق حرارتی عالی است

  • تنوع رنگی بالایی دارد

  • استفاده از آن برای بدن مضر نیست

طول عمر بالا

اگرچه ترموود در شرایط بهینه و بدون استفاده از روکش می‌تواند تا 30 سال عمر مفید داشته باشد، اما اگر بلافاصله بعد از نصب از پوشش مناسب برای محافظت از آن استفاده شود؛ می‌تواند تا 60 سال نیز عمر کند. بنابراین ساخت استخر و سونا با این ماده کاملا به‌صرفه و اقتصادی است.

هزینه نگهداری کم

به طور کلی ترموود ماده‌ای است که نگهداری خاصی نیاز ندارد. اما بیشتر کارشناسان معتقدند که برای حفظ کیفیت این ماده و جلوگیری از تغییرات ظاهری در آن هر 5 سال یک بار از رنگ یا روغن محافظ به عنوان پوشش استفاده شود. این بازه زمانی ممکن است گاهی بسته به شرایطی مانند آب و هوا، میزان استفاده از استخر و سونا و شدت و میزان تماس ترموود با نور خورشید متغیر باشد. با این وجود ترموود در مقایسه با سایر مصالح، نیاز به شیوه نگهداری خاصی ندارد.

مقاومت بالا در برابر آب و باران

بیشتر محصولاتی که تحت عنوان ترموود در بازار فروخته می‌شوند بر اساس استاندارهای بین‌المللی تولید شده و با قرار گرفتن در معرض تغییرات حرارتی، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و بهتری پیدا کرده‌اند. بنابراین، این محصولات در تمام شرایط آب و هوایی استقامت بالایی دارند. فرآیند اصلاح حرارتی فرآیندی است که برای به حداقل رساندن خاصیت جذب رطوبت و تغییر شکل انجام می‌شود و در طی آن دمای داخلی چوب به بالای 200 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در نتیجه تجزیه آب پیوندی موجود در چوب، محصول نهایی به حداکثر مقاومت در برابر شرایط جوی مرطوب می‌رسد و در تماس با این شرایط مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. این فرآیند یک فرآیند طبیعی است که در آن هیچ ماده شیمیایی دخیل نیست و هیچ اثر سمی روی محصول باقی نمی‌ماند. به طور کلی این محصولات دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و پوسیدگی هستند و حداکثر ثبات ابعادی را در شرایط آب و هوایی مرطوب که بعضا در فضاهای باز حاکم است دارند.

کاربرد ترموود طراحی سونا

عدم نفوذ حشرات

چوب ترموود رطوبت کمتری را نسبت به چوب طبیعی جذب می‌کند. این خاصیت مانع از ترک خوردن چوب شده و میزان قدرت آن در عایق‌بندی را ارتقاء می‌دهد. حشرات مختلف مانند موریانه به دلیل ساختار خاصی که این نوع چوب دارد نمی‌توانند در آن نفوذ کنند. علاوه بر این کپک‌ها نیز قادر نیستند که روی این محصول رشد کنند. با افزایش دمای مرکزی چوب در فرآیند اصلاح حرارتی، رطوبت مازاد موجود در بافت چوب از بین می‌رود. این فرآیند طوری تنظیم می‌شود که رطوبت محصول نهایی بین 4 تا 7 درصد باشد. همین میزان رطوبت کم و کنترل شده عاملی است که از نفوذ حشرات، رشد قارچ‌ها و کپ‌زدگی جلوگیری کرده و شانس پوسیدگی محصول در اثر حمله این حشرات را به حداقل می‌رساند.

استخر با چوب ترموود

چه زمانی میتوان از ترموود در استخر استفاده کرد

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ترموود محصولی است که فقط برای ساخت نما یا تزئین دیوارهای داخلی ساختمان کاربرد دارد. این در حالی است که مجموعه ویژگی‌های مثبت این محصول به ما این امکان را می‌دهد که در فضاهای مرطوب مانند حمام، توالت، سونا، کف و اطراف استخر و سایر مکان‌های مشابه نیز از این چوب فرآوری شده استفاده کنیم. جالب است بدانید که برای ساخت آلاچیق نیز می‌توانید از این نوع چوب بسیار زیبا و کاربردی بهره ببرید.

کلام آخر

آیا می‌توانید تصور کنید که ساخت استخر و سونا با چوب تا چه حد می‌تواند زیبا باشد؟ اگر جزء علاقمندان این محصول طبیعی هستید؛ پس یک فرد خوش سلیقه هستید و برای اطلاع بیشتر از روش اجرا نحوه تهیه بهتر است با کارشناسان آلتن(parsa-group.com) تماس بگیرید و مشاوره رایگاه بگیرید که اطلاعات تماس به شرح زیر است :

آدرس: احمدآباد مستوفی ،ميدان پارسا، خيابان صنوبر چهارم شمالی، شهرک بهسازی صنايع چوب – سالنA9

ایمیل: f.commerce@lunawood.ir

تلفن: -26851523-021

سایت: https://parsa-group.com

 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید