از رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی 1

استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

رنگ بنفش یکی از محبوب ترین رنگ هایی است که طراحان داخلی در بحث دکوراسیون داخلی به آن نگاه ویژه ای دارند و با توجه به طرفداران فراوانی که این رنگ را دارد استفاده از آن نیز در حال گسترش می باشد.

رنگ بنفش معمولا از رنگ های شاد و خاص می باشد که به کارگیری آن می تواند تاثیر زیادی در بهبود طراحی داخلی منزل شما داشته باشد.

اگر می خواهید از تاثیرات رنگ بنفش در طراحی و دکوراسیون داخلی در بازسازی ساختمان خود با خبر شوید این مطلب را با دقت بخوانید.

 

رنگ بنفش یکی از طیف های رنگ آبی و قرمز می باشد که به علت دارا بودن رنگ های سرد و گرم به صورت همزمان در خود نشانه ی عشق و هیجان و آرامش زیادی دارد؛ آرامش رنگ بنفش از آرامش موجود در رنگ آبی گرفته می شود و هیجان و عشق و انرژی موجود در این رنگ هم از رنگ قرمز گرفته می شود.

رنگ بنفش از گذشته ی دور تا به امروز نشانه ی ثروت و قدرت است و معمولا در بین اشراف زاده ها استفاده می شود.

رنگ بنفش برای ترویج حس خلاقیت و قوه تخیل کاربرد زیادی دارد.

سایه های سبک موجود در رنگ بنفش و وجود ظرافت و نرمی موجود در این رنگ یک حس رمانتیک برای افراد ایجاد می کند.

با اینکه رنگ بنفش ذاتا نمایانگر شکوه، ثروت، عظمت، اقتدار، سلطنت می باشد در دکوراسیون داخلی خانه ها کمتر به آن توجه می شود.

بیشتر طیف های کمرنگ در رنگ بنفش که با رنگ یاسی شناخته می شود بخاطر ملایمت و آرامش بخش بودن برای اتاق خواب دخترها بسیار مناسب است.

 

نقاشی منزل با رنگ بنفش

 

رنگ دیوارها

یکی از نکاتی که برای شما بسیار با ارزش است نقطه ی کانونی در دکوراسیون منزل است.

بهتر است دیواری که به عنوان نقطه ی کانونی در فضای داخلی دکوراسیون شما می باشد را با رنگ بنفش بپوشانید و از این طریق تمام نگاه افراد را به سمت این نقطه از دکوراسیون خود جلب نمایید.

اگر تصمیم دارید دیواری که به عنوان نقطه ی کانونی تعیین می کنید را با رنگ بنفش تزئین کنید سعی کنید تا این بخش دیوار روبروی مکان ورودی خانه یا اتاقتان نباشد زیرا در هنگام حضور در خانه تمرکز افراد به صورت ناخوداگاه به سمت بخش خروجی می شود.

به این ترتیب که آن نقطه ی کانونی را بنفش کنید چرخش بصری به سمت آن همراه خواهد شد.

پیاده سازی ایده ی رنگ بنفش برای دیوار اتاق های ناهارخوری و نشیمن بسیار جذاب و ایده آل است و این موضوع باعث ایجاد ظاهر مدرن به دکوراسیون قسمت های مختلف خانه می شود.

 

کابینت های آشپزخانه در دکوراسیون با رنگ بنفش

 

کابینت های آشپزخانه در دکوراسیون با رنگ بنفش

گرچه طراحی کابینت های موجود در آشپزخانه با رنگ بنفش کمی عجیب و غریب به نظر می رسد؛ بدون شک شکل و شمایلی جذاب برای شما ایجاد خواهد شد.

یادتان باشد برای آنکه رنگ بنفش را در فضای دکوراسیون اتاق خود خنثی کنید می توانید از طیف های خاکستری برای دکوراسیون خود به همراه رنگ بنفش استفاده کنید.

به طور مثال می توانید از بافت های خاص و سطوح ناهموار در کنار رنگ بنفش در محیط خود استفاده کنید یا از سنگ های رگه دار سفید با جنس مرمر بهره ببرید.

سنگ های مرمر و وسایل چوبی طبیعی در کنار رنگ بنفش نمای بسیار زیبایی برای اتاق ایجاد می کند.

البته این انتخاب می تواند تا حد زیادی تعادل لازم را در آشپزخانه ی شما برقرار کند و باعث هماهنگی در اجزای مختلف دکوراسیون شما شود.

 

کاغذدیواری بنفش در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری بنفش

کاغذ دیواری بنفش گستره ای از سایه ها را در بر می گیرد.

برخی از کاغذ دیواری ها به شکل متداولی در خانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ رنگ ارغوانی تیره اغلب در اتاق های نشیمن که فضای رسمی تری دارند استفاده می شود.

کاغذ دیواری های بنفش رنگ به قدری شگفت انگیز هستند که سایه های درخشانی را در فضای خانه ی شما ایجاد می کند.

البته باید این نکته را مجدد بگوییم که کاغذ دیواری های بنفش رنگ در معماری داخلی کمتر استفاده می شوند.

اگر رنگ بنفش را دوست دارید در نصب کاغذ دیواری های بنفش رنگ خالص، تردید نکنید زیرا تمام انتخاب ها در امر دکوراسیون یک موضوع شخصی است که به خود افراد مربوط می شود.

یک کاغذ دیواری به رنگ بنفش انگوری روی دیوارهای اتاق نشیمن شما می تواند مشکل ست کردن مبلمان کم رنگ یا جزئیات سفید رنگ در آن را از میان بردارد.

رنگ بنفش و استفاده ی آن به صورت غیرمنتظره یک اتفاق دراماتیک می باشد.

کاغذ دیواری های بنفش رنگ بیشتر برای خانم های خوش سلیقه و هنرمند در اتاق خواب استفاده می شود؛ کمتر دیده شده است که از رنگ بنفش برای کاغذ دیواری های موجود در پذیرایی استفاده شود.

اگر دودل هستید که یک کاغذ دیواری بنفش را برای خود برگزینید یا در خانه ی خود از عناصر و مبل های بنفش استفاده کنید بهتر است عناصر خاص را به شکل تشدید کننده ای در دکوراسیون خود داشته باشید.

شباهت بین رنگ های بنفش کم رنگ، بنفش پر رنگ، بنفش براق موضوع عجیب بودن رنگ بنفش را کمتر نشان می دهد و باعث این می شود که استفاده از این رنگ کمتر ناساز جلوه کند.

اگر خانه ی خود را با کاغذ دیواری های بنفش رنگ پوشانده اید برای سازگاری این رنگ بنفش می توانید از رنگ سفید یا کرم استفاده کنید.

یک ترکیب قرمز رنگ برای رنگ بنفش مثل آلویی یا ارکیده ای روشن یا کرم به بهترین و کارآمد ترین شکل نمایان می شود.

با سایه های آبی بیشتر مثل رنگ های نیلی و بنفشه ای می توانید رنگ بنفش را به صورت مکمل استفاده کنید.

تازگی استفاده از رنگ بنفش در حالی که قدرت خاص این رنگ را مهار می کند می تواند در روحیه ی شما هم تاثیر فراوانی ایجاد کند.

از ترکیب این رنگ ها در اتاق هایی که رنگ متعادل در آن ها چیره شده است استفاده می شود.

مثلا شما به راحتی می توانید برای یک اتاق کار یا اتاق مطالعه و سرگرمی از رنگ بنفش استفاده کنید و تاثیرات جادویی آن را در زندگی خود ببینید.

 

پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید