چگونه ملک اداری را بازسازی نماییم؟

همان طور که می دانید، به طور کلی بازسازی یا مرمت یک بنا به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که با انجام دادن آن بر روی یک بنا عمر آن سازه را افزایش داده و با انجام تعمیرات در آن به حفظ و ماندگاری آن بنا کمک می‌کند. بازسازی خانه و ساختمان قوانین و روش‌های خود را دارد. خانه‌های فرسوده و قدیمی کلنگی بیشتر از دیگر خانه‌ها به بازسازی نیاز دارند. همانطور که همه ما می‌دانیم اقدام برای بازسازی ملک اداری اعم از اداره کوچکی تا شرکت عظیمی به هر شکل و نوسازی آن تصمیم بزرگی است که با توجه به عوامل مختلفی مانند میزان بودجه در دسترس شما و نیازهایتان باید گرفته شود.  یکی از مهم ترین مکان ها که بازسازی و نوسازی آن از اهمیت زیادی برخوردار است قطعا فضای کسب و کار و ملک اداری شماست مخصوصا دوستانی که صاحبان قدیمی و با سابقه در زمینه املاک اداری هستند بدشان نمی آید که مغازه و محل کسب و کار و یا دفتر اداری خود را بازسازی کرده؛ مدرن و به روز سازند. این مسئله برای املاک از نوع اجاره نیز صدق میکند و فرقی ندارد که شما صاحب ملک شرکت باشید و یا برای مدتی آن را اجاره کرده اید.

 

اهمیت نمای فضای اداری

نمای یک فضای اداری اهمیت زیادی در بهبود خدمات و کاربری آن فضا و همین طور در مواقع دیگر برای جلب مشتری لازم و ضروری به نظر میرسد و تنها به دلیل استیجاری بودن مکان نمی توانید از دکور کردن آن چشم پوشی نمایید. ولیکن باید خدمت شما بگوییم که یک فضای اداری قطعا به علت کاربردی بودن فضا دارای استاندارد هایی از نظر وسایل و مطابقت دکوراسیون داخلی با این وسایل است. به طور مثال در مکانی که میز مدیریت قرار می گیرد نوع دکوراسیون با فضایی که کانتر پذیرش قرار دارد متفاوت خواهد بود.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان اداری چطور انجام می ‌شود؟

در بازسازی املاک اداری، به منظور برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی از هزینه‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت‌هایی که می‌خواهید بازسازی خانه را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و زمانی که هر کدام از این بخش‌ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید. البته در مرحله برآورد هزینه بازسازی ملک اداری و در همه مراحل دیگر نباید فراموش کرد که مشورت گرفتن از کارشناسان در زمینه بازسازی خانه‌های فرسوده بسیار ضرورت دارد.

بازسازی ساختمان های اداری

اما این هزینه چگونه محاسبه می شود و چقدر است؟ باید بگوییم که در واقع هزینه مربوط به تکنسین ها و طراحان و به طور کلی مجریان عمدتا به دو روش اصلی روز مزد و کنترات محاسبه می‌شود که در روش روز مزد عمدتا از این روش برای پروژه‌هایی استفاده می‌شود که متراژ بالایی ندارند و برای مجری به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست تا بر اساس متر مربعی کار کند. اما در روش کنتراتی کمی موضوع فرق می‌کند و این روش که در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی اجرا می‌شود، پیمانکار به صورت کلی قیمتی را برای انجام پروژه در نظر می‌گیرد که در این روش سرعت انجام کار نیز بیشتر است و پیمانکار تشویق می‌شود تا سریعتر پروژه را در زمان کوتاهی به پایان برساند تا به دستمزد خود برسد. به منظور برآورد هزینه بازسازی ملک اداری قدیمی از هزینه‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت‌هایی که می‌خواهید بازسازی ملک قدیمی اداری را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و زمانی که هر کدام از این بخش‌ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید.

بازسازی ملک اداری قدیمی

نوسازی ساختمان‌ها به دو روش انجام می‌شود یکی روش بازسازی ساختمان حفاظتی است و دیگری بازسازی ساختمان سبکی است. که در ادامه بازسازی‌های مختلف را برایتان شرح می‌دهیم. این دو روش از لحاظ هزینه بازسازی ساختمان یکسان هستند.

 

بازسازی ساختمان حفاظتی

 در روش بازسازی ساختمان حفاظتی به بازسازی و حفاظت کلی از ساختمان شما پرداخته می‌شود. در این روش کلیات یک بنا مورد بازسازی و حفاظت قرار می‌گیرد. در روش بازسازی ساختمان حفاظتی  باید یک مطالعه جامع و کامل بر روی تمامی ویژگی‌های یک ساختمان و مصالح آن ساختمان انجام شود تا بتوان مراحل بازسازی را به صورت صحیح و کامل انجام داد.

 

بازسازی ساختمان سبکی

 روش بازسازی ساختمان سبکی به روشی اطلاق می‌شود که تکه‌های جدید جایگزین تکه‌های فرسوده‌تر می‌شود به این صورت که کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه ایجاد شود. از این روش جهت بازسازی بناهای تاریخی استفاده می‌شود زیرا می‌خواهیم سبک و هارمونی تاریخی بدون کمترین تغییر باقی بماند. در این روش شباهت بسیار زیادی بین طرح قدیمی و طرح جدید وجود دارد. روش بازسازی ساختمان سبکی به روشی اطلاق می‌شود که تکه‌های جدید جایگزین تکه‌های فرسوده‌تر می‌شود به این صورت که کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه ایجاد شود.

 

طراحی و بازسازی دکوراسیون اداری

بازسازی دکوراسیون اداری

پس از بازسازی ملک اداری در صورتی که تمایل داشته باشید، شرکت مورد نظر شما اگر خدمات مربوط به طراحی دکوراسیون ارائه دهد دکوراسیون شما را هم بازسازی کرده و از نو مطابق ملک جدید شما تنظیم و طراحی خواهد کرد. در فضای پذیرش به علت درگیر بودن بیشتر با مشتری و مراجعین حضوری شما باید دکوراسیونی را در نظر داشته باشید که این عمل را آسان تر و رضایت مشتریان را جلب کند ولیکن دفتر مدیریت بیشتر بنا به کاربرد فرد از فضا و همین طور شاید در نوع انتخاب متریال بیشتر سلیقه شخصی خود را به کار ببرید. در مغازه ها و یا املاک اداری که داری ویترین خاصی هستند و یک سرس موضوعات را به نمایش می گذارند نوع دکورایبون و سبک بازسازی باز متفات با انواع مغازه های دیگر خواهد بود. دکور اداری با دکور اداری قطعا دو مقوله جدا از یکدیگر است که موازین و استاندارد های آن نیز با یکدیگر متفاوتند. در صورتی که با یک شرکت خوب معماری همکاری کرده باشید در این مورد هم نگرانی نخواهید داشت و سرانجام کار بازسازی و نوسازی ملک اداری شما به بهترین شکل خاتمه خواهد یافت.

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مرتبط 


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید