بازسازی و چیدمان دفتر کار 1

نحوه طراحی و اجرای دکور دفترکار

انتخاب سبک طراحی چیدمان دفتر کار نمایانگر میزان اهمیت شما به خروجی خدمات مشتریان و حتی تاثیر روانی بر مخاطبین شامل کارمندان و حتی رقبای کاری تان می یباشد.  

در نوشتار پیش رو به نحوه طراحی و چیدمان یک دفتر کار مطابق با الگوهای طراحی و معماری صحبت مینماییم که در این مبحث سعی شده از بهترین معیارها و دسته بندی های تخصصی اصول بازسازی دفتر کار بهره گیری شود.

امروزه روز با پیشرفت علوم و حِرَف مختلف، امر طراحی و معماری نیز از قاعده مذکور مستثنی نیست و میتوان در طراحی و چیدمان دفتر کار  نیز از یک معمار مجرب در این زمینه بهره برد و از آخرین متد و الگوهای روز دنیا بواسطه حضور طراحی زبردست مطلع شد چراکه طراحی و چیدمان دفتر کار همچون اسم و لوگو و مشخصات کاری تان میبایست معرف زمینه فعالیت و سطح کاری شما در حیطه فعالیت تان باشد. 

در مبحث طراحی و چیدمان یک دفتر کار به چند نکته حائز اهمیت اشاره مینماییم
۱_ورودی یک دفتر کار میز منشی و پذیرش
۲_فضا سازی و طراحی داخلی دفتر کار
۳_دیوارپوش های دفتر کار
۴_کف پوش های دفتر کار
۵_اتاق انتظار مناسب با خدمات ارائه شده در مرکز مدنظر
۶_استراحتگاه برای کارمندان
۷_اتاق مدیریت
۸_اتاق کنفرانس‌
۹_نورپردازی دفتر کار
۱۰_استفاده از گل و گیاه در طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار
۱۱_پارتیشن بندی
و…

طراحی و چیدمان دفتر کار

در طراحی فضای داخلی یک دفتر کار ابتدا به نوع کفپوش مورد استفاده در آن میپردازیم.

اولین کفپوشی که میتوان در طراحی و چیدمان دفتر کار  از آن نام برد، سرامیک است.
استفاده از کفپوش سرامیک در بازسازی دفترکار به دلیل استقامت بالا در مقابل رفت و آمد و شرایط نگهداری آسانتر موجب دوام بیشتر کف خواهد شد. تنوع در ابعاد و رنگ از مزایای دیگر سرامیک ها در طراحی داخلی دفتر کار است. 

 سرامیک های کف بسته به نوع و درجه و ابعاد در طراحی داخلی دفترکار مورد گزینش و استفاده قرار میگیرند و این امر نیز بنابر خدمات مورد ارائه دفتر و نوع طراحی متغیر خواهد بود.

مطمئنا در حوزه طراحی و چیدمان دفتر کار انتخاب رنگ و اندازه سرامیک به شکلی قابل توجه در نمود عینی آن موثر است و یکی از مهترین سرفصل ها بشمار میرود.

برحسب زیربنا و نوع تیغه کشی ها و تقسیمات داخلی میتوان سرامیک های کف را انتخاب نمود.

 

مطلب پیشنهادی : ایده برای چیدمان دکوراسیون دفتر کار در منزل

 

متریال مناسب طراحی دیوار دفترکار

هنگام طراحی داخلی دفترکار در انتخاب نوع پوشش و تزئین دیوار دفترکار میتوان حسب موارد و متریال موجود در بازار از انواع مختلف آن بهره برد.
اما یکی از متداول ترین مواد مصرفی در پوشش دیوارها رنگ روغن است.
استفاده از رنگ روغن به فراخور روحیه و متناسب با فعالیت دفتر کار میتواند در ایجاد فضایی آرام و بی تشویش های معمول بصری تاثیر مثبت و خوبی داشته باشد.

از دیگر دیوار پوش های مناسب جهت طراحی و چیدمان دفترکار، انواع کاغذ دیواری است که با طرح و نقش هایی متناسب با روحیه و نوع فعالیت دفتر کار شما در آرامش بصری محیط تاثیری بسزا دارد.

بازسازی دفتر کار

اهمیت طراحی ورودی دفترکار

به طور کلی ورودی و فضای پیش ورودی یک دفتر کار از نقاط پراهمیت و حساس آن مکان به شمار می رود؛ چراکه در اولین حضور در دفترکار شما ابتدا این محل در برابر چشم مراجعه کننده قرار میگیرد و این قسمت به منزله شخصیت کاری و نوع نگاه شما به مقوله مشتری مداری تلقی میشود و بر احساسات و ذهنیت روانی مراجعه کننده تاثیر گذار می باشد؛ پس میبایست با بهترین متد و متریال در طراحی محل موردنظر وارد عمل شد و کار را به نحو احسن به انجام رساند.

درطراحی ورودی دفتر کار میتوان منطبق بر نوع خدمات، تجارت، عملکرد و امور قابل ارائه از نمادهایی که کارِ و تخصص شما را به ارباب رجوع معرفی میکند استفاده نمایید.
این امر از طریق تصاویر و یا نمادهایی ساخته شده از متریال مختلف و حتی متاثر از لوگو و برند دفتر کار شما در این محل قرار میگیرد؛ به صورتی که میتوان از این نمادها در ورودی و پشت میز پذیرش استفاده نمود.

استفاده از میزی مناسب با فضا از دیگر ملزومات این مهم محسوب میشود و در کنار آن میتوان به  استفاده درست از نمایشگر ها و مواردی از این دست اشاره کرد.

فرم بکارگرفته شده در طراحی و بازسازی محل پذیرش یا میز منشی در دفتر کار میبایست حالت دعوت کنندگی و احترام را در کنار احساس امنیت در مراجعین ایجاد نماید.

طراحی و بازسازی دفتر کار

اتاق انتظار مراجعین در طراحی و بازسازی دفترکار 

بخش مهمی از طراحی داخلی یک دفتر کار، محل انتظار مراجعین میباشد که این محل را نیز میتوان در کنار بخش پذیرش بسیار مهم و به نوعی نمایشگاه و ویترین موسسه تان تلقی نمود.

برای طراحی یک سالن انتظار خوب میبایست به چند نکته توجه داشت:

طراحی مبلمان سالن انتظار

میطلبد برای طراحی سالن انتظار در یک دفتر کار از مبلمانی با جنس و رویه و اسکلت بسیار مطلوب بهره برد و بسته به مدت زمان حضور مراجعین و همچنین سبک حضور افراد میتوان نوع مبلمان را انتخاب کرد.

مبلمان سالن انتظار

در طراحی و چیدمان دفتر کار و مشخصا اتاق انتظار دکوراسیون میتواند نقش بسزایی در آرامش بصری مراجعین داشته باشد. در این بخش نیز استفاده از نشانه هایی که معرف موسسه و عملکرد و خدماتی که ارائه میدهید بسیار مهم است.

در کنار آن البته چاپ دفترچه هایی کوچک و قرار دادنشان روی میزهای کنار مبلی برای معرفی موسسه تان میتواند موثر و کارساز باشد و زمان انتظار را نیز برای مراجعین مفیدتر سازد.

باید در نظر داشت که میتوان با شناخت سلیقه عموم در طراحی و چیدمان اتاق انتظار دفتر کار به ایده های بهتری رسید؛ مثلا از آنجا که فرش از مهمترین صنایع ایرانی بشمار میرود و عضوی لاینفک از خانه ایرانی هاست می شود برای راحتی بیشتر مراجعین در ساعات انتظار بخش هایی از اتاق انتظار را مفروش کرد و البته در هماهنگی با دیگر نقاطِ این بخش (اتاق انتظار) رنگ آن را انتخاب نمود.

البته با توجه به این نکته مهم که قرار نیست مراجعین بدون کفش در این مکان پای بگذارند بهتر است از رنگ های لاکی و بنفش در این محل استفاده کرد که برای کم کردن آلودگی مشهود فرش نیز بسیار موثر است.
در طراحی و چیدمان دفترکار جهت راحت تر نمودن زمان انتظار و اینکه معطلی مراجعین کمتر محسوس باشد میتوانیم از یک دستگاه تلویزیون به فراخور ابعاد سالن بهره ببریم و در کنار پخش تیزرهایی از فعالیت شرکت یا موسسه، تصاویری از طبیعت و حتی برنامه های تلویزیون را بواسطه آن برای مراجعین نمایش داد.

 

استفاده از یک تابلوی بزرگ در طراحی و بازسازی سالن انتظار دفترکار

تابلوهایی که با ترکیب رنگ مناسب و جایگذاری منحصر به فردشان در طراحی و چیدمان دفتر کار حس امنیت و آرامش را پدید می آورند، از نکات تاثیرگذار بر طراحی سالن انتظار مراجعین دفترکار به شمار میروند.  

چیدمان دفتر کار

در طراحی و چیدمان دفتر کار و سالن انتظار مراجعین، میتوان تابلو ها را به مانند نقطه کانونی این فضا در نقطه ای در دسترس و قابل مشاهده قرار داد و در این بین استفاده از تابلوهای کوچک و بی ثمر که فاقد جریانِ جلب توجه است را کنار گذاست.

یک تابلوی بزرگ منظره بسیار زیبا در طراحی داخلی دفتر کار  بهتر از چند تابلوی کوچک است که توان جلب توجه کمتری دارد.

استفاده از گل و گیاه در طراحی و چیدمان دفتر کار

گیاهان و گل های طبیعی به خودی خود یک نوع حس شعف و آرامش را باخود به همراه دارند و چه بهتر که در طراحی داخلی دفتر کار و بخصوص در سالن انتظار مراجعین که فضایی رسمی و خسته کننده است، مورد استفاده قرار بگیرند.

گل و گیاه مناسب برای دفتر کار

از مزیت های مهم گل و گیاهان تزئینی حس رضایت و علاقه مندی کارمندان به محیط کار و احساسِ خوشایند ارباب رجوع در موافع حضور در دفتر کار رامثال زد؛ در کنار آن یکی از مهمترین دستاوردهای استفاده از گل و گیاه تولید اکسیژن لازم برای تنفسی بهتر در محیطی بسته مانند دفتر کار است که برطرف نمودن این نیاز بسیار ضروری می نماید.

 

مطلب پیشنهادی : به کار بردن استند گل  در دکوراسیون داخلی

 

ایجاد نقطه کانونی در اتاق انتظار دفتر کار

جهت طراحی و چیدمان سالن انتظار در دفتر کار میتوان یک سینه از دیوارهای در مقابل چشم را برگزید و با تزئیناتی مناسب آن را مهیای این مبحث کرد.

طراحی و چیدمان سالن انتظار

استفاده از نشانه هایی مرتبط با نوع فعالیت و عملکردتان میتواند شما در جلب اطمینان مراجعین در مسیر همکاری با موسسه یا شرکت شما یاری رساند. 

معمولا میتوان در چنین طرح هایی پس از استفاده از متریال مناسب و تزئینات مطلوب از علامت یا لوگوی شرکت یا گروه اقتصادی که در آن فعال هستید این مورد را به بهره برداری برسانید.
استفاده از طرح هایی همچون چوب و یا پتینه، رنگ آمیزی هماهنگ و نوعی آیینه کاری، استفاده از ورق های استیل و براق در این حوزه بسیار موثر است.

 

مطلب پیشنهادی : استفاده از بشقاب دیوارکوب  در تزیین دیوار

 

پارتیشن بندی در طراحی و بازسازی دفترکار

برای تنظیم و تقسیم فضا در سالن های فاقد تیغه چینی منظم در طراحی و بازسازی دفتر کار میتوان از اصل پارتیشن بندی بهره برد.

اصولا پارتیشن بندی در طراحی و بازسازی دفاتر کار یک شیوه باب و معمول برای تعیین مرز و ایجاد آرامش کارمندان است و این امر از نکات قابل توجه آن است.

طراحی و بازسازی دفتر کار

هر چند که در طراحی و چیدمان دفتر کاری که دارای مرزبندی و دیوار کشی مناسب هستند هم میتوان از اصل یاد شده استفاده نمود و از مزایای آن بهره مند گردید‌.

یکی از مهترین موارد استفاده از پارتیشن ها در طراحی و بازسازی دفتر کار ایجاد فضاهایی مجزا به تناسب عملکر مقطعی دفتروار است.

فرض را بر این بگیریم که در مقطعی بنابر حجم گسترده کاری و نهایتا ساعات کاری بیشترِ دفتر کار و حضور نیروهای کمکی در پاره ای از مواقع، نیازمند یکی دو بخش اضافی برای انجام امور محوله هستیم‌.
در اینجاست که در طراحی و بازسازی دفترکار میتوان از پارتیشن بندی بهره برد و فضاهایی بیشتر را برای کارمندان در نظر گرفت.

ناگفته پیداست که در امر طراحی و چیدمان دفتر کار اجرای پارتیشن بندی به تغییرات متناسب با روحیات کارمندان و کارفرما بسیار کمک خواهد کرد.

در مجموع پارتیشن بندی و ایجاد مرزهایی اینچنینی در طراحی و بازسازی دفتر کار میتواند کمک شایانی در بالاتر بردن راندمان موسسه داشته باشد.

نقش قفسه بندی در طراحی و چیدمان دفتر کار

به طور کلی قفسه بندی و ترتیب دهی لوازم کار و وسایل مربوط به آن یکی از اولویت ها و مباحث مهم حوزه طراحی دفتر کار میباشد.
دفتر کاری را در نظر بگیرید که علیرغم شیک بودن و طراحی مدرن فاقد نظم  و دکوراسیون سازمان یافته است و این بی نظمی زمینه سازِ بی روحیه بودن کارمندان و به تبع آن ارباب رجوع میگردد!
در حالی که میتوان با هزینه ای بسیار کم و در اسرع وقت با قفسه بندی در اتاق های مختص هر بخش و حتی سالن انتظار فضایی منظم و دارای ثبات را به نمایش گذاشن و این میسر نخواهد شد مگر زمانی که شما از یک معمار یا طراح حاذق برای طراحی داخلی دفتر کار خود بهره ببرید!

قفسه بندی دفتر کار

قفسه هایی از جنس ام دی اف، لترون و حتی متریال سنگین تر و در پاره ای مواقع شاخه های نبشی متوسط به همراه صفحه های ناودانی و مشبک میتواند در کمترین زمان و با حداقل هزینه شما را صاحب یک قفسه بندی جادار، زیبا و کاملا منظم و ساده گرداند و این یکی از مهمترین اصل از اصول طراحی و چیدمان در بازسازی دفتر کار می باشد.

توجه داشته باشید که استفاده از مجسمه ها و تابلوهای کوچک در این قفسه ها خود ظاهری شکیل و دلنشین را برای دفتر کار شما فراهم میکند.

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

از بخش های مهم طراحی دفتر کار بی تردید اتاق مدیریت است.

در ابتدا باید به این نکته مهم توجه داشت که مطابق با یک الگوی کلی میبایست اتاق مدیریت در یک نقطه مشرف بر کلیه بخش های دفتر کار قرار داشته باشد.

نقطه ای مرکزی برای مدیریت تا بتواند تقریبا تمامی امور جاری در دفتر کار، کارمندان و اربابان رجوع را مشاهده کند و این برمبنای اصل کلی مدیریت برای توسعه راندمان خواهد بود.

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

نقطه ای که حتی اگر دارای دیوار باشد میتوان با برداشتنش و قرار دادن شیشه های سکوریت، از آن محلی برای جلوسِ مدیریت و تشکیلِ چشم اندازی وسیع برای وی اقدام کرد.
هرچند که شاید مدیری نخواهد که از این شیوه برای رصد محیط کار استفاده کند که اینجا میتوان از شیوه های دیگر بهره برد.

در طراحی و چیدمان اتاق مدیریت نیز میشود از نشانه هایی برای معرفی نوع عملکرد، در صورت تولید محصول یا محصولاتی خاص و خدمات قابل ارائه در طراحی و چیدمان دفترکار استفاده نمود.

انتخاب مبلمان نیز بر حسب شناخت روحیات مراجعین بسیار مهم است.

میز مدیریت هم از نکات بسیار مهم در طراحی و چیدمان اتاق مدیریت در دفتر کار است؛ اینکه در انتخاب میز بتوان علاوه بر نمایش قدرت و  تسلط مدیریت، صمیمیت و به اصطلاح تسامح او در مواجهه با کارمندان و راحتیِ با مراجعین را به نمایش گذاشت، از نکات قابل توجه در طراحی و چیدمان دفتر کار است.

استفاده از تصاویر یا آثار هنری فضایی مطلوب برای اتاق مدیریت ایجاد خواهد کرد.
معمولا اتاق مدیریت چشم و چراغ یک دفتر کار است.
پس طراحی و چیدمان دفتر مدیریت بخش قابل توجه در پروسه طراحی و بازسازی دفترکار خواهد بود.

اجرای قفسه بندی برای نظم دهی بیشتر در دفتر مدیریت نیز بسیار مهم است.
به مانند باقی نقاطِ دفتر کار یکی از امور با اهمیت برای آرامش بصری قفسه هایی منظم و از جنس خوب خواهد بود که میتوان از آن برای ترتیب بندی زونکن ها و دیگر اوراق و وسایل و در عین حال انتقال نظم و ترتیب به مشاهده کننده، استفاده نمود.

طراحی اتاق کنفرانس در بازسازی دفترکار

اتاق کنفرانس فضایی است که در آن قالب جلسات مرتبط با فعالیت دفتر برگزار می شود و از آنجا که برای برخی قرارهای کاری و بسیار مهم شما تعبیه میگردد میتواند حائز اهمیت ویژه برای میزبان این جلسات باشد.

بطور کلی اتاق کنفرانس را در فضایی آرامتر از دیگر محیط های دفتر کار تدارک میبینند و در طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق کنفرانس دفترکار از لوازم و مبلمان رسمی و سنگین استفاده می شود.

طراحی داخلی اتاق کنفرانس

بهتر است میز کنفرانس را به صورت سفارشی تدارک بببینید و این مهم را به یک معمار و طراح مجرب واگذار کنید تا فضایی مختص حرفه شما و طرحی منحصر به فرد ارائه گردد و در امر طراحی و چیدمان دفتر کار حضور متخصصین امر را مغتنم شمارید.

در طراحی و بازسازی اتاق کنفرانس در دفتر کار می شود فضایی بار مانند در گوشه ای از اتاق کنفرانس تدارک دید که طبق رسم معمول در جلساتی با مدت زمانِ طولانی مدعوین خود با خیالی آسوده و بدور از تعارفات معمول سرگرم پذیرایی از خود شوند.
حسن دیگر این ماجرا احساس خوبِ دوستانه بودن فضاست که حتی وقتی از نیروی فعال در بخش پذیرایی و خدمات برای سرویس رسانی به مهمانان استفاده میکنید از آنجا که امرِ آماده سازی و سرو خوراکی ها در پیش روی خودشان صورت میگیرد حسِ خوبِ راحتی و بدور از تکلفات رایج را به آنان هدیه میدهیم.

همچنین میتوان در طراحی و چیدمان اتاق کنفرانس دفترکار از نمایشگرهای متناسب با ابعاد سالن برای نمایش نوع محصولات و یا خدمات ارائه شده استفاده کرده و فضا را به نفع مسائل بنیادین تغییر داد.

بدین شکل علاوه بر زیبایی بصری دفتر کار خصوصا اتاق کنفرانس شما با یک حرکت بجا، موقعیت و عملکرد  خود را به دیگران معرفی میکنید و آن قدمی بزرگ خواهد بود!

استراحتگاه کارمندان در طراحی دفترکار

یکی از معضلاتی که صاحبان کار و مشاغل با آن دست به گریبان هستند خستگی و بعضا خواب آلودگی کارمندانشان است که برای برچیدن مشکلاتی از این دست میتوان محلی را برای استراحت هرچند کوتاه مدت کارمندان طراحی و تدارک دید.

طراحی دفتر کار

طراحی و چیدمان اتاقی با مبلمانی راحت و حداقل وسایل رفاهی در دفترکار تا کارمندان از احساس خستگی میانه روز فراغت یابند میتواند در طراحی دفترکار حائز اهمیت باشد‌.

 

 نورپردازی در طراحی و بازسازی دفترکار

یکی از مهمترین مقولات در طراحی و بازسازی دفتر کار نورپردازی ست.
بطور کلی تامین نور برای هر فضایی بسیار حائز اهمیت بوده و چه بهتر که این مهم توسط یک طراح زبده انجام شود.

نورپردازی دفتر کار

مثل همیشه قدم نخست در تامین نور برای هر محلی استفاده از نور طبیعی ست.
نورگیرهای طبیعیِ تعبیه شده در هر محل اولین رکنِ مورد توجه برای یک طراح خواهند بود تا به بهترین شکل ممکن از آن بهره برد.

برای استفاده از نورگیرهای طبیعی در طراحی و بازسازی دفترکار باید ابتدا آنها را شناسایی و بعد تقویت کرد.
برای تقویت نورگیرها می بایست نسبت به تعویض قاب های پنجره و گستردنِ شیشه های پاسیو اقدام کرد و در این بین حتی اگر امکان ایجاد نورگیر تازه بود آن را بوجود آورد.

بی شک طراحی و چیدمان دفتر کار در معرض نور طبیعی حداقل تا ساعتی قابل توجه در روز، باعث بهره مندی کارمندان و دیگر حاضرین در دفتر کار از این موضوع مهم خواهد شد و در بسطِ روحیه کارمندان نیز تاثیر بسزایی دارد.

اما فصل دیگر از پروسه تامین نور در طراحی دفتر کار استفاده از لامپ ها و تامین کننده های برقی خواهد بود که در این بخش نیز میتوان  از  لامپ های کم مصرف و ال ای دی بهره برد.

در بخش طراحی دکوراسیون دفتر کار استفاده از هالوژن ها نقش بسزایی در تامین نور دکوراسیون و طراحی دفتر کار خواهد داشت که با نورهای متنوع و تابش هایی متفاوت از نور کاربردی خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که در این بخش نیز سلیقه کارفرما در طراحی و بازسازی دفترکار بسیار مهم است.
بطور مثال برخی از کارفرمایان در بخش طراحی خواهان استفاده از فلورسنت ها هستند و برخی دیگر از نورافکن های تازه به بازار آمده ای که علاوه بر نور مناسب مصرف کمتری نسبت به همتایان سابق خود دارند هستند، که البته در اینجا نیز یک طراح مجرب و وارد میتواند در انتخاب منابع و پخش کننده های نور کارفرما را یاری دهند.

 

طراحی آبدارخانه در دفترکار

آبدارخانه یا به نوعی همان آشپزخانه یکی از محیط هایی ست که برای ترتیب دهی به وسایل پذیرایی و نگهداری مواد غذایی و…استفاده میگردد.

طراحی داخلی آبدارخانه

این تصور غلط که آبدارخانه در معرض دید عموم نبوده و بیشتر توسط نیروی خدمات مدیریت و کنترل میگردد، از اهمیت نقش آن در طراحی و بازسازی دفترکار میکاهد، میباسیت اصلاح گردد! 
چراکه آبدارخانه در دفترکار تمام مدت فعالیت سازمان مسئولیت خطیر سرویس دهی به سایر بخش ها را دارد و نیازمند امنیت و سهولت در کاربری می باشد. 
بنابراین در طراحی و بازسازی و سپس چیدمان آبدارخانه در دفترکار میبایست از وسایل باکیفیت و البته سرامیک های کف و دیوار مناسب جهت سهولت در نظافت و. سرویس دهی این محل بهره برد.
بنابراین از آنجا که آبدارخانه در دفترکار میتواند از بخش های مهم در طراحی و بازسازی دفتر کار باشد‌؛  بسیار ضروری مینماید که در طراحی و بازسازی ابدارخانه در دفترکار از یک طراح مجرب و ماهر در این زمینه بهره مند شد.

نکاتی قابل توجه در طراحی و بازسازی دفترکار

آکوستیک کردن دکوراسیون

یکی از اقدامات بسیار مهم در طراحی دفتر کار آکوستیک کردن دکوراسیون است؛ به نحوی که با نصب و استفاده از این تجهیزات میتوان فضایی آرام برای کارمندان ایجاد کرد و به دور از سرو صدا و شلوغی یک محیط کاملا مناسب برای نیروهای سازمانی فراهم کرد.
این امر نیز اسباب افزایش راندمان کاری را فراهم میکند و در عین حال باعث آرامش مراجعین هم خواهد شد‌.

خرید میز و صندلی های دفترکار مناسب با ارگونومی بدن

یقینا یکی دیگر از عوامل مهم در جهت سلامت و آرامش کارمندان تهیه صندلی و نیز مناسب با ارگونومی بدن آنهاست که این مهم علاوه بر آنکه خستگی را به حداقل میرساند بلکه موجبات شوق به کار و در نتیجه بازدهی بیشتر را فراهم میکند.
خوب است که در طراحی دفتر کار به این مهم نیز توجه شود.

 

طراحی، تهیه و نصب پرده

در طراحی دفتر کار طراحی پرده های نورگیرها و پنجره های عادی بسیار مهم است.
شما میتوانید به عنوان کارفرما با توجه به سلیقه خود پرده سفارش دهید اما توجه به این نکته بسیار مهم و ضروریست که اصولا انتخاب پرده محیط اداری با پرده هایی که در منازل مسکونی نصب میشود متفاوت است.

پرده مناسب دفتر کار
پس میتوان از کرکره های تازه به بازار آمده ای که در عین دوام و زیبایی پیرو سبکی تازه باعث ایجاد فضایی آرام و دلنشین میشود هم استفاده کرد.
البته انواع مختلفی از پرده و کرکره وجود دارند که میتوان بخش مجزایی را برای آنها درنظر داشت.

کتابخانه در دقتر کار

میتوان برای بالابردن سطح مطالعه و دانش کارمندان فضایی را به کتابخانه اختصاص داد و در این بین از فوائد آن بهره برد. البته این مهم نیز به فراخور مساحت کلی دفتر، در طراحی دفتر کار بسیار مهم و موثر خواهد بود‌.

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید