میان بازسازی آشپزخانه یا سرویس بهداشتی 1

انتخاب میان بازسازی آشپزخانه یا سرویس بهداشتی

آشپزخانه و سرویس بهداشتی برای بازسازی ظرفیت بالایی دارند. می توانید برای حصار، سقف و عایق کاری هزینه زیادی پرداخت کنید اما کسی متوجه آن نشود. اما اگر همان مبلغ را برای بازسازی آشپزخانه یا حمام هزینه کنید همه متوجه آن می شوند. 

 اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت تعمیر سرویس بهداشتی را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت بازسازی در تهران باشید می‌توانید درخواست بازسازی خانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

اگر قصد بازسازی خانه را دارید باید ببینید کدام پروژه بر ارزش ملک تاثیر بیشتری دارند. یا اگر می خواهید برای یک قسمت هزینه کنید باید ببینید اول پول را برای کجا صرف کنید. برای بازسازی آشپزخانه یا سرویس بهداشتی؟ گرچه جواب مشخصی وجود ندارد اما می توانید شرایط را بررسی کنید: 

هزینه

به طور کلی هزینه بازسازی آشپزخانه از سرویس بهداشتی بیشتر است. بنابراین وقتی فقط به هزینه فکر می کنید می توانید سرویس بهداشتی را انتخاب کنید.

سبک زندگی

بازسازی آشپزخانه و سرویس بهداشتی زمانبر و سخت هستند. چون هم غذا خوردن مهم است و هم مسائل بهداشتی. شاید بتوان بدون آشپزخانه چند هفته یاچندماه صرف کرد اما شرایط سختی است. می توانید از رستوران و فست فود استفاده کنید. مایکروویو هم به کمکتان می آید. این کار تا زمانی جواب می دهد اما بالاخره خسته می شوید. 

اگر خانه تان سرویس بهداشتی دیگری دارد می توانید از آن استفاده کنید. اما اگر یک سرویس بهداشتی وجود دارد کارتان سخت است. حتی اگر توالت متحرک داشته باشید باز هم حمام کردن سخت است. نمی توان برای مدت طولانی برای حمام کردن به هتل یا خانه دوستان رفت. 

بیشتری افزایش ارزش ملک

با توجه به هزینه های بازسازی باید گفت آشپزخانه ارزش ملک را بیشتر می کند. بازسازی سرویس بهداشتی تا 67 درصد ارزش خانه را افزایش می دهد اما این میزان در آشپزخانه 80 درصد است. اما این میزان در بازسازی آشپزخانه یا سرویس بهداشتی طبقه بالا 60 درصد است. 

می گویند آشپزخانه قلب خانه است. بنابراین قلب فروش هم محسوب می شود. چون معمولا در عکس های املاک آشپزخانه نمایش داده می شود. چون معمولا مشاور املاک روی آن قسمت خانه تمرکز می کند. پس آشپزخانه توجه مشتری را جلب می کند. 

نحوه تصمیم گیری

به طور کلی بازسازی آشپزخانه از بازسازی سرویس بهداشتی سخت تر و گرانتر است. با این حال همیشه بازسازی آشپزخانه بیشتر رضایت تان را جلب می کند. اگر پولتان کم است می توانید از بازسازی سرویس بهداشتی کارتان را شروع کنید. اگر باید یکی را انتخاب کنید باید سبک زندگی و شرایط دیگر را در نظر بگیرید. 

بازسازی آشپزخانه

 

موارد: 

بازسازی آشپزخانه: تعویض یا روکش کابینت، تعویض پیشخوان، رنگ جدید، نصب کاشی، یکی دو وسیله جدید، کفپوش جدید، سینک جدید، تعویض شیرآلات بهداشتی ساختمان، کارهای برقی. 

بازسازی سرویس بهداشتی: تعویض یا روکش پیشخوان و کابینت، نصب کفپوش، نصب دوش/وان، رنگ جدید، تعویض اکسسوری ها (بار حوله، آینه و غیره)، کارهای برقی. 

هزینه: 

بازسازی آشپزخانه: در حالی که ابزار و متخصص یکی هستند اما فضای بزرگتر هزینه را افزایش می دهد. 

بازسازی سرویس بهداشتی: هزینه سرویس بهداشتی از آشپزخانه کمتر است. 

انجام کار توسط خودتان: 

بازسازی آشپزخانه: بزرگ بودن فضا باعث می شود کار را به متخصص بسپارید.

سرویس بهداشتی: کوچک بودن فضا باعث می شود کار را خودتان انجام دهید. 

مدت زمان: 

بازسازی آشپزخانه: برای حداقل 30 روز برنامه ریزی کنید. 

بازسازی سرویس بهداشتی: برای حداقل 18 روز برنامه ریزی کنید که سقف، عایق کاری و تعویض کناف را شامل می شود. تعویض کناف به تنهایی 14 روز طول می کشد.

 

بازسازی سرویس بهداشتی

 

لوله کشی: 

بازسازی آشپزخانه: با نگه داشتن لوله کشی اصلی باید یکی دو لوله را تعویض کنید. افزودن لوله جدید برای یخچال می تواند کار را سخت تر کند. 

بازسازی سرویس بهداشتی: گرچه در سرویس بهداشتی زیاد آب استفاده می شود اما لوله کشی کمتری دارد. تعویض توالت و شیرآلات آسان است. اما تعویض دوش و وان می تواند سخت و هزینه بر باشد. 

برق کاری:

بازسازی آشپزخانه: در صورت نداشتن مشکل برق باید چراغ ها و کلیدها را تعویض کنید. 

بازسازی سرویس بهداشتی: برق کاری سرویس بهداشتی عبارت است از تعویض فن، چراغ ها و کلیدها. مگر اینکه برق سرویس مشکل داشته باشد و بخواهید تعمیر اساسی انجام دهید. 

کابینت و پیشخوان:

بازسازی آشپزخانه: به طور کلی در آشپزخانه سه متر کابینت دارید. بنابراین باید براساس آن پیشخوان و کابینت بالا و پایین را درنظر بگیرید. 

بازسازی سرویس بهداشتی: در سرویس بهداشتی فقط زیر سینک کابینت دارید. می توانید کابینت و پیشخوان های دیگر را حذف کنید. 

کفپوش:

بازسازی آشپزخانه: کف آشپزخانه از سرویس بهداشتی بیشتر است، بنابراین هزینه بیشتری دارد. برخلاف سرویس بهداشتی، می توانید برای آشپزخانه از کفپوش لمینت استفاده کنید که ارزان تر است، چون آشپزخانه رطوبت کمتری دارد.

بازسازی سرویس بهداشتی: درحالی که در سرویس بهداشتی نمی توان از لمینت استفاده کرد، به جای آن باید سرامیک یا وینیل انتخاب کنید. بهتر است برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی از وینیل استفاده کنید چون هرگز پشیمان نمی شوید.

 

 


پایان مطلب


 

 

 

لینک های مرتبط 


 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید