های طراحی غرفه برای کمک به بهتر دیده شدن شما در نمایشگاه ها 1

ایده های طراحی غرفه برای  کمک به بهتر دیده شدن شما در نمایشگاه ها

هرکسی که در یک نمایشگاه تجاری شرکت کرده باشد می تواند به شما بگوید که آنها در واقع برای جلب توجه محدود مخاطبین مجبور به رقابت هستند ، و چیزی که باعث پیشرو بودن شماست اندکی جلب توجه بیشتر است. خوشبختانه ، روش مشخصی برای نمایش های خیره کننده در نمایشگاه های تجاری وجود دارد . در این یادداشت، برآن هستیم که با عمق بیشتری  به چگونگی طراحی غرفه نمایشگاهی بپردازیم، و بیان کنیم که چگونه غرفه سازی نمایشگاهی تان می تواند باعث ترفیع شما در مقابل غرفه داران رقیب باشد . به شما نشان خواهیم داد که با کمک ایده های طراحی دو بعدی و سه بعدی و تبدیل نقاط ضعف رقبا به نقاط قوت خودتان چطور بازدهی یک نمایشگاه را بالا ببرید.

کاربردهای گرافیک دوبعدی در غرفه های نمایشگاهی 

هدف کلی گرافیک در غرفه نمایشگاهی کسب و کار شما این است که با یک جمله کوتاه و جسورانه ، مشتری مناسب را به غرفه خود جذب کنید. به ویژه برای شرکت های نوپا و تازه وارد و کمتر شناخته شده ، مهم است که به یاد داشته باشید که تنها با استفاده از نام و برند شرکت به این هدف نخواهد رسید. شرکت کنندگان به احتمال زیاد نمی توانند شبیه شرکت کنندگان بازی های تلویزیونی تنها از روی نام شرکت شما حدس بزنند که برند شما در باره چه چیزی است. آن ها فقط به سمت غرفه بعدی حرکت می کنند. در اینجا نکاتی درباره کوتاهتر ، جسورانه تر و مرتبط تر بودن از سایر غرفه داران در نمایشگاه برای شما ارایه می کنیم:

1- از یک نسخه رونوشت چشم گیر نام تجاری خودتان استفاده کنید

به عنوان یک قانون کوچک ، سعی کنید یک برچسب 6 حرفی بسازید که با آن خواننده بتواند ظرف 3 ثانیه معنی آن را تفسیر کند. در این بیان صادق باشید و گزافه گویی نکنید، و تا حد امکان آن را بیش از حد انتزاعی نکنید. اگر یک برند جوان هستید ، نام تجاری شما می تواند در برچسب مورد نظر به عنوان یک نشانگر ثانویه استفاده شود، چرا که این کار می تواند در نهایت در جلب مردم به غرفه شما مؤثر باشد. با بیان شفاف در باره نام تجاری خودتان، متوجه خواهید شد که افرادی که وارد غرفه شما می شوند شرکت کننده هایی هستند که در واقع به برند / محصولات شما علاقه مند هستند.

2- یک عنوان اصلی به یاد ماندنی را استفاده کنید

دوست دارید بازدیدکنندگان غرفه شما، وقتی که به غرفه شما فکر می کنند چه چیزی به یاد بیاورند؟ انتخاب اصلی شما ممکن است از یک نمایشگاه به نمایشگاه دیگر تغییر کند. اگر می خواهید محصولی تازه را معرفی کنید یا راهکار تازه ای برای حل مسایل مشتریان خودتان دارید، این روش می تواند برای شما کارساز باشد.

غرفه نمایشگاه

3- استفاده از دیوار پشتی برای نمایش مطالب مهم

دیوار پشت سر غرفه، نقطه کانونی غرفه های کوچک و متوسط ​​است از آن استفاده کنید تا مطلبی را که می خواهید مخاطب از شما بخاطر بسپارد را منتقل کنید. غرفه های بزرگتر ممکن است یک نقطه مرجع اضافی و یا حتی دو دیوار پشتی (اگر در گوشه ردیف باشد) داشته باشند ، اما همیشه یک بخش کانونی اصلی از غرفه شما چشم گیرترین نقطه خواهد بود.

 

4-از گرافیک های دیجیتالی استفاده کنید

 گرافیک های دیجیتالی که روی صفحه نمایش ها نمایش داده می شوند هنوز به اندازه گرافیک های چاپی سنتی جا افتاده نیستند. پنل های دیجیتال گرافیک با نشان دادن تغییر تصاویر ، مانند آرم و یا فیلم های محصول خود در عمل ، کار بزرگی را برای جلب توجه انجام دهند. تنوع و حرکت روی صفحه نمایش ابزاری قدرتمندی است، با این روش می توانید مردم را تحت الشعاع قرار دهید. بر ارسال یک پیام قوی متمرکز شوید.

 

5- در تصاویر از QR  کدها استفاده کنید

 با استفاده از کدهای QR ، که تصاویر به سبک بارکدی هستند، بازدید کنندگان با اسکن توسط تلفن های هوشمند می توانید گرافیک های چاپ سنتی به روزشده شما را ببینند. با اسکن یک کد، مرورگر وب تلفن هوشمند به صفحه ای در اینترنت مانند وب سایت شما ، توضیحات آنلاین محصول شما، یک تجربه تعاملی یا ویدیوی YouTube هدایت می شود. اطمینان حاصل کنید که "تجربه" ای که پس از اسکن کد QR ایجاد می شود دارای تأثیر بالایی است.

1402852713

6- از تصویر ایستا و بی حرکت کمتر استفاده کنید

به غیر از آرم شرکت شما ، سعی کنید از استفاده بیش از حد تصاویر ایستا (به عنوان مثال عکس) در اطراف غرفه خودداری کنید. در مورد اجرای گرافیک در بیلبوردها فکر کنید. فقط یک یا دو ثانیه از تصاویری استفاده کنید که "با قدرت تاثیر گذاری می کنند" چرا که تعداد زیادی از افراد باید به آنها نگاه کنند. یک زمان و مکان جداگانه برای آلبوم عکس های شما وجود دارد (به عنوان مثال فروشگاه محصولات شما) اما طراحی گرافیک غرفه شما یکی از آنها نیست. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که به هیچ وجه از تصاویر استفاده نکنید.

7- استفاده از رنگ های روشن را محدود کنید

قانون کلیدی ، استفاده از حداکثر مطلق سه رنگ شفاف است. در اینجا هم، تمرکز بر روی دریافت پیام ساده در کمترین زمان است. استفاده از رنگ های مختلف می تواند سبب شود که غرفه حس و حال "شلوغی" به بیننده بدهد و دریافت پیام اصلی را دشوار کند.

8- به فضای خالی وفادار بمانید و به آن احترام بگذارید

قانون کلی برای طراحی گرافیک غرفه این است که دست کم 40٪ فضای خالی داشته باشند. همینطور است، تقریبا نیمی از فضای گرافیکی شما باید کاملاً خالی باشد. دلیلش این است که آنچه پیام شما نمی گوید همان اندازه آنچه گفته می شود مهم است. غرفه خود را با اطلاعات اضافی شلوغ نکنید.

9- برای جذب بازدید کنندگان از سراسر نمایشگاه گرافیک خود را در ارتفاع نصب کنید

بسته به اینکه حضار از دور چقدر می توانند غرفه شما را ببینند، ممکن است نیاز به سه نوع گرافیک اصلی داشته باشید: برد دور ، متوسط ​​و برد کوتاه. شما باید گرافیک های دوربرد را تا حد ممکن در محدوده تنظیم مقررات نمایش تجاری قرار دهید. گرافیک های متوسط ​​می توانند بالاتر از سطح چشم باشند ، در حدود 2 تا 3 متر بالاتر از کف نمایشگاه، در حالی که برد کوتاه 1.5 تا 2 متر از کف نمایشگاه نصب می شود.

 

10- از متن هایی با فونت خوانا استفاده کنید

فونت های ساده معمولاً به راحتی خوانده می شوند. البته شیوه نامه و چارچوب سبک برند شما برخی از تصمیمات مربوط به فونت را دیکته می کند ، اما به یاد داشته باشید که بیش از 2 یا 3 فونت مختلف را همزمان استفاده نکنید. در مورد اندازه ، یک قانون خوب این است که به ازای هر متر فاصله بیننده ، 8 سانتذبه ارتفاع فونت اضافه کنید.مثلا  اگر می خواهید بازدید کنندگان متن شما را به راحتی از 3 متری بخوانند ، از فونت به ارتفاع 25 سانت استفاده کنید.

 

کاربردهای گرافیک سه بعدی در غرفه های نمایشگاهی

طراحی سه بعدی غرفه شما برای جلب توجه در یک نمایشگاه تجاری به اندازه طراحی دو بعدی شما مهم است (شاید بیشتر). برای یک مقایسه سریع، یک ثانیه فکر کنید که چرا بسیاری از مردم دنبال یک ماشین اسپرت گران قیمت در خیابان هستند. آیا به دلیل رنگ قرمز آن است؟ تا حدودی بله ، اما طراحی بدنه براق آن و نحوه باز شدن درهای آن به همان اندازه مهم است که توجه شما را به خود جلب می کند. در اینجا نحوه ساخت غرفه شما با بیش از سه دیوار و میز آورده شده است:

1- هنگامی که می خواهید در طراحی چیدمان غرفه سرمایه گذاری کنید ، سخت گیر نباشید.

 اگرچه هزینه همیشه یک عامل موثر خواهد بود ، از بازگشت احتمالی سرمایه گذاری یک غرفه با طراحی مناسب که به افراد امکان صحبت کردن چهره به چهره یا یک نشست تجاری صمیمانه را می دهد، غافل نشوید. تمرکز خود را  روی کیفیت بگذارید نه کمیت،و با سرمایه گذاری کمی بیشتر در طراحی غرفه و کاهش تعداد نمایشگاه های که در آن شرکت می کنید می توانید در هزینه های غرفه داران و حمل و نقل و … صرفه جویی کنید.

2- سرمایه گذاری بر روی خدمات فناوری و تکنولوژی کم هزینه

برای بازدید کنندگان راهی برای شارژ تلفن های هوشمند خود در غرفه ارائه دهید. چرا وای فای رایگان را به آنها پیشنهاد نمی دهید تا در حالی که منتظر هستند استفاده کنند؟ با این وجود بهتر است یک کد QR (همانطور که در بالا پیشنهاد شد) را در کنار ایستگاه شارژ قرار دهید تا در ضمن بتوانند از وب سایت شما بازدید کنند. با توجه به اینکه شارژ شدن تلفن های بی سیم در آینده فراگیر تر می شود ، فراهم شدن این خدمت بسیار آسان تر خواهد شد.

3- از مواد طبیعی( چوب و سنگ) در طراحی غرفه خودتان استفاده کنید

از مواد طبیعی رایج در دنیای واقعی استفاده کنید، استفاده از این مواد طبیعی حال و هوایی جذاب و گیرا برای غرفه شما ایجاد می کنند.

4- یک محل ملاقات خصوصی(VIP) در نظر بگیرید

برگزاری جلسات کاری در محل غرفه ایده خوبی است. در این منطقه بازدید کنندگان متوقف می شود و علاوه بر شارژ تلفن های همراه خودشان، شانس گفت و گو با شما یا کارمندان شما را خواهند داشت.

5 از سازه های مختلف در غرفه خودتان استفاده کنید

به عنوان مثال ممکن است قفسه هایی در دیوار پشتی غرفه ساخته باشید که با عناصر گرافیک شما یکپارچه شده است یا اینکه از فن هایی برای به احتزاز در آوردن پرچم های بالای غرفه استفاده کنید. صفحه نمایش های دیجیتالی ، نصب شده روی دیوارها می توانند راهنمای بازدید کنندگان غرفه شما باشند.

6- از نور پردازی غافل نشوید

به غیر از حسن برخورد و استقبال صمیمی در غرفه، نورپردازی خوب می تواند توجه را به بخش های بی نظیری از معماری یا گرافیک غرفه شما جذاب کند. به عنوان مثال ، چراغ های LED می توانند در لبه گرافیکی قرار بگیرند تا نور پس زمینه مداوم و بدون مداخله در تمام مدت نمایشگاه فراهم شود. برای نتیجه گیری ، مهم است که به یاد داشته باشید که یک مجری ماهر غرفه سازی و با انگیزه می تواند تقریباً در مورد هرگونه نقص نمایشگاهی ، از جمله یک غرفه با طراحی ضعیف ، کارهای خوبی انجام دهد. اگر کلا دست و بال شما به خاطر بودجه بسته است، سرمایه گذاری روی افراد درست را در اولویت قرار دهید و به یاد داشته باشید که جادوی واقعی هنگامی اتفاق می افتد که به افراد مناسب منابع مناسبی داده شود. یک غرفه خوب قطعاً منبع مناسبی برای هر تیم است.

 

شرکت طرح و ایده دروازه ملل با استفاده از تیم متخصص و با تجربه در زمینه غرفه سازی و دکوراسیون داخلی می تواند با رعایت نکات فوق به شما در طراحی و اجرای غرفه سازی نمایشگاهی کمک کند.

 


پایان مطلب


 

لینک های مفید و مطالب پیشنهادی مرتبط 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید