1. کاغذ دیواری اتاق کودک

آیا اتاق خواب فرزند کودک یا نوجوان شما نیاز به تغییرات دارد؟ مانند بزرگترها، کودکان نیز یک اتاق خواب راحت می خواهند تا در پایان روز از استراحت خود لذت ببرند. نکات بسیار کاربردی برای زیباسازی دکور اتاق خواب و حمام و سرویس بهداشتی و اتاق کودکان وجود دارد اما این چند ترفند برای اتاق کودکان است.

برچسب کاغذ دیواری اتاق کودک

 

برچسب های دیواری یکی از وسایل تزیینی مناسب است که راه مناسب برای تزئین دیوارها در اتاق خواب کودک شما است ، به خصوص اگر خانه شما اجاره ای است و نمی توانید آن را رنگ کنید. استفاده از عکس های تزئینی به عنوان بخشی از یک طرح کلی – مانند نقوش زیبا از جنگل می تواند به زیبایی دیوار سفید اتاق کمک کند . به بچه های خود اجازه دهید مدل نهایی را انتخاب کنند و آنها را در موقعیت تصمیم گیری قرار دهید. کمک به کودکان خردسال ارائه دهید. هرچه کودک شما بزرگتر می شود ، از مدل انتخابی خسته می شود و شما به راحتی می توانید مدل های قبلی را جدا کرده و جایگزین نمایید. عکس های دیواری را می توانید تقریباً در مورد هر موضوعی که قابل تصور باشد پیدا کنید.

  1. با توجه به شرایط سنی، چیدمان اتاق کودک را در نظر بگیرید

هنگامی که فرزندتان به اندازه کافی بزرگ می شود که تکالیف مدرسه و نیاز به مطالعه دارد، نیاز به یک محل مشخصی برای مطالعه و کارهای مدرسه و محل دیگری برای استراحت دارد. این مساله خیلی پیچیده نیست. یک میز و صندلی ساده برای تکالیف مدرسه کافی است و البته صندلی باید به قدری راحت باشد که خستگی یک روز پرفشار مدرسه را از بین ببرد.

چیدمان اتاق کودک

  1. استفاده از قفسه های مناسب برای اتاق کودک

کودکان و بی نظمی معمولا همسو هستند، اما می توانید با تهیه تعداد زیادی قفسه باز با سطل یا سبد برای نگه داشتن اسباب بازی ها  سازماندهی را آسانتر کنید. این کار دسترسی به وسایل را آسان می کند و مهمتر اینکه می توان محل قرارگیری هر اسباب بازی را به راحتی مشاهده کرد. وسایل مشابه را در یک سطل نگه دارید و به فرزند خود را راهنمایی کنید تا با این کار شما آشنا شود. می توانید از سبد حصیری برای قرار دادن وسایل بازی کودک استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی : ایده چیدمان اتاق بنفش

 

قفسه اتاق کودک

  1. طراحی فضای اتاق کودک

در یک اتاق خواب کوچک ، با قراردادن دادن تخت در کنار دیوار ، فضا را به حداکثر برسانید تا تخت در یک گوشه باشد. این امر نه تنها کف اتاق را برای زمان بازی باز می کند ، همچنین نواحی باز اطراف تخت را که موجب ترس کودک می شود را نیز کاهش می دهد.

طراحی فضای اتاق کودک

  1. چیدمان اتاق مشترک کودک

یک اتاق خواب مشترک به معنای مطابقت ملحفه و حتی مبلمان نیست. در حالی که برخی از کودکان از داشتن یک اتاق متقارن لذت می برند ، برخی دیگر ترجیح می دهند سبک خاصی داشته باشند. اگر در مورد بچه های شما اینگونه است ، بگذارید هرکدام از آنها تختخواب ، چراغ خواب و کارهای هنری خود را انتخاب کنند. با انتخاب تخت های هماهنگ اما رنگ های متفاوت به آنها اجازه دهید سبک خودشان را داشته باشند.

مطلب پیشنهادی : 5 نکته مهم در طراحی اتاق کودک

 

اتاق مشترک کودک

  1. دکوراسیون اتاق مشترک کودک

اگر فرزندانتان اتاق مشترک دارند و نظرات مشابهی ندارند، سعی کنید اختلافات را به حداقل برسانید. استفاده یک پرده رنگارنگ که به سقف نصب شده است می تواند راه حل مناسبی باشد و یا می توانید وسیله محکم تری مانند کتابخانه یا کم را استفاده نمایید.

دکوراسیون اتاق مشترک کودک

  1. تخت دوطبقه برای اتاق کودک!

یکی از محبوب ترین راه حال ها برای اتاق های کوچک استفاده تخت های دو طبقه برای کودکان است. کودکان آن را دوست دارند و گاهی ممکن است مجبور باشید یک برنامه چرخشی برای جلوگیری از اختلافات برای خوابیدن در طبقه بالا تنظیم کنید. نکات ایمنی را حتما در نظر داشته باشید: قاب تخت بالا در جای خود ثابت شده باشد و به طبقه پایین فشار نیاورد، نردبان برای بالا رفتن وجود داشته باشد و بازی های خطرناک در قسمت بالا انجام نشود.

مطلب پیشنهادی : اصول چیدمان اتاق خواب کوچک

 

طراحی تخت دو طبقه اتاق کودک

  1. کمد اتاق کودک

کمدها نیاز به سازماندهی دارند اما در مورد کمد کودکان سطح این سازماندهی متفاوت دارد. میله های آویز باید به قدری کوتاه باشند که کودک به راحتی بتواند به لباس ها دسترسی داشته باشند. از قفسه ها برای وسایل بزرگتر و از کشو برای جوراب ها، لباس زیر و … استفاده کنید. در صورت نیاز روی کشوها را برچسب بزنید تا کودکان به راحتی وسایل مورد نیاز خود را بیابند و یک صندلی کوچک برای بالا رفتن کودک جهت دسترسی به لوازم تهیه نمایید.

 

ساخت کمد دیواری اتاق کودک

  1. سلیقه کودک در چیدمان اتاق 

اکثر بچه ها علایق خاصی دارند : فضا ، حشرات ، رنگ صورتی ، کیتی ، یا یک شخصیت کارتونی محبوب. در صورت امکان ، موضوع مورد علاقه فرزندتان را در اتاق خواب کار کنید. این کار چندان طول نمی کشد – چند عکس دیواری و یک کمد برای تنظیم یک موضوع و لذت بردن کودک شما کافی است. وقتی اتاق ساده نگه دارید ، تغییر سبک اتاق متناسب با بلوغ فرزندتان امکان پذیر است.

چیدمان اتاق خواب کودک

  1. با ایجاد فضای شاد و تزیین اتاق، همراه با کودک خود خوش بگذرانید

دوران کودکی بسیار زودگذر است – قبل از این که فکرش را بکنید فرزندتان بزرگ می شود. از سالهای گرانبهای کودکی فرزندتان بیشترین بهره را ببرید. از تزیین اتاق خواب کودک خود لذت ببرید ، و مطمئن شوید که کودک شما در مورد رنگ ها و اثاثیه نظرات خود را بیان نموده است.

دیزاین اتاق کودک

 

 

 

 

مترجم: سجاد نوری 

 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید