انواع ساختمان های مسکونی و تجاری 1

بازسازی انواع ساختمان

زمانی که صحبت از ساختمان‌های قدیمی می‌شود، بیشتر ما به یاد خانه‌های حیاط‌داری می‌افتیم که یک حوض در وسط حیاطشان جا خوش کرده است. خانه‌هایی که برخلاف ساختمان‌های امروزی، دارای فضایی بزرگ بودند و علاوه بر اتاق نشیمن و آشپزخانه و مهمانخانه، دارای شاه‌نشین و ایوان و انباری هم بودند.

با این حال سال‌هاست که ساخت‌وساز خانه‌ها از روند سابق فاصله گرفته و خانه‌های جدید دیگر آنقدر بزرگ نیستند که بتوان برای آن‌ها حیاط تصور کرد. هرچه خانه‌های جدیدتری ساخته می‌شود، تقاضا برای خانه‌های قدیمی کم می‌شود. به همین دلیل بیش از یک دهه است که بازسازی انواع ساختمان های قدیمی موردتوجه مالکان و خریداران قرار گرفته است.

 

بازسازی خانه‌ های ویلایی بافت فرسوده

بازسازی خانه‌ های ویلایی بافت فرسوده

هرچه در شهرها به محلات قدیمی‌تر برویم، معمولا بازسازی انواع ساختمان‌ های ویلایی بیشتر از سایر مناطق انجام می‌شود. بازسازی خانه های ویلایی بافت فرسوده معمولا انتخاب افرادی است که دوست ندارند در آپارتمان زندگی کنند و به همین دلیل یکی از خانه‌های ویلایی بافت فرسوده را خریداری کرده و سپس اقدام به بازسازی آن می‌کنند. خانه‌های ویلایی پتانسیل بالایی برای بازسازی دارند و معمولا با کمی هزینه می‌توان آن‌ها را به خانه‌هایی استاندارد و امروزی تبدیل کرد. بازسازی خانه‌های ویلای در میان بازسازی انواع ساختمان از همه مرسوم‌تر است.

خانه‌های ویلایی قدیمی بافت فرسوده زیربنای نسبتا بالایی دارند و در بسیاری از مواقع پس از بازسازی برای احداث کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز فرهنگی هنری گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آیند. مالکان این بناها هم بیشتر تمایل دارند پس از بازسازی انواع ساختمان های قدیمی، آن‌ها را برای مصارف تجاری اجاره دهند.

 

بازسازی انواع ساختمان و آپارتمان های قدیمی

بازسازی انواع ساختمان و آپارتمان های قدیمی

شکل دیگری از انواع بازسازی انواع ساختمان مربوط به بازسازی آپارتمان های قدیمی کوچک و بزرگ است. بازسازی این ساختمان‌ها معمولا برای اضافه‌کردن امکانات جانبی به آن‌ها صورت می‌گیرد. آپارتمان‌های قدیمی که بیش از 20 سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد، در بسیاری از موارد فاقد سیستم گرمایشی پکیج و آسانسور هستند و علاوه بر این معمولا در لوله‌کشی و فاضلاب‌بندی مشکل دارند.

در بازسازی آپارتمان های قدیمی بزرگ و کوچک معمولا تغییر زیادی در نقشه‌ی آپارتمان ایجاد نمی‌شود و هدف بازسازی بیشتر مجهز‌کردن ساختمان به سیستم گرمایشی مبتنی بر آب گرم و آسانسور است.

بازسازی آپارتمان‌های قدیمی که بیش از 20 سال از تاریخ ساخت آن‌ها گذشته است، می‌تواند فرآیند فروش یا اجاره‌ی آن‌ها را سریع‌تر کند. به‌طور معمول یکی از دلایل راکد ماندن آپارتمان‌های قدیمی، به‌روز نبودن و کمبود امکانات جانبی آن‌ها است.

مالکان آپارتمان‌های قدیمی زمانی که قصد فروش کل مجتمع یا واحد خود را داشته باشند، نسبت به بازسازی آپارتمان اقدام می‌کنند تا هم بتوانند آپارتمان را با قیمت بالاتری بفروشند و هم در مدت‌زمان کمتری سرمایه‌ی خود را تبدیل به پول کنند. بازسازی آپارتمان‌ها در میان بازسازی انواع ساختمان بیشتر به‌خاطر تجهیزکردن آپارتمان‌های قدیمی انجام می‌شود.

 

بازسازی انواع ساختمان – املاک تجاری

16370719726193bc64450e1 main

اولین اصل برای شروع یک کسب‌وکار، مکان مناسب پروژه است. در بازسازی انواع ساختمان های تجاری مدلی که بیش از همه مورد استفاده‌ی مالکان و مستاجران املاک تجاری قرار می‌گیرد، بازسازی کالبدی این املاک است. املاکی مانند مغازه‌های قدیمی، کارگاه‌ها، تولیدی‌ها و بنگاه‌ها انواع مختلفی از املاک تجاری هستند که با بازسازی آن‌ها می‌توان دوباره روح تجارت را در آن‌ها زنده کرد.

تصور کنید اگر یک مغازه‌ی قدیمی در بهترین خیابان یک شهر باشد اما ظاهر آن، ظاهری نامناسب بوده و از حداقل امکانات رفاهی هم برخوردار نباشد، آیا می‌تواند مشتریان را به سمت خود کسب کند؟ پاسخ قطعا منفی است.

بازسازی یک مغازه می‌تواند شامل تعویض دیوارپوش‌ها، تغییر نمای خارجی، مجهزکردن مغازه به انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و همچنین اضافه‌کردن برخی از امکانات به مغازه باشد. اگر شما هم صاحب یک مغازه‌ی قدیمی هستید، یا در فکر اجاره‌کردن یک مغازه‌ی قدیمی افتاده‌اید، حتما به فکر بازسازی آن باشید تا معجزه‌ی آن را در رونق کسب‌وکار خود ببینید. به‌صورت کلی بازسازی انواع ساختمان فارغ از کارکرد آن یک امر مثبت است.

بازسازی کارگاه‌های خدماتی یا تولیدی‌های مختلف هم علاوه بر آنکه امکانات رفاهی بیشتری برای کارکنان این مکان‌ها ایجاد می‌کند، می‌تواند موجب رونق تولید و افزایش بازدهی مجموعه هم بشود. بنابراین یادتان باشد که بازسازی املاک تجاری نخستین گام برای یک سرمایه‌گذاری پرسود است.

 

بازسازی پاساژ

بازسازی انواع ساختمان - بازسازی پاساژ

همانطور که برای بازسازی انواع ساختمان مثل بازسازی خانه‌های قدیمی استانداردهای مشخصی وجود دارد، برای بازسازی پاساژها یا مجتمع‌های تجاری هم باید اولین هدف مالک یا مالکین رساندن پاساژ به سطح کیفی استاندارد باشد.

پاساژهای پیشرفته برای تمام نیازهای مشتریان پاساژ راهکاری را پیشبینی می‌کنند. اگر قصد بازسازی یک پاساژ قدیمی را دارید بهتر است در بازسازی آن مواردی مثل جای بازی کودکان، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، اتاق کودک و همچنین بوفه را در نظر داشته باشید.

بازسازی پاساژ نه تنها می‌تواند در جذب مشتری برای تمام فروشگاه‌های فعال در آن مجتمع تجاری موثر باشد، بلکه برای مالک یا مالکان پاساژها نیز سودآور است.

هرچه پاساژهای پیشرفته‌تر و با امکانات‌تر باشند، امکان سرمایه‌گذاری برندها و فروشندگان مختلف نیز در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. بازسازی یک پاساژ اگرچه ممکن است به سرمایه‌ی زیادی نیاز داشته باشد، اما قطعا در کوتاه‌مدت می‌تواند سرمایه‌ی صرف‌شده را بازگرداند و به سوددهی برساند.

بهسازی سرویس بهداشتی، تعویض نمای مغازه‌ها، طراحی نمای بیرونی پاساژ و مجهزکردن پاساژ به آسانسور در مجتمع‌های چند طبقه ازجمله امکاناتی هستند که در بازسازی پاساژهای چندطبقه باید به آن‌ها توجه داشته باشید. شاید به جرات بتوان بازسازی پاساژها را سودآورترین بازسازی انواع ساختمان های مسکونی و تجاری دانست.

 

بازسازی انواع ساختمان-  فروشگاه زنجیره ای

بازسازی انواع ساختمان-  فروشگاه زنجیره ای

اگر به‌طور معمول خریدهایتان را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌دهید، احتمالا به اهمیت طراحی کارآمد این فروشگاه در بازدهی اقتصادی و رضایت مشتریان پی برده‌اید. بازسازی فروشگاه زنجیره‌ای برخلاف بازسازی یک مغازه دارای پیچیدگی‌هایی است که روند انجام آن را کمی متفاوت می‌کند. در بازسازی فروشگاه زنجیره‌ای باید توجه داشته باشید که چقدر فضا در اختیار دارید و آیا می‌توانید در فضای موجود تمام بخش‌های ضروری یک فروشگاه زنجیره‌ای را بگنجانید یا نه.

در بسیاری از موارد مالکانی که قصد بازسازی فروشگاه زنجیره‌ای خود را دارند، توجه‌شان را بر روی اضافه‌کردن پارکینگ و آسانسور متمرکز می‌کنند اما از فضای خود فروشگاه غافل می‌شوند. به‌صورت کلی بازسازی یک فروشگاه زنجیره‌ای باید علاوه بر بهبود نقص‌های ساختمان قدیمی، امکانات جدیدی به فروشگاه زنجیره‌ای اضافه کند. مثلا در فرآیند بازسازی فروشگاه باید در نظر داشته باشید که فواصل بین قفسه‌ها نباید کمتر از سابق شود چون با بازسازی فروشگاه تعداد مشتریان آن نیز افزایش پیدا می‌کند و کاهش مساحت فروشگاه می‌تواند موجب ازدحام و کاهش رضایت مشتریان شود.

در پایان یادتان باشد بهتر است روند بازسازی فروشگاه زنجیره‌ای را حتی اگر جزیی و کوچک است در مواقعی انجام دهید که فروشگاه تعطیل است. انجام تعمیرات به‌منظور بازسازی همه یا بخشی از فروشگاه کیفیت خرید مشتریان را بسیار پایین می‌آورد و آن‌ها نمی‌توانند با خیال راحت به همه‌ی بخش‌های فروشگاه مراجعه کنند. این قاعده در بازسازی انواع ساختمان های مختلف پابرجاست و بهتر است مشتریان شما در جریان تعمیرات و تغییرات قرار نگیرند.

 

بازسازی انواع ساختمان – سوپرمارکت

بازسازی انواع ساختمان - سوپرمارکت

حتما برای شما هم پیش آمده است که برای رفتن به سوپرمارکت دو انتخاب داشته باشید؛ سوپرمارکتی که بنای آن قدیمی و فرسوده است و سوپرمارکتی که مدرن و پیشرفته شده است. در بسیاری از مواقع انتخاب افراد رفتن به سوپرمارکت دوم است چراکه این نوع از سوپرمارکت‌ها می‌توانند نیازهای مشتریان را با کیفیت بیشتری پاسخ دهند.

اگر شما هم یک سوپرمارکت قدیمی و فرسوده دارید و امکانات کم آن بر روی کار و کاسبی شما تاثیر گذاشته است، بهتر است به فکر بازسازی سوپرمارکت خود باشید. با بازسازی سوپرمارکت در منطقه‌ای که هستید، می‌توانید بخش زیادی از بازار فروش مواد غذایی همان منطقه را به سمت خود جذب کنید.

تغییر نمای سوپرمارکت، استفاده از مصالح و نورپردازی مناسب و همچنین افزایش مساحت سوپرمارکت می‌تواند ازجمله اقداماتی باشد که می‌توانید برای بازسازی سوپرمارکت خود انجام دهید. هرچه ظاهر سوپرمارکت شما و چیدمان اجناس در آن بهتر باشد، تعاداد مشتریان شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابراین اگر مغازه‌ای دارید که نمای آن پوسیده یا از بین رفته است، شیشه‌ها و پنجره‌های آن آسیب دیده‌اند و نوع چینش اجناس در آن طوری نیست که مشتری بتواند خود اجناس را انتخاب کند، بهتر است برای بازسازی بنای سوپرمارکت خود اقدام کنید.

 

بازسازی انواع ساختمان – بازسازی مغازه

بازسازی انواع ساختمان – بازسازی مغازه

یک مغازه تجاری در مرکز شهر یا در یکی از خیابان‌های پر رفت‌وآمد چه ویژگی‌هایی دارد؟ این سوالی است که ممکن است مالکان یک مغازه تجاری از خود بپرسند و بر همین اساس به فکر بازسازی مغازه خود بیفتند.

حقیقت این است که بازسازی مغازه چند اصل اساسی دارد که بهتر است در روند بازسازی مورد توجه قرار بگیرند؛ اصولی مثل بازسازی ویترین، نورپردازی بهینه، بازسازی محیط داخلی، بازسازی دیوارها و سقف و همچنین اضافه‌کردن اِلِمان‌های جدید بخشی از روند بازسازی مغازه‌ها هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

ویترین‌ مغازه شما باید طوری طراحی شود که علاوه بر رنگ و نور جذاب، نگاه مشتری را به داخل مغازه بکشاند. بنابراین بهتر است در بازسازی مغازه ویترین‌هایی را استفاده کنید که به فضای داخلی مغازه دید دارند. علاوه بر این در بازسازی مغازه باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است فضای داخلی مغازه منطبق با شغل شما باشد؛ به‌طور مثال نباید مغازه‌های لباس‌فروشی مثل مغازه‌هایی طراحی شوند که کاربری خدماتی دارند و استفاده از ویترین‌ها و قفسه‌ها باید کاملا مطابق نیاز شما باشد.

یادتان باشد اگر در جریان بازسازی مغازه به اصول اولیه‌ی کار دقت نکنید، بازسازی ناموفق خواهد شد و مغازه‌ی جدید شما فرقی با نسخه‌ی قدیمی آن نخواهد داشت.

 

بازسازی غرفه نمایشگاهی

بازسازی غرفه نمایشگاهی

گاهی یک غرفه‌ی کوچک در یک بازارچه یا پاساژ چندین برابر یک فروشگاه بزرگ بازدهی مالی دارد. می‌دانید چرا؟ فروشندگانی که هوش تجاری قابل قبولی دارند خوب می‌دانند چگونه باید از امکانات یک فروشگاه یا غرفه‌ی کوچک استفاده کنند.

یک غرفه‌ی کوچک در گوشه‌ی یک مجتمع تجاری درصورتی که به‌درستی بازسازی شود می‌تواند نمونه‌ای از یک مغازه‌ی سودآور با بازسازی زیبا باشد. بازسازی غرفه‌ها بسیار کمتر از مغازه‌ها هزینه بر می‌دارد اما بهتر است بدانید چگونه باید از امکانات مالی خود استفاده کنید تا به بهترین نحو غرفه خود را بازسازی کنید.

 

بازسازی املاک اداری

بازسازی املاک اداری

اگر در شرکت یا سازمانی که فعالیت می‌کنید، به فکر بازسازی بنای قدیمی خود افتاده‌اید، باید بگوییم اولین گام را برای توسعه‌ی کسب‌وکار به‌درستی برداشته‌اید. معماری یک ساختمان در شناسنامه‌ی افراد و گروه‌های حاضر در آن نقش بسزایی دارد و می‌تواند به شغل شما معنا دهد.

ساختمان‌های اداری مربوط به شرکت‌های خدماتی، مهندسی و یا واحدهای تولیدی، باید ویژگی‌های منحصر به‌فردی داشته باشند

 

بازسازی دفتر کار

بازسازی دفتر کار

اگر به‌دنبال این هستید که در فضایی بزرگ‌تر، مجهزتر و کارآمدتر فعالیت کنید، بهتر است مطابق با حوزه‌ی کاری‌تان دفتر کار را بازسازی کنید.

به‌طور مثال اگر وکیل یا پزشک هستید بهتر است دفتر کارتان را طوری بازسازی کنید که دارای چند فضای مختلف باشد و مراجعان‌تان به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. اگر هم دفترکار شما مربوط به یک دفتر معماری است بهتر است بازسازی آن را طوری انجام دهید که فضای بیشتری برای کارکردن در اختیار شما قرار دهد.

 

بازسازی آرایشگاه و سالن زیبایی مردانه/ زنانه

بازسازی سالن زیبایی 

 

بازسازی اتاق کار

بازسازی اتاق کار

برای مشاغل هنری و تولیدی، اتاق کار یکی از ضرورت‌هایی است که افراد مختلف باید نسبت به بناکردن آن‌ها حساس باشند. اگر شما صاحب یک کارگاه یا تولیدی هستید و بیش از هر چیز دیگری نیاز به یک اتاق کار پیشرفته و بزرگ دارید، بهتر است اول از هر چیز تمرکز خود را بر روی بازسازی اتاق کار معطوف کنید.

اتاق کار شما باید از سایر فضاهای ساختمان جدا باشد و به‌راحتی بتوانید در آن برای انجام کارهای مختلف تمرکز کنید. بنابراین در بازسازی اتاق کار باید حتما ابزارهایی که لازم دارید و همچنین نیازهای خودتان را در نظر داشته باشید.

 

16370712916193b9bbc011c main

جمع‌بندی

همانطور که دیدید بازسازی انواع ساختمان های مختلف دارای اصول و قواعدی است که با دانستن آن‌ها می‌تواند بازسازی انواع ساختمان ها را به نحو احسن انجام داد. بازسازی انواع ساختمان باعث می‌شود بناهای مختلف کارآمدتر شوند و زمینه را برای رسیدن کسب و کار شما به سودآوری فراهم کنند.

اگر قصد دارید یک خانه قدیمی، یک مغازه‌ی فرسوده، یک دفترکار یا یک فروشگاه زنجیره‌ای را بازسازی کنید، بهتر است انتظارات خود را مشخص کنید و بر اساس آن ملک مورد نظر را تغییر دهید. یادتان باشد که یک بازسازی خوب می‌تواند بنا را دوباره زنده کرده و برای اهداف فرهنگی و اقتصادی آماده کند. 

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید