بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

بوستر پمپ آتش نشانی دستگاهی است که از چند پمپ آب و لوازمی از قبیل: تابلو برق، شیرآلات، پرشر سوئیچ و لوازم دیگر که در ادامه شرح داده شده ساخته می شود این دستگاه در مواقعی که فشار آب موجود در رایزر آتش نشانی و جعبه فایر باکس های آتش نشانی و یا اسپرینکلر ها افت پیدا کند بصورت اتوماتیک وارد مدار می شود و افت فشار پیش آمده را جبران می کند. در واقع عمل پمپاژ آب مورد نیاز برای اطفاء حریق را انجام می دهد این وسیله، بخشی از ابزار و تجهیزات بسیار مهم و کاربردی اطفای حریق ساختمان ها محسوب می‌شود. در ادامه درباره این دستگاه صحبت خواهیم کرد؛ علاوه بر این‌ها، ویژگی‌های یک بوستر کارآمد را نیز توضیح می‌دهیم. 

تولید کننده بوستر پمپ آتش نشانی

برای تهیه یک بوستر پمپ مفید و کارآمد، می‌توانید با اطمینان خاطر، به شرکت تدابیر صنعت پمپ آوین سر بزنید. این مجموعه با داشتن سال‌ها تجربه تولیدی و بازرگانی، وسایل و تجهیزاتی مانند انواع بوستر پمپ، مخازن آبی، انواع پمپ های آب از بهترین برند های بازار، تجهیزات پمپ‌های آب و… را در کیفیت‌های بسیار بالا و با قیمت‌های مناسب تولید و تأمین می‌کند.

ست بوستر پمپ آتش نشانی برای اطفای حریق

 

تأثیر شگرف کارایی یک بوستر برای خاموش کردن آتش 

معمولاً در مکان‌هایی که از جان و مال افراد ارزشمند است و دور اندیشی سرلوحه کار مدیران آن مجموعه هست یک بوستر پمپ آتش نشانی برای اطفاء حریق نیز تعبیه می‌کنند. وظیفه بوستر پمپ آتش نشانی، افزایش فشار آب و انتقال آب مورد نیاز به خطوط مصرف است تا در وقت و زمان مناسب حریق را مهار کرد.

نحوه کار بوستر پمپ آتش نشانی

 هنگامی‌که فشار آب ساختمان کم است، بوسترپمپ آتش نشانی به کار می‌افتد و فشار آب را تا حد مناسبی بالا‌ می‌برد. بوستر پمپ آتش نشانی، علاوه بر کاربرد معمول و شناخته‌شده‌ای که در آپارتمان‌ها دارد، در صنایع بزرگی نظیر صنعت پتروشیمی، انبار های صنعتی و خطوط تولید کارخانه ها نیز به‌کار برده می‌شود تا در صورت آتش‌سوزی، به‌سرعت آن را مهار کند.

برای تعریف بوستر پمپ آتش نشانی، می‌توان گفت این وسیله پر کاربرد باتوجه‌به میزان دقتی که در ثابت نگه‌داشتن فشار آب دارد میتواند در زمان مناسب آب مورد نیاز را به محل مصرف برساند تا بتوان در شرایط حساس حریق از گسترش آتش جلوگیری و در نهایت آتش سوزی را مهار کرد

نمونه‌ای از یک بوستر پمپ آتش نشانی

 

انواع حالت های تولید بوستر پمپ آتش نشانی؟

انواع مختلف این بوسترها وجود دارند که باتوجه‌به نوع پمپی که در ساخت آن تعبیه می‌شود، ساخت و دسته‌بندی کرد.

بوستر پمپ دور ثابت و عملکرد ساده آن

می‌توان گفت که بوستر پمپ دور ثابت آتش نشانی، بوستر نسبتاً ساده‌ای است که با دریافت سیگنال‌هایی از یک کلید فشار (پرشر سوئیچ)، متوجه افت فشار آب شده و سریعاً شروع به کار می‌کند تا این افت فشار را جبران کند. زمانی که فشار به حد موردنظر رسید، سیگنال دیگری از طرف پرشر سوئیچ ارسال می‌شود تا پمپ‌ها دست از کار کشیده و خاموش شوند.

بوستر پمپ آتش نشانی دارای سافت استارت

طرز کار بوستر پمپ‌های سافت استارتی، به این صورت است که استارت اولیه پمپ را را بصورت نرم انجام میدهد تا از شدت آمپر اولیه کاهش دهد در واقع میتوان گفت این نوع بوستر پمپ دورثابت آتش نشانی برای مراکزی که آمپر برق کمتری دارند مناسب است. البته باید در نظر داشت که در صورت وجود برق کافی الزامی برای نصب سافت استارت بر روی بوستر پمپ آتش نشانی نیست.

آیا میدانید اجزای یک بوستر پمپ آتش نشانی شامل چه مواردی است؟

اصلی‌ترین بخش این وسیله، همان پمپ‌های آن است. این پمپ‌ها به شکل موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. یک بوستر پمپ آتش نشانی دارای یک یا چند پمپ اصلی و یک پمپ رزرو است. از دیگر اجزای مهم در این وسیله، می‌توان به جوکی پمپ اشاره کرد. بوسترها می‌توانند حاوی جوکی پمپ باشند یا نباشند. جوکی‌ها برای برطرف‌کردن نشتی‌هایی جزئی که ممکن است در سیستم به وجود بیاید، تعبیه می‌شوند.

کلکتور بوستر بخش دیگری از این محصول است که باعث میشود پمپ‌ها به‌صورت موازی و در کنار هم قرار بگیرند. تابلوی فرمان، شیرهایی که به‌منظور قطع و وصل کردن جریان وجود دارند، شیرهای یک‌طرفه، پرشر‌ سوئیچ ها، فشارسنج‌هایی که در بوستر پمپ اطفاء حریق قرار دارند، و منبع تحت فشار نیز از اجزای مهم این وسیله هستند.

تابه‌حال به ویژگی‌های یک بوستر پمپ آتش نشانی کارآمد و خوب فکر کردهاید

به‌طورکلی، می‌توان گفت همه دستگاه‌هایی که با عنوان بوستر پمپ آتش نشانی ساخته و روانه بازار می‌شوند، دارای ویژگی‌ نرمال این بوسترها یعنی افزایش فشار آب، هستند؛ اما یک بوستر باکیفیت و خوب، شاخص‌های دیگری نیز باید داشته باشد که در ارزیابی و محاسبه قیمت آن، علاوه‌ بر برند سازنده، این ویژگی‌ها را هم مدنظر قرار می‌دهند. 

یک سیستم مناسب در این دستگاه، باید بتواند از روشن ماندن بی‌رویه دستگاه جلوگیری کند و پس از انجام‌وظیفه، به طور کامل دستگاه را خاموش کند. روشن و خاموش‌شدن این وسیله، باید دقیقاً مطابق با تنظیمات ارائه‌شده به دستگاه باشد؛ هرچه خطای دستگاه در این مورد کم‌تر باشد، وسیله قابل اعتماد و باکیفیت‌تر ارزشیابی می‌شود.

ویژگی دیگر، تقریباً به بخش فیزیکی دستگاه مربوط می‌شود. هنگام روشن و خاموش‌شدن وسیله، نباید سروصدای خیلی زیاد یا ضربه‌زدن محسوسی را از سوی آن مشاهده کنیم. ویژگی دیگری که مربوط به موتور دستگاه می‌شود. مصرف برق توسط این موتور الکتریکی است که نباید بیش‌ازحد استاندارد باشد. شرکت تدابیر صنعت پمپ آوین، باکیفیت‌ترین انواع پمپ را برای تولید بوستر پمپ آتش نشانی به تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، ارائه می‌کند.

خرید بوستر پمپ آتش نشانی از تدابیر صنعت پمپ آوین 

بوستر پمپ مخصوص آتش نشانی یک وسیلۀ کاربردی است که در آپارتمان‌ها و ساختمان‌های بزرگ، به‌عنوان ارتقا‌دهنده سیستم ضدحریق، به کار گرفته می‌شود. این بوستر، به افزایش فشار آب ورودی به پمپ کمک می‌کند و در هنگام کم‌بودن فشار آب، به روش‌های مختلف آن را جبران می‌کند.

اگر به دنبال خرید یک بوستر باکیفیت برای نصب در ساختمان خود هستید، پیشنهاد ما شرکت تدابیر صنعت پمپ آوین است. این شرکت با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه خدمات محاسبه و طراحی بوستر پمپ آتش نشانی و فروش انواع بوستر پمپ ازجمله بوستر پمپ آتش نشانی، گزینه بسیار مناسبی برای شماست.

 


پایان مطلب


 

 

لینکهای مفید

آب استخر عمومی چند وقت یکبار عوض میشود

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید