آشپزخانه در سال 2020 ایده های برتر طراحی در آشپزخانه 1

جدیدترین ایده ها و ترندهای طراحی آشپزخانه

شاید شما یک آشپزخانه جزیره ای، اجاق گاز بزرگتر یا یک طرح و شمای رنگی کاملا جدید را دوست داشته باشید. یا شاید شما واقعا نمی دانید چه می خواهید و به دنبال ایده گرفتن هستید. اگر اینطور است شما به جای درستی آمده اید. و ما در ادامه چند تا از ترندهای داغ و پر طرفدار را با شما به اشتراک می گذاریم.

ترندهای آشپزخانه سال 

  1. آشپزخانه با دو رنگ

با ورود به دهه جدید، ست کردن فراموش شده و حالا آشپزخانه ها بیشتر از ترکیب چند رنگ طراحی می شوند. اندی بریگز طراح داخلی آشپزخانه های اپتیپلان می گوید: ترندهایی که از ترکیب دو رنگ در کابینت های آشپزخانه استفاده می کنند در سال جدید زیاد خواهد شد. استفاده از کابینت های دو رنگ، یک روش عالی برای اضافه کردن طرح راه راه جالب به آشپزخانه شما است و می تواند حس اتاق را تغییر دهد. برای اضافه کردن عمق به فضا، از واحدهای تیره با کنتراستی از سایه های روشن تر استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه دورنگ

این ترند فراتر از استفاده از یک رنگ متضاد بر روی دیوارها می باشد. از کابینت ها گرفته تا میز کار شما می توانید عناصر مختلفی از طراحی را پیدا کنید. اندر در ادامه می گوید: می توانید با بافت هایی مانند دانه های چوبی، پایانه های مات یا لمینت براق بازی کنید. استفاده از این موارد باعث ایجاد نمونه های جالبی خواهد شد.

  1.  (طراحی خلاقانه کابینت آشپزخانه)

در زمانی که ما سعی می کنیم برای رفاه و راحتی عمومی خود قدمی برداریم باید بدانیم که نحوه نگهداری یکی از عوامل مهمی است که باید در نظر داشته باشیم.

کابینت مخفی آشپزخانه

این موضوع مخصوصا برای آشپزخانه هایی که به چیزهای زیادی احتیاج دارد (از مواد تشکیل دهنده تا تجهیزات پخت و پز که در آن وعده های غذایی آماده می شود) بسیار مهم است. نگهداری پنهان یا نصب تجهیزات در داخل دیوار مزایای زیادی را از لحاظ زیبایی برای آشپزخانه ما به ارمغان می آورد. بن بربیج یکی از سازندگان آشپزخانه بیان می کند که: یکی از ویژگی های مورد نظر برای طراحی کمدهای آشپزخانه می باشد.

 

مطلب پیشنهادی : چیدمان آشپزخانه کوچک با راهکارهای ساده 

 

  1. اکسسوری ها (لوازم جانبی) و کابینت های سبز

در سال های اخیر همه چیز در مورد رنگ آبی اقیانوسی (سرمه ای)  بوده است اما در سال جدید باید انتظار رنگ سبز را در آشپزخانه های خود داشته باشید. استفاده از این رنگ می تواند به صورت سایه باشد (مانند استفاده از کاغذ های دیواری که دارای گل و گیاه می باشند). با این حال به طور فزاینده از این رنگ در کاشی ها و کابینت هایی که به رنگ سبز زمردی و سبز جنگلی هستند استفاده می شود.

کابینت سیز

هیلی سیمونز رئیس شرکت مگنت می گوید: استفاده از رنگ های تیره در ترندهای سال قبل معمول بود اما همانطور که به سمت سال جدید پیش می رویم استفاده از کابینت های سبز به یک سبک جدید و مهم تبدیل می شود. مانند استفاده از رنگ های تیره در سال قبل استفاده از رنگ سبز در آشپزخانه می تواند احساس لوکس بودن و دراماتیک بودن را برای ترندهای سال جدید به همراه داشته باشد. مگنت دو رنگ را با رنگ های معاصر مختلف ترکیب کرده است و آن هم سبز زیتونی و سبز جنگلی می باشد.

سبز جنگلی تیره را می توان با سایه های مات، شیشه دودی و رنگ های متالیک ملایم ترکیب کرد تا زیبایی را به آشپزخانه اضافه کرد. او همچنین از سنگ مرمر سفید و برنجی رنگ در بخش هایی از طراحی خود مانند میز، کابینت و حتی لوازم جانبی استفاده می کند و بیان می کند که این موارد روشنایی را به فضای اطراف اضافه می کنند و استفاده از رنگ های تیره را جبران می کنند.

  1. استفاده از رنگ های آبی

در حالی که استفاده از رنگ سبز در سال جدید در اولویت قرار دارد، سایه هایی از رنگ آبی را می توان برای کابینت های آشپزخانه انتخاب کرد. ایان مک کواگان،مدیر نمایشگاه های B&Q توضیح می دهد: هنگام صحبت در مورد انتخاب رنگ دراماتیک و قابل ملاحظه تر برای آشپزخانه ، رنگ آبی یک ترند جدید را ایجاد می کند. طبق گزارشاتی که بر اساس جستجوی پینترست بدست آمده، در سال گذشته استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه ها تا 45 درصد افزایش پیدا کرده است.

رنگ کابینت آشپزخانه

محبوبیت روز افزون رنگ آبی باعث شده است تا برند B&Q یک ترند جدید به نام GoodHome Artemisia را معرفی کند. وی ادامه می دهد: استفاده هوشمندانه از سایه های رنگ آبی حتی بیشتر در مکان هایی که دارای سایه های رنگ نقره ای هستند استفاده می شود.

  1. طرح های نقاشی شده با رنگ های ملایم

کابینت آشپزخانه مدرن

در حالی که استفاده از رنگ های تیره در کابینت ها به طور چشمگیری استفاده می شود، ما شاهد ترند رو به رشدی هستیم که از رنگ های آرام برای دیوارها و مبلمان استفاده می کنند. اندی بریگز، طراح داخلی آشپزخانه های اپتیپلان می گوید: با استفاده از رنگ های ملایم؛ نمای جدیدی را به آشپزخانه خود اضافه کنید. استفاده از رنگ های آرامش بخش در سال جدید از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود و استفاده از رنگ های صورتی ملایم؛ خاکستری ملایم و سبز مریم گلی احساس طراوت و تازگی را برای شما به ارمغان می آورد. سایه های رنگ ملایم مانند Tranquil Dawn (رنگ Dulux برای سال جدید ) حتی در شلوغ ترین آشپزخانه ها، احساس آرامش را ایجاد می کند.

  1. تعویض شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات آشپزخانه

هیچ آشپزخانه ای بدون شیرآلات کامل نیستند، پس وقت آن رسیده است که اجازه بدهیم تا آنها در آشپزخانه مان خودنمایی کنند و بدرخشند. دارن واتس مدیر طراحی آشپزخانه شرکت ورن می گوید: شیرهای برنجی رنگ با ظاهر صنعتی که دارای دسته های غیر معمول و قابلیت های جالب هستند روشی عالی برای جلب توجه و تغییر فضا هستند. وی ادامه داد که چگونه می توان ظاهر شیرها را ساده تر کرد و آن را با کمد ها و پایانه ها ست کرد.

 

مطلب پیشنهادی : انواع شیرآلات آشپزخانه

 

  1. پنهان کردن وسایل

تجهیزات آشپزخانه مدرن

در حالی که در سال جدید تعداد زیادی از وسایل و تجهیزات جدید در آشپزخانه ما حضور خواهند داشت، ما نمی خواهیم لزوما آنها در معرض دیدمان باشند. بن بربیج از سازندگان آشپزخانه می گوید: پیش بینی می شود که پنهان نگه داشتن وسایل و تجهیزات روند رو به رشدی داشته باشد. صاحبان خانه در حال بررسی زیبایی تجهیزاتی هستند که در آشپزخانه هایشان ادغام و یکپارچه می شود، بنابراین راه حل های پنهان کردن تجهیزات (بدون تاثیر گذاری بر استایل و سبک آشپزخانه) یک سبک ساده ایجاد می کند که بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

دکوراسیون آشپزخانه

بنابراین چگونه می توانید جدیدترین یکپارچگی ها را داشته باشیم بدون اینکه جدیدترین تجهیزات را از دست بدهیم؟ بن توصیه می کند که: پنهان کردن وسایل به شکل کابینت های ساده می تواند برای مخفی نگه داشتن یخچال یا ماشین ظرفشویی در نظر گرفته شود. یا اینکه یک طرح برای نگهداری لوازم خانگی کوچک داشته باشید تا استفاده از فضا را به حداقل برسانید. یک استیشن پنهان می تواند باعث شود که تجهیزاتی مانند کتری و توستر محل کار شما را درهم و برهم نکند و به ایجاد یک منطقه اختصاصی برای نشستن و لذت بردن از صبحانه کمک می کند که در سال جدید پر طرفدار خواهد بود. یک استیشن چای و تست برای ما خوب به نظر می رسد.

  1. مبلمان اتاق نشیمن

با افزایش محبوبیت زندگی در فضای باز، جای تعجبی ندارد ببینیم که در نظر گرفتن فضا برای نشستن در آشپزخانه محبوبیت زیادی پیدا کند. در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری آشپزخانه به قلب خانه های ما تبدیل شده است، بنابراین ایجاد یک فضای مناسب و راحت هرگز بیش از این زمان مهم نبوده است.

آشپزخانه مدرن

نورپردازی در آشپزخانه باعث ایجاد فضای بیشتری در آشپزخانه های امروزی می شود. در حالیکه لامپ نورافکن یا چراغ های رو به پایین هنوز مهم هستند، ترندهای آشپزخانه ای که بیشتر شبیه به اتاق نشیمن هستند ایجاد شده اند که نورپردازی نقش مهمی را در آن ایفا می کند.

نورپردازی آشپزخانه

روهان لبکر بنیانگذار پوکی می گوید: طراحی ظریف و غیر مزاحم به مشتریان یک سبک جایگزین برای آشپزخانه های روشن را ارائه می دهد. وی می گوید که من از آویزهای جداگانه که بیشتر در آشپزخانه ها و فضاهای غذاخوری استفاده می شود فاصله می گیرم.

  1. برنجی شده پایانه ها

ما در آشپزخانه های مدرن بیشتر رنگ های گرم و برنجی را شاهد خواهیم بود. رنگ برنجی سایه ای ایده آل برای تقویت کابینت های سبز و آبی می باشد در حالی که حس پیچدگی و زیبایی را به آشپزخانه اضافه می کند. به گفته کارشناس هاروی جونز، رنگ خاستری آهنی می تواند استایل آشپزخانه را ارتقاء دهد و یک قابلیت جالب را ایجاد کند.

طراحی آشپزخانه کلاسیک

غالبا دستگیره ها و لولاها نادیده گرفته می شوند در حالی که واقعا می توانند طراحی آشپزخانه را تغییر دهند. این پایانه ها می توانند یک طرح را ایجاد و یا بشکنند.

  1. استفاده از نردبان

استفاده از نردبان در طراحی آشپزخانه به یک ترند رو به افزایش تبدیل شده است. نردبان علاوه بر اینکه جالب است به آشپزخانه سبک سنتی را اضافه می کند. جیمی بلیک بنیانگذار بلیک لندن توضیح می دهد. استفاده از نردبان بخصوص در اتاق هایی که به صورت سنتی به عنوان آشپزخانه استفاده نمی شوند دوباره مورد استفاده قرار می گیرند و بسیار محبوب هستند.

نردبان در آشپزخانه جدید

پله ها و نردبان ها اجازه می دهد که تا از هر اینچ فضای دیوار برای کابینت و فضا به طور هوشمندانه ای استفاده شوند، بخصوص در آشپزخانه هایی که دارای سقف بلند هستند. برای استفاده از نردبان، مهم نیست که فضای آشپزخانه شما چقدر بزرگ یا کوچ است، در صورت نیاز به دستیابی به سطوح جدید، باید از این اکسسوری آشپزخانه استفاده کنید.

  1. ترکیب سبک سنتی و مدرن

در حالی که استایل های سنتی ( مانند کابینت های سبک Shaker) محبوبیت خود را حفظ کرده اند، روشی برای استفاده از استایل های سنتی و رنگ های ترند مدرن در سال جدید مورد توجه قرار گرفته است.

آشپزخانه مدرن و سنتی

این دقیقا همان کاری است که شرکت مگنت در برند جدید آشپزخانه کلاسیک شیکر (Classic Shaker) خود انجام داده است که در اینجا سایه هایی از رنگ آبی دریایی (سرمه ای) بسیار قابل توجه است. طرح های سنتی را انتخاب کنید اما از رنگ های معاصر استفاده کنید تا آشپزخانه به یک سبک مدرن ارتقاء پیدا کند.

  1. استایل یا سبک صنعتی

آشپزخانه سبک صنعتی

دارن واتس مدیر طراحی نمایشگاه آشپزخانه ورن توضیح می دهد: در طراحی آشپزخانه؛ استفاده از مواد خام که سرشار از رنگ ها و بافت ها هستند قطعا به محبوبیت خود در سال جدید ادامه خواهند داد. رنگ متالیک کهربایی، طلایی در کنار تخته سنگ های مسی و بتن ایتالیایی زیبایی منحصر به فردی را ارائه می دهند که برای یک نمای ظاهری صنعتی بسیار محبوب و مناسب هستند.

  1. سایه های طبیعی و پر جنب و جوش

ترند آشپزخانه 2020

استفاده از رنگ های سایه ای ممکن است نیاز به طراحی داشته باشند اما این بدان معنا نیست که آشپزخانه های ما جالب و سرگرم کننده نیستند. در سال 2010، برخی از برندها با معرفی رنگ های اصلی طرح های صمیمانه ای را ایجاد کردند. در تصویر ارائه شده شما کاشی کاری و صندلی هایی که دارای رنگ های ناسازگار هستند را مشاهده می کنید، در حالی که دیوارهای دارای رنگ آبی هستند میز و صندلی با رنگ چوب که تضاد زیبا را ایجاد می کنند.

  1. جزیره میز ناهارخوری

همه ما می دانیم که میز جزیره و بارهای صبحانه می توانند محلی برای خوردن گاه و بی گاه نهار و همچنین فضای کاری و نگهداری را فراهم سازند. با این حال، پل جنکینسون از آشپزخانه لاچ آنا مشاهده می کند که این ترند با جزیره نهار خوری به سطح کاملا جدیدی رسیده است.

جزیره آشپزخانه

وی توضیح می دهد: جایی که دارای جزیره آشپزخانه است قابلیت توسعه به جزیره ناهار خوری را دارید و این بدان معناست که نه تنها می توانند مزایای داشتن فضای نگهداری و ذخیره سازی را در اختیار شما قرار دهند بلکه می توانید از نهارخوری یکپارچه هم استفاده کنید. ما می خواهیم در هنگام پخت و پز معاشرت داشته باشیم و چه راهی بهتر از این که از صندلی های داخلی جزیره استفاده کنیم. جمکینسون اضافه می کند: با مجموعه جدید FORm ما یک بار صبحانه صنعتی را برای کمک به ساده سازی کاربرد معرفی می کنیم که شما را به چیدمان آشپزخانه رویایتان نزدیک می کند.

 

  1. بازسازی طراحی دهه 1970

طراحی آشپزخانه دهه 1970

این ظاهری است که شما در کاشی ها بیشتر مشاهده خواهید کرد و نشان دهنده بازگشت گسترده به ترند دهه 1970 است. اگر این ترند برای شما جالب توجه است ترکیبی از کاشی های سبز زیتونی، عسلی و کهربایی می تواند برای شما موثر باشد. از طرف دیگر، کاغذ دیواری و پارچه هایی که دارای الگوهای دهه 1970 با چاپ های پررنگ هستند می توانند به شما کمک کنند تا یک بازسازی واقعی را تجربه کنید.

طراحی آشپزخانه کلاسیک

کابینت های سفید را با دستگیره های چوبی تیره بروزرسانی کنید. از ترکیب استایل ها نترسید. رنگ خردلی را با رنگ های زرد و سبز آووکادویی ترکیب کنید و به آشپزخانه استایل کلاسیک دهه 1970 را اضافه کنید.

  1. اصلاح یا بازسازی کف

کاشی آشپزخانه

اجازه دهید در اینجا در مورد کف صحبت کنیم، شما باید همه چیز را در حالت تقریبا مینیمالیستی قرار دهد. یک آشپزخانه مدرن مانند تصویر نشان داده شده دارای کابینت های بدون دسته و به رنگ خاکستری است که شما می توانید این رنگ را هم در کاشی ها مشاهده کنید. از کابینت دیواری خودداری کنید و به جای آن از قفسه های باز استفاده کنید و از سطح کار سفید براق در کامپوزیت استفاده کنید. استفاده از کاشی ها با یک طرح جدید و باز می تواند در طراحی آشپزخانه شما بسیار موثر واقع شوند. در تصویر اینجا شما مشاهده می کنید که کاشی ها به زیبایی در کنار کفپوش های چوبی قرار گرفته اند و فضای گرم را به فضای روشن اضافه می کند.

 

مطلب پیشنهادیبازسازی آشپزخانه با چند راهکار ساده

 

 

کفپوش آشپزخانه

  1. آشپزخانه هایی با طراحی شکسته

پارتیشن در آشپزخانه

آشپزخانه های اپن، شیوه آشپزی را متحول کرده اند اما آنها مشکلات خود را دارند. برای شروع شما نمی توانید همه ظرف ها  و قابلمه های کثیف را از مهمانان خود پنهان کنید. بنابراین اگر به کمی حریم خصوصی بیشتر نیاز دارند طراحی شکسته ممکن است به شما کمک کند. این مفهوم ساده است شما از آشپزخانه اپن استفاده می کنید اما قفسه ها و بارهای صبحانه بزرگ به این طراحی اضافه شده اند تا بدون نیاز به دیوار جداسازی فضا را ایجاد کنید.

دانیل بروتو از بنیانگذاران آشپزخانه هاب می گویذ: این رویکر یک تحول بزرگ را در طراحی های اپن ایجاد کرده است و تجربه همه جانبه تری را برای همه افراد فراهم می آورد.

  1. کاشی کاری گرید یا شبکه ای

کاشی مربع در آشپزخانه

کاشی های مترو مستطیل شکل در چند سال گذشته در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار گرفته اند. اما آیا دوره حکومت و سلطنت آنها به پایان رسیده است؟ کاشی های مربعی که به شکل گرید ساخته شده اند مخصوصا آنها که با رنگ سفید ساخته شده اند مدرن و قابل ملاحظه تر به نظر می رسند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید می توانید کاشی ها را با رنگ طلایی نصب کنید یا با تکرار ظاهر در آشپزخانه می توانید حس اسکاندی را القاء کنید.

  1. خام در برابر براق

طراحی داخلی آشپزخانه

زیبایی خام پایانه های ناقص و مواد طبیعی یکی از مضامین اصلی طراحی داخلی در سال قبل بود. برای زیبایی بیشتر، طراحی های لوکس اضافه شده اند. با ست کردن تشک ها با میزهای چوبی و یا مبلمان هایی که دارای سایه های رنگی زیبا هستند این ترند را برای آشپزخانه خود تغییر دهید. شما حتی می توانید از سفال های صنایع دستی یا پارچه هایی که تحت تاثیر طبیعت هستند این تغییرات را انجام دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 


پایان مطلب


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید