چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه برای نوروز 1399 1

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

با تغییر دکوراسیون آشپزخانه فضای کاملا متفاوتی در منزلتان ایجاد میشود. البته این تغییر صرفا نباید با هزینه های گزاف و پرزرق و برق همراه باشد. کافی است که برای این تغییر با حذف کردن یک سری از لوازمی که چندین سال از آنها استفاده کرده ایم باشد. با رعایت یک سری نکات ساده هنگام تغییر دکوراسیون آشپزخانه، از شلوغی و درهم برهمی و پر کردن گوشه گوشه فضای آشپزخانه به بهتر و زیباتر شدن لوازم و تجهیزات آشپزخانه می رسیم.

برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود با هزینه کم در این نوشتار با ما همراه باشید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با اندکی تغییر و جابجایی

برای اینکه آشپزخانه ای متفاوت داشته باشیم قرار نیست که کل فضای آن را تغییر بدهیم و هزینه ی خیلی زیادی را متحمل شویم . البته ممکن است بخواهنید که بخش زیادی از آشپزخانه خود را بنا به دلایلی با دکوراسیون یا دیزاین متفاوت تری کار کنید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

تعویض لوازم آشپزخانه و اکسسوری های قدیمی

 در واقع طرف صحبت من با آن دسته از عزیزانی است که میخواهند یک سری از لوازم یا آکسسوری ها را عوض کنند، به طور مثال شیرآلات جدیدی که هم زیباتر هستند و هم اینکه در مصرف آب صرفه جویی می شود انتخاب کنند شیرآلاتی که بهتر است به غیر از اینکه از برند و فروشکاه معتبری خریداری کنید باید به اندازه و ارتفاع و جنس آن نیز توجه داشته باشید.

تغییر دیگری که می توانیم برای آشپزخانه در نظر بگیریم استفاده از پنل ها، کاشی و یا استیکرهای شبیه به طرح و رنگ کاشی ها در بازار موجود می باشد تهیه کنید که این استیکرها به صورت برچسب کار شده اند و بین کابینت ها می توانید خودتان به راحتی به دیوار بچسبانید ( پشت شیرآلات قرار میدهند ).

برای تغییر رنگ کابینتم ی توانید با توجه به نوع کابینت از رنگ پلاستیک یا روغنی  مات یا براق استفاده کنید. همچنین شما می توانید رنگ کابینت های آشپزخانه را با کاور های رنگ چوب که به صورت برچسب در بازار موجود می باشد  تهیه کنید و به درب کابینت ها به صورت روکش بچسبانید .

مطلب پیشنهادی : معرفی انواع شیرآلات آشپزخانه

 

خرید لوازم آشپزخانه

حتی می توانید برای داخل کابینت ها هم به طور مثال کابینت زیر ظرفشویی که ممکن است زنگ زدگی یا از حالا اولیه رنگ خودش خارج شده باشد با این روکش های مخصوص زیبایی را به آن با کمی تغییر برگردانید و فضای آشپزخانه ای متفاوت تر از سالهای قبل داشته باشید . البته برای عزیزانی که در خانه و یا آپارتمان های استیجاری ساکن هستند و مانور کمتری دارند می توانند بعد از اینکه با صاحبخانه خود مشورت کردند از روکش های طرح چوب کابینت استفاده کنند که این روکش ها به صورت های رولی در بازار موجود می باشد.

روکش کابینت آشپزخانه

مورد دیگری که می توانید برای متفاوت کردن آشپزخانه خود انجام بدهید این است که اگر قفسه هایی دارید که به عنوان دکور از آنها استفاده می کنید و خیلی شلوغ هستند سعی کنید اشیایی که قدیمی تر هستند را از بین بقیه که جدیدترند جدا کنید و از شلوغی بیش از حد در محیط و فضای آشپزخانه با این ترفند جلوگیری کنید و یا اینکه از شلف های دیواری که برای دکور استفاده کرده اید برای قرار دادن لیوان های جلو دستی یا قرار دادن ادویه جات و… استفاده کنید. با این کار هم تنوع ایجاد کرده اید و هم اینکه این جا به جایی ها باعث می شود که چالشی برای مغز و حواس خود  به وجود آورده باشید.

مطلب پیشنهادی : انواع کابینت چوبی آشپزخانه

 

شلف دیواری آشپزخانه

با تغییر رنگ شلف ها از بقیه کابینت های آشپزخانه از رنگ های خنثی مانند خاکستری، طوسی، سبزی که تیره باشه و با تن خاکستری همراه باشد کمک بگیرید، مخصوصا اگررنگ کابینت های شما سفید باشد.این کار شما  فضای آشپزخانه را از یکنواختی و سرد بودن بیرون می کند و هارمونی خاصی را به فضا القا می کند.

 

طراحی آشپزخانه مدرن

برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه، کف، سقف و دیوارهای آشپزخانه را در نظر بگیریم که تا حد امکان تناسب و هماهنگی لازم با یگدیگر داشته باشند. در غیر این صورت تضاد و سردرگمی را برای شما همراه خواهد داشت.

 

تغییر کفپوش آشپزخانه و استفاده از قالیچه

کفپوش برای آشپزخانه

در رابطه با کف آشپزخانه و دیزاین آن می توانید از این راهکار استفاده کنید. برای اینکه موقع شستن ظروف و یا پختن خوراک ممکن است که کف آشپزخانه خیس شود بهتر است نسبت به ابعاد فضایی که در دسترس دارید قالیچه های کوچک یا پادری، جلوی کابینتی که ظرفشویی و سینک قرار گرفته است بیاندازید.

توجه کنید که کفپوش آشپزخانه شما چه رنگی است و از رنگی که می خواهید استفاده کنید هارمونی و تناسب رنگ را تا حد امکان رعایت کنید. از قالیچه هایی با رنگ های گرم و یا حتی خنثی استفاده کنید.

در هنگام انتخاب قالیچه های کوچک و یا پادری علاوه بر زیبایی به جنس آن نیز دقت کنید که روی سرامیک ثابت بماند و مانع از لیزخوردن شود.

 

استفاده از گل و گیاه در تغییردکوراسیون آشپزخانه

گیاهان مناسب آشپزخانه

یک ترفند ساده در تغییر دکوراسیون آشپزخانه، به کار بردن انواع گیاهان آپارتمانی مناسب با فضای آشپزخانه تان است. با این کار انرزی مثبت زیادی را به محیط می دهید.

اگرگلدانی دارید که قدیمی است می توانید خودتان آن را با لوازمی که در منزل دارید تزیین یا رنگ کنید.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

به طور مثال با لوازمی مانند کنف، رنگ های آکریلیک، صدف، سنگ های تزیینی، تور(قلاب بافی ) گلدان را تزیین کنید. این کار باعث می شود از زیبایی که با سلیقه و دستان خودتان ساخته اید لذت بیشتری ببرید. سعی کنید همیشه از گیاهان برای تزیین و زیباسازی فضای منزل استفاده کنید تا انرژی بیشتری را از گل و گیاه دریافت کنید.

 

چیدمان آشپزخانه مدرن

رنگ در آشپزخانه

 اگر آشپزخانه شما ساده و عاری از هرگونه رنگ و دکوراسیون خاصی است می توانید با قرار دادن حوله های تزیینی، با رنگ های سرد و یا گرم محیط آشپزخانه را تغییر دهید.

حتی با یک تغییر کوچک سعی کنید رنگ در آشپزخانه شما حتما کار شود زیرا رنگ هایی مانند زرد و نارنجی در بعضی از قسمتها حتی اگر یک قسمت از دیوار یا لوازم روزانه مورد استفاده ی شما باشد باعث می شود که از یکنواختی و بی حوصلگی شما جلوگیری کند. می توانید از رنگ های مکمل مانند زرد و بنفش، آبی و نارنجی، قرمز و سبز استفاده کنید.

 

رنگ در آشپزخانه

البته استفاده از رنگ های خنثی هم توصیه می شود. با در نظر گرفتن روانشناسی رنگ انتخاب بهتری خواهید داشت.

بهتر است سعی کنید از رنگ در تمامی و یا حتی بخش کوچکی از آشپزخاانه خود استفاد کنید.

فضای پرت در آشپزخانه

اگر در آشپزخانه شما فضای مرده یا اصطلاحا پرت دارید می توانید با قرار دادن همان گلدانهای زیبا که خودتان تزیین کرده اید روی سه پایه یا استند قرار دهید. بعضی از خانه یا آپارتمان ها داری یک فضای کنج یا فرو رفته در آشپزخانه خود هستند ولی ایده ای که بتوانند از آن استفاده بهتری داشته باشند را ندارند و این فضا بلا استفاده باقی مانده است.

فضای پرت خانه

بهتراست به این فضای مرده کاربری جدیدی بدهید که به عنوان جایی برای نشستن و یا حتی یک استراحت کوتاه روزانه در نظر بگیرید. یک نیمکت چوبی و یک تشک هم اندازه نیمکت روی آن قرار دهید به این صورت که اگر نیمکتی که روی قسمت نشیمن آن به اندازه 7 تا 10 سانتی متر فرورفته باشد می توانید تشک را داخل آن با ارتفاع چند سانت بیشتر که مد نظر شما می باشد قرار دهید و یا اینکه اگر سطح نشیمن نیمکت یک دست می باشد تشک مورد نظر را روی آن قرار دهید. همچنین بهتر است از پارچه ای استفاده کنید که روی سطح لیز نخورد. و یک نکته دیگر اینکه می توانید قسمت پایین را به صورت یک کمد برای قرار دادن لوازم غیر ضروری استفاده کنید.

علاوه بر این میتوانید برای چیدمان وسایل مورد نیازتان با یک قفسه بندی مناسب از این فضا بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی : مدل طراحی آشپزخانه جزیره‌ای منحصر به فرد

 

شلف و قفسه بندی آشپزخانه

یک کار متفاوت انجام دهید این قسمت را قفسه بندی کنید و به صورت کتابخانه از آن استفاده کنید. این خود جرقه ای برای کودکان شما می شود کتابهای مورد علاقه بچه ها را در این قفسه ها قرار دهید تا در کنار شما احساس آرامش داشته باشند و به این صورت می توانید کارهای خودتان را راحتتر در آرامش انجام دهید. شما هم می توانید کتابهای مورد علاقه خود را در مواقعی که در آشپزخانه نشسته اید و منتظر پختن خوراک هستید روی نیمکت بنشینید و چایی بنوشید و کتاب مطالعه کنید. و روز بهتری را برای خود رقم بزنید.

چگونه سقفی متفاوت طراحی کنیم

یک باکس با طناب از سقف آویزان کنید و داخل باکس ها ظروفی که کمتر مورد مصرف روزانه می باشد قرار دهید. می توانید ماهی تابه ها و ظروف کوچکی که برای تزیین آشپزخانه ها ساخته شده اند قرار دهید. دقت کنید ارتفاع طناب متناسب با ارتفاع آشپزخانه باشد که رفت و آمد را مشکل نکند.

برای تنوع از لوستر های تک لامپی به تعداد یک تا سه عدد از سقف آویزان کنید. سعی کنید که نورهای آفتابی و مهتابی را درآشپزخانه داشته باشید.

 

لوستر آشپزخانه

حتی میتوانید گلدان های کوچک با گیاهان آویز روی این باکس ها قرار دهید و یا از گیاهان معطر مانند گل میخک تازه به صورت آویزموجود می باشد استفاده کنید.

714322722

از نورهای مخفی در قسمت هود آشپزخانه و در بین و زیر کابینت ها استفاده کنید. حتی از ریسه های رنگی هم می توانید استفاده کنید که جلوه زیبایی را به محیط بدهید . از  نورهای مخفی در کف آشپزخانه هم می توانید استفاده کنید. که در قسمت پایینی کابینت ها قرارمی گیرند نصب کنید که بهتر است این کار را به متخصص بسپارید.

نور مخفی کابینت آشپزخانه

تزیین دیوار آشپزخانه

برای دیوارآشپزخانه می توانید از یک تخته سیاه یا سفید برای یاداشت کردن کارهای روزانه خود استفاده کنید و روزهای خاص را برای خود یادآوری کنید. از دیوار کوبهای متفاوت و فانتزی برای دیزاین استفاده کنید . حتی می توانید از استیکرهای مخصوص دیوار برای زیباتر شدن آن استفاده کنید .

 

تزیین دیوار آشپزخانه

از دیوارپوش های پنلی که به صورت چسبی در فروشگاه ها و مراکز تخصصی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی موجود می باشد بعد از تحقیق و بررسی می توانید خودتان به راحتی روی قسمت مورد نظرتان نصب کنید. این پنل ها به صورت مترمربع ای موجود می باشد و اینکه بعضی از این پنل ها بع صورت سه بعدی نیز که ضد آب هستند می توانید تهیه کنید و فضای متفاوتی را درمحیط آشپزخانه طراحی و اجرا کنید و در هزینه نصب نیز صرفه جوی کرده باشید.

 

.   پانل دیواری آشپزخانه

 

 


نویسنده: مژده ابراهیمی 

 

 

پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید