برترین تورهای نمایشگاهی صنعت ساختمان معماری دکوراسیون و عمران 1

معرفی تورهای نمایشگاهی بین المللی ساختمان

صنعت ساختمان سازی در سال‌های اخیر به افزایش بهره‌وری روی آورده و همچون صنایع دیگر که خود را با تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته امروزی یکی کرده و از فناوری‌های روز و مدرن بهره گرفته‌اند این صنعت نیز به دلیل کمبود منابع انسانی آموزش دیده در کارگاه‌های صنعتی به دنبال اصلاحات اساسی در شیوه کار و استفاده از ابزار آلات پیشرفته بوده است، همانطور که می‌دانید همه ساله و به دنبال پیشرفت علم و صنعت و تکنولوژی‌های نوین در سرتاسر دنیا نمایشگاه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف صنعت ساختمان برگزار می‌شود و هر کشوری که تعداد بیشتری از ابزارآلات به روز شده و ساخته شده را در اختیار دارد برای عرضه آن به کشورهای دیگر اقدام به برگزاری تورهای نمایشگاهی می‌کند و فناوری ساخت و ساز ۲۰۲۰ نیز یکی از بزرگترین تورهای نمایشگاهی در حوزه صنعت ساختمان است.

 

۱- نمایشگاه بین المللی فناوری ساخت و ساز ۲۰۲۰ توکیو

یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های حوزه ساخت و ساز در آسیا فناوری ساخت و ساز ۲۰۲۰ توکیو ژاپن است که به دلیل کاهش زاد و ولد و پیری جمعیت در ژاپن یک موضوع جدی در این کشور نیروی کار حرفه‌ای و آموزش دیده در ساختمان سازی است. این نمایشگاه که از تاریخ ۱۴ اکتبر چهارشنبه تا ۱۶ اکتبر جمعه سال ۲۰۲۰ و در توکیو ژاپن برگزار خواهد شد به معرفی پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ساخته شده توسط دانشجویان و فعالان حوزه تولید صنایع، ساختمان سازی، مهندسی عمران، معماری، طراحی داخلی و نمای بیرونی ساختمان و ساخت و سازهای عمومی شهری می‌پردازد. شرکت‌هایی که در این تور نمایشگاهی به عرضه محصولات و تکنولوژی تولیدی خود می‌پردازند شامل شرکت‌های معروفی همچونFarook Japan ،Fuji electronics،informatix ،Dropbox Japan ،Datt Japan ،iconyamato ،jcc soft ، kajima  و… هستند. این نمایشگاه فناوری‌های مختلفی را برای حل مشکلات عنوان شده در مطلب زیر به دور هم جمع خواهد کرد:

– مدل‌سازی اطلاعات ساختمان Bim model

– نحوه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و ربات‌ها در صنعت ساختمان سازی و طراحی سازه

– مدل‌سازی اطلاعات ساخت و ساز Cim model

– مدیریت انرژی ساختمان با استفاده از سازه‌های مدرن و مصالح پیشرفته

– استفاده از فناوری در بهبود بهره‌وری

– اصلاح سبک و شیوه عمل در حوزه ساختمان سازی

 

مطلب پیشنهادی : تجهیز سالن همایش به چه شکل انجام میشود

 

هدف از برگزاری این تور علاوه بر اهداف نام برده شده، اصلاحات در زمینه نحوه کار کارگران، استفاده کمتر از نیروی انسانی و استفاده بیشتر از ابزار آلات پیشرفته همچون ربات‌ها و دستگاه‌های پیشرفته صنعتی به دنبال کاهش نرخ جمعیت کارگر جوان و افزایش جمعیت سالمند در جامعه ژاپن است.

 

+ معرفی فناوری‌های نوین مقاوم در برابر زلزله‌های سهمگین در ژاپن

یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه در ژاپن معرفی سازه‌های مقاوم در برابر زلزله‌های پرقدرت در ژاپن است. در ژاپن، قانون استانداردهای ساخت و ساز سازه با هر بار رخداد زلزله بزرگ به شدت مورد بازبینی قرار می‌گیرند به همین دلیل میزان سقوط ساختمان‌های ساخته شده در ژاپن هنگام وقوع زلزله بعدی در مقایسه با سایر کشورهای زلزله خیز بسیار کم است. یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته امروزی که در نمایشگاه‌های برگزار شده در چند سال اخیر معرفی شده است، تکنولوژی ساخت سازه مقاوم در برابر زلزله است.

 

+کنترل ارتعاش< سیستم جداسازی پایه کنترل کننده لرزش در برابر زلزله و افزایش مقاومت سازه

در ژاپن که زمین لرزه‌های بسیار شدیدی به وقوع می‌پیوندد گزارش شده است که عملکرد ایزولاسیون پایه جهت کنترل لرزش در زمین لرزه‌های بزرگ از موارد دیگر بالاتر است. اگرچه هزینه جداسازی لرزه‌ای بالاست اما امروزه بیش از ۴۱۰۰ ساختمان ایزوله پایه با هدف کاهش خسارت به ساختمان ساخته شده است.

 

چندین نمونه از ساختمان‌های با ایزولاسیون پایه در ژاپن

ساختمان ملی هنر در روپونگی توکیو      سال ساخت: ۲۰۰۶     طراح: kisho  kurokawa

 

ساختمان Ningyocho در توکیو    سال ساخت: ۲۰۱۶  طراح: Takenaka corporate

 

ساختمان ایستگاه توکیو chiyoda -ku توکیو    سال ساخت: ۲۰۱۲   طراح: شرکت راه آهن شرقی ژاپن

 

معرفی مواد اولیه تولید بتن در ژاپن

از آنجا که کشور ژاپن دارنده معادن تولید سنگ آهک باکیفیت و مواد اولیه صد در صد طبیعی داخلی در تولید انواع سیمان‌ها می‌باشد یکی از بزرگترین کشورهای ارائه کننده فرمولاسیون تولید بتن‌های با دوام در دنیا محسوب می‌شود که توانسته با مدیریت ویژه به تولید بتن با کیفیت، با دقت و بادوام برسد و از جمله اولین کشورهای سازنده بتن با کیفیت درجه یک در دنیا شود.

 

بتن Eien بتنی پیش ساخته و از جمله جدیدترین بتن‌های ساختمانی تولید شده در ژاپن است که تا ۱۰۰۰۰ سال عمر می‌کند. هم اکنون شرکت تولیدی kajima با همکاری و مشارکت با بتن Eien بتنی را تولید نموده است که با مخلوط کردن مواد ویژه‌ای با بتن‌های معمولی و به دلیل واکنش با یون‌های کربناتی سطحی بسیار صاف خواهد داشت که این سطح صاف از نفوذ آب‌های زیرزمینی و نمکی جلوگیری می‌کند و دوام بتن را تا چندین برابر بالاتر می‌برد.

 

+ نیمکت بتنی با پوسته سخت= با تمرکز بر روی حالت سه بعدی x

در سال ۲۰۱۹ شرکت تولیدی obayash corporation دست به تولید انواع نیمکت‌های سه بعدی بتنی سیمانی با پوسته سخت زد، به گونه‌ای که نوع پوسته آن از ویژگی‌های سه بعدی بهره می‌برد و سطوح و سوراخ‌های خمیده‌ای در خود جای می‌دهد که تقریباً ۵۰ درصد با توپولوژی سبک‌تری بهینه شده است و هفت متر عرض و ۵ متر عمق و ارتفاع ۲/۵ متری دارد.

 

معرفی نوعی بتن با انقباض خالص صفر= ظاهری باکیفیت و عالی

در صنعت ساختمان سازی دلایل ترک‌های بتنی و نشت آب را خاصیت انقباض بتن ساخته شده می‌دانند و هرچه صنایع تولیدی بتوانند بتونی با درصد انقباض پایین‌تر و نزدیک به صفر بسازند بتون تولیدی ارزشمندتر است. نوعی بتون با انقباض صفر توسط شرکت shimizu corporation توسعه یافته است که درجه انقباض آن صفر و فوق‌العاده کم است و باعث کاهش انقباض خالص و کاهش ترک خوردگی بتن و نشت آب به درون آن می‌گردد.

 

۲- نمایشگاه بین المللی ساختمانی Bautec آلمان

نمایشگاه ساختمانی Bautec آلمان که از جمله معروف‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های جهانی در حوزه صنعت ساختمان سازی و معرفی جدیدترین دستاوردهای شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی تولیدی در ساختمان سازی است و از جمله نمایشگاه‌های بسیار تخصصی در شهر برلین آلمان است که همه ساله تعداد بسیاری از افراد را از سراسر جهان پذیرا می‌شود. محصولات ارائه شده در نمایشگاه محصولاتی در زمینه ابزار و ماشین آلات ساختمانی، امکانات فضای باز، مصالح ساختمانی، سقف سازی، درب، انواع پنجره، دروازه‌های ورودی ساختمان، محصولات پیش ساخته ساختمانی و تکنولوژی‌های پیشرفته گرمایشی و سرمایشی، سیستم‌های تهویه، ساخت دیوارهای پیش ساخته، مهندسی زیرزمینی، ساخت تخته و الوار، فضای داخلی و محوطه سازی و باغبانی و سیستم‌های ایمنی در برابر آتش سوزی خواهد بود. اجرای مقررات سختگیرانه برای اجرای راه حل‌های پایدار و کارآمد در مصرف انرژی، باعث توجه بیشتر به این موضوعات شده است. این نمایشگاه در تاریخ ۲۲ الی ۲۵ فوریه سال ۲۰۲۰ و در تاریخ شمسی سوم الی ششم اسفند ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. از مزایای منحصر به فرد این نمایشگاه برای غرفه داران و بازدید کنندگان می‌توان به ترکیب فراگیر محصولات و خدمات، برنامه جامع کنفرانس‌ها و کنگره‌ها و طیف گسترده‌ای از اطلاعات به روز این صنعت اشاره کرد.

 

۳- نمایشگاه بین المللی ساختمانی دبی Big5

این نمایشگاه که با نام نمایشگاه ساختمانی دبی و یا Big5 شناخته می‌شود از جمله بزرگترین و تخصصی‌ترین نمایشگاه‌های حوزه ساختمان و محصولات ساختمانی در خاورمیانه است و تقریباً در میان کشورهای حوزه خلیج فارس تنها جایی است که می توان تمامی محصولات ارائه شده در صنعت ساختمان سازی را یکجا دید و با تولیدکنندگان محصولات ملاقات داشت. این نمایشگاه از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ نوامبر ۳ الی ۶ آذر ۹۹ در مرکز نمایشگاهی دبی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه به صورت تخصصی به معرفی جدیدترین فناوری‌ها در صنعت ساختمان سازی، طراحی داخلی ساختمان، پوشش کف و سازه، ابزارآلات مهندسی ساختمان، مصالح ساختمانی باکیفیت، تکنولوژی‌های ساخت و ساز پیشرفته و فناوری‌های نوین در طراحی داخلی پرداخته می‌شود. این نمایشگاه با سه دهه سابقه درخشان توانسته ٣٠٠٠ غرفه دار را از ۶۵ کشور و ٨٠٠٠٠ متخصص به خود جذب نماید. یکی از دلایل التزام حضور در این نمایشگاه برگزاری بیش از ١٣٠ سمینار رایگان است که از آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌ها پرده برداری می‌نماید.

 

۴- نمایشگاه بین المللی ساختمانی Bau مونیخ

نمایشگاه Bau از جمله نمایشگاه‌های معروف در معرفی انواع و اقسام وسایل و تجهیزات ساختمانی، مواد و تکنولوژی‌های پیشرفته در حوزه ساختمان سازی، ساختمان‌های مسکونی و تجاری و همچنین طراحی داخلی و سازه‌های پیش ساخته مدرن، تجزیه و تحلیل نحوه بازسازی ساختمان‌های قدیمی و فرسوده و بافت سنتی به جا مانده از تاریخ می‌باشد.

 

– اطلاعات نحوه برگزاری نمایشگاه سالانه مونیخ

نمایشگاه ساختمانی مونیخ آلمان که هر ۲ سال یکبار در شهر مونیخ آلمان برگزار می‌گردد از جمله بزرگترین و مشهورترین نمایشگاه‌های معرفی تجهیزات ساختمانی در جهان است که توانسته علاقمندان بسیاری را از قاره‌های دیگر مانند آمریکا به خود جذب کند، البته نمایشگاه که معمولاً در شش روز برگزار می‌گردد در تمامی حوزه‌های ساختمانی به بحث و گفتگو و تبادل نظر می‌پردازد و در آن نوین‌ترین و به روزترین اطلاعات در حوزه ساختمان سازی، طراحی سازه و مواد اولیه تولیدی در بتن، دیوار و سقف ارائه می‌شود و از محصولات جدید و ایده‌های خلاقانه تولیدکنندگان این نمایشگاه رونمایی می‌‌شود که تجاری سازی شده و یا حتی تجاری نشده است. این نمایشگاه که از سال ۱۹۶۴ شروع به فعالیت نموده است تا کنون از جمله بهترین تورهای برگزار کننده نمایشگاه‌های ساختمانی در جهان بوده و توانسته مخاطبان بسیار زیادی را در حوزه صنعت ساختمان به خود جلب کند. تاریخ برگزاری این نمایشگاه ۲۲ لغایت ۲۷ دی ۱۳۹۹ بوده و مکان آن نیز مرکز همایش‌های مونیخ در شهر آلمان است، حوزه های مختلف فعالیت بخش‌های مختلف آن عبارتند از:

– آجر

– درب و پنجره

– سرامیک

– سنگ

– گچ

– عایق

– نمای خارجی

– نمای داخلی

– پوشش کف ساختمان

– ماشین آلات صنعت ساختمان

– امنیت داخلی ساختمان

– فلزات

– آلومینیوم

– فولاد

– شیشه

– چوب

 

 در بخش فناوری نمایشگاه نیز روش‌های نوین مدل‌سازی، راهکارهای ارتباطی، ابزارهای ارزیابی و محاسبات ارائه می‌گردد که باعث پیشرفت زیادی در صنعت ساختمان سازی شده است.

 

۵- نمایشگاه بین المللی ماشین آلات ساختمانی Bauma مونیخ

این نمایشگاه منحصر به فرد در دسته بندی نمایشگاه‌های عرضه کننده لوازم و ابزارآلات و فناوری‌های نوین عمران، معماری و ساختمان قرار دارد و اقدام به نمایش جدیدترین دستاوردها در این حوزه می‌کند، این نمایشگاه قرار است در شهر مونیخ آلمان و در گستره جهانی برگزار گردد. سی و و سومین دوره این نمایشگاه قرار است در تاریخ ۴ الی ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ و مصادف با ۱۵ الی ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ خورشیدی در مونیخ برگزار شود. اکثر سرمایه گذاران و تولید کنندگان ماشین آلات ساختمانی و همچنین طیف گسترده‌ای از افراد شاغل در تولیدات محصولات ساختمانی قرار است که در این نمایشگاه دعوت شده و در آن حضور یابند. همه ساله افرادی شامل مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگ در امر صادرات و واردات و خریداران از سراسر جهان در این گردهمایی شرکت می‌کنند این نمایشگاه ثابت کرده است که می‌تواند رویدادهای فراموش‌نشدنی را در سطوح بالای نوآوری و خلاقیت در تولیدات محصولات ساختمانی عهده‌دار باشد. در این نمایشگاه غرفه‌داران اقدام به نمایش محصولات زیر می‌کنند:

– ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی

– ماشین آلات ترکیبات و مواد ساختمانی

– تاسیسات نوین در فاضلاب ساختمانی

– تکنولوژی انتقالات

– ماشین آلات و دستگاه‌های لازم برای تولیدکنندگان و تهیه کنندگان بتن و سیمان

– مهندسی راه و جاده و بزرگراهی

– ماشین آلات نوین معدن

– بتن و سازه‌های بتنی سنگش سنگریزه

– تجهیزات احداث تونل و بزرگراه

 

۶- نمایشگاه بین المللیدرب و پنجره Terbau frontale نورنبرگ

یکی از برترین نمایشگاه‌های صنعت ساختمان و طراحی فضای بیرونی در نورنبرگ آلمان برگزار می‌گردد. این نمایشگاه که قرار است ۹ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ و در شهر نورنبرگ آلمان برگزار شود از جمله نمایشگاه‌های بین المللی مشهور در زمینه در و پنجره، نمای داخلی و فضای بیرونی ساختمان است که همه ساله با گسترش مواد، مصالح و ابزار آلات نوین در حوزه ساختمانی و تولیدات محصولات متنوع با شرکت تجار، بازرگانان، معماران و شرکت‌های بزرگ تجاری برگزار می‌گردد. یکسان سازی نمای داخلی و خارجی ساختمان از جمله مسائل پراهمیت در این نمایشگاه می‌باشد و از نوآوران صنعت در و پنجره و نما برای گسترش حوزه کاری خود و به روز نمودن اطلاعات و ابزار کاری استفاده می‌کنند به همین دلیل بیشتر شرکت‌های معتبر‌ سعی می‌کنند حتما به این نمایشگاه بزرگ جهانی برسند. غرفه‌داران در این نمایشگاه به ارائه خدمات مشاوره‌ای، فروش محصولات، تامین نیروی کار و نیروی انسانی، خدمات آموزشی ساخت و تکنولوژی، فرآوری محصولات و همچنین تدوین قراردادها و قرار ملاقات‌های آینده می‌پردازند. گروه تور تجاری صنعتی ilikevents به تازگی و برای راحتی تجار و بازرگانان داخلی و همچنین خریداران وسایل و ابزارآلات ساختمانی در سطح گسترده در تاریخ فوق اقدام به ارائه تسهیلات حمل و نقلی برای حضور در این نمایشگاه نموده و در صورت تمایل دوستداران هتل و امکانات رفاهی را در نورنبرگ آلمان رزرو کرده و به جابجایی تجار و علاقمندان به حضور در نمایشگاه می‌پردازند. در سال‌های اخیر مسافران بسیاری با استفاده از تور تجاری برای حضور در نمایشگاه اقدام نموده‌اند و با تکمیل فرم درخواست تور برای مدت زمان کوتاه و یا بیشتر از این زمان برای حضور در نمایشگاه اقدام می‌کنند.

 

۷- نمایشگاه بین المللی نورپردازی light building ساختمان فرانکفورت

نمایشگاه بین المللی نور پردازی، پیشرو در زمینه فناوری روشنایی و خدمات ساختمانی در فرانکفورت آلمان است که با توجه به اوضاع جهانی شیوع ویروس کووید ۱۹ و محدودیت‌های مسافرتی در ارتباط با آن و ممنوعیت حضور در نمایشگاه‌های عرضه محصولات جهانی زمان برگزاری این نمایشگاه ‌به تعویق افتاده است. مطابق با آخرین اطلاعات نیز تاریخ برگزاری این نمایشگاه پس از دو بار تغییر به تاریخ ۱۳ تا ۱۸ مارس ۲۰۲۲ تغییر یافته است و هزینه بلیت نیز توسط تورهای تجاری گردشگری عامل که برای سال ۲۰۲۰ رزرو شده بودند به مسافران عودت داده می‌شود تا زمان نزدیک‌تری اقدام به رزرو نمایید. این نمایشگاه جدیدترین محصولات در زمینه روشنایی مهندسی برق و اتوماسیون منزل و ساختمان را ارائه می‌کند. این نمایشگاه یک کانون جهانی برای معماران، برنامه‌ ریزان، برق کاران حرفه‌ای و همچنین خرده‌فروشان تاسیسات برقی در جهان است. نمایشگاه نورپردازی و ساختمان فرانکفورت برترین نمایشگاه تجاری دنیا در زمینه روشنایی و صنعت ساختمان و فناوری‌های نوین طراحی نور و فضا است که هر دو سال یک بار اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کند. در این نمایشگاه، همه چیز از فن آوری LED، تا حمل و نقل الکتریکی و فوتوولتائی، تا مصارف هوشمند برق با سنجش هوشمند و شبکه های هوشمند ارائه می‌شود. موضوع اصلی در این نمایشگاه نورپردازی و راندمان انرژی است و به ارائه جدیدترین تکنیک‌ها در کاهش مصرف انرژی و افزایش حس آرامش و راحتی در فضای اداری و ساختمان‌های مسکونی می‌پردازد. محصولات و خدماتی در این نمایشگاه ارائه می‌شوند که مصرف انرژی یک ساختمان را کاهش داده و به طور همزمان سطح راحتی افراد داخل ساختمان را ارتقا می‌دهند.

 

۸- نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان Iran confair تهران

این نمایشگاه که در تاریخ ۱۹ مرداد الی ۲۲مرداد ۱۳۹۹ در تهران ایران برگزار می‌گردد از جمله بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت ساختمان در تهران است که در آخرین دوره برگزاری این نمایشگاه حدود ۶ هزار نفر بازدید کننده از سراسر جهان به ویژه تاجران و بازرگانان حاضر در کشورهای حوزه خلیج فارس حضور یافتند تا از خدمات ویژه و محصولات نوین حوزه ساختمانی بازدید کنند. غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه از ۲۷ کشور جهان در این نمایشگاه به ارائه محصولات جدید خود در صنعت ساختمانی پرداختند که از جمله کشورهای حاضر می‌توان ترکیه، چین، روسیه، یونان، ایتالیا، قبرس، فرانسه، ژاپن و آلمان را نام برد که خود مدعی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح جهانی هستند.

 

موضوعات نمایشگاه صنعت ساختمان تهران

– ابزارها، تجهیزات و ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی

– تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی

– تجهیزات ایمنی کار (چکمه، لباس، ماسک و …)

– در، پنجره، شیشه و ماشین آلات مرتبط

– درهای اتوماتیک و درهای بالا رونده

– صنعتی سازی و تکنولوژی‌های جدید

– بالابرها و آسانسورها

– رنگ، چسب، رزین، عایق‌های صوتی و حرارتی

– معماری، دکوراسیون، نمای ساختمان و محوطه سازی

– آهن آلات، میله، تیر و صنایع مرتبط

– سنگ، لوازم و محصولات بهداشتی و ماشین آلات و ابزارهای مرتبط

– لوله و اتصالات، سیستم‌های تصفیه فاضلاب

– صنایع آب، فاضلاب و گاز

– پوشش‌های سقف و دیوار و کاشی‌های پیش ساخته (پنل‌های ساندویچی و…)، کفپوش‌ها (کاشی، سرامیک، پارکت و…)

– مصالح اولیه ساختمان (بتن، گچ، آجر و…)

– حمام، سونا و آشپزخانه

– تجهیزات گرمایشی و سرمایشی

– فلز آلات ساختمان (قفل، دستگیره و…)

– گروه‌های مرتبط دیگر

 

۹- نمایشگاه بین المللی ساختمانی Turkey build استانبول

این نمایشگاه که از معتبرترین و خاص‌ترین نمایشگاه‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شود قرار است در تاریخ ۳ الی ۷ شهریور ۹۹ در استانبول ترکیه برگزار شود و هنوز که در حال نوشتن این مقاله هستیم خبر دقیقی از سرنوشت برگزاری نمایشگاه و احتمال به تعویق افتادن یا نیفتادن آن به دلیل شیوع جهانی کرونا ویروس در دسترس نیست. نمایشگاه ساختمان استانبول هر دو سال یکبار در فضایی به مساحت ٧٠.٠٠٠ متر مربع با حضور بیش از ٢۵٠ شرکت و بیش از ٢۵.٠٠٠ بازدید کننده برگزار می‌شود. این نمایشگاه هم اکنون یکی از بزرگترین انجمن‌های بین المللی در منطقه اوراسیا است که بیش از ۱۰۰۰ برند تجاری تولیدی در آن شرکت می‌کنند و به ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه ساختمانی می‌پردازند. استانبول کشوری پیشرو در زمینه صنعت ساخت و ساز و ماشین آلات است که اقتصاد خود را با این صنعت و رشد چشمگیر آن می‌چرخاند. در نمایشگاه ساختمانی Turkey build در شهر استانبول محصولات ساختمانی همچون گچ، سیمان، بتن، قفل و کلید، مبلمان ساختمانی، مواد اولیه ماشین آلات و ابزار آلات ساختمانی و غیره به نمایش در می‌آیند. گردش مالی سالیانه صنعت ساختمان سازی و تولید محصولات متنوع ساختمانی در ترکیه حدود شش‌ونیم میلیارد دلار است که به عنوان قلب اقتصادی و قطب تولید محصولات و صنایع پیشرفته ساختمانی پس از  چین لقب گرفته است که به بیش از ۱۳۰ کشور در سراسر جهان صادر می‌شود.

 

۱۰- نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمانی Batimat فرانسه

این نمایشگاه بزرگ و مشهور قرار است در تاریخ ۲۴ الی ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در شهر پاریس فرانسه برگزار شود که از جمله معتبرترین نمایشگاه‌های تجاری حوزه ساختمان سازی و محصولات ساختمانی بین المللی است و همه ساله اقدام به جمع آوری تعداد زیادی شرکت کننده در کنار هم و تبادل نظر و تبادل کالاهای جدید در این حوزه می‌کند. در سال ٢٠١۵ سه نمایشگاه Batimat ، Interclima+Elec و Idéobain به هم پیوسته و برای اولین بار شکل امروزی نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان فرانسه را به عنوان جامع‌ترین نمایشگاه برای به نمایش گذاشتن راهکارها وارائه برنامه‌های آموزشی برای تمام بخش‌های تشکیل دهنده صنعت ساختمان پدید آوردند. برگزاری این نمایشگاه به توسعه تعامل بین سازندگان قطعات و محصولات و همچنین بخش‌های مختلف تجاری و نوآوری‌های صورت گرفته در این حوزه منجر می‌شود که علاوه بر ایجاد فرصت‌های ایده‌آل فروش کالا باعث رونق اقتصادی و دوستی‌های بین کشورها شده و شرکت کنندگان در فضای کاری و دوستانه به سوالات یکدیگر پاسخ می‌دهند، این رویداد بین‌المللی باعث کشف استعدادها و فرصت‌های شغلی بسیاری نیز می‌گردد.

 

 

پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید