مدل های روشویی سنگی 1

جدیدترین مدل های روشویی سنگی کدامند + نکات مهم نصب

جدیدترین مدل های روشویی سنگی کدامند ؟ برای آسایش و راحتی افراد در منزل، هر خانه ای علاوه بر دارا بودن شرایط و امکانات زندگی، نیازمند سینک می باشد.  باید به منظور حفظ سلامتی ساکنان تمام مقدمات بهداشتی از جمله روشویی در منزل تعبیه شود.

با توجه به سلیقه ساکنین منزل و راحتی آنها این تجهیزات باید انتخاب شود. همانطور که گفتیم روشویی ها انواع مختلفی دارند. از جدیدترین مدل های روشویی میتوان به روشویی سنگی اشاره کرد. علت گرایش بسیاری از افراد به سینک ها و روشویی های سنگی به دلیل استحکام و ظاهر زیبا و مدرن بودن این محصولات است.

امروزه روشویی سنگی یکی از بهترین و پراستفاده ترین تجهیزات به شمار می آید. با انتخاب روشویی های سنگی میتوان ضمانتی برای طول عمر سینک به وجود آورد.

حتما برای افرادی که تابحال قصد تغییر در سینک و روشویی خود داشته اند سوال پیش آمده که، جدید ترین مدل های روشویی سنگی کدام اند؟ هزینه ای که باید صرف خرید آنها شود چه میزانی است؟ و چگونه باید با توجه به دکوراسیون منزل و رنگ و طرح مورد علاقه بهترین آنها را انتخاب کرد؟ اگر سرویس کار در دسترس نباشد میتوان از پس نصب آن برآمد یا خیر؟ در این مقاله به معرفی جدید ترین مدل روشویی سنگی، قیمت روشویی و نحوه نصب جدیدترین مدل های روشویی سنگی خواهیم پرداخت.

 

جدیدترین مدل های روشویی های سنگی

انتخاب جدیدترین مدل های روشویی سنگی به دلیل دارا بودن قدرت انعطاف پذیری سنگ، میتواند کمک بسیاری در انتخاب طراحی و شکل روشویی مدنظر خریدار داشته باشد. از جدیدترین مدل های روشویی سنگی میتوان به روشویی سنگی، کاسه ای، پایه‌دار و مدرن اشاره کرد.

روشویی کاسه ای

این نوع روشویی از قرار گرفتن یک سینک سنگی به روی مدل کابینت انتخابی شکل می گیرد که انتخاب مناسبی برای افرادی هست که در روشویی ساده خود می خواهند تغییراتی صورت دهند.

روشویی پایه دار از جدیدترین مدل های روشویی سنگی

این نوع روشویی برگرفته از همان انواع قدیمی سینک های قدیمی پایه دار هستند که امروزه با ترکیب سنگ مرمر شکل زیباتری به خود گرفته اند.

روشویی سنگی مدرن

یکی از جدیدترین مدل های روشویی سنگی نوع مدرن است؛ این مدل از روشویی‌ها متشکل از رنگ ها و طرح های متنوع است که میتوان رنگ هر بخش را با بخش دیگر تلفیق نمود. در روشویی سنگی مدرن افراد میتوانند طبق سلیقه خود آزادانه طرح خود را به مرحله اجرا و نصب برسانند. از محبوب ترین مدل های جدید روشویی سنگی این نوع روشویی های مدرن می باشد.

قیمت جدیدترین مدل های روشویی سنگی

قیمت روشویی در این سبک چه قدر است؟ روشویی های سنگی امروزه با توجه به ابعاد و مدل انتخابی قیمت گذاری شده اند که اشکال و طرح های مختلف آنها که میتواند بیضی، مربع و … باشد، دلیل بالاتر بودن قیمت آنهاست.

انتخاب مدل روشویی سنگی بستگی به اندازه ی فضای مدنظر هم دارد: مثلا برای فضای کوچک بهتر است که ساده و به شکل دایره باشد. اما برای فضای متوسط تا بزرگ روشویی های سنگی مدرن با طرح های جدید و تزئین های خلاق و کنده کاری شده گزینه ای بسیار مناسب است.

بر اساس اندازه روشویی ها و رنگ و ظرافت آنها و نوع سنگی که از آنها ساخته شده اند؛ هرچه قدر جنس سنگ محکم تر باشد و با ظرافت بیشتری کار شده باشد قیمت بالاتری هم دارد.  بالعکس هرچه جزئیات کمتری در ساخت آن بکار رفته باشد هزینه کمتری دارد.

سنگ های طبیعی مانند گرانیت ،مرمر، تراورتن و سنگ رودخانه ای ساخت آنها بیشتر طول میکشد و به دلیل طولانی بودن زمان ساخت قیمت این نوع سینک های طبیعی قاعدتا افزایش می یابد.

نحوه نصب جدیدترین مدل های روشویی سنگی

در ان بخش به بررسی چگونگی نصب جدیدترین مدل های روشویی سنگی خواهیم پرداخت؛ تمام روشویی هایی که پایه یا کابینت دارند نحوه ی نصب آنها بسیار مشخص است. ولی روشویی های سنگی نصبشان کمی متفاوت است و جزئیات خاص خودش را دارد.

روشویی های سنگی کابینت و کاسه ی جداگانه دارند و دو تکه به شمار می آیند. نحوه ی نصب آنها مطابق اغلب روشویی ها است با تفاوت اینکه سنگ روشویی باید به سنگ بالایی متصل شود. نکاتی که در نصب روشویی سنگی باید مورد توجه قرار گیرد:

  • در ابتدا باید مکانی که برای نصب روشویی سنگی در نظر هست را مشخص کرده و با توجه به ابعاد و اندازه فضای مورد نظر سنگ مناسب تهیه شود.
  • با استفاده از چسب مخصوص اتصال باید سنگ روشویی را بر روی سطح زیرین چسباند و آب بندی نمود.
  • برای جلوگیری از جابجایی سنگ روشویی بر اثر زمان و فشارات وارد شده لازم است؛ تا سنگ را با استفاده از تعدادی سنگ در محل نصب محکم کرد.
  • بعد از مرحله ی چسباندن و محکم کردن لازم است تا دور تا دور سینک با استفاده از چسب مخصوص دوباره محکم شوند؛ حتما بعد از چسب کاری اضافات چسب باید پاک شود تا باعث خراب شدن و زبری سنگ روشویی نشود.
  • پس از محکم شدن چسب سنگ، باید سنگ نگه دارنده روشویی در محل مشخص قرار گیرد.
  • در صورتی که سنگ نگهدارنده از نوع نصبی باشد باید برای نصب نگهدارنده روشویی سنگی بر روی دیوار نقطه ی نصب آن سوراخ شود.
  • حتما قبل از سوراخ کردن باید محل قرار گیری و تراز بودن نگهدارنده روشویی و نقاطی که باید سوراخ شوند علامت گذاری و مشخص شوند.
  • پس از قرارگیری و اطمینان از تراز بودن آن لازم است تا فواصل اطراف با چسب آب بندی شود.

شیر روشویی سنگی را در محل مخصوص باید قرار داد و با استفاده از اتصالات مربوطه ان را به نقطه اتصالات اصلی آب وصل نمود. فقط باید توجه داشت که، حتما در این مرحله باید تست آب ریزی انجام داد. در صورت اطمینان از عدم آب ریزی مراحل نصب روشویی سنگی شما به پایان خواهد رسید.

 

 


پایان مطلب


 

لینک های مفید و مرتبط با این مطلب

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید