خرید بتن آماده عیار 350 و 400 1

 بتن آماده عیار 350 و 400

در دنیا امروز جمعیت مدام در حال رشد است که این امر باعث شده تا تقاضا برای خرید یا ساخت مسکن افزایش یابد. صنعت ساخت­وساز نیز برای پاسخگویی به این نیاز، باید سرعت انجام پروژه­های ساختمانی را افزایش دهد. استفاده از بتن آماده یکی از اصلی­ترین راه­های افزایش سرعت ساخت است. بتن آماده شکل سیال بتن می­باشد که به­وسیله کامیون­های همزن به محل ساخت­ وساز حمل می­شود. استفاده از این مصالح ساختمانی دارای 2 مزیت است که شامل ارزان بودن و تنوع در طراحی و عملکرد آن می‌شود. شکل سیالی بتن آماده این قابلیت را دارد که از آن برای پرکردن قالب­هایی با هر شکلی استفاده کرد. در ادامه با عوامل موثر در قیمت بتن پرکاربرد آشنا می­شویم.

 

بتن آماده با عیارهای مختلف

بتن در عیارهای متفاوتی ساخته و عرضه می­گردد. عیار بتن نمایانگر مقدار مصرف سیمان در طرح اختلاط بتن میباشد. برای مثال بتن آماده عیار 400 به­ معنی به ­کارگیری 400 کیلوگرم سیمان در یک مترمکعب است. به تنهایی با عیار 350 و 400 بیشترین کاربرد را در امور ساخت ­وساز دارد و به ­همین دلیل خریداران همواره در پی قیمت بتن 350 و 400 هستند. بتنی با عیار 350 برای ساخت­ وسازهای معمولی و کوچک، تولید دیوارپوش پیش ساخته بتنی، اجرا پی، ساخت جاده و… کاربردی است. بتن­های آماده در مکانی جدا از محل پروژه تهیه شده و به محل اجرا منتقل می­ شوند. از مهم­ترین مزایا استفاده از بتن آماده می­توان به ساخت آن در فضا کارخانه و بچینگ اشاره کرد که کیفیت بسیار بالایی را ارائه می­دهد. کیفیت بتن را از لحاظ میزان سیمان مصرفی، نسبت آب به سیمان، مقدار مواد مخلوط شده و… مطابق با استانداردهای تعریف شده، مورد سنجش قرار می­دهند.

ساخت بتن آماده

در ساخت بتن از ترکیب آب و سیمان استفاده می­شود اما از آنجایی که آب در واکنش با سیمان عملکرد ضعیفی دارد، همیشه مقداری سیمان خشک در بتن باقی می­ماند. برای حل این مشکل از رزین سنگ مصنوعی استفاده می­شود. این ماده برای افزایش مقاومت بتن در کارخانه بتن پیش ­ساخته و همچنین در ساخت سمنت پلاستیک و سنگ مصنوعی کاربرد دارد. رزین سنگ مصنوعی براساس ساختار شیمیایی و ترکیبات در 2 گروه اپوکسی و پلی­استر جای می­گیرد. این مواد سیمان متبلورشده از ترکیب سیمان و پلیمر را بهبود می­بخشد و مصرف آب را کاهش می­دهد.مصنوعات بتنی که با رزین تولید می­شوند از استحکام  بالایی برخوردارند و در برابر ضربه­، ترک و لب­پر شدن مقاوم عمل می­کنند.

=16685909386374ad5a194a4 main

قیمت بتن آماده در سال 1401

هزینه بتن توسط شرکت تولیدکننده بتن تعیین می­شود. بتن به 2 صورت آماده و کارگاهی تولید می­شود که از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. درحالت کلی با افزایش عیار بتن، نرخ آن نیز افزایش می­یابد. برای مثال قیمت بتن 400 نسبت به بتن 350 گران­تر است زیرا در تولید آن به سیمان بیشتری نیاز می­باشد. درحال حاضر نوسانات بازار باعث شده تا هزینه بتن آماده نیز متغیر باشد. همچنین مبلغ بتن در شهرهای مختلف کشور باهم تفاوت دارند. علاوه ­بر این عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت بتن آماده تاثیرگذارند که عبارتند از: قیمت خرید مواد خام، شیوه پرداخت، دستگاه میکسر، عیار بتن انتخابی و تراکم آن. جالب است بدانید که حتی افزایش قیمت نفت و فولاد نیز در قیمت هر مترمکعب بتن آماده موثر است زیرا دستگاه میکسر از جنس فولاد ساخته می­شود.

 

قیمت بتن – با نگاهی بر استفاده از افزودنی های مختلف در بتن
در ادامه این مطلب، به بررسی تفاوت های انواع بتن های مرسوم ساختمانی به صورت مختصر پرداخته شد و نکاتی در رابطه با تفاوت های ساخت بتن های خود تراکم و بتن پرمقاومت و بتن معمولی ارائه شد . این تفاوت ها در نهایت منجر به تفاوت قیمت بتن آماده می گردد.
در این مقاله قصد داریم با بیان نکاتی در ارتباط با انواع افزودنی های بتنی مورد استفاده در صنعت ساختمان به بیان ویژگی های آن ها پرداخته و در نهایت نکاتی در ارتباط با تاثیر افزودنی های بتن بر قیمت بتن آماده ارائه می گردد .
افزودنی های بتنی در صنعت ساختمان ایران عمدتا به دو نوع افزودنی های پوزولانی و افزودنی های شیمیایی تقسیم بندی می شود. پر کاربرد ترین افزودنی پوزولانی در ایران میکروسیلیس است که عمدتا به صورت پودری، ژل و دوغاب توسط شرکت های عرضه کننده مواد شیمیایی ارائه می گردد. میکروسیلیس به سبب ویژگی هایی که در ریز ساختار بتن دارد سبب افزایش مقاومت، دوام و مقاومت بتن می گردد و به طور معمول در سازه های صنعتی، دیوار حائل و فونداسیون ساختمان ها و سازه های استخر مورد استفاده قرار می گیرد.
افزودنی های شیمیایی بتن شامل افزودنی های فوق روان کننده، افزودنی های حفظ اسلامپ بتن، افزودنی حفظ ویسکوزیته بتن، افزودنی های زودگیر کننده ، افزودنی های دیرگیر کننده ، و الیاف بتن هستند که بنا به نیاز پروژه های بتن آرمه باید مورد استفاده قرار گیرد . این نیاز می تواند جلوگیری از آب افتادگی و جدا شدگی بتن ، افزایش روانی مورد نیاز جهت ویبره پذیری و پمپ پذیری راحت بتن ، افزایش مقاومت ، افزایش دوام بتن و افزایش مقاومت کششی بتن باشد .
اگر بنا به شرایط پروژه ( افزایش طبقات ، شرایط آب و هوا ، افزایش نیاز به الزامات دمایی و نفوذ ناپذیری ، پمپ بتن و  …) نیاز به سفارش بتن آماده با افزودنی بتن باشد کارفرما می تواند خود شخصا آن را تهیه کرده یا مسئولیت انتخاب آن را بر عهده کارخانه بتن واگذار کند. 
در صورتی که مسئولیت انتخاب افزودنی بتن با کارخانه بتن باشد .، کارخانه بتن با بررسی افزودنی های مناسب موجود در بازار و سازگار با شرایط بتن ریزی و کنترل شرایط دمایی و نیاز های بتنی پروژه اقدام به انتخاب افزودنی مناسب برای بتن می کند . سپس با تهیه آن در محل پروژه آن را به مقدار از پیش تعیین شده مورد استفاده قرار می دهد. همچنین کارخانه بتن موظف است بتن را با شرایط مورد نیاز کارفرما و با توجه به افزودنی های خواسته شده تهیه کرده و کیفیت آن را به دقت کنترل نماید .
لذا نیاز است کارفرمایان با مشخص کردن شرایط پروژه نظیر ، ارتفاع ، نوع سازه ، نوع شرایط دمایی، فاصله حمل بتن  و نوع بتن مورد استفاده و همچنین با مشورت با کارخانه تولید کننده بتن نوع افزودنی های بتنی مورد نیاز خود را انتخاب کند. 
با توجه به موارد گفته شده اگر بتن آماده با افزودنی بتن سفارش داده شود قیمت بتن نسبت به بتن معمولی می تواند بین 10 الی 30 درصد افزایش یابد که این افزایش قیمت شامل آزمایشات قبل از مصرف افزودنی بتن ، تهیه و حمل مواد به محل پروژه، استفاده از آن به مقدار مورد نیاز و کنترل کیفیت بتن نهایی می باشد

 

16685909876374ad8b10612 main

کلام آخر

برای خرید بتن آماده بهتر است به نزدیک­ترین کارخانه ­های تولیدکننده بتن آماده مراجعه کنید. این کار علاوه ­بر اینکه در کاهش هزینه ­های تامین بتن موثر است باعث می­شود تا بتن هنگام حمل­ و نقل و جابه ­جایی دچار افت کیفیت نشود. اگر در شهر تهران ساکنید می­توانید برای اطلاع از قیمت بتن در تهران به سایت ایران بتن مراجعه کرده و ثبت سفارش نمایید.

 

 


پایان مطلب


 

 

 

مطالب پیشنهادی و مرتبط

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید