مبل چیست کاربرد آن در دکوراسیون و چیدمان منزل 1

شال مبل چیست؟

شال مبل (شال تخت، رانر تخت، پتوی مبلی) یک اکسسوری مدرن در دکوراسیون داخلی منزل میباشد که به صورت دکوراتیو و در طرحها و جنسهای مختلف با تنوع رنگی بالا در بازار موجود میباشد. ضمن اینکه با کمی خلاقیت، خودمان هم میتوانیم در منزل این دکوری زیبا و مدرن را تولید کنیم.
این شال ها با جنسای نخی، پولیشی و بافتهای مختلف در بازار موجود بوده که برای تزیین مبلمان، تختخواب و گاهی برای فضاهای دیگر منزل هم کاربرد دارند.

 

لینک پیشنهادی: خرید عمده شال مبل

 

این اکسسوری زیبا جدا از زینت بخشیدن به محیط منزل، کاربردی نیز هستند. در اروپا به عنوان رو انداز و در ایران عموما به عنوان کاور مبلی نیز استفاده میشود.

 

اصلی ترین ویژگی شال مبل چیست؟

ساده ترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین ایده در تغییر چیدمان منزل استفاده المانهای دکوراتیوی، مثل شال مبل، انواع کوسن مبل، پاف، شمع دکوری و گلدان میباشد: کافیست با کمی دقت نظر به سبک دکوراسیون منزل، بعد از انتخاب رنگ و جنس موردپسند خانه ای شیک و مدرن بسازیم.  
با توجه به مبلمان با انتخاب رنگی از طیف رنگهای گرم یا سرد و حتی ترکیب هردوی این رنگها میتوانیم تغییری محسوس، زیبا و سریع در منزمان ایجاد نماییم.

شال مبل

چه شال مبلی مناسب برای چه مبلمانی هست؟

 

انواع شال مبل :

 

کاربرد شال مبل پارچه ای

این جنس بیشتر مناسب مبلمان اسپرت، چیدمان منازل سبک مینیمال، مدرن، بوهومین میباشد. که طرحهای متنوعی به صورت ساده، پوم پوم دار و یا منگوله ای در رنگهای متنوع قابل سفارش هستند.

کاربرد شال مبل بافت

شال مبل بافت مناسب مبلمان کلاسیک، اسپرت، مدرن و چیدمان سبک مدرن، بوهومین، مینیمال، و حتی صنعتی میباشد که نمونه های متنوع دستی و ماشینی با رنگ و طراحای مختلف قابل سفارش هستند.

 

مطلب پیشنهادی : معرفی انواع مبل راحتی

کاربرد شال مبل پولیشی(خز)

این جنس که از الیاف مصنوعی خز میباشد مناسب مبلمان استیل و مبلمان های چرم سلطنتی بوده و برای چیدمان سبک های لوکس و مدرن بیشترین کاربرد را دارد. لازم به ذکر است در سبک های مینیمال و برای مبلمان اسپرت رنگهای روشن خز، بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

 

لینک پیشنهادی: خرید عمده کالای خواب

شال مبل را با چه چیزی و چطور ست کنیم؟

بهترین مکمل های این اکسسوری زیبا و مدرن، پاف و کوسن هستن که گاها کاملا هم جنس شال مبل هستند و گاهی با متریالی دیگر و رنگی مشابه بازیگران زیبای مبلمان منزل ما هستند.
پاف و کوسن در طرح و رنگ و قیمتهای بسیار متنوع، متناسب با سبک چیدمان دکوراسیون منزل قابل سفارش هستند، پس به یاد داشته باشیم دستمان برای انتخاب باز است.

 

لینک پیشنهادی: واردات اکسسوری منزل

 

شال مبل را به چه صورت و کجا در چیدمان منزل استفاده کنیم؟

مرسوم ترین حالت استفاده از این اکسسوری دکوراتیو، چیدمان بر روی نشیمن مبل بوده ولی در ادامه با ما همراه باشید تا نمونه عکسایی باهم بیبینیم و ایده بگیریم که چطور منزل خودمان را با این شال های دکوراتیو دیزاین کنیم.

 

شال مبل در دکوراسیون

1. شال مبل بر روی مبلمان

  • تاشده روی نشیمن
  • تاشده مرتب بر روی دسته مبل
  • آویز شده بر روی دسته ی مبل تا روی زمین
  • پهن شده بر روی تکیه گاه، نشیمن و دسته مبل

 

 دیزاین اتاق خواب بزرگسال

2.  کاربرد شال مبل برای دیزاین اتاق خواب بزرگسال

  • آویزی گوشه ی تخت
  • پهن شده روی تخت تا زمین
  • جمع شده ی نا مرتب بر روی تخت
  • استفاده از چندین رنگ و جنس متفاوت بر روی تخت
  • پهن شده به صورت مرتب پایین تخت

3. شال مبل در دیزاین اتاق خواب کودک

دیزاین اتاق خواب کودک

     شال مبل مخصوص اتاق کودک که عموما رنگی و نرم هستند: 

  • مناسب بر روی تخت
  • بر روی صندلی تکی
  • داخل باکس و سبد حصیری و نمدی

 

شال مبل

4.  شال مبل برای  دیزاین با پاف

  • پهن شده روی پاف حصیری
  • پهن شده روی پاف تریکو
  • استفاده همراه با پاف

 

دیزاین چهارپایه و نیمکت و اتومان

5. کاربرد شال مبل برای دیزاین چهارپایه و نیمکت و اتومان

  •  تا شده بر روی  چهارپایه های تزیینی همراه با کوسن کنار شومینه
  • تا شده بر روی  چهارپایه های تزیینی همراه با کوسن برای کنج یا دیوارهای خالی

 

دیزاین مبل و صندلی تک برای کنج و دیوارهای خالی

6. کاربرد شال مبل برای دیزاین مبل و صندلی تک برای کنج و دیوارهای خالی

اگر به دیوار و یا کنج خالی منزلمان برخوردیم کافیست با رنگ کردن آن بخش از دیوار و یک مبل یا صندلی تکی همراه با شال مبل آویز شده به همراه کوسن، قاب، آینه و گلدان، کنج گوشه خانه در کنار آبنمای خانگی دیواری و رومیزی، یک چیدمان زیبا و مدرن برای فضای بلااستفاده و خالی منزلمان ترتیب دهیم و از دیدن این قاب زیبا کمال لذت را ببریم.

 

شال مبل برای دیزاین روی نردبان

7. کاربرد شال مبل برای دیزاین روی نردبان

در چیدمان های مینیمال، فارم هاوس، مدیترانه ای، مدرن، ساحلی با نردبان فلزی یاچوبی متناسب با سبک منزل، میتوانیم با آویز کردن یک یا چند شال مبل روی پله ها، دیزاین بسیار زیبا برای منزل ایجاد کنیم.

 

دیزاین همراه با باکس و سبد حصیری

8. کاربرد شال مبل دیزاین همراه با باکس و سبد حصیری

سبد و باکس های حصیری به تازگی نقش به سزایی در زیباسازی منازل ایفا میکنند و ما میتوانیم با اضافه کردن شال مبل به این اکسسوری ها، دکوری خاص و زیبا کنار مبلمان ایجاد کنیم.

 

شال مبل برای دیزاین جلو مبلی

9. کاربرد شال مبل برای دیزاین جلو مبلی

چندیست از میزهای جلو مبلی برای دیزاین هرچه زیباتر مبلمان استفاده میشود و ما با استفاده از این شال مبل ها همراه با شمع، گلدان،  مجسمه و کتاب دکوراتیو میتوانیم زیبایی مبلمان را دوچندان کنیم.

 

دیزاین در تراس با شال مبل

 

10. کاربرد شال مبل برای دیزاین در تراس

در حال حاضر امکاناتی مهیا شده که میتوان تراسهایی حتی کوچک را به بهشت زیبا تبدیل کرد و از آن نهایت لذت را برد. کافیست با میز و صندلی های کوچک، یا تشک و پاف،  فضای بالکن را مبله کنیم و در کنارشان، چند کوسن و شال مبل (پتو مبلی که بالاتر نام بردیم) هم اضافه کنیم، تا هم فصلهای سرد به عنوان روانداز، مورد استفاده قرار گیرند و هم دیزاینی باشند برای این بهشت زیبا که با چند گلدان رنگی عطر طبیعت را به آپارتمان هایمان دعوت کرده ایم.
 

در آخر چند پیشنهاد برای خرید و چیدمان مناسب شال مبل (شال تخت، رانر تخت، پتوی مبلی) در منزل

 

راهنمای خرید یا تولید شال مبل در منزل

•    پیشنهاد :
اگر به کارهای هنری علاقه مندید:
 سری به بازار پارچه فروشان بزنید و متناسب با طرح مبلمان و سلیقه تان پارچه ای خریداری کنید و بعد از دور دوزی با منگوله یا پوم پوم های آماده شال مبل یا پتوی مبلی خودتان را درست کنید.
ضمن اینکه میتوانید پوم پوم و منگوله را هم خودتان با کاموا و پارچه های پولیشی درست کنین و به شال مبل بدوزید.
و اگر بافندگی از علایق شماست کامواهای ساده و یا غول پیکر را از بازارخریداری کنید و بادستانتان طرحهای زیبای شال مبل ببافید و منزل خودتان را با هنر دستتان دیزاین کنید.

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مطالب پیشنهادی مرتبط 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید