شومینه و سبکهای دکوراسیون

بیراه نخواهد بود اگر بگوییم شومینه ها جزئی از دکوراسیون داخلی خواهند بود که به تناسب سبک چیدمان فضای داخلی مکان سکونت خود میتوان از آن استفاده نمود . شومینه ها هم درست مانند دیگر اجزای دکوراسیون تنوع فراوانی در طرح و شکل دارند. هر یک از این ویژگی ها ، آنها را  منحصر به فرد و متفاوت از دیگری می کند.

امروزه در تمام دنیا با توجه به چیدمان ودکوراسیون فضاهای مسکونی ، اداری ، تجاری وحتی بیمارستانها و مطب پزشکان بسیار مورد اقبال و توجه قرار گرفته است.

همین امر موجب گردید تا طراحان دکوراسیون داخلی به شومینه نیز به عنوان جزئی از طراحی داخلی توجه داشته باشند.

با توجه به افزایش تمایل به سبک مدرن در دنیای امروزی و حرکت به سمت ساده گرایی در انتخاب مبلمانهای داخلی در انتخاب شومینه نیز بیشترین استقبال از سبک مدرن می باشد .

یکی از دلایل این توجه شاید تنوع فراوان در ساخت و تولید آنها باشد، چرا که امروزه حتی در فضاهای مسکونی که فاقد دودکش و یا فضای باز مناسب جهت تعبیه شومینه های ذغالی و یا گازی می باشند، می توان از نمونه های دیواری وحتی سوختهای سازگار با محیط مانند بخارآب و الکل نیز استفاده نمود .

تنوع فراوان این محصولات چه از لحاظ  طراحی و فرم و رنگ وچه از لحاظ نوع سوخت طراحان داخلی وحتی خانواده ها را ترغیب می نماید جهت فراهم کردن یک محیط حتی کوچک ودنج در فضاهای داخلی به سراغ انواع گوناگون آنها بروند.

این تنوع کمک میکند تا با سبک دکوراسیون خود حق انتخاب محصولی را داشته باشید که با دیگر متریالهای انتخاب شده در چیدمان فضای داخلی شما هیچ مغایرتی نداشته باشد وآسیب بصری به آن وارد نشود .

حضور آتش در منازل مسکونی به خصوص در اتاقهای نشیمن ، حس آرامش را با خود به همراه خواهد داشت.

سبک های مینیمال در انتخاب شومینه

امروزه بیشتر توجه به انتخاب سبک های مینیمال می باشد در این سبک سعی در انتخاب متریالها با فرم های هندسی می شود که بیشتر حالت تعادل و ایستایی بالایی داشته باشند و همچنین رنگهای سیاه و سفید و خاکستری .  خریداران در خرید وانتخاب شومینه هایی با سبک های مینیمال نیزبه سراغ فرمها ورنگهای ساده می روند ودر انتخابهایشان سعی می نمایند از متریالها وفرمهایی استفاده نمایندکه آسیب به سبک دکوراسیون وارد نشود و به نوعی  سبکی التقاطی ایجاد ننمایند.

در سبکهای مینیمال هماهنگی بین چیدمان داخلی فضای مسکونی بسیار ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی می باشد ، چرا که تنوع رنگ محدود می باشد در نتیجه با هماهنگی بین رنگهای فرم های دکوراسیون میتوان به هارمونی لازم در فضا رسید.

شومینه های بخار واتانولی این امکان را به خریدار میدهند تا علاوه بر استفاده از سوخت پاک و سازگار بامحیط زیست از اندازه ها وطرحهای مناسب با فضای خود نیز بهره مند گردند.

مخصوصا امروزه که بعلت گرمایش زمین نیاز زیادی به گرم نمودن فضای داخلی در فصل زمستان نمی باشد جنبه زیبایی شومینه ها مورد اقبال بیشتری قرار گرفته است، در نتیجه شومینه های فوق با امکان دید دو بعدی و سه بعدی میتوانند آنچه هز لحاظ زیبایی مد نظر می باشد را فراهم نمایند.

 

 

کاربرد فوق العاده ی شومینه برقی، شومینه معلق و فایرپیت در طراحی

همچنین شومینه های برقی که می توانند به راحتی با چیدمان یک نشیمن ساده و کوچک و رنگهای دلنشین هماهنگ شده وزیبایی آنرا دو چندان نمایند.

علاوه بر شومینه، محصولاتی همچون فایرپیت نیز می تواند در فضاهایی با سبک روستیک و یا حتی مدرن طراحی گردند.

چنانچه امکان تعبیه دودکش در ویلا و یا خانه مسکونی شما وجود داشته باشد می توانید تجربه نشستن در دور یک شومینه معلق و یا ایستاده زیبا که از تمام جهات آتش آن قابل مشاهده باشد را داشته باشید.

 

این روزها که فصل شومینه، آتشدان و لذت گرمای آن فرا رسیده است می توانید با انتخاب مناسب با دکوراسیون خود از محصولات 

شومینه آرا تجربه یک دورهمی زیبا و آرامش وصف ناشدنی را به خانواده های خود هدیه دهید وبه استقبال زمستانی زیبا با تجربه های ناب و دنج بروید.

 

 


پایان مطلب


 

 

 

 

لینک های مرتبط 


 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید