بهترین های طراحی داخلی 2020

آیا به دنبال آخرین ترندها برای الهام گیری طراحی دکوراسیون داخلی خود در سال 2020 هستید؟ در این جا ما 20 طراحی برتر را که شامل طراحی پایدار هم هست را برای شما انتخاب کرده ایم.

ما نگاهی به گوی کریستالی ترندهای طراحی داخلی آینده کرده ایم تا ببینیم کدام مورد برای سال 2020 مناسب است.

چگونه ما 20 تا از بهترین طراحی های داخلی را جمع آوری کردیم؟ خوب، این لیستی از تم ها و طرح هایی است که ما طی چند ماه گذشته در طراحی های داخلی دیده ایم (از طریق پینترست، اینستاگرام، طراحان، تولید گنندگان رنگ، طراحان پارچه و … مانند آن).

ما همچنین نکات و ترفندهایی را برای شما فراهم آورده ایم تا بدون توجه به اندازه اتاق ها یا بودجه خود، طراحی و دکوراسیون خود را انجام دهید. مثل به کار بردن گیاه مناسب در سرویس بهداشتی و حمام، به کاربردن انواع کوسن مبل ، طراحی یک آشپزخانه متفاوت و … .

ترندهای طراحی داخلی به خودی خود از مد نمی افتند، برای همین ممکن است شما متوجه شوید که تعدادی از این ترندها شبیه به ترندهای مورد علاقه و کلاسیک چند سال پیش تان است.

 

رنگ آبی جایگزین جدیدی برای رنگ خاکستری

 

رنگ آبی دیوار

بله ما گفتیم که هیچ وقت این اتفاق نمی افتد اما علاقه ی ما به خاکستری جای خود را به آبی داده است. اگر به ما باور ندارید پانتون را باور کنید. ما فکر می کنیم که رنگ پانتون در سال 2020 به سمت رنگ آبی متمایل می شود. من حس می کنم که زمان استفاده از رنگ آبی فرا رسیده است. رنگ سال 2020 آبی کلاسیک است.  این همان رنگ آبی کلاسیک قبلی است. رنگی تمیز و ظریف و هم چنین بسیار نشاط آور، که به سادگی با رنگ خانه شما ادغام می شود.

 

رنگ صورتی در طراحی داخلی

 

رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

شرط می بندیم که آخرین بار که اتاق خود را به این رنگ تغییر دادید 11 سال قبل بود. اما پس گذشت از یک یا دو دهه این رنگ به ترندها باز گشته است. با این وجود، برای استفاده چند قانون وجود دارد. اول از همه این که از هر چیزی که شما را به یاد رنگ باربی می اندازد اجتناب ورزید. دوره استفاده از رنگ های مات به سر رسیده، و باید رنگ های براق و صورتی را برای اتاق خواب کودکان 6 سال انتخاب کنید.

 

رنگ های ملایم در دکوراسیون داخلی

 

رنگ های ملایم در طراحی داخلی

یکی از رنگ هایی که نقش بزرگی در دنیای ترندهای داخلی بازی می کند رنگ سبز است که با نگاهی به رنگ های شرکت دولوکس (Dulux) سال 2020 می توانید آن را پیدا کنید. سبز رنگی طبیعی و لطیف است که ما هنوز آن را دوست داریم. داستان پشت رنگ ها به خلق و خوی مردم در دهه جدید باز می گردد و اینکه با زندگی در دنیایی که تا این حد از لحاظ فناوری پیشرفته است احساس می کنین که از دیگران جدا هستیم.

سبز رنگی است که از زمان معرفی آن در پاییز 2019 به طور گسترده ای بدان وابسته شده ایم. این رنگ واقعا متنوع است و به نظر می رسد وقتی آن را با پالت های مختلف ترکیب می کنیم کاملا تغییر می کند. قسمت عالی ماجرا این است که می توان آن را با خاکستری یا کرم و صورتی روشن ترکیب کرد.

 

مطلب پیشنهادی :  ایده برای طراحی اتاق بنفش

 

طراحی داخلی با بافت و تکسچر

 

تکستچر

ترندهای 2020 همگی به رنگ مربوط نمی شود، ما می بینیم که به طور فزاینده ای از تکسچرها برای افزودن علایق به اتاق ها استفاده می شود. می توان تکسچرهای مختلفی را با رنگهای یکسان یا بسیار مشابه مورد توجه قرار داد. استفاده از تسکچرها، روش های مختلفی را برای دکوراسیون اتاق فراهم می کند که شما را از استفاده از رنگ های زیاد بی نیاز می کند.

در اتاق پذیرایی، زیرسازی ها،  پوشش ها از راه های انجام این کار است اما در اتاق های دیگر می توانید تکسچرهایی که دارای گیاهان پرینت شده هستند را بیاورید (گل های خشک شده می روند تا در هر جایی در 2020 استفاده شوند)

 

مطلب پیشنهادی : آشنایی با انواع سبک دکوراسیون داخلی

 

آشپزخانه های مخفی

آشپزخانه مخفی

شاید قبلا شما ایده ای ابتکاری برای پنهان کردن مواد غذایی پشت درب کابینت یکپارچه یا در داخل یخچال آشپزخانه داشته باشید، اما آیا به مخفی کردن تمام آشپزخانه فکر کرده اید؟ خوب این در حال تبدیل شدن به یک ترند طراحی می باشد، تبدیل آشپزخانه جزیره و یا اپن به آشپزخانه مخفی.

با کوچک شدن فضای زندگی، آشپزخانه کوچک و تمیز متداول شده است. آیتم هایی مانند کتری، چاقو، شیر، سینک و غیره می توانند در کابینت ها قرار داده شوند تا فضای بیشتری به وجود آید. این ترند برای  آشپزخانه های اپن یا برای آشپزخانه های کوچک ایده آل است، چون جلوه ای بهتر در آشپزخانه های معاصر ایجاد می کند.

 

آشپزخانه مخفی

 

ایجاد فضاهای اجتماعی تر

شما ممکن است از فضای داخلی خود خسته شده باشید و خود را سرزنش کنید، اما به جای ماندن در خانه می توانید سبک زندگی خود را تغییر دهید تا نتیجه آن در خانه هایتان بازتاب پیدا کند. ما بیشتر دنبال کافه ها، رستوران ها و هتل ها برای الهام گرفتن برای طراحی داخلی هستیم تا آرامشی که در این مکان ها وجود دارد را شبیه سازی کنیم. به فضای بیرون از باغ، صندلی های اپن و تعداد زیادی از چراغ های نئون در داخل خانه فکر کنید.

مطلب پیشنهادی : چند راهکار برای دکوراسیون هال و پذیرایی شیک

 

مسئولانه خرید کنید

طراحی داخلی 2020

فست فشن (فست فشن یعنی تغییر سریع روند مد و روی کار آمدن مداوم مدل‌های جدید) به یک موضوع داغ در تمام سال تبدیل شده است. مردم در حال شروع به فکر کردن در مورد تمام کیسه های پر از لباس که از کجا آمده اند و از چه تولید شده اند هستند. و به نظر می رسد که این موضوع در مورد چیز هایی که برای خانه هم می خریم صدق می کند. بسیاری از ما در تلاشیم تا پایدار خرید کنیم و در دنیای فضای داخلی  به معنای مبلمان ساخته شده از مواد محلی است که به صورت پایدار تهیه شده اند (در صورت خرید محصولات جوبی به دنبال لوگوی FSC باشید) یا موادی که با استفاده از مواد بازیافت ساخته شده اند را خریداری کنید – می توانید در مورد کفپوش های ساخته شده از بطری های پلاستیکی فکر کنید.

با آگاهی بیشتر در مورد محیط زیست، بدیهی است که در مورد کاهش ضایعات و یا بازیافت زباله های خانگی فکر کنیم. تعداد بسیار زیادی سایت ها وجود دارند که به خرید و فروش مبل های دست دوم می پردازد. شما حتی می توانید تمام لوازم مورد نیاز آشپزخانه ی خود را از محصولات دسته دوم خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی : نقش بشقاب دیوارکوب در تزیین منزل

 

چاپ تصویر حیوانات در چیدمان

 

پرینت تصویر حیوانات

به نظر می رسد که پرینت های حیوانات مورد علاقه ما در مد 2020 به یک تغییر دکوراسیون سرگرم کننده تبدیل شده است.

. اما چطور سبک پرینت پلنگ یا فرش پرینت گورخر می تواند در اتاق شما مورد استفاده قرار گیرد؟  ما می گوییم که از قسمت های کوچک شروع کنید و با اضافه کردن آن به مبلمان و لوازم جانبی کوچک ادامه دهید. اگر هنوز هم به استفاده از این پرینت ها علاقه دارید می توانید یک قدم جلو گذاشته و فرش ها یا پرده های خود را هم از پرینت حیوانات انتخاب کنید.

 

کابینت دو رنگ آشپزخانه

 

کابینت دو رنگ آشپزخانه

با کابینت های سفید خدا حافظی کنید. زیرا رنگ آن ها دوباره در حال تغییر است. اما نه فقط با یک رنگ، ما در حال مشاهده ی ترندی هایی هستیم که در نقاشی کابینت خود از دو رنگ متفاوت استفاده کرده اند. شاید کمی برای شما عجیب باشد و ما این را می دانیم. یک راه کار برای این گونه طراحی استفاده از یک رنگ تیره تر برای کابینت های قرار گرفته در پایین و یک رنگ روشن تر برای کابینت هایی که در بالا قرار می گیرند می باشد. به رنگ کرم، رنگ خنثی در کابینت های بالا و یک رنگ تیره تر برای کابینت های پایین فکر کنید.

اگر هم یک رنگ پررنگ برای شما جالب نیست می توانید از متریال های متضاد که ظاهر جذابی ایجاد می کنند استفاده کنید. آنچه که ما در مورد این ترند دوست داریم این است که شما می توانید آن را تقریبا در هر نوع آشپزخانه ( از فوق العاده مدرن تا سنتی) استفاده کنید.

شما می توانید خیلی ساده این ترند آشپزخانه را خودتان ایجاد کنید فقط باید راهنمای ما که در مورد نحوه رنگ کردن کابینت آشپزخانه است را بررسی کنید.

 

سبک ماکسیمالیسم

 

سبک ماکسیمالیسم در طراحی داخلی

به نظر می رسد که دنیای فضای داخلی با طراحی اسکاندی مینیمالیستی تحت تاثیر قرار گفته است. اما تمام نشانه ها حاکی از آن است که تغییری از دکوراسیون های داخلی تمیز و شسته رفته به سمت  دکورهای زرق و برق دار در حال رخ دادن است. ما در مورد طرح های بسیاری در حال صحبت هستیم که همه ی آن ها دارای رنگ های پررنگ و زننده و مبل های نا همخوان با این رنگ ها هستند. البته کمی سخت است که بتوان به خوبی متوجه شد.

 

درب ها و پنجره ها به سبک crittall

 

درب و پنجره Crittal

پنجره های سبک Crittal در حال بازگشت هستند و آن فریم های سیاه رنگ هم  در چند ماه گذشته صفحه های پینترست را پر کرده است. اما ما در حال حاضر آن ها را می بینیم که نه تنها برای  درب و پنجره  ها بلکه برای صفحه دوش ها و تقسیم کننده های اتاق هم مورد استفاده قرار می گیرند. به راحتی می توان دید که چرا همه وسوسه می شوند، دید گرافیکی آنها به طور حتم در ترند صنعتی در حال قوی تر شدن است. به علاوه آن ها راهی عالی برای آوردن نور به فضا می باشد.

 

حمام های بتنی

 

حمام بتنی

سال گذشته همه چیز در مورد ساخت سرویس بهداشتی و حمام های اسپا در خانه بود. اما در سال 2020 همه چیز در مورد حمام های سخت، کاربردی و البته شیک است. ساده ترین راه برای به دست آوردن یک ظاهر زیبا؛ استفاده از میکرو بتن ها می باشد که اجازه ی ایجاد جلوه ای عمیق با رنگ بتنی را بر بالای دیوارها و کف های موجود را فراهم نموده است. این یک کار دست ساز نیست اما افراد زیادی هستند که حاضرند برای ایجاد محیطی که کاملا رنگ امیزی نشده است هزینه کنند. در کنار این سبک و طرح با به کاربردن گیاه مناسب در سرویس بهداشتی تغییر زیباتری داشته باشید.

 

مبل های خمیده و منحنی

 

مبل راحتی خمیده

یک طراحی محبوب در نیمه ی قرن، که ما شاهد بازگشت آن هستیم، مبل های تندیسی خمیده هستند. به خصوص در زمانی که نوبت به روکش ان ها می رسد. مبل های خمیده و صندلی های مخملی به فضا طراوت و فضاهای ساده را تغییر می دهند. از کوسن مناسب برای مبلمانتان غافل نشوید.

به همان میزان که ما به قطعات آنتیک علاقه داریم، حقیقت این است که آن ها گران هستند.

 

طرح لبه های پیچ خورده کابینت آشپزخانه(طرح ماهی )

 

کاشی آشپزخانه جدید

صحبت از منحنی ها به میان آمد، آن ها به سایر بخش های خانه هم وارد شده اند. بیشتر به فرم کاشی های مقیاس ماهی، اما در کابینت آشپزخانه هم دیده می شوند. در حالی که در مد و زیبایی تمام ترند پری دریایی درباره ی رنگ های پاستیل و آب نباتی بود، به نظر می رسد دنیای داخلی کمی جلو رفته و بیشتر رشد یافته است که ما عاشق آن هستیم.

 

موزاییک در طراحی داخلی 2020

 

موزاییک سیمانی مرمر نما

پس از سال های 70 و 90 میلادی، در 2020 هم این ترند بازگشته است. ما دستان خود را برای موزاییک ها یکبار دیگر باز کرده و مانند سال 2019 تنها آن را محدوده کف استفاده نمی کنیم، بلکه شروع به استفاده از آن در دیوار و حتی تمام دستشویی نموده ایم.

اگر ممکن است که تغییر همه ی اتاق خواب و آشپزخانه واقع بینانه نباشد، موزاییک ها با هر فرمی از کفپوش و آباژور تا جا صابونی و برس های توالت در حال استفاده هستند. برای همین می توانید این ترند را به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

بازگشت به دکوراسیون دهه ی 70

 

دکوراسیون دهه 70 میلادی

ما می بینیم که رنگ های گرم تر مانند نارنجی، زرد، و حتی قرمز در بین پارچه ها در حال افزایش است. به علاوه گیاهان، موزاییک ها، پرینت لئوپارد، حاشیه ها، همه شبیه دهه 70 می شوند. این جایگزینی با ترند مدرن به نظر حس جالبی دارد.

شخصا، ما نمی توانیم کاغذ دیواری دستشویی را نارنجی یا قهوه ای انتخاب کنیم اما هنوز کمی نوستالژی در رنگ و شکل وجود دارد که ما می توانیم به آن توجه کنیم.

 

یک سبک تیره تر در استایل اسکاندی

 

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

آیا علاقه ی ما به طراحی نوردیک تمام شد؟ ما می خواهیم بگوییم نه. اما مانند همه ی ترندها که برای سال ها وجود داشته اند ما حالا می توانیم با کمی تغییر از این ترند با نام دیگری (مانند نوردیک جدید) استفاده کنیم.  

این ترند تیره تر از ترند کلاسیک و ملایم اسکاندی است، و هنوز همه ی تکسچر ها و مبل های چوبی سبک آن را استفاده می کنند ( البته فقط با یک احساس گوتیک تر). 

مطلب پیشنهادی : راههای طراحی و چیدمان بالکن منزل

 

رنگ سقف

رنگ سقف

دیوارها را فراموش کنید، در 2020 ما نگاهی به سقف ها می اندازیم. دفعه بعد که رنگ می کنید، به جای رنگ خسته کننده ماگنولیا ، که به آن عادت دارید از رنگی برای سقف استفاده کنید که با دیوارها در تضاد است. می توانید حتی دیوارها را کاغذ دیواری کنید. در اتاق های کوچک، سعی کنید سقف را با رنگ مشابه نقاشی کنید، بر خلاف آن چه در مورد نور می گویند این روش جواب می دهد.

 

مخمل در مبلمان

 

مبلمان مخمل

به نظر می رسد که در 2020 این ترند گسترده شود. یک مبل مخمل… کاملا لاکچری. 

 

پایان مطلب


 

 

لینک های مرتبط 


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید