می توانیم از طریق بازاریابی محتوایی در فروش اینترنتی موفق باشیم 1

محتواسازی چیست؟

محتوا سازی به طور کلی یعنی تولید محتوا در زمینه ای خاص و به انواع روش های مختلف. یعنی اینکه بتوانیم در مورد یک موضوع تخصصی و یا عمومی، مطلبی تولید کنیم و در رسانه و شبکه های اجتماعی منتشر کنیم. تولید محتوا یا محتواسازی یکی از شیوه های نوین بازاریابی است که به بازاریابی محتوایی نیز معروف است. (ایده های تولید محتوا)
 
محتواسازی برای فروشگاه های اینترنتی و سایت های خدماتی برای بهبود رتبه سئو و جدب مخاطب هدفمند کاربرد دارد. مثلا قبل از اینکه خرید رپورتاژ آگهی، در موضوع کسب و کار خود یک محتوای دست اول و حرفه ای تولید کنید و آن را در یکی از سایت های معتبر و مرتبط با حوزه کسب و کاری خود منتشر کنید.
 

از سال 1849 تا 1855 تقریباً 300،000 نفر برای جستجوی فرصت یک عمر به کالیفرنیا وارد شدند. این کلمه به زبان آمده بود – در کوهپایه های کالیفرنیا طلا وجود داشت و مقدار زیادی از آن. برای کسانی که پیچیدگی های استخراج را درک می کنند و در زمان مناسب آمده اند ، میلیون ها دلار درآمد وجود دارد. با این حال دیگران نیز در فقر به سر بردند.

به یک معنا ، بازاریابی محتوا طوفان قرن 21 است. هر روز داستان موفقیت های جدیدی از استارتاپ ها ، وبلاگ نویسان منفرد و شرکت های بزرگ وجود دارد که ROI های عظیمی از استراتژی های بازاریابی محتوای خود دریافت می کنند. با وجود این ، این تجربه یک تجربه پرهزینه و بدون پاداش است.

خوشبختانه ، بازاریابی محتوا دقیقاً مانند جستجوی طلا نیست. موفقیت کاملاً بر اساس شانس نیست – بلکه به توسعه و اجرای یک استراتژی موثر بستگی دارد.

همانطور که قبلاً در مورد آن بحث کردیم ، پست وبلاگ تبلیغاتی نیست . استفاده از وبلاگ خود برای ارسال ناخواسته به مشترکان و پیروان با اطلاعات مربوط به شرکت ، محصولات یا خدمات خود ، باعث از دست دادن طرفداران شما می شود. با این حال ، می توانید از وبلاگ خود برای هدایت فروش استفاده کنید. اگر بخوبی انجام شود ، استراتژی بازاریابی محتوای شما ممکن است در واقع به یک معدن طلای با ارزش تبدیل شود.

می توانید مطلب 40 ایده برای بازاریابی در صنعت ساختمان را اینجا مطالعه بفرمائید  تا دریابید چگونه می توانید از طریق دیجیتال به فروش موفقیت دست پیدا کنید. ما همچنین نکاتی را ذکر کرده ایم که به شما کمک می کند بازاریابی محتوای شما استراتژی فروش شما را تکمیل کند و از فروش سخت فروش مخاطبان هدف خود جلوگیری می کند.

 

به فروش به عنوان یک قیف نگاه کنید ، نه یک کلید

فروشنده اتومبیل دست دوم اغلب با روند فروش مانند سوئیچ خاموش برخورد می کند. مشتری یا می گوید "بله" یا "نه" – و اگر او نه بگوید ، فروشنده از کمیسیون خارج می شود.

در حوزه دیجیتال ، فروش یک سوئیچ نیست ، بلکه یک قیف است. با حداقل 81٪ از خریداران قبل از خرید تحقیق انجام می دهند ، بیشتر افرادی که برای اولین بار به وب سایت شما می آیند آماده تصمیم گیری نیستند. در عوض ، آنها در حال ارزیابی و مقایسه محصولات هستند – سعی می کنند محصولی را پیدا کنند که دقیقاً همان چیزی را که آنها نیاز دارند ارائه دهد.

با این حساب به یاد داشته باشید که وبلاگ و رسانه های اجتماعی شما در بالای قیف قرار دارند. یک پست وبلاگ احتمالاً خواننده را به مشتری تبدیل نمی کند. با این حال ، یک پست وبلاگ می تواند خواننده را به یک مشترک تبدیل کند – کاربر را یک قدم به تصمیم نهایی خرید نزدیک می کند.

وقتی به استراتژی فروش خود بیشتر از سوئیچ خرید یا عدم خرید نگاه می کنید ، تمرکز شما از تمرکز فروشنده به سمت مشاور تغییر می کند. هنگامی که مشاور می شوید ، با تمرکز بر اینکه به مشتریانتان کمک می کنید تا از پس یک چالش برآیند یا یک نیاز را برآورده کنند ، وقتی آماده خرید هستند ، در ذهن شما پیش می رود.

بازاریابی محتوایی

 

مطلب پیشنهادی : رپورتاژ آگهی چیست؟ | نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو

 

محتوای مناسب را برای چشم اندازهای مناسب توسعه دهید

آواتار خود را بشناسید

یکی از بدترین نظارتی که یک برند می تواند انجام دهد تمرکز وبلاگ خود بر روی جایگاه غلط است.

اگرچه درست است که افزایش میزان بازدید شما برای رشد فروش شما حیاتی است ، اما وبلاگهایی فقط با چند ده بازدید روزانه وجود دارند که درآمد بیشتری نسبت به وبلاگهای دارای 10 هزار بازدید روزانه دارند. چرا؟ زیرا آنها محتوای خود را بر روی افرادی متمرکز می کنند که در واقع علاقه مند به خرید هستند.

تمرکز وبلاگ شما باید کاملاً بین مناسب بودن تعادل برقرار کند ، در حالی که همچنان گسترده و در دسترس برای گروه های مختلف مخاطب است.

به عنوان مثال ، بیش از حد بسیاری از نویسندگان مستقل ، وبلاگ خود را متمرکز می کنند "چگونه نویسنده مستقل شویم" اگرچه این محتوا ممکن است افراد زیادی را به دنبال فریلنسرهای مشتاق باشد ، اما مشتریان زیادی را به خود جلب نمی کند. با این حال ، یک نویسنده مستقل که در وبلاگ وی در مورد تحولات در MedTech و صنایع بهداشت و درمان صحبت می کند ، خوانندگان خاصی را که ممکن است واقعاً علاقه مند به استخدام آنها باشند ، جذب می کند.

در انتهای طیف ، بسیاری از مشاغل تمرکز خود را بیش از حد کاهش می دهند. به عنوان مثال ، اگر لامپ های هوشمند را به مصرف کنندگان می فروشید ، وبلاگی که به جنبه های فنی روشنایی هوشمند می پردازد ، احتمالاً علاقه چندانی به آنها نخواهد داشت. در همین حال ، وبلاگی که در مورد آینده اینترنت اشیا (IoT) بحث می کند ممکن است طرفداران بسیار بیشتری جذب کند.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه بلاگ شما تمرکز مناسب را حفظ می کند ، ایجاد شخصیت برای مشتری ایده آل شما است. جنسیت ، سن ، علایق ، سطح درآمد ، سرگرمی ها ، نگرانی ها و غیره این شخص چیست؟ سپس مطالب خود را حول نیازهای آنها متمرکز کنید. آنها چه چیزی را در وب جستجو می کنند؟ آنها تمایل به خواندن چه چیزی دارند؟ هنگامی که می فهمید شخصیت هدف شما کیست ، تولید محتوای مرتبط بسیار آسان تر می شود!

دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا

 

هر پست را با یک Call-To-Action ارزشمند پایان دهید

وقتی وبلاگ شما به درستی مدیریت شود ، خوانندگان با محتوای شما روبرو می شوند زیرا آنها به دنبال حل یک مشکل خاص هستند. در حالت ایده آل ، پست وبلاگ شما بینش دقیق مورد نیاز برای گام بعدی در سفر مشتری خود را به آنها ارائه می دهد.

با این حال ، چرا ارزش حتی بیشتر ارائه نمی شود؟ اگر خواننده به دنبال مشاوره مصاحبه است ، چرا بارگیری رایگان با پاسخ به 20 سوال متداول مصاحبه را ارائه نمی دهید؟ اگر خواننده در تلاش است تا به فرم برسد ، چرا تقویم تمرینی رایگان یا مجموعه دستور العمل های سالم ارائه نمی دهد؟

با این حال ، چرا ارزش حتی بیشتر ارائه نمی شود؟ اگر خواننده به دنبال مشاوره مصاحبه است ، چرا بارگیری رایگان با پاسخ به 20 سوال متداول مصاحبه را ارائه نمی دهید؟ اگر خواننده در تلاش است تا به فرم برسد ، چرا تقویم تمرینی رایگان یا مجموعه دستور العمل های سالم ارائه نمی دهد؟

هنگامی که شخصی در خبرنامه شما مشترک شد ، می توانید از یک ابزار CRM برای ردیابی این تعامل – نظارت بر محتوا ، ابزارها و محصولات مورد علاقه بیشتر آنها استفاده کنید.

 

فروش را فشار ندهید ، مشکلی را حل کنید!

اگر با 100 نفر دیگر خود را در یک جزیره بیابانی پیدا کردید و اتفاقاً صاحب تنها چاه جزیره بودید ، هرگز نیازی به فروش سریع آب خود نخواهید داشت. چرا؟ زیرا این یک ضرورت مطلق است. بدون آن مردم تشنه می شوند. شما هرگز نیازی به یافتن مشتری نخواهید داشت زیرا مشتریان شما را پیدا می کنند .

اگرچه ممکن است تجارت شما هرگز به اندازه کافی خوش شانس باشد که دارای انحصار بازار باشد ، اما یک چیز همچنان درست است – هرچه بیشتر مردم به کالای شما به عنوان یک ضرورت نگاه کنند ، به دفعات کمتری باید آنها را متقاعد به خرید کنید. فقط وقتی مردم اطمینان ندارند که شما بهترین راه برای حل مشکل آنها هستید ، مجبورید آنها را روی محصول خود بفروشید.

چگونه این کار را انجام می دهید؟ با تمرکز بر حل مشکلات و نه تلاش برای فروش محصول خود.

وقتی فهمیدید که بازاریابی محتوا در کدام قسمت از کانال های فروش شما جای می گیرد ، شخصیت های مشتری خود را بشناسید و CTA های صریح و ارزشمندی بسازید ، وقت آن است که اطمینان حاصل کنید که کل استراتژی بازاریابی محتوای شما در حل مشکلات مشتریان متمرکز است.

با قرار دادن وبلاگ شما در مرکز مشکلات ویژه ای که شرکت شما در حل آنها کمک می کند ، مردم نه تنها محتوای شما را پیدا می کنند و می خوانند بلکه به عنوان یک متخصص موضوع به شما اعتماد می کنند. هنگامی که مردم را مرتبط به عنوان یک رهبر فکر خود را در طاقچه، هنگامی که شما انجام توصیه یک سرویس یا محصول، آنها خواهید بود به مراتب بیشتر تمایل به خرید.

میدونی

که در نهایت چه کسی طلای 1849 برنده شد؟ کسانی که ابزار ، اقامتگاه و خدمات به معدنچیان می فروختند. در حالی که صدها هزار نفر اعتقاد داشتند طلا باعث ثروتمند شدن آنها خواهد شد (و این برای چند نفر خوش شانس هم بود) ، تعداد انگشت شماری از کارآفرینان تشخیص دادند که بهترین راه برای دستیابی به ثروت مداوم تأمین ارزش برای مردم است نه تعقیب ثروت.

یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا باید منجر به افزایش فروش شود ، اما این یک برنامه سریع ثروتمند شدن نیست. به جای استفاده از وبلاگ کسب و کار خود به عنوان تبلیغ (یا بدتر از آن ، به عنوان یک سرگرمی) ، با آن به عنوان فرصتی برای ارزش دادن به دیگران رفتار کنید. از آن به عنوان ابزاری برای کمک به افرادی که موفقیت خود را دنبال می کنند استفاده کنید – در حالی که به تدریج سود اضافی تجارت با شرکت خود را آشکار می کنید.

در پایان ، وبلاگی که اطلاعات مفیدی را در حالی که راهنمای مصرف کنندگان در مسیر فروش است ، فراهم می کند ، به طور حتم فروش بیشتری را در پی خواهد داشت. حالا برو شروع کن

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مرتبط

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید