نرده استیل چیست و چه مزایای دارد؟

نرده استیل هرگز زنگ نمی زند ضد خش می باشد هرگز در اثر تابش خورشید ، گرما ، سرما ، برف و باران و رطوبت تغییر رنگ و شکل نمی دهد در برابر حرارت بالا مقاوم می باشد در برابر محیط های اسیدی، قلیایی و اشعه های خورشید مقاوم می باشد سطح صاف و صیقلی آن به راحتی تمیز و براق می شود بسیار زیبا و جذاب است و امروزه به عنوان یک كالای لوكس تزیینات داخلی ساختمان در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.  از مزایای بی نظیر نرده های استینلس استیل گارانتی مادام العمر این نرده ها در برابر زنگ زدگی و تغییر رنگ می باشد.

 

کاربرد نرده استیل در ساختمان

نرده استیل در ساختمان، ها، در درجه اول،  بیشتر جنبه حفاظتی دارد. نرده استیل ها، در بالکن ها، تراس و راه پله ها، و امنیت درب و پنجره منازل مسکونی و ادارت از جمله بانک ها بکار گرفته میشود.

 

مطلب پیشنهادی : ایده های جالب برای  طراحی بالکن 

 

وجه تمايز استینلس استيل در مقابل آلومينیوم – برنج :

جنس آلومينیوم و برنج نرم بوده و به همين دليل به راحتي بر روي آن خط و خش مي افتد. آلومينيوم در مقابل حرارت بالا پايداري ندارد در صورتي كه استینلس استیل در مقابل حرارت تا 8000 درجه سانتيگراد تغيير وضعيت نمي دهد.
در مقابل، سطح استینلس استیل  سخت بوده و به راحتی در اثر تماس با اجسام سخت و تیز بر روی آن خش نمی افتد.
محصولات برنجي بر خلاف استینلس استیل به مرور زمان تغيير رنگ میدهد.
همچنين با توجه به قابليت انعكاس نور، سطح استینلس استیل براق تر و دكوراتيوتر از آلومينيوم و برنج مي باشد.

 

مطلب پیشنهادی : نکاتی که در طراحی پله و نرده باید در نظر بگیریم

 

اکثر انواع رایج از استیل برای نرده استیل :

سه نوع استیل در طراحی و ساخت سیستم های نرده استیل موجود است:

  •  استیل کربن

  • استیل ضد زنگ با درجه304

  • استیل ضد زنگ با درجه 316

مزایای نرده استیل

سیستم نرده استیل ساخته شده از هر یک از این سه نوع نقاط قوت و ضعف مختلفی را ارائه میدهد. شناخت انواع استیل و درک مزایا و معایب آن برای انتخاب نرده استیل مناسب ضروری است.

  • استیل کربن

مزایا: قوی، با دوام، ارزان
معایب: مقاومت پایین در برابر خوردگی
مکان مناسب برای استفاده نرده استیل کرین:  نرده استیل داخل سالن
تعمیر و نگهداری:  نیاز به رنگ آمیزی جزئی

استیل کربن شامل تا دو درصد کربن است، که استیل سخت تر و مقاومتری ایجاد می کند. نرده استیل کربن حداقل هزینه را در بین سه نوع نرده استیل دارا میباشد و بهترین انتخاب برای استفاده در محیط داخلی با حداقل میزان تماس با آلودگی های زیست محیطی میباشد.
بر خلاف استیل ضد زنگ، مقاومت کم نرده استیل کربن در برابر خوردگی، آنرا مستلزم به استفاده از پوشش محافظ میکند.محبوب ترین روش حفاظت، استفاده از پوشش پودر است، که مانع خوردگی میشود و در رنگ های بی شمار در دسترس است.
در حالی که نرده استیل کربن یک انتخاب ارزان است، این نوع نرده استیل برای اینکه همیشه خوب بنظر برسد نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد. کلا مراقبت از نرده استیل  و بخصوص نرده استیل کربن در مناطق پرترافیک پرزحمت است.
برای تمیز کردن نرده استیل کربن به طور کلی، آب و صابون گزینه مناسبی میباشد.

  • نرده استیل ضد زنگ یا درجه 304

مزایا:  مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی عادی
معایب:  این نوع نرده استیل در تماس با آب کلردار و یا شور زنگ میزند.
بهترین مکان بذای نصب این نوع نرده استیل:  نرده استیل داخل سالن و یا حفاظها میباشد؛ محیط های غیر خشن در فضای باز هم گزینه مناسبی است
تعمیر و نگهداری نرده استیل:  تمیز کردن به طور منظم با آب و صابون

نگهداری این نوع نرده استیل راحت تر است و به پوشش محافظ نیاز ندارد، اما معمولا گران تر از نرده استیل کربن است. در نظر داشته باشید که در استیل این نوع نرده استیل، 10.5 درصد کروم یا بیشتر،باید وجود داشته باشد. اضافه کردن کروم به ترکیب نرده استیل آنرا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم مینماید. بسیاری از آلیاژهای دیگر ممکن است در نرده استیل وجود داشته باشد. میزان این آلیاژها با توجه به نوع کاربرد تغییر میکند. در حالی که امروزه بیش از 50 نوع از فولاد ضد زنگ در دسترس است، در ساخت نرده استیل به طور معمول از فولاد درجه 304 یا 316 استفاده میشود.
علاوه بر کاربردهای داخلی، این نوع نرده استیل نیز عملکرد خوبی در محیط های فضای باز که در آن شرایط بیش از حد خشن و یا رطوبت شدید است، از خود نشان میدهد.
نگهداری نرده استیل 304 درجه راحت تر از نرده استیل کربن است. این نرده استیل، به طور منظم با آب و صابون ظاهری پاک و تمیز خواهد داشت. در حالی که نرده استیل ضد زنگ 304 درجه گرانتر از نرده استیل کربن است، آن نیاز به تعمیر و نگهداری به مراتب کمتری دارد.
 

  • نرده استیل ضد زنک با درجه 316

مزایا: بالاترین مقاومت در برابر خوردگی.
معایب: گران تراست، می تواند در طول زمان لکه دار شود.
بهترین مکان برای نرده استیل: محیط های فضای باز و یا خشن؛ مصارف صنعتی.
تعمیر و نگهداری: در واقع هیچ تعمیر و نگهداری نیاز ندارد.

صرف نظر از درجه استیل، اگر در نرده استیل از کروم استفاده شده باشد، استیل آن در برابر خوردگی مقاوم خواهد بود.
این بدان معنی نیست فولاد ضد زنگ غیر قابل نفوذ به خوردگی و زنگ زدگی است. زمانی که نرده استیل در مجاورت مناطق کلردار مانند نزدیک استخرهای شنا و یا در یک موقعیت ساحلی با آب شور و مجاورت هوا، قرار میگیرد، کروم همیشه نمی تواند مانند یک لایه محافظ عمل نماید و به مرور فرسوده میشود.
نرده استیل 316 درجه با افزودن مقداری نیکل بیشتر و 2 درصد مولیبدنوم در برابر خوردگی مقاومتر میشود. این نوع نرده استیل انتخاب ایده آل برای برنامه های کاربردی در فضای باز و یا مناطقی با نرده استیل مقاوم است.

 

آگهی : خرید نرده چوبی

 

نرده استیل بالکن

نحوه محاسبه قیمت نرده استیل و عوامل تعیین کننده هزینه کل و اجرت نصب

اصولا قیمت هر کالا و متریالی بر اساس جنس و کیفیتی ست که در مسیر تولید و اجرا، ایجاد میشود. در واقع زمانی یک کالا باارزش و قیمت خوب خواهد داشت که روی کیفیت و ظاهر آن بتوان تفاوت ویژه ای نسبت به سایر کالاهای هم ردیف خود احساس کرد و. در قیمت گذاری روی یک متریالی مثل نرده استیل، کیفیت نرده استیل تولیدی، نحوه نصب و سهولت نصب و تحویل آن، روی قیمت کار اثر مستقیم خواهد داشت.

 

 

منبع: سایت ramadoor

 

پایان مطلب


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید