رنگ سال 2021 ترکیب رنگ چیدمان منزل 1

معرفی رنگ سال | ترکیب رنگ چیدمان منزل به پیشنهاد حرفه ای ها

پس از همه تلاطم‌های سال 2020، ما منتظر شروعی تازه و راه‌های رنگ‌بخشیدن به زندگی خود در سال جدید هستیم. شرکت‌های رنگ‌آمیزی و طرفداران رنگ هرساله سایه‌ای از رنگ‌ها را انتخاب می‌کنند و این تصمیم بر روی فرهنگ، مد، معماری و فن‌آوری تأثیرگذار خواهد بود.

هم‌اکنون پیشنهاد‌ها رنگی آن‌ها را که برای سال 2021 منتشر گشته است بررسی می‌نماییم.

رنگ سال ۲۰۲۱ در طراحی داخلی

 

انتخاب شرکت pantone | دو سایه رنگ متضاد خاکستری و زرد 

این شرکت که به‌عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال شهرت جهانی دارد؛ برای سال 2021 دو سایه رنگ متضاد خاکستری و زرد را انتخاب کرده است. این انتخاب رنگ‌ها در سال جدید میلادی احساس انعطاف‌پذیری و خوش‌بینی را درحالی‌که سال سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، القا می‌کند.
بئاتریس گفت: "انتخاب دورنگ مستقل هم پیامی از قدرت و امیدواری را نشان می‌دهد و هم ماندگار است و هم باعث ایجاد نشاط می‌شود."

آیزمن، مدیر اجرایی موسسه رنگ نپتون، در یک خبرنامه مطبوعاتی اعلام کرد :
 "که درنهایت اتحاد یک خاکستری ماندگار با نور زرد پرجنب‌وجوش پیامی از مثبت بودن را منتقل می‌کند."
خاکستری یک رنگ خنثی است که برای دیوارهای نقاشی شده یا مبلمان مناسب بوده و به‌عنوان یک رنگ پایه عمل می‌کند.
ما می‌توانیم با استفاده از نورپردازی، کوسن‌ها و تزیینات دیواری رنگ گرم را به این فضا اضافه کنیم که باعث افزایش تابش و مثبت شدن فضا می‌شود.
و این‌یک ترکیب ایده ال است زیرا ما منتظر روزهای روشن‌تری هستیم.
 

مطلب پیشنهادی : ایده های تزیین دیوار پشت تلویزیون

    رنگ سال 2021 شرکت ساتین پاپریکا                                                                                                              

انتخاب شرکت Satin Paprika | ترکیب رنگ‌های زمینی و برنز و مشکی مات

این شرکت به توصیه گریس خوری، مدیر برند یکی از معروف‌ترین اسپری‌های رنگ در انتخاب رنگ سال 2021 توجه کرده و سه رنگ را برای رنگ سال 2021 برگزیده است.
طبق نظر این مدیر موفق، ترکیب رنگ‌ها باعث ایجاد احساس خوب می‌شود؛ ما در زمانه‌ای نامشخص زندگی می‌کنیم که همه‌مان به کمی خلوت و آرامش نیازمندیم. این مجموعه رنگ انتخابی برای سال 2021 برای برانگیختن احساسات کاربران و برطرف نمودن این نیازشان گزینش‌شده است.

رنگ انتخابی خود را به پایه چراغ و میز کناری بپاشید یا دکوراسیون دیوار را به‌روز کنید تا حس پرجنب‌وجوش و درعین‌حال راحتی به فضای شما اضافه شود. این رنگ‌ها به زیبایی با سایر رنگ‌های زمینی و همچنین رنگ‌های برنز و مشکی مات جفت می‌شوند.

مطلب پیشنهادی : ترفندهای ساخت لوازم دکوری با وسایل ساده 

 

رنگ سبز آبی در دکوراسیون داخلی

 

انتخاب شرکت Glidden | سبز آبی جذاب یا رنگ آکوامارین

امسال این شرکت یک رنگ آکوامارین روشن را برای رنگ سال 2021 انتخاب کرده است که هانا لئو، مدیر بازاریابی و توسعه رنگ در بنجامین مور، آن را "سبز آبی جذاب" می‌نامد و معتقد است این رنگ می‌تواند هماهنگی طبیعی ایجاد کند و ما را به لحظه‌ای تأمل دعوت نماید.

رنگ آکوامارین به‌عنوان رنگ دیوار غافلگیرکننده است ولی در صورت ترکیب با سایر رنگ‌های خنثی می‌تواند سروصدا به پا کند در اتاق‌خواب و محل زندگی‌تان حتماً از پارچه‌های به رنگ کرم و لوازم جانبی خنثی استفاده کنید تا غلظت رنگ کاهش یابد.
این رنگ می‌تواند گزینه‌ای عالی برای اتاق‌خواب‌ها یا دفاتر کارخانه‌ای شما باشد و یا ظرافت کابینت آشپزخانه و دیوارهای داخلی‌تان را افزایش دهد. ترکیب آکوامارین با خاکستری سرد حالت آرامش‌بخش چشمه‌های آب‌معدنی را دارد که مناسب حمام است.

 

مطلب پیشنهادی : آشنایی با انواع مدل پرده در دکوراسیون داخلی

 

رنگ سال 2021 بنجامین مور

 

انتخاب شرکت Benjamin Moore | رنگ سبز آبی آرام 

بنجامین مور یک رنگ سبز آبی آرام را برای رنگ سال 2021 انتخاب کرده است که این رنگ برگرفته از طبیعت است و به‌راحتی با 11 رنگ دیگر پالت بنجامین که شامل رنگ‌های کره‌ای، سفیدهای خامه‌ای و رنگ‌های خاکی عمیق است جور درمی‌آید. درصورتی‌که این ترکیب رنگی در کنار عناصر طبیعی مانند سنگ و چوب و آجر قرار گیرند تأثیری متعادل به فضا می‌دهند.
 

رنگ خاکی در دکوراسیون داخلی

 

انتخاب شرکت farrow & Ball | ترکیب سایه‌ها بارنگ‌های خنثی، خاکی و رنگ‌های طبیعی

در انگلستان به‌جای یک رنگ، 12 سایه‌ی رنگی را برای روند سال 2021 انتخاب کرده است. شرکت farrow & Ball طبق بیانیه مطبوعاتی سایه‌ها بارنگ‌های خنثی، خاکی و رنگ‌های طبیعی غنی‌شده است؛ تا هم احساس راحتی و هم احساس تجمل را به شما منتقل کند. این انتخاب‌ها روند گسترده‌تری را به سمت رنگ‌های گرم‌تر دارند که به‌طورکلی به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

پالت اول مجموعه‌ای از رنگ‌های گرم و غنی
شامل : قهوه‌ای مایل به قرمز ، قرمز سیر و قهوه‌ای پوستی که در دکوراسیون دفتر کار خانگی مناسب‌اند.

پالت دوم مجموعه‌ای از رنگ‌های آبی بی‌انتها
شامل : آبی روشن ،آبی تیره و آبی دریایی است که محیطی باشکوه را در اتاق‌ها ایجاد می‌کند.

پالت سوم مجموعه‌ای از رنگ‌های سبز است
شامل : سبز برگی، سبز دودی با ته رنگ خاکستری که حال و هوای مطبوعی را به راهروها و ورودی‌ها می‌دهد

پالت چهارم مجموعه‌ای از رنگ‌های زرد
 شامل : زردآلویی ، نور شمع که جایگزین مناسبی برای رنگ سفید محسوب می‌شوند

 

رنگ قرمز تیره در طراحی دکوراسیون داخلی

پیش‌بینی HGTV Home | رنگ جسورانه و درعین‌حال ظریف – رنگ قرمز تیره 
 

HGTV Home  توسط شروین ویلیامز پیش‌بینی می‌کند که رنگ‌های پر جنب‌وجوش و جسارت در سال 2021 عالی سلطنت کنند! رنگ سال 2021 این برند، یک قرمز غنی و اشباع‌شده است که مرز بین مدرن و سنتی را از بین می‌برد.
این رنگ جسورانه و درعین‌حال ظریف که از طبیعت الهام گرفته‌شده است؛ به‌صورت 9 سایه در مجموعه رنگ‌های انتخاب‌شده در طراحی سال جدید میلادی قرارگرفته‌اند.

به گفته‌ اشلی بانبری، طراح ارشد رنگ، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:
"هنگامی‌ که در طراحی با دقت فکر می‌شود، رنگ می‌تواند همه‌گیر باشد و احساسات را تحریک کند؛ این انتخاب رنگ چه به‌صورت تک‌رنگ باشد و چه رنگ‌هایی با کنتراست بالا تأثیر خود را خواهد گذاشت. رنگ اکنون به‌عنوان اصلی‌ترین لوازم جانبی در طراحی فضایی استفاده می‌شود تا احساس راحتی و اطمینان را در خود جای دهد."

رنگ قرمز تیره پس‌زمینه نیرو بخشی برای مبلمان خنثی الهام گرفته از طبیعت ایجاد می‌کند. برای داشتن ظاهری نمایشی‌تر ، سعی کنید آن را با سایه‌های روشن دیگر مجموعه ، مانند آبی کلاسیک به نام Long Horizon یا سبز و سبز Cloverfields مرتبط کنید.

 

رنگهای گرم در دکوراسیون داخلی

انتحاب شرکت Valspar | ترکیبی از رنگ‌های خاکستری، غبار گرانیت، افرا و رنگ‌های گرم و ارگانیک

لیست رنگ‌های سال۲۰۲۱ شرکت والسپار به‌جای اعلام یک سایه واحد برای رنگ سال ، 12 رنگ خنثی را به‌عنوان مهم‌ترین انتخاب خود در سال 2021 معرفی کرد. این ترکیب شامل انتخاب‌های متنوعی از رنگ‌های خاکستری ،غبار گرانیت، افرا و رنگ‌های گرم و ارگانیک مانند اسطوخودوس گیلاسی هست که سرزندگی و گرمای بیشتری را ارائه می‌دهد اما همچنان بسیار ظریف و پیچیده‌اند.

مدیر بازاریابی رنگ والسپار، سو کیم، در بیانیه مطبوعاتی گفت :
"خانه‌های ما تبدیل به دفاتر ، مراکز تفریحی و کلاس‌های درس شده‌اند و مناظر و صداهای موجود در اتاق ما تأثیر بیشتری بر زندگی روزمره ما دارند. هدف ما از انتخاب این رنگ افزایش انگیزه و فرصت مدیتیشن در منزل بوده است."

 

رنگ قهوه ای در دکوراسیون داخلی

 

انتخاب شرکت Urbane Bronze | سایه‌ای گرم و خاکستری از رنگ قهوه‌ای

شروین ویلیامز یک رنگ خنثی غنی و پررنگ را به‌عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب کرد او با الهام گرفتن از طبیعت سایه‌ای گرم و خاکستری از رنگ قهوه‌ای را که انعکاس نیاز ما به آرامش و طبیعت است؛ طراحی کرد.
مدیر بازاریابی رنگ در شروین ویلیامز در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:
"اکنون خانه‌های ما بهترین خلوتگاه در جهان؛ و رنگ‌آمیزی یک روش آسان و مؤثر برای ایجاد فضایی امن و مقدس و ایجاد پناهگاه شخصی ست. و انتخاب این رنگ شما را تشویق می‌کند تا یک فضای مقدس برای تأمل و تجدید نر در ذهن ایجاد کنید."

در اینجا به سایه‌های برتر در انتخاب‌های رنگ سال 2021 می‌رسیم:

 ته رنگ خاکستری باعث ایجاد تعادل در رنگ قهوه‌ای خاکی می‌شود و رنگی تیره و عمیقاً آرامش‌بخش را ایجاد می‌کند که یادآور فلز سوخته یا سنگ منجمد است.هنگامی‌که این رنگ به‌عنوان رنگ اصلی انتخاب شود ظرافت و پیچیدگی خاصی به محیط می‌دهد که با امتحان کردن این رنگ در چهار جهت می توانید فضایی دنج را خلق نمایید.
برای ظاهری براق و معاصر، کابینت های داخلی یا آشپزخانه را با این رنگ، رنگ آمیزی کنید سپس دیوار های اطراف را با رنگ سفید گرم به پایان برسانید تا تاریکی را جبران نمایید. البته سایه پررنگ در دوز های کمتری مانند درب ورودی یا دیوار برجسته در اتاق نشیمن نیز تاثیر مطلوبی خواهد داشت.
پیشنهاد می‌شود برای بهتر نشان دادن رنگ ارگانیک، از مبلمان ساخته‌شده از مواد طبیعی و تزییناتی همچون سنگ، چرم، فلزات کهنه و پارچه‌های دست‌باف استفاده کنید.
 

شرکت PPG 

 پالت رنگ خود را رسما بژ اعلام کرده است. 
این مجموعه رنگ ها که با عنوان "خوب باش" نام گذاری شده است به راحتی و سادگی با سایه خاکی بژ به مانند ستاره ای برجسته میدرخشند. رابطه عاشقانه دهه‌های طولانی آمریکایی‌ها بارنگ خاکستری سرد به پایان رسیده است؛ و طراحان سعی دارند در سال ۲۰۲۱ حال وتوای گرم و آرامش‌بخشی را به خانه‌هایمان بیاورند.
ما میتوانیم با استفاده از این مجموعه از رنگ بژ که ترکیبی از سه رنگ بلغور جو دوسر، سفالی گرم و فیروزه‌ای آبکی است؛ به خانه ‌هایمان رنگ ببخشیم. این پالت برای تشویق ذهن دررسیدن به آگاهی و آرامش در این زمان پرفراز و نشیب طراحی‌شده است و بسیار موثر است.
دی شلوتر، مدیر ارشد بازاریابی رنگ این شرکت در یک گفت و گوی مطبوعاتی گفته است:
"این پالت ارگانیک و امیدوارکننده نمایانگر آن چیزی ست که پس از دهه ها تحریک و مصرف بیش از حد، با هدف سادگی و آرامش به دنبال آن بوده ایم."
بنابراین ممکن است بژ همان رنگ موردنیاز امروز ما باشد. در طول دهه 1990رنگ شنی خنثی محبوبیت خاصی داشته ست و به نوعی میل نوستالوژیک را ارضا میکند.
این شرکت نام تجاری این رنگ را " پادزهر دوره ای از خاکستری سرد" تعیین نموده است چراکه این رنگ با ته رنگ غنی از شیرینی زنجبیلی گرمای بیشتری به طرح میدهد.
طراحان برای فضای سقف پا را از سفید مات فراتر گذاشته و سایه‌های سبز و آبی و خاکستری را امتحان کرده اند؛ استفاده از این رنگ‌های ملایم در سقف فضای داخلی منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند که باعث تقویت احساس آرامش می‌شود.
هنگامی که رنگ بژ با رنگ های ملایم آبی و خاک رسی پالت ترکیب میشود؛ طراوت و مدرن را در ذهن بیننده ایجاد مینماید. برای احساس راحتی بیشتر در کنار بژ میتوانید از الیاف طبیعی چوب و پارچه کتان استفاده کنید.
با جفت شدن دیوار هایمان با رنگ بژدر کنار مقدار زیادی سبز، مبلمان چوبی در پوشش های طبیعی و بافت های ارگانیک مانند روتختی کتانی یا تزیینات چوب خیز به پیوند رنگ با طبیعت نازک شوید.
این اثر فضایی ست که باعث احساس آرامش میشود؛ احساسی که همه ی ما میتوانیم هنگام خداحافظی با سال 2020 از آن بیشتر بهره ببریم و منتظر سال آینده باشیم.

 

 

 

 

برگرفته از سایت www.bhg.com

 

پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتب با این مطلب

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید