مناطق مناسب برای ساخت ویلا کدامند؟

ساخت ویلا در مناطق گوناگونی مانند شمال ایران و شهرهای آن انجام می شود. این نواحی مزیت های بیشماری برای طراحی و  ساخت ویلا دارند. منطقه شمال ایران دارای بزرگترین جنگل در سطح خاورمیانه است. علاوه بر آن دریای خزر با امکانات متعدد گردشگری، از مناطق جذابی است که همواره توجه مسافران و سرمایه گذاران ملکی را به خود جلب می کند. به همین جهت ساخت و طراحی ویلا در این مناطق رونق خوبی دارد. مازندران یکی از شهرهای ایده آل برای ساخت انواع ویلا از جمله ویلای جنگلی و ویلای ساحلی است. استان مازندران در حاشیه کوههای البرز قرار دارد و آمار ساخت و ساز ویلا در این منطقه بالا است.

ساخت ویلا در مناطق شمالی مانند رامسر، بابلسر، نوشهر، نور و چمستان طرفداران بسیاری دارد. جنگل های سرسبز، پارک های طبیعی، پارک های جنگلی، آبشار و دریاچه، انگیزه ساخت ویلا در این مناطق را بیشتر می کند. ساختن ویلا ممکن است با اهدافی مانند داشتن خانه دوم، گذران تعطیلات و یا سرمایه گذاری باشد. به همین دلیل نوع هدف از ساخت ویلا، نقش مهمی در چگونگی طراحی ساخت و ساز ویلا دارد. از متداول ترین ویلاهای طراحی شده، می توان به ویلاهای فلت، ویلاهای نیم پیلوت، ویلاهای دوبلکس و تریبلکس اشاره نمود.

طراحی ویلا در شمال چگونه باید باشد؟

 طراحی ویلا در شمال بسیار دقیق و سنجیده باید انجام شود. با توجه به شرایط آب و هوای شمال، در ساخت ویلا باید به مقاومت ویلا توجه کافی داشته باشیم. آب و هوای این اقلیم مرطوب است و این رطوبت می تواند نمای ظاهری و حتی نمای دکوراسیون داخلی ویلا را تحت تاثیر قرار دهد. لذا محل ساخت هم، در نوع طراحی ویلا در شمال نقش دارد. اگر بخواهید نزدیک ساحل، ویلاسازی کنید، باید ساختمان خود را از کف، عایق کاری نمایید. خیس بودن عمق زمین های نزدیک ساحل، می تواند باعث نم و سستی بنای ویلا و ساختمان شود.  

ساخت ویلا

ساخت ویلا بر اساس میزان نور آفتاب در نواحی شمالی، دارای طراحی دقیقی باید باشد. نور آفتاب با توجه به میزان بارندگی در این مناطق همیشگی نیست. خورشید از ناحیه جنوبی به تمام نقاط کشور می تابد. بنابراین، آن فضاهایی از ساختمان که نیاز به تابش نور بیشتری دارند، باید در جنوب ساختمان طراحی شوند. بطور مثال بهتر است که اتاق نشیمن و اتاق خواب در قسمت جنوبی ویلا طراحی و ساخته شود. 

جهت تهویه هوای بهتر، پلان و نقشه بخشی های گوناگون ویلا، باید در جهت غرب به سمت شرق باشد؛ زیرا در نواحی شمالی، باد از سمت غرب به سمت شرق می وزد. طراحی داخل ساختمان و ویلا هم دارای اهمیت بسیار زیادی است. دیوار، سقف و کف پوش ها از عناصر مهم در طراحی و ساخت ویلا هستند. 

طراحی ویلا در کردان چه اصولی دارد؟

طراحی ویلا در کردان با توجه به شرایط آب و هوا و اقلیم، نکات خاص خود را دارد. هر منطقه ای دارای مدل های گوناگونی از طراحی برای ساخت ویلا است. منطقه کردان با آب و هوای دلپذیر، برای ویلا سازی مناسب می باشد. طرح هایی را انتخاب کنید که دارای رزومه موفق مهندسان و معماران بوده اند. دکوراسیون داخلی و طراحی نما ویلا باید طبق استاندارد باشد. با درنظر گرفتن محیط اطراف ساختمان، به هارمونی رنگ ها در داخل و خارج ویلا توجه داشته باشید. علاوه بر آن می توانید سبک های گوناگونی را برای طراحی و ساخت ویلا در کردان انتخاب کنید. 

ساخت ویلا در کردان به شکل باغ ویلا هم انجام می شود. با ساخت باغ ویلا می توانید علاوه بر داشتن ویلا، به پرورش و نگهداری گل و میوه بپردازید. کردان یک منطقه عالی برای گردشگری بوده و دارای کوه و رودخانه می باشد. موقعیت جغرافیایی کردان برای ساکنین تهران و کرج بسیار مناسب است. با توجه به نیازتان، طرح ویلا را برنامه ریزی کنید. سبک و طرح مدرن، یکی از طرح هایی است که می توانید برای ساخت ویلا در کردان استفاده نمایید. طراحی ویلا در کردان المان های متفاوتی مانند استخر، زمین بازی و روف گاردن دارد. 

آلاچیق، پارکینگ و باربیکیو از مهمترین المان ها برای طراحی ویلا به حساب می آیند. برخی از نقاط کردان برای ساخت انواع ویلای های لوکس مناسب هستند. ساخت باغ ویلا هم در منطقه کردان رواج خوبی دارد. در کل باید گفت، اصول اولیه طراحی ویلا عبارتند از: انتخاب محوطه برای ساخت فضای سبز، طرح ساخت ویلا به صورت باز و طرح استخر سازی. مقاوم سازی و ایمنی سازی از دیگر مراحل طراحی و ساختن ویلا در مناطق گوناگون از جمله کردان می باشد. 

انواع سبک ویلا سازی کدامند؟

انتخاب سبک ویلا سازی، به نوع طراحی و ساخت و ساز ویلا کمک می کند. اگر قصد سرمایه گذاری داشته و می خواهید یک باغ عروسی در منطقه کردان یا شمال بسازید، طراحی متفاوتی را با کمک از مشاوران متخصص خواهید داشت. طراحی ویلای ساده با یک ویلای لاکچری و یا طراحی شهرک ویلایی قطعا متفاوت است. به همین دلیل ابتدا بهتر است که هدف از ساخت یا بازسازی ویلا و میزان هزینه آن مشخص گردد. یک طرح مناسب باید طبق شرایط مالی شما و شرایط اقلیمی منطقه باشد. سبک کلاسیک و نئوکلاسیک دارای طراحی متفاوتی هستند.

 در ساخت ویلا به سبک روستیک یا مدرن، طرح دیگری برای ساخت بخش های مختلف وجود دارد. اگر در منطقه روستایی، قصد ویلا سازی دارید، سبک و طراحی روستیک مناسب تر است. در هریک از این سبک ها، مصالح و متریال متفاوتی به کار می رود. سنگ، سفال و چوب از مصالح قابل استفاده در ساخت ویلا به سبک روستیک هستند. در سبک نئوکلاسیک می توانید طراحی های انعطاف پذیرتری داشته باشید.

طراحی ویلا در کردان در این سبک، ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک وجود دارد. در سبک کلاسیک، طراحی های قدیمی تری خواهید داشت. در سبک نئوکلاسیک، از سنگ و ستون های بلند در ساخت و ساز ویلا استفاده می شود. سبک مدرن، یکی از پرطرفدارترین سبک ها برای طراحی و ساخت ویلا می باشد. ویلاهای ساخته شده به سبک مدرن، از نورپردازی خوبی برخوردارند. طراحی این گونه ویلاها به شکلی است که حداکثر نور وارد بخش های مختلف ویلا می شود.  شیشه یکی از پرمصرف ترین مصالح استفاده شده در سبک مدرن می باشد.

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مرتبط و پیشنهادی


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید