نسل جدید کابینت آشپزخانه مدرن  با طراحی متفاوت

بدون شک کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین اجزا در هر خانه ای است. زیبایی خانه، ساماندهی وسایل و مواد غذایی در آشپزخانه و حس راحتی هنگام آشپزی وابسته به کابینت شما می باشد. 

امروزه تولیدکنندگان کابینت آشپزخانه نسل جدیدی از کابینت مدرن را طراحی نموده اند که در اوج سادگی طراحی بسیار شیکی دارد. اما زیبایی تنها مزیت این کابینت ها نیست! کابینت های امروزی همراه با انواع اکسسوری کارآمد طراحی می گردند؛ از بازشوی مجیک کرنر گرفته تا سطل آشغال های توکار، همگی از جمله جدیدترین تجهیزات داخل کابینت هستند. 

در ادامه ویژگی های نسل جدید کابینت مدرن را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

طراحی ساده و چشمگیره

سبک مدرن در سال های اخیر مورد توجه عموم افراد قرار گرفته است و یکی از مهم ترین ویژگی ها در این سبک، طراحی ساده می باشد. کابینت آشپزخانه در سبک مدرن نیز کاملا ساده و فاقد جزئیات است.

درب کابینت مدرن کاملا فلت است و بر خلاف سبک کلاسیک و نئوکلاسیک هیچ گونه قاب و یا برجستگی در سطح درب وجود ندارد.

در سبک مدرن اثری از دستگیره نیز بر روی درب کابینت مشاهده نمی شود! بلکه یک دستگیره توکار در قسمت بالای درب برای باز کردن کابینت در نظر گرفته می شود. این دستگیره توکار می تواند برش درب برای قرار گرفتن انگشت باشد، یا تعبیه یک پروفیل فلزی!

البته کابینت مگنتی و حتی کابینت با بازشوی الکترونیکی نیز سایر نمونه های کابینت بدون دستگیره در سبک مدرن هستند.

کابینت مدرن جدید

تنوع بالا در رنگبندی و متریال

اگر تصور می کنید که کابینت های گلاس سفید تنها گزینه ایده آل در سبک مدرن است، سخت در اشتباهید. در سبک مدرن می توانید کاملا آزادانه یک رنگ خنثی را انتخاب کنید. 

  1. کابینت رنگ شده در سبک مدرن

کابینت ام دی اف که سطح آن با رنگ به صورت یکدست پوشیده شده است، یکی از شیک ترین گزینه ها در سبک طراحی مدرن است. رنگ سفید و طوسی برای کابینت رنگ شده بسیار محبوب می باشد.

  1. کابینت با روکش های گلاس

روکش های گلاس سفید براق معروف ترین نوع روکش کابینت محسوب می شود. این روکش برای آشپزخانه های کوچک گزینه ایده آلی می باشد. با اینحال روکش های گلاس در طرح ها و رنگ های مختلف به صورت مات و براق در بازار موجود است. روکش طرح چوب های گلاس مات با رنگبندی متنوع، بافت و ظاهری مشابه روکش چوب طبیعی دارد.

از انواع روکش های گلاس به صورت ترکیبی نیز در سبک مدرن استفاده می شود؛ مثلا ترکیب های گلاس سفید با روکش طرح چوب جزو مدل های پر فروش است.

کابینت های گلاس جدید

  1. کابینت با روکش ملامینه

شاید با شنیدن نام روکش ملامینه، کابینت های ارزان قیمت با ظاهری نه چندان لوکس را تصور کنید. اما باید بگوییم برخی از برندهای خارجی اقدام به تولید روکش های مصنوعی با کیفیت فوق العاده خوبی نموده اند. این روکش ها تنوع بالایی در بافت و رنگبندی دارند، بطوریکه می توانید روکش طرح بتن و طرح فلز را برای کابینت مدرن خود انتخاب نمایید.

شرکت روماک تولیدکننده کابینت آشپزخانه و سایر تجهیزات چوبی مانند درب و کمد دیواری می باشد. این شرکت از روکش خارجی برند نیمن برای کابینت های مدرن استفاده می نماید. نیمن آلمان انواع روکش مات، سوپر مات و تاپ مات تولید می نماید و با مشاهده کاتالوگ این برند، انتخاب برای شما بسیار سخت خواهد شد.

قیمت کابینت مدرن

با توجه به اینکه کابینت مدرن، ساده است و جزئیاتی از قبیل درب قاب دار، تاج، ستون و سرستون های منبت کاری شده ندارد، قیمت مناسب تری دارند. با اینحال نمی توان گفت که همه کابینت های مدرن ارزان قیمت هستند. اما چرا ؟

همانطور که پیش تر توضیح دادیم؛ انواع رنگ و روکش برای کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ در انواع نیم پلی استر و پلی اورتان موجود است که قیمت های متفاوتی دارند. همچنین شیوه رنگ آمیزی نیز می تواند در قیمت درب تاثیر بگذارد.

کابینت های روکشی نیز با توجه به برند روکش قیمت گذاری می شوند. بدیهی است که روکش چینی یا ایرانی قابل مقایسه با روکش آلمانی نیمن نیست.

تمامی این موارد بر قیمت هر متر طول کابینت تاثیر می گذارد؛ اما می توان گفت قیمت پایه کابینت مدرن در حال حاضر ( زمستان 1400) حدودا 35.000.000 ريال است.

اگر الان با خود می گویید " 6 متر کابینت دارم ضرب در 35.000.000 ريال می کنم و … " سخت در اشتباهید. محاسبه قیمت کابینت به این سادگی نیست.

 

برآورد قیمت کابینت آشپزخانه

انواع مدل های کابینت قیمت پایه مشخصی برای هر متر طول استاندارد کابینت دارد. این قیمت ممکن است در برندهای مختلف، گوناگون باشد. با استعلام قیمت هر متر کابینت نمی توانید به سادگی قیمت نهایی کابینت را برآورد کنید. زیرا هر یونیت کابینت ( زمینی، هوایی، یخچالی، دکوری و …) ضریب های متفاوتی دارند.

بنابراین با آگاهی از قیمت پایه، ضریب مشخص و اندازه یونیت می توانید به قیمت نهایی برسید. لازم به ذکر است این ضرایب استاندارد هستند؛ بنابراین فرقی ندارد که به نجار کابینت سفارش می دهید یا به یک برند سرشناس.

برای آگاهی از نحوه محاسبه قیمت کابینت و دریافت چدول ضرایب یونیت ها؛ عبارت " نحوه محاسبه قیمت کابینت روماک " را در گوگل جست و جو کنید. با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود بودجه مورد نیاز خود را محاسبه نمایید.

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید