پس از یک روز پر مشغله و خسته کننده، خانه می‌تواند بهترین مکان برای آسایش و رفع خستگی باشد. همچنین  دوش گرفتن و استحمام کمک موثری به تجدید نشاط فرد می‌نماید. اما امروزه در اکثر خانه های مدرن و حمام های لوکس، تجهیزاتی بکار گرفته می‌شود که لذت آبتنی را دوچندان کرده و به طور محسوس به شادابی افراد می‌افزایند.

وان جکوزی خانگی؛ یکی از ملزومات حمام های لوکس و لاکچری است که ساکنین را از مراجعه به چشمه های آبگرم و استخر های عمومی بی نیاز می‌نماید. این مقاله در خصوص ویژگی های وان جکوزی خانگی ارائه گردیده است، لطفاً با ما همراه باشید تا با کاربرد و مزایای استفاده از این تجهیز بیشتر آشنا شویم. 

وان جکوزی خانگی چیست؟

وان جکوزی خانگی در واقع وانی مجهز شده با جت های خروج آب است. این جت پمپ ها وظیفه دارند تا آب را با سرعت به درون وان هدایت کنند. وان جکوزی های خانگی در انواع و مدل های مختلف، همراه با آپشن های متفاوتی جهت راحتی هرچه بیشتر در زمان استفاده، طراحی و تولید می‌شوند.

مزایای وان جکوزی خانگی

از نظر طب سنتی و علم پزشکی ثابت شده است که استفاده از چشمه آبگرم باعث تسکین فوری استرس شده و به آرامش بدن و ذهن افراد کمک بسیاری می‌کند. استفاده از وان جکوزی که یک چشمه آبگرم در دسترس است پیش از خواب، می تواند به تجربه خوابی عمیق و آرامش‌بخش کمک نماید، در ادامه با مزایای وان جکوزی بیشتر آشنا می شویم.

وان جکوزی و گردش خون بهتر

ترکیبی از آب گرم و جت های ماساژ در وان سبب گردش خون بهتر در بدن می شود. این دو به کمک یکدیگر به رقیق شدن و باز شدن رگ های خونی کمک می کنند تا اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به اندام های اصلی بدن سرازیر شوند. این امر به ویژه برای کسانی که از آرتروز رنج می برند، بسیار مفید است. در این شرایط گردش خون بهبود یافته، منجر به راحتی حرکت مفصل ها می شود و از درد و سفتی که در مفاصل شکل می گیرند، جلوگیری نماید.

وان جکوزی و کاهش درد عضلات و مفاصل

ماساژ با فشار بالایی که یک وان جکوزی فراهم می کند، می تواند به درد عضلانی و تسکین مفصل کمک نماید. شما می توانید در صورت اجازه پزشک فیزیوتراپ خود جت ها را به سمت محل درد هدایت کنید تا این جت ها با آب ولرم همانند یک ماساژ قوی عمل کنند.
یکی دیگر از مزایای وان جکوزی بهبود آسیب های ورزشی، جلوگیری از اسپاسم عضلات و افزایش سرعت روند بهبودی است. اگر احساس درد داشتید یک روز پس از یک تمرین سخت از وان جکوزی استفاده کنید.

وان جکوزی و افزایش انعطاف پذیری بدن

انجام کشش های ساده در وان جکوزی می تواند انعطاف پذیری بدن را افزایش دهد. شورای ورزش در آمریکا به شهروندان خود توصیه می‌کند که برای گرم کردن عضلات و کمک به داشتن عضلات پایدارتر درون وان جکوزی حرکات کششی انجام دهند. بهبود انعطاف پذیری بدن باعث می شود که ماهیچه ها کمتر آسیب دیده و دامنه حرکتی بیشتری داشته باشند.

وان جکوزی و  سلامت روان

از دیگر مزایای استراحت در وان جکوزی خانگی، می توان به افزایش سلامت روان شما اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای جکوزی این است که فضایی آرام  و راحت را برای استراحت و کنار گذاشتن دغدغه های روزمره شما فراهم می کند. استراحت در وان جکوزی و در معرض آب گرم بودن باعث ایجاد آرامش ذهنی می شود، که به کمک آن می توانید استرس و مشغله های زندگی روزمره را رها کنید. اضطراب، افسردگی، استرس و سایر مشکلات سلامت روان اثرات منفی بر سلامن ذهنی همه افراد دارد. قرار گرفنن در وان آب گرم به رفع این مشکلات کمک می کند زیرا جت ها عضلات سفت را ماساژ می دهند. شناوری ناشی از غوطه وری کامل بدن یکی دیگر از مزایای جکوزی است، زیرا مشکلات و نگرانی های شما از بین می رود.

وان جکوزی و خواب راحت

جکوزی برای کمک به خوابیدن معجزه بخش است. آب گرم باعث آرام شدن ماهیچه ها گردیده و استرس را از بین می برد. حتی بسیاری از افراد از وان حمام به عنوان یك عامل كمکی برای یک خواب آرام استفاده می كنند.طی یک مطالعه تحقیقاتی که در سال 1997 ، مشخص شد که دمای بدن در طول شب به طور طبیعی کاهش می یابد و این امر حدوداً دو ساعت قبل از خوابیدن شروع می شود.

وان جکوزی ایرانی

همانطور که گفته شد وان جکوزی خانگی در انواع و مدل های متنوع توسط شرکت های مختلف ایرانی و خارجی تولید می‌شوند. اما مزیت قابل توجه وان جکوزی های ایرانی نسبت به نمونه های خارجی قیمت و کیفیت مناسب این محصولات است. همچنین بهره مندی از خدمات پس از فروش و تهیه قطعات جانبی وان جکوزی های ایرانی به مراتب آسان تر از کالاهای وارداتی می‌باشد.
لازم به ذکر است که، شرکت های مطرح ایرانی که وان جکوزی خانگی تولید می‌کنند، همگام با دانش و تکنولوژی های روز دنیا به طراحی و ساخت این محصولات می‌پردازند و وان جکوزی های ایرانی کاملاً با کیفیت و شایسته شأن هموطنان گرامی به بازار عرضه می‌گردند.
در ادامه چند نمونه از برند های برتر وان جکوزی ایرانی ذکر شده اند.

  • وان جکوزی برند شاینی

  • وان جکوزی برند ریتون

  • وان جکوزی برند زرین آب

  • وان جکوزی برند پرشین استاندارد

  • وان جکوزی برند باداب

نتیجه گیری

استفاده از وان جکوزی خانگی سبب رفع فشردگی شدن عضلات شده، درد را در تمام اندام بدن به صورت یکسان تسکین داده و جریان خون را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این استفاده از وان جکوزی تاثیرات مثبتی را در سلامت روان نیز به همراه خواهد داشت.

وان جکوزی خانگی باکیفیت را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

مجموعه تخصصی دماتجهیز به عنوان اولین و معتبرترین مرجع خرید تجهیزات تأسیسات ساختمان،کلیه دستگاه های تهویه مطبوع و محصولات مرتبط با استخر، سونا و جکوزی، از سال 1383 با سابقه ای درخشان و دارای 3 جواز کسب معتبر در این حوزه فعالیت دارد و تمامی محصولات خود را با تضمین اصل بودن کالا، خدمات پس از فروش و گارانتی قابل اطمینان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای مشاهده انواع و برندها، اطلاع از قیمت به روز تمامی محصولات و خرید انواع وان جکوزی به سایت این مجموعه مراجعه فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره گیری تلفن: 88822550 -021 از کارشناسان شرکت مهندسی و تولیدی دماتجهیز مشاوره دریافت نمائید.

وان جکوزی دماتجهیز

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مرتبط 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید