در ساختمان ها از یونولیت استفاده میشود 1

 

بازار ساخت و ساز و مسکن از آن بازارهایی است که احتمالا هیچوقت نه راکد میشود و نه از بین میرود. درست مثل خرید و فروش طلا که از گذشته بوده و همچنان هم ادامه خواهد داشت. این بازار بسیار خوب چه بساز و بفروش باشید و چه کسی که میخواهد ملکی را به صورت شخصی بسازد، مسئله مهمی است. این که بتوانید از متریال ها و مصالحی استفاده کنید که بیشترین کاربرد و مزایا را دارد و در عین حال هزینه کمی هم برایش بپردازید. پیشرفت در ساختمان سازی باعث شده تا تغییرات بسیار زیادی در استفاده از متریال ها به وجود بیاید. یکی از این تغییرات استفاده از یونولیت در ساختمان هاست. اینجا قرار است روابط عمومی شرکت عمران گستر طی گزارشی درباره دلیل استفاده از یونولیت در ساختمان برایتان بگوید. اینطوری احتمالا کلی پول و هزینه را صرفه جویی خواهید کرد و بنای به مراتب باکیفیتتری خواهید ساخت. بیایید ساختمانی که میسازیم را جدی بگیریم. چه خودمان بخواهیم در آن زندگی کنیم چه دیگران!

مقدمه ای از جنس یونولیت برای شروع!

یونولیت با اسم های مختلفی در میان افراد شناخته میشود که یکی از آنها پلاستوفوم است. ماده ای پلیمری و سبک که به صورت متخلخل بوده و رنگ آن سفید میباشد. از ویژگی های مهم آن میتوان به عایق صدا و گرما اشاره کرد و همچنین در صنایع بسته بندی برای ابزارهای حساس الکتریکی و مکانیکی و همچنین در عایق کاری ساختمان و سبک کاری آن به کار میرود. این ماده با دانه بندی ریز و درشتی که دارد و همچنین حجم های مختلفی که در آن تولید میشود، بسته به کارکردهای مختلفی که میتوانید از آن بخواهید،

قیمتش متفاوت خواهد بود. دستگاه های برشی در بازار وجود دارند که میتوانید با آن یونولیت را به هر شکلی که نیاز دارید دربیاورید.

یونولیت را چه به ساختمان سازی؟

تقریبا مدت زیادی میشود که از بلوک های یونولیت در ساختمان سازی استفاده میشود. به خصوص در آپارتمان ها چرا که هم قیمت کمتری دارد و هم سبک است به همین دلیل برای آنهایی که کارشان بساز و بفروش است، بسیار صرف اقتصادی دارد. این بلوک های یونولیتی را در دو نوع قابل اشتعال و غیرقابل اشتعال تولید میکنند. رقیب دیگر بلوک یونولیتی، بلوک های سیمانی است. اما بلوک های سیمانی هرکدامشان 15 کیلوگرم وزن دارند درحالی که وزن هر بلوک یونولیت آنقدر کم است که میتواند وزن ساختمان را تا حد زیادی پایین بیاورد. زیر و روی بلوک یونولیتی را از پوشش نسوز میپوشانند اما اگر خدای ناکرده آتشسوزی اتفاق بیفتد این بلوک ها فقط 20 دقیقه میتوانند در مقابل حرارت مقاومت کنند.

همانطور که گفتیم از دلایل مهمی که بلوک یونولیتی از مهمترین مصالحی است که در ساختمان سازی استفاده میشود میتوان به سبک کردن وزن کلی ساختمان اشاره کرد. اینطوری ساختمان را میتوان در برابر زلزله هم ایمن کرد. تنها مشکل این بلوک های یونولیتی عدم مقاومت زیاد در برابر آتش است که اگر میخواهید نوع مقاومترش را داشته باشید باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید. توصیه میکنیم اگر میخواهید در ایران ساختمان سازی کنید که احتمالا قصد شما هم همین است حتما از بلوک های یونولیتی غیر قابل اشتعال استفاده کنید که مقاوم است. یونولیت یکی از ویژگی های بسیار خوبی که دارد عایق صدا بودن است و در عین حال خاصیت دیگری که میتوان به بلوک های یونولیتی نسبت داد، عایق گرما بودن است.

بلوک های یونولیتی، کلی مزیت و یک اشکال!

خب، تصمیمتان چیست؟ استفاده از بلوک های سیمانی یا یونولیتی؟ احتمالا با خواندن این گزارش و همچنین بررسی های بیشتر به این نتیجه میرسید که از هر حیث استفاده از بلوک های یونولیتی برای ساختمان شما بهتر از بلوک های سیمانی است. حالا احتمالا برایتان سوال شده که از کجا میتوانید این بلوک های یونولیت را برای سقف ساختمان های خودتان پیدا کنید، نه؟ پیشنهاد ما به شما شرکت عمران گستر است که به طور تخصصی در تولید یونولیت های سقفی فعالیت میکنید. خرید و استفاده از این یونولیت های ساختمانی به شما امکانات زیادی میدهد، از سبک کردن وزن ساختمان گرفته تا عایق گرما و صدا بودن و جالب اینجاست که فقط به اینها ختم نمیشود بلکه کلی پول را به جیب شما برمیگرداند و به لحاظ اقتصادی نیز قطعا به صرفه تر از گزینه های دیگر است.

 

برای استعلام قیمت یونولیت اینجا کلیک کنید.

 

پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید