لاهیجان شهری زیبا و توریستی است 1

چرا لاهیجان شهری زیبا و توریستی است؟

در استان گیلان، شهر لاهیجان می‌تواند انتخاب مناسبی برای یک سفر خاطره‌انگیز باشد. لاهیجان با بوی کلوچه‌های اصیل‌اش و نامی به وسعت تاریخ، ذهن هر گردشگر و طبیعت‌گردی را به خود مشغول می‌کند. لاهیجان قدیمی‌ترین شهر گیلان است. مردمان آن گیلک هستند و در تپه ماهور چایی کشت می‌کنند. لاهیجان در شرق استان گیلان قرار گرفته اما این شهر از شمال به دریای زیبای خزر،‌ از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان و از غرب به آستانه اشرفیه منتهی می‌شود. لاهیجان همچون نگین سبزی در استان گیلان می‌درخشد. در حالی که ممکن است عده‌ای از زیبایی‌ها و دیدنی‌های این شهر خوش آب‌وهوا اطلاعی نداشته باشند.

زیبایی به وسعت تاریخ

شهرهای شمالی به ذات به دلیل سرسبزی و خوش آب‌وهوا بودن بسیار مورد توجه مردم قرار می‌گیرند. اما آنچه باعث می‌شود یک شهر از سایر شهرها بیشتر در مرکز توجه باشد، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آن است. شیطان کوه یا شاه‌نشین یکی از مناظر طبیعی و معروف شهر لاهیجان است. می‌توان گفت که این کوه در زیبایی کم‌نظیر بوده و منظره‌ای بکر را برای گردشگران به تصویر می‌کشد. کوهی که لابه‌لای ابرها رفته و برکه‌ای در مقابل دارد، مسحورکننده است. البته این روزها برخی از مردم خانه‌ها و ویلاهایی اطراف این کوه بنا کرده‌اند تا این منظرهٔ چشم‌نواز را از دست ندهند. اما تصور کنید که مشاهده تمامی این مناظر از بالای ارتفاعات چقدر می‌تواند دل‌انگیز باشد. از همین رو تله‌کابین احرار که به بام سبز نیز معروف است، می‌تواند چنین تجربه‌ٔ بی‌نظیری را برایتان رقم بزند. اما شهر لاهیجان به جاذبه‌های طبیعی‌اش محدود نمی‌شود. جاذبه‌های تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد که برای تمامی گردشگران حایز اهمیت است. بقعهٔ تاریخی شیخ زاهد گیلانی به قرن هفتم و هشتم هجری بر می‌گردد. بقعه‌ای هرمی شکل که با کاشی‌های زرد و آبی تزیین شده است. اتاق‌های مستطیلی و مربعی داخل این بقعه و نقاشی و نگاره‌‌های سنتی آن، زمان را به گذشته بازمی‌گرداند. اگر می‌خواهید روی تاریخ قدم بگذارید از پل خشتی لاهیجان غافل نشوید. پل خشتی لاهیجان به دوران نهم هجری یعنی حکومت کیاییان باز می‌گردد. چشمه‌‌هایی در زیر این پل روان بوده‌اند و هنوز نیز آبراه باریکی از زیر این پل می‌گذرد. قرمزی پل خشتی لاهیجان در بین سرسبزی درختان صحنه‌ای دلنشین را ایجاد می‌کند. در شهر لاهیجان تاریخ و طبیعت با یکدیگر گره خورده‌اند. به طوری که می‌توانید به دل طبیعت بروید و از آرامگاه و موزه‌ای تاریخی دیدن کنید. آرامگاه کاشف السلطنه یا موزه چای، آمیزه‌ای از تاریخ و سرسبزیست. آرامگاهی که بر تپه‌های چایی لاهیجان ساخته شده و اکنون نیز به عنوان موزهٔ چای لاهیجان شناخته می‌شود. کاشف السلطنه اولین کسی بود که چایی را به ایران آورد و صنعت کشت چایی را در شهر لاهیجان رواج داد. از طرف دیگر نباید از صحنه‌های نقاشی شده طبیعی و بکر لاهیجان نیز بگذریم. تالاب سوستان در شهر لاهیجان چشم هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌کند. تالابی که در تمامی فصول پر آب است و داخل آن درختان سر به فلک کشیده‌ای قرار دارد. تصویر منعکس شدهٔ درختان در داخل آب و پرندگان مهاجر می‌تواند عظمت زیبایی را به رخ بکشد. جاذبه‌های توریستی و دیدنی شهر لاهیجان سبب شده که بسیاری از مردم خواهان مهاجرت به این شهر و سکونت در آن باشند. از این رو قیمت زمین در لاهیجان تنوع زیادی دارد. اگر به شهر لاهیجان سفر یا مهاجرت کرده‌اید، به خوبی می‌توانید بر زیبایی‌ها و بکر بودن این شهر صحه بگذارید.

1620903840609d07a0d4a78 main

کلام آخر

لاهیجان نگین سرسبز استان گیلان است. شهری که فرهنگ، اقتصاد و طبیعتش با تاریخ عجین شده است. ساکنان لاهیجان هر طرف را که نگاه کنند منظره‌ای زیبا را خواهند دید. جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این شهر با روحيات اقشار مختلف سازگار است. چشم‌نوازی طبیعت لاهیجان، عطر و طعم چایی و کلوچه‌های این شهر دلیل محکمی برای زندگی در این شهر می‌تواند باشد. از این رو قیمت زمین در لاهیجان دستخوش اتفاقات مختلفی شده است. چرا که بسیاری از افراد با یک بار سفر به این شهر ماندگار شده‌اند. شیطان کوه، بقعه زاهد گیلانی، تالاب سوستان، تله کابین احرار و پل خشتی تنها نمونه‌‌ای از زیبایی‌های این شهر تاریخی هستند. توصیه می‌شود سیاحت این شهر بی‌نظیر را در هوای بهاری از دست ندهید.

 

 


پایان مطلب


 

 

 

لینک های مرتبط 


 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید