هوشمندسازی منزل با کمترین قیمت

امروزه با گسترش و رشد تکنولوژی خانه‌های هوشمند محبوبیت زیادی پیدا کردند و بیشتر افراد با سطح درآمدی بسیار بالا سعی می‌کنند در موقع ساخت و تغییر دکوراسیون خانه، آن را هوشمند کنند. هوشمند سازی خانه روشی جذاب و بر طبق فناوری‌های روز است که بر اساس آن تمامی کارهای روزمره خانه را تا جای ممکن به قدرت تکنولوژی می‌سپاریم.

به همین دلیل تفاوتی نمی‌کند که چقدر ترافیک معطل مانده باشید و دیر به خانه برسید. زیرا با استفاده از دستیارهای صوتی مانند سیری می‌توانید غذا را گرم کنید، کولر را روشن کنید و یا اینکه هنگام ورود به خانه یک فنجان قهوه گرم بنوشید و خاطره ترافیک را فراموش کنید.

البته تمامی این موارد نیاز به هزینه بسیار زیادی دارد و درمجموع برای همه ما قبال استفاده نیست. اما به این معنی نیست که با بودجه کمتر هم نمی‌توان خانه‌ای هوشمند داشت. به عبارت دیگر گاهی اوقات با بودجه‌های خیلی کم نیز می‌توان سیستم خانه را به سمت هوشمند سازی حرکت داد و از جذابیت‌های آن برای سهولت در کارهای روزمره و زندگی آسان‌تر استفاده کرد. با توجه به جذابیت این موارد، در ادامه چند روش مقرون به‌صرفه برای هوشمند سازی خانه بیان می‌کنیم.

دوربین امنیتی هوشمند

زمانی که از فناوری‌های هوشمند و خانه هوشمند صحبت می‌شود، اولین  و مهم‌ترین گزینه‌ای که به یاد همه می‌آید، دوربین‌های امنیتی هستند که در هر خانه کاملا ضروری به حساب می‌آیند. با کمک این دستگاه‌ها که به صورت خودکار می‌توانید تمامی حرکت‌ها را تشخیص دهند، امکان اطلاع از شرایط داخل خانه فراهم می‌شود.

بنابراین اگر قصد داشته باشید به مسافرت بروید، فقط کافی است سیستم دوربین هوشمند را فعال کنید و از آنچه در حال وقع است، باخبر شوید. همچنین این دوربین‌ها دارای هشدارهای نظارت از راه دور هستند و از طریق تلفن همراه یا ایمیل می‌توانید تمامی موارد مشکوک را به شما اطلاع دهند.

قفل هوشمند

فاکتور بعدی در بالا بردن امنیت یک خانه، قفل‌هایی است که روی درب‌ها استفاده می‌شود. درب‌هایی که قفل مناسب ندارند، همیشه دردسرساز خواهند بود. بنابراین بهتر است به دنبال یک قفل مناسب باشید. قفل هوشمند که با استفاده از یک صفحه کلید کار می‌کند، به شما امکان می‌دهد که بر اساس کدی که روی آن تعریف می‌کنید، باز و بسته شود. همچنین می‌توانید این کد را تغییر دهید. همچنین این قفل گزینه مناسبی برای خانواده‌هایی محسوب می‌شود که دائما کلیدهای خود را گم می‌کنند!

هوشمندسازی منزل با کمترین قیمت

یک ترموستات هوشمند نصب کنید!

یکی از موضوعات مهم در هر خانه، رعایت تعادل دمایی در آن است؛ اما تا زمانی که در خانه نباشید، چطور می‌توانید دمای خانه را متعادل  و تنظیم کنید؟ برای این کار کافی است از ترموستات هوشمند و قابل برنامه‌ریزی استفاده کنید و دمای خانه را از راه دور کنترل کنید.

همچنین شما می‌توانید طوری آن را برنامه‌ریزی کنید که در زمان‌های خاصی روشن و  خاموش شود و یا بر اساس روز و شب آن را زمان‌بندی کنید. این دستگاه‌های که به‌تازگی وارد بازار شدند، نصب ارزان و راحتی دارند و گزینه‌ای بسیار مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی محسوب می‌شوند.

همچنین کمک مؤثری که به شما می‌کنند این است که قبل از ورود به خانه می‌توانید کولر گازی را روشن کنید و دمای خانه را خنک نگه دارید و یا زمانی که دمای خانه به حد تعادل رسید، به‌طور خودکار آن را  خاموش می‌کند و از اتلاف انرژی و استهلاک کولر گازی جلوگیری می‌کند.

البته در صورتی که این فناوری را در دسترس نداشته باشید، بهتر است در انتخاب و خرید وسایل گرمایشی و سرمایشی هوشمندانه رفتار کنید و به سراغ بهترین‌ها بروید. به‌طور مثال با خرید قسطی کولر گازی مناسب، کنترل دما در فصل گرم سال به‌سرعت در اختیار شما قرار می‌گیرد و هوشمندانه می‌توانید تعادل دمایی آن را حفظ کنید. 

نورپردازی هوشمند

این فناوری یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌ها در هر خانه هوشمندی محسوب می‌شود و به شما امکان می‌دهد که از طلوع تا غروب خورشید و ساعات تاریک شب، بتوانید کنترل نور و روشنایی خانه را در دست بگیرید. با این سیستم می‌توانید لامپ‌های مختلف را از راه دور کنترل کنید و یا رنگ آن‌ها را تغییر دهید. همچنین با ورود به یک فضا، سیستم روشنایی به‌طور خودکار روشن شده و نیازی به پیدا کردن کلید لامپ روشنایی در تاریکی شب ندارید.

هشدار دود و منوکسید کربن

این سیستم هوشمند گزینه‌ای جذاب برای ایجاد ایمنی بیشتر در هر خانه است؛ به همین دلیل می‌توان آن را ابزاری ضروری محسوب کرد که ایمنی خانه را به‌شدت افزایش می‌دهد و از بروز خطرات مختلفی مانند آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی و یا خطر مرگ جلوگیری می‌کند.

روش کار این سیستم هوشمند به این صورت است که با افزایش دود و منوکسید کربن بالاتر از حد متعادل، هشدار می‌دهد و آژیر آن روشن می‌شود. همچنین تا زمانی که شرایط امن را در خانه فراهم نکنید، آژیر آن خاموش نمی‌شود. این سیستم می‌تواند مراقبی امن برای حفظ جان کودکان و افراد کهن‌سال در هر خانه باشد.

گل‌ها را هوشمند آبیاری کنید!

اگر شما هم جزء دوستداران و علاقه‌مندان به گیاهان آپارتمانی باشید و یا اینکه باغچه کوچکی در اختیار داشته باشید، حتما به آبیاری آن‌ها هم اهمیت می‌دهید. برای این کار می‌توانید از سیستم آبیاری هوشمند کمک بگیرید و در کنار آبیاری به‌موقع گیاهان، در مصرف برق و آب نیز صرفه‌جویی کنید. این سیستم که قابلیت کنترل از راه دور نیز دارد، آبیاری سریع‌تر، منظم‌تر و راحت‌تری را فراهم می‌کند.

هوشمندانه خلافی خودرو بگیرید!

اگرچه همه ما از خلافی خودرو فراری هستیم؛ اما پرداخت نکردن به‌موقع آن به معنای جریمه‌های بیشتر خواهد بود. بنابراین بهتر است روشی سریع و مناسب برای پرداخت خلافی خودرو پیدا کنید. در حال حاضر اپلیکیشن‌های مختلف و سیا سایت‌های متفاوتی هستند که امکان اطلاع از میزان خلافی و پرداخت آن را برای ما فراهم می‌کنند. بنابراین به‌راحتی می‌توانید با یک پیام می‌توانید از مقدار خلافی خودرو مطلع شوید و آن را راحت‌تر پرداخت کنید. 

این کار اگرچه در زیرمجموعه فناوری‌های هوشمند سازی خانه قرار ندارد؛ اما به شما کمک می‌کند که هوشمندانه هزینه‌های خود را مدیریت کنید و از پرداخت جریمه تاخیر در پرداخت خلافی خودرو رها شوید.

 


پایان مطلب


 

 مطالب پیشنهادی مرتبط با این مطلب 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید