حوله خشک کن نوعی رادیاتور است که امروزه در اکثر منازل مسکونی برای گرم کردن محیط از آن استفاده می شود. حوله خشک کن از لوله هایی ساخته شده است که آب گرم در داخل آن ها جریان دارد و محیط اطراف را بوسیله آب گرم موجود در لوله ها گرم می کند. آب گرم در حوله خشک کن ها با اتصال به پکیج یا موتورخانه و یا بوسیله برق تولید می شود بنایراین لازم است که این وسیله ها برای تولید آب گرم مورد نیاز خود به یک سیستم گرمایشی متصل باشند.

حوله خشک کن ها علاوه بر اینکه محیط اطراف خود را گرم می کنند، از آن ها برای خشک کردن لباس و رطوبت موجود در حمام و دستشویی استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از حوله خشک کن

حال که با کارکرد آن ها آشنا شده اید به توضیح مزیت های استفاده از آن می پردازیم که به شرح زیر است:

  • از این وسیله امروزه علاوه بر حمام، در دستشویی و آشپزخانه ها نیز برای خشک کردن لباس و دستمال استفاده می شود.
  • این وسایل باعث کنترل رطوبت در محیط می شوند که این موضوع از ایجاد کپک و قارچ ناشی از رطوبت در حمام و آشپزخانه جلوگیری می نماید.
  • حوله خشک کن های آبی قابلیت اتصال به سیستم گرمایشی ساختمان را نیز دارند که این نوع از حوله خشک کن ها قیمت کمتری دارند.
  • استفاده از این وسیله به دلیل مصرف بسیار کم انرژی از لحاظ اقتصادی مناسب است.

 

نحوه انتخاب مدل حوله خشک کن مناسب

آب گرم موجود در این وسیله با اتصال به پکیج و یا موتورخانه تولید می شود بنابراین لازم است سیستم گرمایشی ساختمان خود را برای انتخاب یک حوله خشک کن مناسب بررسی نمایید.

اگر در مکان نصب، لوله هایی برای اتصال وجود داشته باشد می توانید از مدل آبی آن استفاده نمایید. اگر قابلیت اتصال به سیستم گرمایشی ساختمان وجود نداشته باشد در این صورت شما می توانید از مدل برقی حوله خشک کن استفاده نمایید زیرا در مدل برقی آب توسط المنت های موجود، بدون اتصال به سیستم گرمایشی ساختمان گرم می شود.

 

انواع حوله خشک کن بر اساس جنس

حوله خشک کن ها دارای جنس های مختلفی هستند که هر کدام از آن ها ویژگی و کارکرد خاص خود را دارند. بر اساس جنس شامل موارد زیر هستند:

 

  • حوله خشک کن استیل یا فولادی از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که به دلیل خاصیت فولاد در شکل و رنگ و ابعاد متفاوتی تولید می شود.
  • حوله خشک کن آلومینیومی نسبت به مدل استیل وزن کمی دارند و قیمت آن ها بسیار مناسب تر است، همچنین در صورت خرید از برند معتبر و به دلیل آلومینیومی بودن زنگ نمی زند.
  • امروزه در رنگ های مشکی، طلایی، سفید و رز گلد تولید می شود که برند های معتبری به تولید آن می پردازند.

 

برند های تولید کننده حوله خشک کن

امروزه یک وسیله گرمایشی بسیار پرکاربرد است که در اکثر منازل مسکونی استفاده می شود که برند های مختلفی مثل بوتان، ایران رادیاتور، آنیت و کریستال به تولید و عرضه این محصول می پردازند.

برند بوتان موفق به تولید با ظرفیت حرارتی بسیار بالا شده است، حوله خشک کن بوتان از جنس فولادی و در رنگ سفید عرضه می شود. به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت این محصولات در برابر خوردگی مقاوم می باشند که نشان دهنده کیفیت بسیار بالا محصولات برند بوتان است.

آنیت از معروف ترین برند های تولید کننده حوله خشک کن است که محصولات خود را با کیفیت بسیار بالا و در مدل های دکوراتیو و در رنگ های متنوع به بازار عرضه می کند.

کریستال و حوله خشک کن ایران رادیاتور به صورت آلومینیومی و در تعداد لول مختلف با گارانتی 5 ساله عرضه می شود.

شما با بررسی محیط و نیاز خود می توانید نسبت به خرید حوله خشک کن اقدام نمایید. شرکت سماسازان به عرضه محصولات با کیفیت در این زمینه می پردازد که برای دریافت مشاوره تخصصی و اطمینان از کیفیت محصولات می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

 

 


پایان مطلب


 

جهت آشمایی با کسب و کارهای فعال در این زمینه ، به لینک انواع تجهیزات و لوازم خانه مراجعه بفرمائید

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید