و مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی و پلی یورتان 1

کاربرد و مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

اپوکسی‌ها از دیرباز یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پوشش‌های کف برای تقریباً هر نوع شرکت تجاری و صنعتی، از جمله کارخانه، انبار، فروشگاه‌های خرده‌ فروشی، مراکز بهداشتی و بیمارستان، صنایع غذا و نوشیدنی، آزمایشگاه و… هستند. کفپوش های پلی یورتان و اپوکسی به دو دلیل زیبایی و خواص فوق العاده‌شان استفاده بسیار زیادی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایا

پوشش های کف اپوکسی مزایای قابل توجهی  به ارمغان می آورند، از جمله:

  • دوام عالی که می تواند به افزایش طول عمر بستر بتنی کمک کند
  • قادر به مقاومت در برابر فشارهای شدید ناشی از رفت و آمد عابر پیاده و ترافیک وسایل نقلیه سنگین است
  • تمیز کردن و نگهداری آسان و درنتیجه حفظ بهداشت به راحتی انجام می شود
  • موجود در طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح های مختلف
  • مناسب ترمیم بتن آسیب دیده و همچنین استفاده به عنوان روکش

کفپوش اپوکسی کارخانه

چرا اپوکسی را انتخاب کنیم؟

کفپوش "همه کاره" اصطلاحی است که اغلب برای کفپوش اپوکسی استفاده می‌شود، زیرا با توجه به چیزی که از خروجی نهایی انتظار داریم، می‌توان از آن‌ها تقریباً برای هر لایه مختلف کفپوش استفاده کرد.

برای تطبیق با چنین طیف گسترده ای که کفپوش‌های اپوکسی می‌توانند داشته باشند و برای رسیدگی به شرایط خاص یا نگرانی های بالقوه، بهبد صنعت پارسا محصولات مختلفی ارائه می دهد. سعی کنید محصولات باکیفیتی را انتخاب کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی داشته باشد
  • قابلیت تعمیر و رفع عیوب داشته باشد
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند، به تدریج زرد شدن اپوکسی را کاهش می دهند
  • می تواند به کاهش انتقال بخار رطوبت از داخل / زیر دال بتنی کمک کند

البته باید توجه داشت که برخی ویژگی های خاص مختص مکان های خاص است. به طور مثال ویژگی آنتی استاتیک، بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که بار الکتریکی در آن وجود داشته باشد.

کفپوش پارکینگ با پلی یورتان

مزایای تزئینی اپوکسی برای پوشش کف (کفپوش دکوراتیو)

اپوکسی ها را می توان در کف های مختلف استفاده کرد، زیرا این محصول می تواند برای رفع نیازهای خاص یک صنعت به صورت اختصاصی طراحی و پیاده‌سازی شود. اما نکته ای که باید بر آن تاکید شود این است که اپوکسی ها برای تزیینات و ایجاد یک نوع کف تزیینی نیز بسیار عالی هستند. رزین‌های اپوکسی می‌توانند از یک طرح رنگی ساده گرفته تا طرح‌های متالیک بسیار زیبا را به نمایش بگذارند. به عنوان مثال در سیستم های ورقه ای یا کوارتز تزئینی، یک پوشش اپوکسی به عنوان پوشش پایه اعمال می شود که در آن مخلوط های پولکی یا کوارتز چند رنگ پخش می شود.

پوشش های اپوکسی دکوراتیو در محیط های تجاری و مسکونی و خصوصا در نمایشگاه های خودر، مراکز خرید و بخش هایی از بیمارستان‌ها استفاده بسیاری دارند و زیبایی وصف ناپذیری را به محیط می‌بخشند.

از کفپوش اپوکسی در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

پلی یورتان

کفپوش پلی اورتان جایگزینی برای کفپوش اپوکسی است. پلی یورتان هنگامی که در نتیجه اختلاط دو جزء با هم پخته می شوند، می توانند یک جزئی یا دو جزئی باشند. کفپوش پلی یورتان در مقایسه با کفپوش های اپوکسی، نرم تر هستند و خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند.

رایج ترین انواع کفپوش پلی اورتان عبارتند از:

  • کفپوش های ورزشی پلی یورتان
  • پوشش های کف به کار رفته با غلتک و اسکاج
  • روکش های شفافی که برای محافظت از سطوح در برابر خراش استفاده می شود
  • لاک برای کف چوبی
  • کف های ضخیم تر با ماله به ضخامت 2-3 میلی متر اعمال می شود
  • کف پلی اورتان که بر روی سیمان اعمال می شود

کفپوش پلی یورتان: اینگونه کفپوش ها را کجا نصب کنیم؟

اغلب اوقات پلی یورتان در مکان‌هایی نصب می‌شود که امکان استفاده از اپوکسی وجود نداشته باشد. شاید گسترده ترین استفاده از پلی یورتان ها در پارکینگ های چند طبقه و سالن های ورزشی باشد.

کفپوش های پلی اورتان برای استفاده در فضای باز نیز مناسب هستند و در برابر تابش خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. اپوکسی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم نیست، اما پلی یورتان ها مقاومت بسیار خوبی در این زمینه از خود نشان می‌دهند. پوشش های کف پلی اورتان آلیفاتیک انعطاف پذیر هستند، که آنها را به یک راه حل عالی زمانی که می خواهید پوشش به عنوان یک سطح ضد آب در بالای محافظ کلی بتن عمل کند تبدیل می کند.

کفپوش ورزشی پلی یورتان

کفپوش ورزشی پلی یورتان

کف های پلی اورتان برای سالن های ورزشی والیبال، فوتسال، سالن های بدنسازی و سایر مراکز ورزشی بسیار ایده آل هستند. کفپوش پلی یورتان عملکرد فوق العاده ای را برای طیف گسترده ای از ورزش ها ارائه می دهد و می تواند جایگزین سیستم های کفپوش قدیمی مانند چوب سخت و وینیل شود.

هنگامی که مشتریان به دنبال راه حلی ساده و در عین حال حرفه‌ای برای کفپوش های ورزشی هستند، پلی اورتان همیشه توصیه شماره یک ما در بهبد صنعت است.

خاصیت ارتجاعی کف های پلی اورتان مزایای زیادی دارد

یکی دیگر از کاربردهای رایج کفپوش های پلی اورتان در اتاق های انجماد است. اپوکسی ها وقتی دما به زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد خوب کار نمی کنند. هنگامی که دما به زیر صفر می رسد، شکنندگی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند زیرا آن‌ها خاصیت کشسانی کافی برای مقاومت در برابر چنین دماهای پایینی را ندارند. در نتیجه استفاده از کفپوش پلی یورتان در این امکان بسیار مناسب و توجیه پذیر است.

بهترین مرکز تهیه کفپوش های صنعتی اپوکسی و پلی یورتان در ایران کجاست؟ 

تولید و اجرای پروژه های کفپوش صنعتی به دلیل جزییات فنی بسیار مهم و هزینه‌ای که باید آن باید پرداخت کرد باید توسط یک تولید کننده و پیمانکار باسابقه انجام شود. بهبد صنعت پارسا با تکیه بر دانش فنی تولید و اجرای پروژه‌های بزرگ در سراسر ایران، آماده ارائه خدمات به مشتریان در سراسر ایران است.

این شرکت تجربه اجرای کفپوش پلی یورتان در صدا و سیما، شهرداری تهران، ورزشگاه تختی، بیمارستان شهید چمران و بسیاری از مراکز مهم دولتی و خصوصی است.

تمامی پرسنل مجرب اداری و مهندسین اجرایی این شرکت با استقرار بر سیستم‌های ارتباطی و ارزیابی رضایت مشتریان همواره سعی در افزایش کیفیت و نیز افزایش رضایتمندی مشتریان خود دارد. کیفیت بالای محصولات شرکت بهبد صنعت پارسا همواره رمز موفقیت ایشان بوده است و همواره رضایت مشتریان خود را از این محصولات به همراه دارد.

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید