یا کانکس مسکونی چیست 1

کانتینر یا کانکس مسکونی چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که کانکس و کانتینر در واقع دو محصولی هستند که با یکدیگر کاملاً متفاوت بوده اند و برخی از موارد دیده می‌شود که با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند اما برای اینکه بتوانید به شیوه صحیح از کانکس و کانتینر استفاده کنید باید تعریف دقیق از هر کدام را بدانید.

کانتینر یک جعبه بزرگ مکعبی شکل است که آهنی بوده و به منظور حمل و انتقال کالا و محصولات متنوع از آن استفاده می‌شود و حتی گاهی ممکن است مقصد از یک کشور به کشور دیگر باشد؛ در واقع کانتینرها از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و حتی اگر در زمان جابجایی دچار مشکلاتی شوند یا در زمان بارگیری کانتینر ها به یکدیگر برخورد کنند هیچ آسیبی به کالاهای درون کانتینر وارد نخواهد شد و می توان گفت که این محفظه ها از لحاظ آب بندی ایزوله هستند و بیشتر در صنعت کشتی‌رانی به منظور حمل محصولات و کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

16452675746210ca76d7c08 main

البته منظور این نیست که همیشه کانتینرها به شکل مکعب و آهنی هستند بلکه کانتینرهای دیگری به عنوان کانتینرهای مخزنی نیز برای حمل مایعات و گاز مورد استفاده قرار می گیرد و کانتینر های سبک و بدنه های آلومینیومی نیز برای حمل و نقل هوایی وجود دارد ولی بیشتر از کانتینر های آهنی استفاده می شود. 

گاهی دیده می‌شود که کانتینرها را به عنوان انبار درون یک توقفگاه یا حتی تعویض روغنی ماشین های سنگین و محلی برای سکونت یا انبار مصالح ساختمانی یک پروژه استفاده می‌کنند چرا که بدنه خارجی آنها از ورق فولادی سنگین است و مقاومت بالایی دارند.

کانکس به چه معناست؟

کانکس ها سازه های از پیش ساخته شده هستند که برای کاربردهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و در اندازه‌های متفاوتی نیز می باشند البته امکانات و ویژگی‌های کانکس و ابعاد آن می‌تواند به صورت سفارشی از سوی مشتری تعیین گردد. کانکس ها شامل انواع مختلفی هستند و به دو گروه ثابت و متحرک تقسیم  می شوند.

هر کدام از نمونه های کانکس خود مزیت های متفاوتی دارند. کانکس متحرک در شرایط  ویژه ای استفاده می شود که به شکل تک محور یا دو محور تولید می گردد؛ این نمونه از کانکس به راحتی جابه جا و حمل می شوند چرا که دارای چرخ هستند و معمولاً در شرکت‌هایی که در طول خط کار می‌کنند یا شرکت‌های حفاری و راهسازی از آنها استفاده می‌کنند.

کانکس هایی که به عنوان کانکس ثابت شناخته می‌شوند نیز بخش ویژه‌ای از خانه های پیش ساخته را شامل می شوند که نمونه های بسیار زیادی دارند و در بخش های متفاوتی مثل شرکت های صنعتی یا ساختمانی به منظور اسکان نیروها به شکل موقت یا تا زمان اتمام پروژه قابل استفاده هستند. 

کانکس مسکونی: کانکس ها در نمونه های متفاوتی از جمله کانکس ویلایی، کانکس نگهبانی ، کانکس کارگاهی، کانکس اداری، کانکس مسکونی ، کانکس ساندویچ پانل و… طراحی و تولید می‌شوند؛ در این میان یکی از نمونه های پرطرفدار کانکس به کانکسهای مسکونی اطلاق می‌شود که این سازه تمام نمونه های کانکس مسکونی ، خانه های پیش ساخته و ویلایی را شامل می‌شود و مهمترین تفاوتی که به نسبت سازه‌های دیگر داشته است امکانات و تجهیزاتی است که در درون کانکس نظیر سرویس بهداشتی، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام تعبیه می شود البته با توجه به نوع پلان و متراژ کانکس می تواند به شکل چند خواب با کمد دیواری، فضای ناهارخوری و پذیرایی بزرگ نیز باشد.

در تولید و فروش کانکس مسکونی مواردی مثل امنیت در مقابل سرقت، دوام و پایداری، ظاهری زیبا، ترکیب مناسب فضاها و چیدمان درونی کانکس در نظر گرفته میشود و به بهترین شکل ممکن اجرا می شوند. این نمونه از سازه ها را با عنوان خانه های قابل حمل و ویلاهای متحرک نیز می‌شناسند و قابلیت جابجایی از این محل به محل دیگر را دارند یعنی به جای اینکه اسباب کشی انجام شود میتوان کل خانه را جابه جا کرد. 

انواع کانتینر

کانتینرها دارای انواع مختلفی هستند که متناسب با کاربردی که دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند از معروف‌ترین نمونه‌های کانتینر می توان به کانتینر کالای خشک و نرمال، یخچال دار و دارای سیستم خنک کننده، عایق بندی شده، حرارتی، روباز، پهلو باز، رو و پهلو باز، مخزن دار، تهویه دار، تاشو، مخصوص حمل گاز فشرده اشاره نمود.

کانتینر مسکونی: شاید تا به حال دیده باشید که از کانتینر به عنوان مکان مسکونی هم استفاده می‌شود که سازهای ارتفاع یافته از نمونه‌های کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت می باشد و دارای کاربری مسکونی و ویلایی نیز بوده اند و به این منظور در ساختار آن کمی تغییر ایجاد می‌شود و در درون کانتینر دکور ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

بد نیست که بدانید استفاده از این سازه ها در تمام دنیا رو به گسترش بوده و در کشور ما هم افراد زیادی به دنبال استفاده از کانتینر برای ویلای مسکونی یا فروشگاه هستند و گاهی به عنوان انبار و فروشگاه سیار هم قابل استفاده می باشند. 

امکاناتی که برای کانتینر مسکونی در نظر گرفته می شود را میتوان در خانه مسکونی و ویلا به صورت سنتی نیز در اختیار داشت و شامل سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه، باز شو ها و پنجره ها، اتاق خواب و… است. کانتینر های مسکونی با سبک های متفاوت و روش های مختلف با امکانات ویژه و با اندازه گوناگون طراحی و تولید می‌شوند که می‌توان به کانتینر مسکونی دوقلو، کانتینر مسکونی ۴۰ فوت، کانتینر مسکونی دوبلکس، اشاره کرد.

جهت اطلاع از قیمت انواع کانتینر و کانکس پیشرو کانکس به وب سایت https://pishroconex.com  مراجعه نمایید.

 

 


پایان مطلب


 

 

 مطالب پیشنهادی مرتبط با این مطلب 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید