وکیل درامورمالیاتی چگونه میتواند به شما کمک کند 1

یک وکیل در امور مالیاتی چگونه میتواند به شما کمک کند؟

انواع مختلفی از وکلا وجود دارد و هر کدام در حوزه حقوقی متفاوتی تخصص دارند. اگر با مشکل مالیاتی روبرو هستید، باید با یک وکیل متخصص امور مالیاتی کار کنید. وکلای مالیاتی در قوانین مالیاتی متخصص هستند و می توانند به شما در پیمایش کد مالیاتی پیچیده کمک کنند. اگر با ممیزی مالیاتی مواجه هستید و اگر از مالیات خود عقب مانده اید آنها می توانند در دادگاه نماینده شما باشند. به طور کلی اگر با مشکل مالیاتی روبرو هستید، سعی نکنید به تنهایی آن را مدیریت کنید. با یک وکیل متخصص امور مالیاتی مشورت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

 

بهترین وکیل مالیاتی در تهران

وقتی نوبت به یافتن بهترین وکیل مالیاتی در تهران می‌رسد، باید مطمئن شوید که فردی آگاه و با تجربه در قوانین مالیاتی ایران پیدا می‌کنید. شما همچنین می خواهید شخصی را پیدا کنید که بتواند بهترین مشاوره را به شما ارائه دهد. راه های مختلفی برای یافتن بهترین وکیل مالیاتی در تهران وجود دارد. یکی از راه‌ها این است که با جستجوی آنلاین، وکلای مالیاتی معتبر را در موسسات حقوقی پیدا کنید. هنگامی که نام چند وکلای بالقوه را دارید، باید با هر یک از آنها مشاوره داشته باشید تا بتوانید اطلاعات بهتری از صلاحیت و تجربه آنها بدست آورید. در طول مشاوره خود، حتماً در مورد میزان موفقیت آنها در رسیدگی به پرونده هایی مانند پرونده شما و همچنین نحوه برخورد آنها با پرونده خاص شما سؤال کنید.

پس از ملاقات با چندین وکیل مختلف، باید بتوانید انتخاب های خود را محدود کنید و بهترین وکیل مالیاتی در تهران را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

 

جرم فرار مالیاتی چیست؟

فرار مالیاتی به تلاش های قانونی و غیر قانونی برای عدم پرداخت مالیات گفته می شود و یا اینکه ترفندهایی به کار برده شود تا کمتر از مقدار تعیین شده برای مالیات را پرداخت کنند. در کل هرگونه اقدامی که باعث شود که فرد از پرداخت مالیات قانونی سر باز زند جرم محسوب می شود و قانونا باید مجازات شود. انواع فرار مالیاتی عبارت است از: دست بردن در ترازنامه و حساب های سود و زیان شرکت که ملاک پرداخت مالیات است

 

  • ارائه نکردن اظهارنامه مالیاتی و ترازنامه و حساب سود زیان برای سه سال متوالی
  • مخفی کردن فعالیت اقتصادی و درآمد
  • مخفی نمودن اطلاعات مالی و اقتصادی خود و اشخاص شخص ثالث از دید ماموران و بازرسان مالیاتی
  • اگر فردی مسئول پرداخت مالیات یک فعالیت اقتصادی باشد و این کار را در زمان قانونی انجام نداده باشد
  • اگر فردی بخواهد معاملات و قراردادهای خود را به اسم دیگری بزند و یا کسی که مشمول پرداخت مالیات است قراردادهایش را به اسم خود بزند. در هر دو صورت فرد از دادن مالیات خودش فرار می کند
  • استفاده کردن از کارت بازرگانی دیگران
  • قلمداد کردن فعالیت های خود به طوری که مشمول مالیات نشوند

اما چه چیزی باعث به وجود آمدن این جرم می شود ؟ در اصل باید بگوییم یکی از دلایل فرار و بی انگیزگی مردم در پرداخت مالیات، افزایش نرخ های مالیاتی است . اگر دولت ها برای تعیین نرخ مالیات قوانین و تدابیر احتیاطی را کاملا رعایت کنند و تمام جوانب را با دقت بسنجند تا این جرم کم کم از بین برود.

وکیل مالیاتی وکیلی است که در قانون مالیات تخصص دارد. وکلای مالیاتی به مشتریان خود در مسائل مربوط به مالیات، مانند مسائل مربوط به مالیات شرکت‌ها، مانند برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن مالیات‌های بدهی، تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی شرکت  و نمایندگی شرکت در ممیزی و… به مشاغل کمک می‌کنند. اگر با هر نوع مشکلی در مالیات خود مواجه هستید، چه شخصی باشد و چه مربوط به تجارت، باید با یک وکیل مالیاتی صحبت کنید تا ببینید آیا آنها می توانند به شما کمک کنند یا خیر.

 

اعتراض به رای هیئت تشخیص مالیاتی

در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و ابلاغ شده باشد و مودی نسبت به رای اعتراض داشته باشد می تواند ظرف مدت 30 روز از تاریخ ابلاغ، شخصا یا به کمک وکیل در مجموعه تهران وکیل به اداره امور مالیاتی مراجعه کند و با ارائه دلایل و مدارک خواستار رسیدگی مجدد شود. در این مرحله بر اساس دلایل و اسناد ارائه شده یا مالیات تعدیل می شود و یا جهت رسیدگی به هیات های حل اختلاف ارجاع می شود.

دو دلیل وجود دارد که می توانید به حکم مالیاتی اعتراض کنید:

1) عدم صحت مطالب مندرج در حکم یا

2) اینکه قانون تفسیر نادرست یا نادرست اجرا شده باشد.

برای موفقیت در هر دو زمینه، باید شواهدی برای حمایت از موضع خود ارائه دهید. برای مثال، اگر ادعا می‌کنید که حقایق موجود در حکم مالیاتی دقیق نیستند، باید اسنادی ارائه کنید که روایت شما از رویدادها را ثابت کند.

اگر مدعی هستید که قانون اشتباه تفسیر شده یا به اشتباه اعمال شده است، باید برای حمایت از موضع خود، دلایل حقوقی و رویه قضایی پشتیبان ارائه دهید. توجه به این نکته مهم است که صرفاً مخالفت با نحوه تفسیر یا اعمال قانون کافی نیست – باید دلایلی ارائه دهید که نشان دهد چرا تفسیر شما درست است.

 

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید