موکت مناسب اداره و شرکت 1

انواع موکت مناسب اداره و شرکت

قطعاً یکی از انتخاب‌های همیشگی و مناسب برای پوشش کف محل کار، منزل و…  استفاده از موکت است. موکت‌ها یکی از کف‌پوش‌های پرکاربرد در دفتر کار و محیط‌های اداری هستند. موکت‌های مخصوص محل کار معمولاً با نام موکت اداری شناخته می‌شوند که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین موکت اداری ایرانی این است که امکان هماهنگ کردن آن با هر دکوراسیونی وجود دارد. در سال‌های اخیر انواع موکت اداری در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت رونق خاصی یافته است که در ادامه با چرایی این افزایش تقاضا آشنا خواهیم شد. البته تنوع متریال، رنگ و طرح این موکت باعث شده است که خرید موکت اداری بدون داشتن اطلاعات کافی کار چندان راحتی نباشد.

 

انواع موکت اداری

موکت‌های اداری که برای استفاده در ادارات و دفتر کار طراحی شده‌اند، موکت در نمونه و طرح‌های خاصی یافت می‌شود که انتخاب آن را دشوار کرده است. اما با دانش درباره متریال و بهترین مکان‌های استفاده از انواع مختلف موکت اداری می‌تواند انتخاب یک محصول مناسب را برای شما راحت کند. برای مشاهده مدل ها به آدرس https://gamantj.com/gaman-office-carpet/ بروید و بعد از انتخاب مدل موکت اداری خود با شماره تماس در ارتباط باشید.

موکت تایل

موکت اداری طرح تایل به‌عنوان یکی از مطلوب‌ترین انواع موکت و کف‌پوش اداری برای فضای های اداری شناخته می‌شود. این موکت‌ها که دارای زیره پلاستیکی با قطر بالا هستند به‌صورت تایل‌های مربعی شکل طراحی می‌شوند. موکت تایل اداری به دو صورت ساده و طرح‌دار موجود است که می‌توان با در نظر گرفتن دکوراسیون و فضای داخلی نوع ساده و یا طرح‌دار آن را انتخاب نمود.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های موکت اداری تایل این است که به دلیل طراحی شبکه‌ای آن دارای قابلیت تعویض و جابه‌جایی هستند. از طرف دیگر در صورت علاقه‌مندی می‌توان تایل‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را نیز در کنار یکدیگر ترکیب نمود.

موکت اداری رولی

یکی دیگر از انواع موکت اداری مناسب، نمونه رولی است. معمولاً از موکت‌های رول با بافت Loop برای فضاهای اداری استفاده می‌شود. این موکت‌ها برای نصب در محل‌هایی که دارای اختلاف ارتفاع هستند، گزینه بهتری محسوب می‌شوند.

نمونه موکت رولی ایرانی و خارجی در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع در بازار موجود یافت می‌شوند. از آن جایی که خرید موکت رولی نسبت به موکت تایل به‌صرفه‌تر است، استفاده از این موکت برای مکان‌هایی با متراژ بالا بیشتر شایع است. البته این به این معنا نیست که نمی‌توانید از موکت تایل برای محیط‌های بزرگ استفاده نمایید.

ویژگی های موکت اداری

نکات مهم در انتخاب موکت اداری

قبل از هر موضوع، مهم‌ترین موردی که باید در انتخاب انواع موکت اداری باید به آن توجه کنید، اصول دکوراسیون اداری است. این دکوراسیون می‌تواند بسته به هر محیطی متفاوت باشد و انتخاب موکت با طرح و رنگ مناسب با آن ‌یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های شما در زمان خرید موکت اداری خواهد بود. اما فاکتورهای دیگری نیز در زمان خرید موکت وجود دارند که در ادامه به معرفی بعضی از آنها خواهیم پرداخت.

بافت موکت

همان‌طور که می‌دانید موکت‌ها در بافت‌ها و شکل های مختلفی در بازار یافت می‌شوند. در نمونه موکت رولی حلقه‌های بافت موکت بریده نمی‌شوند و روی آن باقی می‌مانند. این موضوع می‌تواند یکی از دلایل انتخاب این نوع موکت باشد. همچنین در بافت لوپ موکت توانایی تحمل فشار بیشتری را خواهد داشت که می‌تواند برای بسیاری از فضاها یک ویژگی مثبت قلمداد شود. 

طرح موکت

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید موکت دفتر کار باید موردتوجه قرار بگیرد، طرح موکت است. در زمان انتخاب طرح موکت میبایست اصول زیبا شناسی و دکوراسیون اداری در نظر گرفته شود و موکتی انتخاب شود که بیشترین هماهنگی را با فضای داخلی دارد. برای پوشش کف دفتر کار می‌توان از ترکیب طرح‌های متفاوت استفاده کرد.

رنگ مناسب

انواع موکت اداری می‌توانند هر رنگی داشته باشند، اما بهتر است به علت رفت و آمد و استفاده مداوم از آن رنگ موکت به‌گونه‌ای باشد که کثیفی و آلودگی را کمتر نشان دهد. این موضوع به این دلیل است که موکت‌هایی با رنگ روشن در اثر رفت و آمد به سرعت کثیف می‌شوند و نیاز به نظافت و شستشو دارند. از آن جایی که شستشوی روزانه موکت می‌تواند طول عمر مفید آن را کاهش دهد بهتر است رنگ موکت دفتر کار تیره باشد.

کیفیت موکت اداری

اگر فاکتور زیبایی موکت اداری بسیار حائز اهمیت است، اما در صورتی که موکت از کیفیت و دوام مناسبی برخوردار نباشد با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. از طرف دیگر از آن جایی که در مکان‌هایی مانند ادارات ترددها با کفش انجام می‌شوند باید موکت از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتوان از آن برای طولانی مدت استفاده نمود. با توجه به افزایش قیمت موکت در ایران تعویض دائمی آن نیز هزینه بسیار زیادی خواهد داشت. 

بهترین موکت تایل اداری

ضد چرک بودن

به این موضوع اشاره کردیم که در محیط‌های اداری میزان تردد زیاد است. از این رو موکت اداری در معرض آلودگی بسیاری قرار دارد. در برخی از نمونه موکت‌های خاص از خاصیت ضد چرک استفاده شده است. این ویژگی آنها را برای استفاده در دفتر کار بسیار مناسب خواهد کرد. توجه داشته باشید تمامی موکت موجود در بازار دارای این ویژگی نیستند و هنگام خرید موکت درباره وجود این ویژگی در موکت انتخابی خود اطمینان حاصل فرمایید.

راحتی در نظافت موکت اداری

در ادامه ویژگی ضد چرک بودن، موکت‌هایی که در ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند باید به راحتی قابل شستشو باشند. به‌عنوان مثال موکت‌هایی با پرز بلند اصلاً مناسب دفتر کار نخواهند بود. زیرا نظافت کردن آن‌ها و زدودن گردوخاک از میان پرزها کار سختی است؛ بنابراین بهتر است هنگام خرید انواع موکت اداری این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید.

ویژگی‌های موکت

کاهش صدا

کاهش صدا در فضای اداری یکی از مهم‌ترین مسئله‌های موجود در چنین فضاهای صنعتی و اداری است. کارایی موکت اداری در محیط‌های به علت کاهش صدای تولید شده توسط رفت آمد و دستگاه‌های مختلف شناخته شده است. این ویژگی به‌صورتی است که نبود موکت در چنین فضاهایی کم به امری دور از ذهن تبدیل خواهد شد.

تنوع در فضا

اشکال مختلف چیدمان، طرح‌های متفاوت و دسترسی به طیف‌های گسترده رنگ موکت مواردی است که به طراحان دکوراسیون داخلی شما امکان ساخت یک فضای بسیار زیبا را خواهد داد. یکی از مفاهیم کلیدی در زمان طراحی فضا با استفاده از موکت این است که امکان استفاده از انواع طرح‌ها و رنگ‌ها را به وسیله آن خواهید داشت. این موضوع در کنار ویژگی‌های دیگر باعث شده است تا موکت تبدیل به یک انتخاب مطلوب برای طیف وسیعی از فضاها شود.

الیاف مرغوب

از دیگر ویژگی‌های انواع موکت اداری و تجاری استاندارد و مناسب، میزان لکه پذیری (کثیفی) حداقلی آن است. به این موضوع اشاره کردیم که ویژگی ضد چرک بودن یک موکت نشان از کیفیت بالای الیاف استفاده شده در آن را دارد. 

قیمت موکت

قیمت یک موکت اداری به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. برند، ایرانی یا خارجی بودن آن، کیفیت و نوع الیاف استفاده شده  اندازه و حتی رنگ موکت میتواند بر روی قیمت نهایی موکت تاثیر گذار باشد. اما توجه داشته باشید که گرانترین موکت صرفا بهترین موکت جهت استفاده شما نخواهد بود.

سخن پایانی

تفاوتی ندارد که کدام یک از ویژگی‌های استفاده از یک موکت اداری شمارا به سمت خرید یک موکت سوق داده است. با استفاده از یک موکت مناسب می‌توانید تمامی ویژگی‌های یاد شده را در محیط اداری و کاری خود داشته باشید. موکت تایل دبست با در اختیار قراردادن طیف وسیعی از انواع موکت‌های اداری می‌تواند کار انتخاب یک محصول مناسب با فضای مورد نظر را برای شما آسان نماید. با در نظر داشتن تمامی نکات یاد شده می‌توانید یک خرید بسیار مناسب را تجربه نمایید.

 

 

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید