و کاربرد انواع روشنایی مدرن 1

تاثیر و کاربرد انواع روشنایی مدرن

روشنایی یکی از مهم ترین المان ها در بحث طراحی داخلی و نمای خارجی ساختمان هاست. چه نوع محصولات روشنایی به تازگی در جدیدترین و مدرن ترین سبک ها مورد استفاده قرار می گیرند؟ کاربرد هر نوع روشنایی برای چه قسمت هایی از یک ساختمان است؟ این ها همه سوالاتی هستند که در این مقاله به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود.

روشنایی های مدرن و جدید

از چشم نوازترین روشنایی هایی که در سالیان اخیر در سبک های جدید طراحی نما و دکوراسیون داخلی استفاده شده است می توان به چراغ هایی که بر روی صفحه ی پشتی خود مثل دیوار، بافت اضافه می کنند اشاره کرد. کاربرد این نوع روشنایی ها در بخش هایی است که دارای یک روشنایی اولیه هستند. این نوع روشنایی برای بازه های کوتاه تر زمانی و مواقع خاص به عنوان روشنایی ثانویه مورد استفاده قرار گیرند.

1650533051626122bb3ed88 main

روشنایی های پویا

استفاده از هر نوع روشنایی وابسته به اولویت های دکوراسیون متغیر است. بدین مفهوم که باید به رنگ و نوع نور دقت داشت. گاه با منابع نوری پیوسته مانند ریسه های شلنگی، گاه با روشنایی های نقطه ای و متمرکزتر بخش های مختلف مجهز می شوند. از جمله روشنایی هایی که در سبک های طراحی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند می توان به چراغ های ریلی اشاره نمود. این نوع نورپردازی که یک روش پویا به شمار می رود، در محیط های مختلفی نظیر خانه و فروشگاه ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مهم ترین مزیت آن نیز قابلیت تغییر نقاط تمرکز نور می باشد.

16505330046261228c5c6f5 main

ریسه های شلنگی

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، ریسه ال ای دی شلنگی و نواری از بروزترین انواع روشنایی هاست. یا در بیان بهتر می توان گفت از این نوع روشنایی اخیرا بیشتر و با دکورهای جذاب تری در انواع سبک های مدرن استفاده می شود. ریسه های ال ای دی دارای تنوع گسترده ای نیز می باشند. البته از آن هم در طراحی داخلی و هم نمای خارجی ساختمان استفاده می گردد. نورپردازی سقف، راه پله، لابی، اطراف کابینت های آشپزخانه، اطراف درب ها و غیره همگی از جمله موارد قابل تزئین با این نوع می باشند. قیمت ریسه ها بر اساس ویژگی های متمایز کننده انواع آن ها از یکدیگر تعیین می شود. ویژگی هایی نظیر قابلیت ضد آب بودن، عرض ریسه، درجه حفاظت و مواردی دیگر.

محصولات روشنایی

فروشگاه الکتروتات از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را بصورت حرفه ای در لاله زار تهران شروع نموده است. مشاوران ما آماده ارائه مشاوره رایگان از طریق تماس با دفتر مرکزی با شماره 02133934074 و شماره پیام رسان واتس اپ 09128713771 در خصوص بهترین انتخاب برای لوکیشن های مختلف شما عزیزان هستند. فروشگاه اینترنتی جامع این مجموعه به آدرس electrotat.com با بیش از ۵۰۰ نوع محصول روشنایی بزرگترین و قدرتمندترین فروشگاه این حوزه به شمار می رود که آماده خدمت رسانی می باشد.


پایان مطلب


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید