تا صد پکیج های دیواری 1

صفر تا صد پکیج های دیواری و بررسی مزایا و معایب پکیج ها

در گذشته‌ای نه چندان دور هزینه‌های زیادی برای گرمایش تولیدی توسط موتورخانه‌ انجام می‌شد. علاوه بر آن، تهیه سوخت و نگهداری از آن‌ها کاری زمان‌بر و دشوار محسوب می‌شد و محیط زیادی را اشغال می‌کرد. در نسل جدید، کم‌کم موتورخانه‌ها جای خود را به پکیج‌های دیواری داده‌اند، به صورتی که امروزه در کمتر ساختمانی می‌توان سراغی از موتورخانه‌ها گرفت. اکنون دیگر در اکثر مراکز اداری و مسکونی برای گرمایش از سیستم پکیج دیواری استفاده می‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا صفر تا صد سیستم پکیج‌های دیواری را بیشتر بشناسید و در کنار آن با اوستا پکیج، تیم تخصصی‌ تعمیرات پکیج‌های دیواری نیز آشنا شوید.

 

پکیج چیست؟

پکیج در واقع نوعی دستگاه گرمایشی مانند آبگرم‌کن بوده که در راستای تامین آب گرم مصرفی ساختمان و سیستم گرمایشی، مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگزین موتورخانه‌ها شده است. به صورت کلی از پکیج برای گرمایش سیستم‌هایی که به کمک آب گرم محیط را گرم می‌کنند مانند شوفاژ، سیستم گرما از کف، فن کوئل‌ها و رادیاتورهای قرنیزی استفاده می‌شود.

 این دستگاه پرطرفدار و کارآمد به خوبی توانسته است جایگزین مناسبی برای سیستم‌های حرارتی سنتی مرکزی شود. این سیستم که در کاهش مصرف گاز تاثیر بسزایی داشته و از طرفی امکان استقلال واحدهای آپارتمانی را فراهم کرده، به تدریج مورد استقبال تعداد زیادی از افراد قرار گرفته است. 

آشنایی با انواع پکیج دیواری

سوخت پکیج : سوخت مصرفی پکیج، از برق و گاز است. جالب است بدانید با وجود اینکه پکیج از دو نوع سوخت و انرژی استفاده می‌کند اما در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی مانند کولرهای گازی، بخاری و… کم‌مصرف‌تر است.

انواع پکیج

پکیج‌ها بر اساس مدل و محل نصبشان به دو دسته پکیج دیواری و زمینی تقسیم می‌‌شوند. پکیج دیواری به دلیل محیط کمی که اشغال می‌کند و شکل ظاهری زیباترش، مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. این مدل پکیج، منبع ذخیره آب گرم ندارد، از این رو امکان گرم کردن آب مصرفی و سیستم گرمایشی به صورت همزمان را نداشته و در این سیستم اولویت با گرم کردن آب مصرفی است. لذا باید این نکته را در نظر داشت که در فصل زمستان در صورت استفاده طولانی مدت از آب گرم، ممکن است رادیوتور سرد شود.

پکیج زمینی بیشتر مورد استفاده در بناهایی با متراژ بالا مانند ساختمان‌های چند طبقه و ویلا‌ها است و در ابعاد مختلف با توان حرارتی متفاوت ساخته می‌شود. از آنجایی که پکیج زمینی در مقایسه با پکیج دیواری فضای بیشتری را اشغال می‌کند، مناسب استفاده در واحدهای آپارتمانی و سوئیت‌های کوچک نیست. از مزایای این دستگاه می‌توان به مخزن ذخیره آب گرم اشاره کرد که در صورت قطع برق، برای مدتی کوتاه آب گرم را تامین می‌کند.

آشنایی با انواع پکیج دیواری

نصب و راه‌اندازی پکیج دیواری

اولین نکته برای راه‌اندازی پکیج، انتخاب محل نصب مناسب است. برای نصب مطمئن شوید که دیوار انتخابی تحمل وزن پکیج را داشته باشد. بعد از انتخاب محل مناسب باید لوله‌کشی‌های لازم انجام شود. در ادامه سینی نصب پکیج روی دیوار جاساز می‌شود و  سپس پکیج در جای خود بر روی صفحه نصب، قرار داده می‌شود و شیر آب سرد وگرم خروجی و ورودی به لوله‌کشی متصل می‌شود. ایمن‌ترین و بهترین راه نصب پکیج دیواری این است که آن را به متخصصین نصب و راه‌اندازی پکیج بسپارید.

 

بررسی انواع مشکلات پکیج

هنگام استفاده از پکیج دیواری امکان دارد با مشکلاتی مانند از کار افتادن برد پکیج، شنیدن صداهای غیرمعمول، نشتی آب، گرم نشدن آب مصرفی، ارور سیستم پکیج و… مواجه شوید. شاید خرابی‌ها و مشکلات پکیج‌های مختلف به هم شبیه باشند اما روش تعمیر و حل مشکل پکیج دیواری برندهای مختلف متفاوت است. برای مثال ممکن است در صورت به وجود آمدن اروری در پکیج دیواری بوتان، با ریست کردن پکیج بوتان آن ارور برطرف شده و سیستم مجدد مثل قبل شروع به کار کند اما مثلا همان مشکل در برند دیگری با ریست کردن برطرف نشود. در ادامه به تعدادی از مشکلات احتمالی پکیج‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در صورت بروز هرگونه مشکل در پکیج، ابتدا صفحه پنل پکیجتان را بررسی کنید و از اتصال برق آن یا معیوب نبودن پریز مطمئن شوید. 

  • اگر پکیج به برق متصل بود و صدای کارکردن قطعات در داخل دستگاه شنیده می‌شد اما صفحه نمایش چیزی را نشان نمی‌دهد، ممکن است صفحه نمایش آسیب دیده باشد. این امر به مرور زمان امکان دارد با نفوذ آب به درون پنل اتفاق بیفتد. در صورت بروز همچین مشکلی حتما آن را با متخصصان تعمیر پکیج دیواری در میان بگذارید.

  • در اکثر مواقع زمانی که برای پکیج مشکلی پیش بیاید، صفحه پنل به صورت خودکار قفل شده و کد خطایی را نمایش می‌دهد. در این صورت باید به دفترچه راهنمای پکیج مراجعه کنید، ارور مربوطه را پیدا کرده و مطابق با دستورالعمل اعلام شده پیش بروید. این کدهای خطا در مدل و برندهای مختلف متفاوت خواهد بود. برای مثال ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور مربوط به خرابی سنسور فن پکیج است. در صورت نیم سوز شدن فن یا عدم کارکرد درست آن باید مشکل را با تکنسین ماهر در زمینه تعمیرات پکیج دیواری درمیان گذاشت.

  • در هر پکیج، یک لوله جهت جریان رفت و برگشت آب وجود دارد. اگر لوله برگشت آب داغ نباشد ممکن است پمپ گردش نکند و در سیستم اختلال ایجاد شود.

  • یکی از دیگر مشکلاتی که ممکن است در لوله‌های پکیج ایجاد شود، انجماد لوله میعان پکیج است. برای حل این مورد، لوله مورد نظر را از نظر گرفتگی با تکه‌های یخ بررسی کنید؛ در ادامه انسداد را برداشته و به آرامی یخ لوله را آب کنید.

به صورت کلی هنگام بروز هرگونه مشکل، اگر با مراجعه به دفترچه راهنما، نتوانستید مشکل ایجاد شده را مدیریت کنید، بهترین کار این است که آن را به متخصصان تعمیرات پکیج دیواری بسپارید.

 

تعمیرات تخصصی پکیج دیواری

اوستا پکیج، تعمیرات تخصصی پکیج دیواری

تیم تخصصی اوستا پکیج یکی از موفق‌ترین و پویاترین شرکت‌های خدمات‌دهی در زمینه نصب، راه‌اندازی و تعمیرات تخصصی پکیج‌های دیواری بوده که با تکنسین‌های مجرب و کارآزموده خود توانسته است به خوبی نظر مشتریان را به خود جلب کند. اوستاپکیج با ارائه بهترین خدمات در 24 ساعت شبانه‌ روز و پایین‌ترین قیمت همواره یکی از سرویس‌دهندگان پیشرو در این زمینه به حساب می‌آید. فرقی نمی‌کند برند پکیج دیواری شما چی باشد؛ متخصصان اوستاپکیج بر تمامی برندهای پکیج دیواری، مانند آریستون، پکیج ایران رادیاتور، پکیج بوتان، ایساتیس، لورچ، تاچی، بوش، گلدیران و… تسلط کامل دارند؛ پس از این بابت خیالتان راحت راحت باشد.

برای بهره بردن از خدمات بی‌نظیر این تیم به راحتی می‌توانید به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان به درخواست یا مشکل شما رسیدگی شود. برای این کار کافیست نام "اوستا پکیج" را در گوگل سرچ کرده و وارد سایت شوید؛ سپس در قسمت درخواست سرویس، مشخصات و نوع نیاز خود را وارد کرده تا در کم‌ترین زمان کارشناسان مجرب با شما تماس بگیرند. شایان ذکر است که شما عزیزان می‌توانید درخواست خود را به صورت تلفنی نیز ثبت کنید. 

 


پایان مطلب


 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید