شرایط نصب درب و پنجره های upvc

    پنجره ها قبل از نصب باید در دمای استاندارد 5 الی 35 درجه نگهداری شده و از جابجایی بیش از حد و بی مورد و بی احتیاط آنها جلوگیری شود. نصب پنجره ها باید در شرایط و دمای 5 الی 35 درجه انجام پذیرد.

زیرا در هنگام نصب، پنجره ها ضربات و فشار شدیدی را تحمل می نمایند که در دوران استفاده معمول خود این حد فشار و ضربه به آنها وارد نمی شود. upvc ماده اصلی آن پلیمری است طبق خاصیت سایر پلیمر ها و پی وی سی ها در دمای بسیار پایین و به خصوص زیر صفر درجه تا حدودی خاصیت انعطاف خود را از دست داده و در عوض خاصیت سختی و شکنندگی پیدا می کند و آستانه تحمل آن در مقابل ضربات شدید چکش و فشارهای زیاد وارده در هنگام نصب پایین می آید و ممکن است در هنگام نصب بشکند. در دماهای بالاتر از 35 و بخصوص بالاتر از 40 درجه نیز انعطاف پذیری بیش از حد پی وی سی ممکن است باعث خمش یا پیچش آن در هنگام فشار های غیر معمول هنگام نصب شود و از این رو که کارکردِ درست پنجره و یراق آلات آن به میزان زیادی به چگونگی نصب آن بستگی دارد این موضوع باعث عملکرد نادرست یراق آلات خواهد شد و نصاب باید دوباره مراجعه نموده وخمش و پیچش پنجره ها را رفع نماید.

 

لینک پیشنهادی: صادرات درب و پنجره upvc

 

    البته یک پنجره خوش ساخت با یراق آلات و پروفیل استاندارد به ویژه با یراق آلات دو حالته و رگلاژ پذیر پس از جای گیری و نصب کامل در جای خود می تواند فشار و وزنی بیش از یک صد کیلو گرم را در سطح یک لنگه خود پخش و تحمل نماید و در شیشه و یراق و پروفیل و جوش آن هیچ مشکلی به وجود نیاید و از رگلاژ خارج نشود و شرایط دمایی فقط در هنگام نصب آن موثر است . زیرا در هنگام نصب فشارهای بالا به یک سطح کوچک پنجره در حد سر چکش یا مته معادل 5/0 تا 3 سانتی متر مربع وارد می شود و نیز جابجایی پنجره ها ی بزرگ به محل نصب، فشار زیادی را به نقاط جوش منتقل می نماید چنین فشارهایی پس از نصب پنجره فقط در شرایطی به پنجره وارد می شود که فرد قصد معدوم کردن و ازبین بردن پنجره را داشته باشد .

    اگر اصرار بر نصب پنجره ها در دماهای بسیار پایین یا بسیار بالا وجود دارد؛ باید پس از انتقال با احتیاط پنجره ها به داخل ساختمان شرایط دمایی مناسب را در داخل ساختمان محیا نمود و پنجره ها را که در دمای استاندارد ساختمان قرار گرفته اند در جای خود نصب نموده و بلافاصله شیشه های آن را جا انداخته و پنجره را رگلاژ نمود. در صورتی که هر یک از مراحل نصب با فاصله و در حالی که دمای پنجره با دمای غیر استاندارد محیط خارج تطبیق یافته صورت گیرد احتمال بروز مشکل وجود دارد.

    بهترین زمان جهت نصب درب و پنجره های upvc در ساختمان های نوساز هنگامی است که عمده عملیات ساختمانی به پایان رسیده و ساختمان در حال رنگ آمیزی است.

    فرآیند نصب یکی از مهمترین و دقیق ترین مراحل تکمیلی یک پنجره است اگر تمام متریال های مورد استفاده در ساخت یک پنجره از نوع عالی باشد ولی فرآیند نصب به خوبی انجام نگیرد محصول نهایی کارایی لازم را نخواهد داشت به همین منظور وین سام با بهره گیری از تیم نصب ماهر فرایند تحویل پنجره به مشتریان به بهترین شکل سعی در تکمیل کار گروه بهساخت را دارا می باشد.

بخش نصب  پنجره دوجداره

جاگذاری چهارچوب در محل نصب

ابتدا داخل درگاهی نصب از نظر پاکیزگی و عدم وجود مواد زاید کنترل شده، سپس چهارچوب پنجره یو پی وی سی با رعایت فاصله یکسان از طرفین درگاه نصب در محل خود قرار می گیرد.

 

تراز و شاقول کردن پنجره یو پی وی سی

این مرحله یکی از مهمترین بخش های عملیات نصب به شمار می آید، چرا که صحت عملکرد قسمتهای متحرک و یراق آلات منوط به تراز و شاقول بودن چهارچوب است، به همین دلیل با استفاده از اسپیسر مخصوص عملیات تراز کردن در فواصل مختلف حد فاصل دیوار و چهارچوب از تراز و شاقول بودن آن اطمینان حاصل می شود.

بستن پیچ های اتصال

پس از حصول اطمینان از تراز و شاقول بودن پنجره یو پی وی سی در محل نصب، پیچ های اتصال بسته و محکم می شوند. قابل ذکر است که شرکت فاراد پنجره در پروسه نصب پنجره ها از پیچ بولتکس (یا بتن) استفاده می کند که از نظر مقاومت و کارایی چندین برابر پیچ های معمولی و سرمته مقاومت دارد.

تزریق فوم و سیلیکون

متأسفانه در برخی از موارد دیده می شود که در اندازه گیری، اندازه پنجره ها به طوری گرفته می شود که پنجره با فاصله بسیار کم و با اعمال فشار در درگاه نصب می شود در نهایت تنها با یک چسب سیلیکون از بیرون آب بندی می شوند. لازم به ذکر است که این نوع نصب بسیار اشتباه بوده چرا که در زیر مقطع پنجره upvc خالی می ماند و بعد از مدت زمان چسب سیلیکون به علت سرما و گرما از بین رفته و به علت خالی بودن زیر مقطع آب بندی پنجره از بین خواهد رفت در نتیجه کیفیت پنجره نهایی پایین خواهد آمد.

    در نتیجه می بایست پنجره به میزان استاندارد از هر طرف درگاه نصب فاصله داشته باشد و ابتدا با تزریق فوم پولی اورتان مخصوص زیر مقاطع پنجره کاملاً آب بندی گردد.

    با گذشت زمان مشخصی فوم مربوطه خشک شده و مازاد آن به وسیله تیغ کاتر تحت زاویه ۴۵ درجه به سمت داخل بریده شود عایق بندی نهایی نیز با چسب سیلیکون روی فوم انجام می شود. بدیهی است مازاد چسب سیلیکون باید در اسرع وقت پاکسازی تا درز مابین دیوار و چهارچوب کاملاً همسطح گردد.

 

مطلب پیشنهادی : نکاتی درباره پنجره دوجداره

 

جاگذاری شیشه ها

با رجوع به شماره ثبت شده بر روی شیشه ها هر شیشه در محل خود قرار می گیرد.

رگلاژ پنجره و اعمال نیرو

به منظور تنظیم و رگلاژ بازشو پنجره ها با استفاده از پکرها، در دو سوی قطری پنجره به وسیله زیر بالا کن شیشه ها اعمال نیرو می شود.

نصب زهوارهای پنجره یو پی وی سی دوجداره

به منظور نگهداری شیشه ها با استفاده از چکش (pvc)زهوار در محل خود نصب می شود.

بستن دستگیره ها

پلیت و توپی درب ها و دستگیره ها از جمله یراق آلاتی هستند که در محل پروژه بر روی پنجره یو پی وی سی نصب می شود.

کنترل و رگلاژ نهایی

در مرحله پایانی عملیات نصب، کنترل های لازم، از نظر صحت عملکرد پنجره ها و درب ها به عمل آمد و با رگلاژ نهایی ایرادات احتمالی برطرف می شود.

برداشتن فویل های محافظ

جداسازی فویل های محافظ پروفیل به مرور زمان مشکل تر خواهد بود، به همین دلیل بهتر است پروفیل های بیرونی که در معرض عوامل جوی قرار دارند در پایان نصب پاکسازی شود.

 

نحوه تعویض شیشه پنجره دو جداره

با افزایش روزافزون استفاده از درب و پنجره دو جداره و یا همان پنجره UPVC طبیعتا نیاز به خدماتی که لازمه سالم نگه داشتن و تعمیرات درب و پنجره دوجداره می باشد نیز افزایش می یابد. یکی از این خدمات تعویض شیشه دو جداره شکسته در پنجره upvc  میباشد. برای انجام این کار ابتدا نیاز به سفارش شیشه دوجداره یا شیشه سه جداره متناسب با شیشه قبلی است، برای انجام این کار در مرحله اول می بایست ابعاد شیشه دوجداره پنجره UPVC را بدست بیاوریم. این ابعاد را باید از شرکتی که درب و پنجره دو جداره شما را تولید کرده است تهیه کنید و یا خودتان آنرا اندازه گیری کنید. در زیر نحوه اندازه گیری شیشه پنجره دوجداره توضیح داده شده است.

برای اندازه گیری عرض و ارتفاع شیشه درب و پنجره دوجداره، باید پشت تا پشت زوار پنجره دو جداره را اندازه گیری و حاصل آنرا منهای ۱ سانتی متر کرد

توجه داشته باشید که تفاضل ۱ سانتی متر با استفاده از اسپیسر هایی که مابین شیشه و پروفیل قرار می گیرد پر می شود وهدف از قراردادن آن برای رگلاژ صحیح درب و پنجره دوجداره و همچنین نبود آن موجب فشار وزن شیشه به حساس ترین نقاط شیشه دو جداره می شود و موجب شکستگی شیشه و یا حرکت شیشه در داخل پنجره دوجداره می شود

مرحله بعدی درانتخاب شیشه دوجداره نوع، جنس و رنگ شیشه می باشد که به انواع شیشه دو جداره و شیشه سه جداره در ضخامت های متنوع تولید می شود. برای اطلاع از ضخامت های شیشه پنجره دوجداره به صفحه زوار پنجره دوجداره مراجع کنید. از منظر جنس به شیشه های ساده، لمینت و سکوریت تقسیم بندی و نیز در مورد رنگ، به شیشه ساده و رفلکس( رفلکس برنز، آبی، سبز و سوپر سیلور) طبقه بندی می شود.

پس از انتخاب و سفارش شیشه درب و پنجره دوجداره و تحویل گرفتن آن، نوبت نصب شیشه دوجداره می شود که طبق مراحل زیر انجام می شود. برای انجام تعویض شیشه شکسته با شیشه دوجداره ابتدا باید زوارها را خارج کنیم که می توانیم از جسمی که سر باریک و کشیده ای دارد(مانند چاقو) استفاده کرد، به اینصورت که لبه جسم را در شیار مابین زوار و پروفیل پنجره دوجداره قرار داده و زوار را به سمت بیرون هل داده تا زوار از پروفیل جدا شود. ابتدا باید زوارهای عمودی را خارج کرد سپس زوار بالا و در آخر زوار پایین را با نگه داشتن شیشه دوجداره خارج می کنیم.

 

نحوه نگهداری از درب و پنجره دوجداره upvc

شما می توانید با داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه نگهداری از درب و پنجره دوجداره upvc بیشترین بهره را در طولانی مدت از درب و پنجره دوجداره upvc خود داشته باشید. از مهمترین نکات در نگهداری درب و پنجره دوجداره upvc چک کردن دقیق عملکرد روان یراق آلات است و در صورت داشتن مشکل با تعمیرکاران حرفه ای تماس حاصل شود.

نظافت پروفیل درب و پنجره دوجداره upvc

بهترین ماده یا محلول برای تمیز کردن پروفیل درب و پنجره دوجداره upvc مایع تمیز کننده درب و پنجره دوجداره upvc است که به ندرت در بازار موجود است ولی شما برای تمیز کردن درب و پنجره دوجداره upvc خود می توانید از محلول آب و صابون و یا از اسفنجهایی که با فن آوری نانو ساخته شده اند استفاده کنید.

هیچ وقت برای تمیز کردن درب و پنجره دوجداره upvc از پارچه زبر و وایتکس استفاده نکنید.

اگر لاستیکهای آبندی درب و پنجره دوجداره upvc شما از نوع EPDMM می باشد، بیشترین عمر مفید را خواهد داشت و همیشه تازگی آن مشهود است فقط کافیست شما هر چند ماه یکبار با یک دستمال نمناک گرد و غبار را از روی آن پاک نمایید.

بعد از نصب کامل درب و پنجره دوجداره upvc در صورت اتمام کلیه امور ساختمانی لیبلهای محافظ بر روی پروفیل را بردارید،

 

توصیه های نگهداری یراق درب و پنجره دوجداره upvc

عملکرد روان یراق درب یا پنجره دوجداره یو پی وی سی

عملکرد روان درب و پنجره دوجداره upvc را می توان به وسیله باز و بسته کردن و حرکت دستگیره آن ارزیابی کرد.

بر اساس استاندارد اصلی کارکرد یراق آلات درب و پنجره دوجداره upvc در آلمان میزان گشتاور و قفل شدن یک درب و پنجره دوجداره upvc حداکثر ۱۰ نیوتن بر متر مربع می باشد

 شما می توانید عملکرد روان یک درب و پنجره دوجداره upvc را میتوان با روغنکاری و یا رگلاژ یراق آلات بهبود بخشید.

 همچنین لازم به ذکر است رگلاژ پنجره می بایست توسط شرکت های تولید کننده معتبر و صاحب نام همچون این شرکت در استان البرز- کرج صورت پذیرد زیرا رگلاژ نامناسب و غیر استاندراد یراق آلات می تواند باعث شود درب و پنجره دوجداره upvc عملکرد مطلوب را نداشته باشد.

محکم و ثابت بودن یراق آلات درب و پنجره دوجداره upvc

کارایی و امنیتی و عملکرد درب و پنجره دوجداره upvc به محکم بودن یراق آلات آن بستگی دارد.

جلوگیری ازفرسایش یراق آلات درب و پنجره دوجداره upvc

برای حفظ کردن یراق آلات درب و پنجره دوجداره upvc و جلوگیری از خوردگی و فرسایش و بالا بردن عمر مفید آن میباست بر اساس اطلاعات صحیح روغن کاری شوند.

 با گریس کاری مدام کلیه اجزاء مرتبط به یراق درب و پنجره دوجداره upvc (حداقل سالی یکبار) عملکرد یراق آلات را بهبود و مانع از خوردگی یراق آلات آن شوید.

زبانه های مخفی از جنس فولاد برای جلوگیری از فرسایش نیاز به گریس کاری مداوم دارند.

 

آموزش پاک کردن درب و پنجره upvc

برخی آلودگی های زیست محیطی، گرد و غبار و باران موجب نازیبایی ظاهری درب و پنجره دوجداره و همچنین عدم کارکرد مناسب محصولات UPVC می شوند. با رعایت برخی موارد در تمیز کردن درب و پنجره UPVC و همچنین سرویس به موقع(در صورت مشاهده ایراد در درب و پنجره UPVC) می توان از بوجود آمدن بسیاری از این مسائل جلوگیری کرد.

   ◄ بر روی درب و پنجره UPVC کاور هایی چسبیده شده است که از آسیب آنها در هنگام عملیات ساختمانی و معماری جلوگیری می کند در نتیجه تا اتمام فعالیت های ساختمانی از کندن این کاورها خودداری کنید. همچنین بدلیل بازیافت این برچسب  در صورت باقی ماندن طولانی بر روی درب و پنجره دوجداره ممکن است اثر چسب آن تا مدت ها باقی بماند.

 برچسب پروفیل  

   ◄ بدلیل تنوع حالت های بازشو درب و پنجره UPVC، هنگام نصب نکاتی در خصوص نحوه استفاده و بازشدن آنها از طرف پرسنل نصب بیان می شود که دقت به آنها موجب پیشگیری از برخی مشکلات می شود. در فاصله های زمانی معین(زمان مذکور به آلودگی های محیطی و میزان استفاده از درب و پنجره دوجداره بستگی دارد)، تمام قطعات مکانیکی و همچنین یراق آلات بازشو محصولات بهتر است روغن کاری گردد.

بهتر است دستگیره ها و یراق آلات درب و پنجره دوجداره را هر چند ماه یکبار بازدید کنید تا در صورت شل شدن پیچ ها با سفت کردن آنها از پیامدهای آن جلوگیری کنید.

یراق آلات درب و پنجره دوجداره

    برای نظافت درب و پنجره UPVC از آلودگی ها و گردوغبار باید از پارچه های بدون پرز و آب و صابون استفاده کرد و همچنین برای دوام و عمر طولانی لاستیک های درزگیر درب و پنجره دوجداره، هنگام تمیز کردن درب و پنجره با نظافت لاستیک ها نیز موجب انعطاف، نرمی و کارکرد مناسب آنها خواهید شد.

قطعات تشکیل دهنده یراق آلات upvc

  •  اسپانیولیت

  •  دستگیره ها

  • لولا

  • جلو قفلی

 

 


پایان مطلب


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید