نرده شیشه ای مناسب نیست معایب نرده شیشه ای 1

چکیده : معایب هر نوع پایه نرده شیشه ای چیست؟ کدام نوع نرده کارایی بیشتری دارد؟

شاید اگر چند سال پیش به شما می‌گفتند که می‌توانید از شیشه به‌عنوان نردۀ راه‌پله و … استفاده کنید، برایتان بسیار عجیب به نظر می‌رسید. در این مطلب قصد داریم به بررسی معایب انواع نرده شیشه ای بپردازیم و دربارۀ انواع حفاظ شیشه ای و جان پناه شیشه ای اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، بنابراین اگر قصد دارید برای پروژه‌های ساختمانی خود از چنین نرده‌‌ای استفاده کنید، برای انتخاب بهتر در ادامه با ما همراه باشید.

نرده شیشه ای چیست ؟

نرده شیشه ای به حفاظی گفته می‌شود که از صفحات شیشه‌ای ساخته شده که این صفحات به‌وسیلۀ پایه‌های استیل، آهن و یا آلومینیومی در جای خود به‌طور ثابت قرار می‌گیرند. ویژگی استفاده از نرده‌های شیشه‌ای آن است که به دلیل شفافیت زیاد در دید، باعث جذاب‌تر شدن و دید بهتر منظره می‌شوند و نور به این صورت در فضای شما پخش می‌شود، ضمن آن‌که از نظر زیبایی، نمای بهتری نسبت به سایر نرده‌ها دارد.

نوع شیشه‌ای که اصولا برای حفاظ شیشه ای استفاده می‌شود، از جنس شیشه سکوریت و لمینت است و عموماً شوک‌های دمایی اجازۀ ترک خوردن و شکسته شدن به آن‌ها نمی‌دهد، بنابراین در هر مکان و فضایی شما می‌توانید از حفاظ شیشه ای استفاده نمایید.

شیشه‌های سکوریت به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که هفت برابر مقاوم‌تر از شیشه‌های خام و معمولی هستند و در برابر عواملی همچون طوفان‌های بسیار شدید، ضربات سنگین، حریق تا دمای 300 درجه سانتی‌گراد و … می‌توانند از خود مقاومت نشان دهند. شیشه سکوریت در صورتی که دچار شکستگی شود قطعات بسیار ریزی تبدیل خواهند شد و برندگی در پی نخواهند داشت. نرده شیشه ای لمینت به عنوان جان پناه استفاده می‌شود زیرا در صورت شکستن فرو نمی‌ریزد.

تا اینجا تلاش کردیم چند نمونه از مزایای حفاظ شیشه ای را با شما در میان بگذاریم، زیرا تا مزایای آن روشن نشود نمی‌توان دربارۀ معایب نرده شیشه ای صحبت کرد.

معایب انواع نرده شیشه‌ای کدام‌اند؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، نرده‌های شیشه‌ای علاوه‌بر مزایایی که دارند، دارای معایبی نیز هستند. در حال حاضر انواع مختلفی از نرده شیشه‌ای در بازار موجود است که براساس پایه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، قابل تفکیک از دیگری هستند. ما در ادامه دربارۀ معایب نرده شیشه ای و مزایای هر یک از آن‌ها، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

۱) نرده شیشه‌ای با پایه هنزا

این نوع نرده شیشه‌ای را می‌توان با استفاده از پایه‌های آهنی، آلومینیوم و استیل اجرا کرد. اما به این نکته نیز باید اشاره نمود که به دلیل قیمت بالای استیل، بیشتر برای این نوع نرده از پایه‌های آهنی استفاده می‌شود که البته این متریال نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. ازجمله مزایای آن می‌توان به استحکام و امنیت بالای آن‌ها اشاره کرد. دیگر آن‌که آهن از قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است و به‌راحتی می‌توان آن را به هر شکلی که مدنظر است درآورد.

اما معایب نرده شیشه ‌ای پایه هنزا آهنی در این است که ممکن است پس از مدتی استفاده، زنگ بزند و رنگ آن‌ها تغییر نماید. به این پایه‌ها رنگ آستر زده می‌شود و از رنگ‌های الکترواستاتیک، پودری و کوره‌ای برای رنگ آمیزی آن‌ها استفاده می‌شود، اما رطوبت موجود در برخی شهرها، می‌تواند سبب زنگ‌زدگی و تغییر رنگ آن‌ها شود.

۲) نرده شیشه‌ای با پایه کامپوننت

پایه‌ کامپوننت از محکم‌ترین و اصولی‌ترین پایۀ نرده‌های شیشه‌ای به شمار می‌آیند که توسط شرکت BTS ترکیه به بازار عرضه شده‌است. ویژگی این پایه‌ها در این است که از جنس آلومینیوم و در سایز و اندازه‌های مختلف تولید شده‌اند. نکتۀ مهم آن است که برای نصب این نوع نرده‌های شیشه‌ای، باید در یک فاصلۀ یک متری، سه تا بلوک 15 سانتی به زمین پیچ شود تا بتوان شیشه‌ها را درون آن قرار داد. از معایب نرده شیشه ای کامپوننت می‌توان به گران‌قیمت بودن آن‌ها اشاره کرد. دیگر آن‌که نمی‌توان آن را در محل‌های شیب‌دار اجرا نمود. همچنین این پایه‌ها صورت ممتند در زیر نرده قابل مشاهده هستند و در صورتی که بخواهیم پایه نمایان نباشد و به صورت سراسری شیشه دیده شود باید از مدل دفنی استفاده کرد که زیرسازی خاص خود را نیاز دارد.

3) نرده شیشه ای با پایه اسپیگات

سطح اتصال شیشه و پایه در نرده شیشه ای اسپیگات بسیار کم است به همین دلیل امنیت و استحکام پایین می‌آید برای افزایش باید فاصله پایه‌ها را کم کرد که از زیبایی نرده کاسته می‌شود. بیشترین کاربرد نرده اسپیگات در تراس‌هایی با ارتفاع کم و همچنین اطراف استخر است تا نقش جانپناه آن کمتر شود.

انواع نرده شیشه ای پنجره شهر

انتخاب درست حفاظ شیشه ای

همان‌طور که می‌دانید، شاید اولین دلیل استفاده از نرده‌های شیشه‌ای زیبایی بخشیدن به محیط باشد. اما این مورد تنها وظیفۀ این نرده‌ها نیست، بلکه وظیفۀ اصلی نرده‌های راه‌پله، حفظ جان شماست، بنابراین باید توجه داشته باشید که ارتفاع نرده‌ها در هر قسمت از خانه و برای هر جایی باید نسبت به جای دیگر متفاوت باشد. به همین دلیل بی‌توجهی به استانداردها می‌تواند اسباب بروز مشکل و شکستن شیشه‌ها را به همراه داشته باشد.

تا اینجا تلاش کردیم دربارۀ معایب نرده شیشه ای اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، اما موضوع بعدی که قصد داریم دربارۀ آن صحبت کنیم، جان‌پناه شیشه ای است.

جان پناه چیست؟

جان پناه شیشه ای مانند محافظی دیوارمانند طراحی و تولید شده‌است که ساختاری ممتد، يكپارچه و محكم و استوار داشته و از جنس شیشه، آجر، سنگ، بتن، چوب يا فلز و… ساخته می‌شود. ضخامت ديوار در مقايسه با طول و ارتفاع آن کم است و می‌توان از آن به‌عنوان جداكنندۀ فضاها از يكديگر استفاده کرد. استفاده از جان‌پناه شیشه‌ای ازجمله راهکارهایی است که علاوه‌بر زیباسازی محیط، شفافیت و امکان نورپردازی‌های خلاقانه در محیط، به دلیل نصب سریع و بدون نیاز به تخریب و مقاومت و دوام بالا، توانسته به‌‌راحتی به المانی برای طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل شود. عموماً برای ساخت جان‌پناه شیشه‌ای از دو شیشۀ لمینت‌شده حدود 8 میلی‌متر، یا شیشۀ ضخیم‌تر سکوریت‌شده استفاده می‌شود.

نرده شیشه ای اسپیگات پنجره شهر

هندریل شیشه ای چیست؟

یکی از محصولاتی که جدیدا استفاده می‎شود هندریل است، هندریل (دستگیره، دست انداز، دَستک یا دستگرد) میله‌­ایِ افقی شکل است که روی حفاظ (نرده) سوار می‌گردد تا افراد هنگام ایستادن کنار حفاظ‌ها (نرده‌ها) به آن تکیه کرده، آن را با دست بگیرند یا در زمان استفاده از راه پله و سطوح شیب دار به عنوان تکیه‌­گاهِ مناسبی برای بالا و پایین رفتن از پله‌ها نکتۀ لازم به ذکر دربارۀ نصب هندریل آن است که نیاز به دقت و مهارت بالایی داشته و لازم است در هر بخش آن، ظرافت دقیقی اعمال شود.

نرده شیشه ای کامپوننت پنجره شهر

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، از نرده‌های شیشه‌ای و همچنین جان پناه و محافظ شیشه‌ ای می‌توان در برابر بروز خطرات برای افراد استفاده کرد. در ساختمان‌ها و در جاهایی مانند پشت بام، تراس، ایوان، پله‌ها و پاگردها می‌توان از این محصول استفاده کرد، زیرا می‌توانند از جان افراد حفاظت کرده و مانع از سقوط آن‌ها شوند. اما باید این موضوع را نیز به‌یاد داشت که برای نصب نرده‌ها، حفاظ‌ها و همچنین جان پناه شیشه ای و سقف متحرک شیشه ای بهتر است از بهترین نوع شیشه به‌همراه یراق‌آلات مرغوب استفاده شود تا بتوان از بروز عواقب بد و ناگوار جلوگیری نمود. برای اطلاع از قیمت‌ها و سفارش و نصب دقیق انواع نرده شیشه ای می‌توانید با کارشناسان مجموعه پنجره شهر در تماس باشید همچنین از دیگر خدمات این مجموعه مانند سقف متحرک استخر، نمای شیشه ای کرتین وال و .. بهره ببرید.

برای اطلاع بیشتر به panjereshahr.com مراجعه نمایید و یا با شماره‌های زیر در تماس باشید

۰۱۱۳۲۳۲۳۲۹۷

۰۹۱۱۳۱۸۰۰۳۰

۰۹۱۱۳۱۸۰۰۴۰

۰۹۱۱۳۱۸۰۰۵۰

 

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید