پیش سازه جهان 1

بهترین پیش سازه جهان

ساندویچ پانل یک پیش سازه ساختمانی است که به دلیل سهولت در نصب و گزینه های جانبی جایگزینی مناسب برای مصالح سنتی یعنی آجری وسیمانی می باشد. در اصل به دیواره و سقف ‌هایی گفته می‌شود که از ترکیبات سبک تشکیل شده‌ و به دو لایه ورق محدود شده‌، در میان آنها یک لایه عایق حراتی (اصطلاحا ورق میانی یا هسته   نسوز و ایمن) قرار دارد.

ورق های فولادی ساندویچ پانل شامل ورق آلومینیوم و ورق گالوانیزه می باشد، ورق های آلومینیوم ضد خوردگی، نازک، قابل انعطاف و خم کردن هستند که به دلیل نرم بودن راحت به دور اجسام می پیچند. ورق های گالوانیزه ضد خوردگی، سبک وزن با اتصالی قوی و مستحکم هستند. این دو ورق فلزی دو طرف لایه میانی یا هسته را می پوشاند. پانل به عنوان یک روکش خارجی برای ساختمان های تک و چند طبقه ای مورد استفاده قرار می گیرد. ورق میانی این سازه از پلی یورتان (نسوز یا کندسوز)، سنگ های مصنوعی، پلی استایرن، پشم سنگ و است که این فوم ها همگی ضدحریق هستند.

چرا از ساندویچ پانل استفاده کنیم؟

ساندویچ پانل سقفی به دلیل سبک بودن، تحویل و نصب بسیار راحت و سریع، قیمت مناسب، کاهش هزینه های ساخت و ساز مقرون به صرفه است. استفاده از هسته سبک مقاومت در برابر نیروی برشی و عایق سازی را فراهم می کند. ساندویچ پانل در دو نوع دیواری و سقفی تولید می شود که دارای وزن بسیار سبکی هستند.
استفاده از ساندویچ پانل در پروژه‌های مختلف امکان پذیر است. در بعضی موارد مانند نما و اتاق های یخچالی برای ساخت دیوار و سقفشان از ساندویچ پانل دیواری و سقفی استفاده می شود. این ورق‌ها را در رنگ های متنوعی تولید می شوند به همین علت برای زیبایی نما هم استفاده می شوند.

چگونه ساندویچ پانل سقفی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک نوع از ساندویچ پانل بستگی به شرایط سازه یا ساختمان شما دارد. مواردی شامل دیوار های داخلی، خارجی و سقف می باشد و همچنین دمای محیط داخلی، آب و هوای منطقه مورد نظر یکی از عواملی است که در انتخاب ساندویچ پانل دیواری باید در نظر گرفته شود.

عملکرد منحصر به فرد ساندویچ پانل ها

عملکرد منحصر به فرد ساندویچ پانل ها در  برابر سازه های دیواری و سقفی دیگر در حرارت بالا، تداوم عایق، حداقل نشت هوا و از بین بردن تراکم حفره ها مشخص می شود. نتیجه استفاده از این سازه، ساختمانی ایمن، زیبا و مقاوم را در اختیار ما قرار می دهد. پانل های کبیر پانل در هنگام آتش سوزی اشتعال را کاهش می دهند.

فرق ساندویچ پانل با کانکس!

با پانل ساندویچی انتقال رطوبت به داخل سازه کاهش پیدا می کند. می ‌توانید ساندویچ پانل‌ را در انواع مختلف و سایز متغیر در رنگ بندی دلخواه حتی ترکیبی از چند رنگ و طرح، متناسب با نیاز خودتان سفارش دهید ولی کانکس‌ها پیش ساخته هستند یعنی امکان تنوع رنگ و طرح را برخوردار نیستند. قطعات ساندویچ پانل به صورت جدا از هم حمل می شوند.

به راحتی می‌توان قطعات ساندویچ پانل را به هم متصل نمود، به طوری که متخصصان نصب به راحتی در کم تر از یک روز این قطعات را برای شما در کنار هم قرار می‌دهند. که این بزرگترین مزیت درباره ساندویچ پانل در مقابل کانکس های پیش ساخته است. ساندویچ پانل قابلیت شستشو دارد و کاملا بهداشتی است. پانل ساندویچی بازیافت می شود و به محیط زیست بازمی گردد. ساندویچ پانل‌ها حتی در ساخت انواع کانکس (نگهبانی، اداری، تاشو، یخچالی و مسکونی)، انواع کانتینر و اتاق حمل بار کامیونت؛ نظیر اتاق حمل بار فایبرگلاس، اتاق حمل بار، اتاق حمل نوشابه و اتاق یخچالی نیسان وانت کاربرد دارد.

 

نام دیگر ساندویچ پانل

پانل های ساندویچی گاهی اوقات به عنوان پانل کامپوزیت یا پانل عایق بندی ساختاری هم یاد می شوند، اما ماهیت آنها یکی است.

کجا از پانل ساندویچی استفاده می شود؟

ساندویچ پانل سقفی و دیواری

پانل های ساندویچی به عنوان یک روکش خارجی مانند لباس برای ساختمان های تک و چند طبقه به عنوان سقف، نما و اتاق های یخچالی مورد استفاده قرار گیرند و سال‌ها در برابر خوردگی مقاومت دارند. از ساندویچ پانل‌ها در سالن های همایش و سینما، سالن مترو و آشیانه هواپیما استفاده می شود. به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی می شود در ساخت اتاق تمیز، آزمایشگاه‌، سردخانه صنعتی میوه و خیلی چیزاهای دیگر هم استفاده می شود.

ساندویبچ پانل سقفی:

مقاومت بالا در برابر شرایط جو و استفاده در سقف سوله ها از کاربرد پانل های سقفی می باشد.

پانل سقفی با داشتن همپوشانی از ورود آب به داخل جلوگیری می کند.

نسبت به پانل دیواری از گام های بلند تری برخوردار است.

لایه های ورق بیرونی این پانل معمولا  از ورق آلوزینک و گالوانیزه ساخته می شود.

لایه میانی آن نیز از پلی اورتان که عایق حرارت بوده تشکیل شده است.

ساندویچ پانل دیواری

برای نصب در پوشش دیواره های منازل مسکونی، دیوار سوله، کارگاه، سردخانه کاربرد دارد.

ساندویچ پانل دیواری نسبت به پانل سقفی دارای فراز و شیب کمتری می باشد.

در لایه میانی معمولا از پلی اورتان، پلی استایرن و  xps استفاده می‌شود.


با ساندویچ پانل ساختمان پیش‌ساخته شما به سرعت و راحت آماده می شود!

برای مشاهده بقیه کارهای و اطلاعات بیشتر با کبیر پانل در ارتباط باشید.

tel:02128424830

 

 

پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید