مدل های کابینت آشپزخانه چیست معرفی 7 نمونه از بهترین مدل ها 1

انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه ای که انتخاب می کنید در نهایت سبک طراحی فضای شما را مشخص می کند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال بهترین مدل کابینت آشپزخانه برای طراحی فضای خود هستند. این کابینت می تواند از جنس های مختلفی همچون ام دی اف یا پلای وود و در سبک های متفاوتی همچون شیکر، درب شیشه ای و … تولید و عرضه شود و  قبل از انتخاب کابینت، مهم است که تفاوت ها و مزایای انواع مدل کابینت و سبک هایی که در دسترس شما هستند را در نظر بگیرید.

در این بخش همه انواع مدل کابینت آشپزخانه را به همراه مزایا و معایب هر کدام معرفی می کنیم که به شما در تصمیم گیری برای انتخاب هر یک کمک می کند.

7 نمونه از بهترین مدل کابینت آشپزخانه

مدل های کابینت آشپزخانه می تواند براساس جنس مواد اولیه همچون ام دی اف، پلای وود، فیبر و … باشد و یا براساس سبک طراحی کابینت ها تقسیم بندی شود. در اینجا هم براساس این دو مورد یعنی مواد اولیه و سبک طراحی بهترین مدل کابینت آشپزخانه را به شما معرفی می کنیم و مزایا و معایب هر یک برای انتخاب را نشان می دهیم. در اینجا شیک ترین مدل های کابینت آشپزخانه آورده شده است.

1-کابینت آشپزخانه ام دی اف

MDF یکی دیگر از کامپوزیت های چوبی است که در بهترین مدل های کابینت آشپزخانه از آن استفاده می شود. در ساخت ام دی اف، از تکه های چوب سخت و نرم به همراه مقداری رزین استفاده می شود و تحت فشار و حرارت قرار می گیرد. تخته ام دی اف، معمولا با استفاده از یک لایه روکش چوبی یا لمینت پوشانده می شود. از ام دی اف در تولید انواع کابینت ممبران، هایگلاس، کابینت با روکش چوبی و … استفاده می شود و طرفداران بسیاری دارد.

کابینت آشپزخانه ام دی اف

مزیت ها:

  • دوام بالا
  • مقاوم در برابر تاب خوردگی و رطوبت
  • رنگ آمیزی آسان

معایب:

  • به اندازه مواد دیگر قوی نیست.
  • مستعد افتادگی است.

2-کابینت آشپزخانه به سبک شیکر

کابینت های شیکر یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای بازسازی و طراحی آشپزخانه هستند. درب و کشوهای کابینت شیکر دارای سطحی صاف با پانل فرورفته در وسط است.

کابینت شیکر، بهترین مدل کابینت آشپزخانه است که در مجموعه ای از مواد اولیه و با رنگ های مختلف، موجود است. از آنجایی که کابینت های شیکر از نظر طراحی بسیار ساده هستند، می توانند تقریباً با هر سبکی از طراحی داخلی مطابقت داشته باشند. کابینت های شیکر سفید یخی، یکی از بهترین مدل های کابینت آشپزخانه هستند و انتخاب مناسبی برای آشپزخانه های مدرن هستند. همین سبک می تواند یک طرح صنعتی را در سایه سبز تیره یا مشکی مات ایجاد کند.

مزیت ها:

  • تقریباً با هر سبک طراحی متناسب است.
  • با هر سخت افزاری مطابقت دارد.
  • به راحتی با کابینت های سبک تخت ترکیب می شود.
  • به دلیل محبوبیت بالا به طور گسترده در دسترس است.

معایب:

  • برای جلوگیری از جمع شدن کثیفی روی پنل فرورفته کابینت، باید آن را به طور منظم تمیز کرد.

3-کابینت آشپزخانه پانل برجسته

یکی دیگر از زیباترین و بهترین مدل کابینت آشپزخانه، کابینت با پانل برجسته است. علاوه بر شیکر، کابینت های آشپزخانه پانل برجسته از محبوب ترین انتخاب های طراحی هستند. ساختار سه بعدی درب های این کابینت آشپزخانه بی انتها و در عین حال زیبا از نظر بصری، به خوبی با هر سبک طراحی داخلی مطابقت دارد.

کابینت آشپزخانه به سبک شیکر

این سبک کابینت ظریف که بیشتر در خانه های سنتی استفاده می شود، در رنگ های متنوع و انواع چوب که قابل تصور است، زیبا به نظر می رسد.

از مزیت این کابینت میتوان به نگهداری آسان آن اشاره کرد. همچنین این کابینت سبک و ظریف است و با هر طرحی مطابقت دارد. تنها نکته منفی این مدل کابینت، گرانتر بودن آن نسبت به کابینت شیکر است.

4-کابینت آشپزخانه در شیشه ای

کابینت‌های آشپزخانه در شیشه‌ای، بهترین مدل کابینت آشپزخانه برای کسانی است که می‌خواهند وسایل آشپزخانه خود را آشکارا به نمایش بگذارند.

برخلاف قفسه‌های باز، کابینت‌های در شیشه‌ای فضای ذخیره‌سازی بیشتری را فراهم می‌کنند و از وسایل شما در برابر گرد و غبار محافظت می‌کنند. این مدل کابینت آشپزخانه، اغلب برای مناطق خاصی در آشپزخانه یا اتاق غذاخوری شما استفاده می شود و نه در کل آشپزخانه.

این کابینت، جایگزینی مناسب برای قفسه بندی برای محافظت ظروف شیشه ای از گرد و غبار و چربی است ولی تمیز کردن و نگهداری از آن سخت تر بوده و می تواند از چوب گران تر باشد.

5-کابینت آشپزخانه تخت (slab)

کابینت های تخت آشپزخانه که معمولاً به آن ها کابینت های جلوی تخت یا پانل جلو نیز گفته می شود، از ساده ترین سبک های طراحی برای آشپزخانه شما هستند. از بزرگترین مزایای این طرح می توان به قیمت پایین و نگهداری آسان به دلیل سطح صاف و عدم وجود جزئیات در چوب اشاره کرد. به همین دلیل این طرح، بهترین مدل کابینت آشپزخانه برای کسانی است که به دنبال طرحی ساده و در عین حال زیبا هستند که قیمت کمتری داشته باشد.

کابینت آشپزخانه تخت (slab)

6-کابینت های پلای وود

یکی دیگر از بهترین مدل کابینت آشپزخانه، کابینت پلای وود است. معمولا در جعبه های کابینت از تخته سه لایی استفاده می شود و استفاده از پلای وود روکش دار، در کابینت های آشپزخانه، به یک انتخاب عالی برای طراحی تبدیل شده است.

این کابینت به خوبی با ویژگی های طراحی ساده، می تواند با مواردی همچون پشتی کاشی های سفید مترو یا میزهای مرمری هماهنگ شود.

مزیت ها:

  • مقاوم در برابر تغییرات دما یا رطوبت.
  • داشتن دانه های قابل مشاهده زیبا با پرداخت شفاف.
  • ارزان قیمت بودن.

7-کابینت آشپزخانه لوور شده

بهترین مدل کابینت آشپزخانه برای کسانی که می خواهند منحصر به فرد باشند، مدل لوور است. کابینت‌های لوور، راهی عالی برای افزودن حسی منحصر به فرد به آشپزخانه شما هستند. درب های کابینت لوور از صفحات افقی لایه ای تشکیل شده است. در حالی که تمیز کردن آن دشوار است، اما این سبک، توجه را به خود جلب می کند و می تواند طراحی آشپزخانه را خاص تر و زیباتر کند.

داشتن سبک منحصر به فرد، از ویژگی های مثبت این مدل کابینت آشپزخانه است. با این حال تمیز کردن و نگهداری از آن سخت است.

کابینت آشپزخانه مدرن

برای یافتن بهترین مدل کابینت آشپزخانه برای طراحی مورد نظر خود می توانید از این مطلب کمک بگیرید و یک کابینت آشپزخانه مدرن را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که هر چه طرح کابینت شما زیبا باشد، تا زمانی که از مواد اولیه مناسبی در آن استفاده نشده باشد، گزینه مناسبی برای خرید نیست. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما این مواد اولیه همچون پلای وود، انواع تخته های چوبی و .. را از یک منبع مورد اطمینان تهیه کنید.

شرکت مدحت وود یکی از مراجع مطمئن است که می توانید علاوه بر خرید ماده اولیه مورد نظر برای تولید کابینت، اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید و با دانش کامل، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید