خرید لوله و اتصالات upvc 1

راهنمای خرید لوله و اتصالات UPVC + آشنایی با محصولات وینوپلاستیک

لوله و اتصالات از کاربردی‌ترین تجهیزاتی هستند که امروزه در صنایع مختلف به کار رفته و وظیفه اصلی آنها انتقال مواد و سیالات مختلف از محیطی به محیط دیگر است. لوله و اتصالات از مواد مختلفی تولید می‌شوند که فلزات، پلاستیک‌ها و پلیمرها رایج‌ترین نوع آنها هستند. خرید لوله و اتصالات UPVC در سال‌های اخیر رواج بسیار زیادی داشته.

چرا که این نوع از لوله و اتصالات در مقایسه با سایر محصولات مزایای متعددی داشته و می‌تواند در صنایع مختلفی استفاده شوند. در ادامه مطلب به بررسی کامل راهنمای خرید انواع لوله و اتصالات یو پی وی سی و معرفی محصولات شرکت وینوپلاستیک به عنوان معتبرترین تولیدکننده این محصولات پرداخته می‌شود.

لوله و اتصالات UPVC

با پیشرفت علوم و تکنولوژی‌های مدرن دنیا لوله و اتصالات پلیمری مانند یو پی وی سی به سرعت جای محصولات قدیمی مانند محصولات فلزی را گرفتند. دلیل آن داشتن ویژگی‌ها منحصربه‌فردی همچون طول عمر بسیار بالا، انعطاف‌پذیری عالی، مقاومت عالی در برابر خوردگی و فرسودگی، وزن کم، قیمت مناسب، حمل‌ونقل و نصب مناسب و … است.

یو پی وی سی در حقیقت مخفف عبارت Unplasticized polyvinyl chloride به معنی پلی وینیل کلراید پلاستیک نشده است. این ماده به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر مواد شیمیایی و عناصر طبیعی می‌تواند بهترین گزینه برای سیستم‌های لوله‌کشی در صنایع مختلف باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله و اتصالات UPVC می‌توان موارد زیر را عنوان نمود:

  • دارای مقاومت عالی در برابر خوردگی بوده و در مقابل اسیدهای قوی، قلیا، زنگ‌زدگی، پوسته‌پوسته شدن و … تحمل بالایی دارد. دارای سطح بسیار صافی هستند و ضریب زبری آنها فقط 0.009 است. به همین دلیل اصطکاک بسیار کمی برای سیالات مختلف ایجاد می‌کنند.

  • از استحکام مکانیکی بالایی برخوردارند و می‌توانند در برابر فشار بالای آب و ضربات فیزیکی مقاومت بالایی داشته باشند.

  • وزن کمی داشته و نصب آنها ساده است.

  • در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی دارند.

  • با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار هستند و از طول عمر بالایی برخوردارند.

راهنمای خرید لوله upvc

انواع اتصالات یو پی وی سی

توجه به تنوع محصولات در خرید لوله و اتصالات UPVC اهمیت بالایی دارد. استفاده از این محصولات در هر کدام از صنایع نیازمند رعایت نکات و شرایط ویژه‌ای است. اتصالات UPVC همانند سایر مواد مختلف می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و هر کدام از آنها از کاربردهای مختلفی برخوردار باشند. شناخت انواع اتصالات در زمان خرید این محصولات و نصب آنها اهمیت بالایی دارد. ازجمله اتصالات یو پی وی سی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصالات مغزی جهت اتصال دو قطعه به هم

  • اتصالات سه‌راهی (سه‌راهی تبدیل، سه‌راهی قائم و سه‌راهی 45)

  • اتصالات چهارراهی برای انشعاب گیری

  • بوشن‌ها (معمولی، تبدیل و روپیچ توپیچ) برای اتصال قطعات مختلف به هم در شرایطی که داخل آنها رزوه شده.

  • درپوش‌ها برای مسدود کردن لوله‌ها.

  • فلنج واشر برای بستن اتصالات لوله‌کشی و آب‌بندی کردن خطوط لوله.

  • اتصالات زانویی (اتصالات زانویی تبدیل، اتصالات زانویی 90 درجه و اتصالات زانویی 45 درجه) که برای تغییر مسیر خطوط لوله استفاده می‌شوند.

  • مهره‌ماسوره که شامل تکه‌های نری و مادگی و بخش ارتباط‌دهنده می‌باشد و کاربردهای مختلفی در سیستم‌های لوله‌کشی دارد.

راهنمای خرید لوله و اتصالات UPVC

با توجه به محبوبیت زیاد محصولات یو پی وی سی و کاربردهای متعدد آنها در صنایع مختلف امروزه شرکت‌ها و برندهای متعددی در زمینه تولید آنها فعالیت دارند. بنابراین تنوع و تعدد محصولات در بازار بسیار زیاد است. به همین در دلیل در خرید لوله و اتصالات UPVC لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه شود. مهم‌ترین آنها به شرح زیر می‌باشند:

کاربرد لوله و اتصالات

لوله یو پی وی سی و اتصالات آن می‌تواند کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون داشته باشد. به همین دلیل لازم است که افراد حتماً قبل از خرید به این کاربردها توجه ویژه‌ای داشته باشند. هر کدام از این محصولات می‌توانند مزایا و معایبی داشته باشند و برای یک صنعت مفید و موثر باشند. در حالی که در صنایع دیگری کارایی لازم را نداشته باشند. به عنوان مثال لوله و اتصالاتی که در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود با لوله و اتصالات صنایع گاز و پتروشیمی متفاوت خواهد بود.

برند تولیدکننده لوله و اتصالات

امروزه تنوع و تعدد محصولات پلیمری و یو پی وی سی در بازار بسیار زیاد است و هزاران شرکت داخلی و خارجی محصولات مختلفی با ادعای بهترین بودن روانه بازار می‌کنند. همین امر باعث می‌شود افرادی که دانش و تخصص کافی نداشته باشند و در انتخاب و خرید لوله و اتصالات UPVC دچار چالش و مشکلات مختلفی شوند.

توجه به مواردی همچون سابقه شرکت تولیدکننده، میزان رضایت مشتریان، کیفیت محصولات، مدت‌زمان گارانتی محصولات، مواد اولیه استفاده شده در تولید محصولات و … می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. چرا که این فاکتورها می‌توانند میزان اعتبار برند را ارزیابی کنند.

راهنمای خرید لوله و اتصالات upvc

قیمت محصولات

مسلماً قیمت هر محصولی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید آن است. هر کدام از انواع محصولات یو پی وی سی با توجه به نوع کاربردی که دارند، ویژگی‌ها و مشخصات، کاربردها، مزایا و معایب، حجم و متراژ خریداری شده، اندازه و ابعاد، استانداردها، طول عمر و … می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.

استاندارد محصولات

به صورت کلی بسیاری از محصولات پلیمری در صنایع مختلف در زیر خاک و زیر مصالح مختلف استفاده می‌شوند. بنابراین لازم است که استانداردهای خاص و ویژه‌ای داشته باشند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید از شرکت‌های معتبر محصولات مورد نظر را خریداری کرد داشتن محصولات استاندارد است. چرا که عدم استاندارد بودن محصولات می‌تواند در طولانی مدت هزینه‌ها و خسارت‌های متعددی در بر داشته باشد.

ویژگی‌ها و مشخصات لوله و اتصالات

از دیگر فاکتورهایی که می‌توانند در خرید لوله و اتصالات UPVC موثر باشند، ویژگی‌ها و مشخصات آنها هستند. هر کدام از این محصولات می‌توانند ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی منحصربه‌فردی داشته باشند که برای استفاده‌های مختلفی مناسب هستند.

هر کدام از این محصولات قادرند مقاومت متفاوتی در برابر ضربه، فشار، حرارت، رطوبت، مواد شیمیایی، نور خورشید و … داشته باشند و این موارد باید متناسب با نوع صنعت مورد توجه قرار بگیرد. همچنین محصولات یو پی وی سی دارای سایز و ابعاد متفاوتی هستند و لازم است که قبل از خرید به این نکته نیز توجه شود.

راهنمای خرید محصولات وینوپلاستیک

محصولات پلیمری شرکت وینوپلاستیک

توجه به کارخانه و برند تولیدکننده محصولات می‌توانند اهمیت بسیار زیادی در خرید لوله و اتصالات UPVC داشته باشند. شرکت وینوپلاستیک به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوله و اتصالات یو پی وی سی و یکی از صادرکننده‌های اصلی این محصولات در کشور شناخته می‌شود که محصولات مختلفی تولید می‌کند. ازجمله مهم‌ترین محصولات این برند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع محصولات ساختمانی شامل انواع لوله آب، لوله و اتصالات فاضلاب، انواع لوله و اتصالات استخری وینوهیدروپول، انواع لوله و اتصالات برقی وینوبند، انواع پروفیل سقفی ساینو و …

  • انواع لوله و اتصالات صنعتی مانند لوله‌های فشارقوی، لوله‌های سایز بزرگ و …

  • انواع لوله‌های UPVC و اتصالات آن و …

جمع‌بندی نهایی

لوله و اتصالات یو پی وی سی امروزه به عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات در صنایع مختلف شناخته می‌شوند که به واسطه مزایایی همچون مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، عدم خوردگی، طول عمر بالا و … جایگزین بسیاری از محصولات فلزی و پلاستیکی و … شده‌اند. برای خرید لوله و اتصالات UPVC لازم است که حتماً به نکات و فاکتورهای مختلفی همچون کیفیت محصولات، کاربردها، استانداردها، برند تولیدکننده، ابعاد و اندازه، مزایا و معایب، میزان گارانتی و … توجه شود.


پایان مطلب


 

لینک های مغید و مرتبط 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید