کلینیک زیبایی 1

طراحی و اجرای دکوراسیون کلینیک زیبایی

اگر می خواهید طراحی دکوراسیون مطب خود را انجام دهید ما در شرکت طراحی داخلی هیرادانا در این مقاله به بررسی نکات برجسته در طراحی داخلی کلینیک های زیبایی پرداختیم و همچنین شما میتوانید در سایت ما نمونه کارهای دیگر ما در زمینه دکوراسیون منزل ، دکوراسیون اداری و تجاری و فضاهای خدماتی را مشاهده کنید . امروزه افراد بسیاری به کلینیک پوست و مو مراجعه می‌کنند که یکی از موضوعات تخصصی درمانی می باشد.رسیدگی به بیماران و  طول درمان یکی از اصلی ترین شاخصه های کلینیک زیبائی می باشد. 

 طراحی کلینیک زیبایی باید به گونه‌ای باشد که با ساده‌ترین طراحی بیشترین استفاده را از محیط انجام دهیم. همه چیز در طراحی بسته به متراژ فضا و سیرکولاسیون دارد. اینکه برای هر فضایی چه فضاهایی تلفیقی ،چه فضای مستقل چه متراژی نیاز است؟

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

 

 گفتنی است که اگر فضا به لحاظ زیبایی بسیار مناسب و خوب باشد اما نیاز پزشک و بیمار را برطرف نکند موجب برهم زدن آرامش آنها می شود. باید بدانید در هنگام طراحی اولین نکته‌ای که مورد بررسی قرار می‌دهید راحتی بیمار و پزشک است.

 اگر می خواهید طراحی کلینیک زیبائی را انجام دهید دقت کنید که در ادامه این مقاله در شرکت معماری هیرادانا به نکات طراحی اشاره میکنیم.

 کیفیت فضایی که در طراحی اعمال می شود تاثیر مستقیمی بر ذهن بیمار دارد. پس باید از معماران برجسته و ماهر در طراحی کلینیک خوب استفاده کنید.

 

اجرای سالن زیبایی

 

 اتاق پزشک معمولاً شامل فضاهایی برای معاینه فضای نگهداری تجهیزات و میز کار می باشد می توان این قسمت ها را به وسیله یک پارتیشن  نظم دهی و جدا کرد. جنس پارتیشن را می توانید شیشه در نظر بگیرید زیرا ارتباط بصری بین این دو قسمت تاثیر گذار می باشد.

 اما فضای دارید که تفکیک آن باید بیشتر باشد می توانید از پارتیشن های جنس سنگ استفاده کنید می‌توانید در پشت پارتیشن از چند کابینت که برای وسایل مورد نیاز است  استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون آرایشگاه

 ممکن است  نیازمند اختصاص دادن به فضاهای مختلفی داشته باشید همچنین می توانید از پارتیشن های چوبی استفاده کنید.

 در اجرای دکوراسیون سالن زیبایی باید برای نگهداری وسایل و تجهیزات یک فضای مشخصی را در نظر بگیرید. باید فضایی باشد که در هنگام کار مزاحم بیمار و پزشک نشوید. معمولاً یک کابینت را اختصاص به وسایل مورد نیاز می‌دهند که معمولاً در گوشه اتاق های معاینه و یا نزدیک به آن است.

 فضایی برای شستشو در هر اتاق معاینه نیاز است. در کلینیک های زیبایی رعایت اصول بهداشتی اهمیت بسیار بالایی دارد که باید آن را در طراحی لحاظ کنید.

طراحی داخلی سالن زیبایی

 گاهی ممکن است در هنگام معاینه در قایق بسیار طولانی را در یک مطب باشید این کار ممکن است برایتان خوشایند نباشد و بسیار کسل کننده باشد . این موضوع به این دلیل رخ می‌دهد که شما مجبور هستید به سقف به مدت طولانی نگاه کنید به حوصله تان سر میرود .با ایده خلاقانه شما می‌توانید سقف را  با یک سری از طرح های امروزی طراحی کنید و تصاویر متحرک را بر فضای کلینیک اضافه کنید. با استفاده از این موضوع می‌توانید اوقات قابل تحملی را در کلینیک سپری کنید.

در طراحی داخلی بهتر است در اتاقهای کلینیک از پنجره استفاده کنید زیرا باعث تهویه به صورت طبیعی می شود.

 نوپردازی باید به گونه‌ای باشد که مزاحمتی برای پزشک و بیمار ایجاد نکند باید سعی کنید از تم سفید برای نورپردازی در فضای درمانی استفاده کنید .نحوه تابیده شدن نور باید به گونه‌ای باشد که محل معاینه را روشن کند همچنین باید نور را به صورت مات پرتاب کند یعنی شما می توانید از استفاده از کاهش دهنده های نور استفاده کنید.

طراحی کلینیک زیبائی

 میزی که برای پذیرش یک کلینیک طراحی می کنید یکی از قسمتهای مهم در  کلینیک می باشد که معمولاً بیشتر از سایر نقاط به چشم می آید به دلیل این که در بدو ورود شما میز پذیرش را می بینید می توانید با خلاقیت و ابتکار  یک دکوراسیون لوکس را طراحی کنید.

 در فضای نشیمن یا اتاق انتظار  می توانید خلاقانه تر عمل کنید. در محلی که برای نشستن در نظر می گیرید می توانید از صندلی و مبلمان های خاص امروزی استفاده کنید. وسایل لوکس می توانند یک محیط ساده را به یک محیط خاص تبدیل کند. در هنگام طراحی باید محیطی را برای کسانی که  به انتظار در محیط کلینیک می گذرانند فراهم کنید زیرا تاثیر بیشتری در روحیه آنها خواهد داشت.

 اگر دقت کرده باشید  برای طراحی کلینیک از رنگ‌های روشن استفاده می‌کنند سفید همیشه در رنگ ها راس قرار دارد و تقریبا اولین رنگی هست که هر کسی برای یک کلینیک انتخاب می کند. سفید رنگی است که علاوه بر زیبایی نور را به خوبی بازتاب می کند و موجب آرامش افرادی که در آنجا هستند می شود، بنابراین پیشنهاد ما برای رنگ کلینیک ماد نظر سفید می باشد. اما اگر رنگ سفید به نظرتان سرد و خنثی می باشند می توانید آن را با یک رنگ تضاد ترکیب کنید و ترکیب این دو می‌تواند یک ماهیت بسیار زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد.

 همراهانی که منتظر بیمارشان می نشینند باید سرگرم شوند شما می توانید با استفاده از مجله کتاب و بروشور در یک قفسه زیبا و یا یک طاقچه همراهان را سرگرم کنید.

 

 


پایان مطلب


 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید