هایگلاس مات 1

کابینت های گلاس مات | معایب و مزایا کابینت مات و براق

 کابینت های گلاس نوعی ام‌دی‌اف است که بر روی آن از روکش براق گلاس استفاده می شود. این مواد همانند شیشه شفاف و براق است. کابینت های گلاس به دلیل رنگ‌بندی بسیار زیادی که دارد جلوه‌ای چشمنواز به آشپزخانه شما می بخشد. روکشی که برای این کابینت‌ها استفاده می ‌شود از نوعی پلاستیک همانند شیشه است که به آنها های گلاس گفته می شود. البته روکش این کابینت‌ها همیشه براق نیست و مدل مات هم دارد.

 امروزه این کابینت‌ها طرفداران زیادی دارند که این امر باعث شده است که کابینت آشپزخانه های گلاس به یکی از کابینتهای به روز و مدرن تبدیل شود.

 کابینت های گلاس مات

 کابینت مات، چشماندازی زیبا دارد و فضای آشپزخانه را بسیار لوکس و شیک نشان می ‌دهد. این مدل از کابینت می‌ تواند جلوه‌ای خاص و منحصر‌به‌فرد به آشپزخانه ببخشد. بسیاری از افراد کابینت های گلاس را با روکش شفاف و براق می ‌شناسند در حالی که کابینت های گلاس با روکش مات نیز طراحی و ساخته می ‌شود. اما باید به این نکته توجه کرد که کابینت های گلاس مات در گروه کابینت‌های شفاف و درخشنده طبقه‌بندی می ‌شوند.

 اجرای کابینت های گلاس مخصوصاً مدل مات آن تاثیر بسیار زیادی در زیبا جلوه دادن محیط آشپزخانه و مدرن نشان دادن فضا دارد.

 انواع مدل کابینت‌های مات 

 امروزه انواع کابینت با روکش مات را می ‌توان با متریال و ورق‌های متفاوتی طراحی و سفارش داد که این ورق‌ها عبارتند از ورق ام‌دی‌اف، کابینت چوبی و های گلاس.

 کابینت ام‌دی‌اف با روکش مات

 از متداول‌ترین انواع کابینت آشپزخانه که استفاده از روکش مات برای آن استفاده می‌شود کابینت ام‌دی‌اف است. این نوع ازکابینت از تنوع طرح و رنگ زیادی برخوردار است. کابینت ام‌دی‌اف با روکش مات در مقابل برشکاری انعطاف بسیار بالایی دارد و برای انواع ساخت کابینت آشپزخانه می‌توان از آن استفاده کرد‌.

کابینت ام دی اف مات

کابینت تمام چوب مات

 چوب طبیعی یکی از انواع مدل‌هایی است که به علت جلا و رنگی که بر روی آن زده می‌شود در دو مدل براق و مات تولید می‌شود. بنابراین اگر قصد خرید کابینت‌های چوبی را دارید می‌توانید از مدل براق و یا مات آن سفارش دهید.

 

 کابینت رنگ چوب

 کابینت‌های رنگ چوب همیشه طرفداران دائمی و زیادی داشته است ولی به دلیل هزینه‌های بالایی که دارد بسیاری از افراد از خرید این مدل از کابینت صرف‌نظر می‌کنند. حال اگر به چوب طبیعی بسیار علاقه‌مند هستید می‌توانید از انواع کابینت ام‌دی‌اف طرح چوب، کابینت‌ هایگلاس طرح چوب، و مدل‌های دیگر استفاده کنید.کابینت‌های رنگ چوب از هر مدلی که انتخاب شوند می‌توانند در هر دو نوع براق و مات ساخته شوند.

 مزایا و معایب کابینت های گلاس مات

• کابینت مات در آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به دلیل اینکه کابینت‌های براق از انعکاس نور زیادی برخوردار هستند محیط آشپزخانه را جلوه زیباتری می‌دهند.

• کابینت با روکش مات به علت اینکه از جلوه کمتری برخوردار است برای اشخاصی که خیلی زود از مدل و دکوراسیون آشپزخانه خسته می‌ شوند مناسب‌تر است زیرا در مدت زمان کوتاه باعث خستگی چشم و دل زدگی شخص نمی‌ شود.

• در کابینت‌های با روکش مات اثر انگشت و لکه کمتر دیده می شود در حالی که کابینت‌هایی مانند های گلاس اثر انگشت و لکه را بر روی خود به وضوح نشان می دهند.

• استقامت روکش‌های مات بسیار زیاد است و این مزیت باعث افزایش طول عمر کابینت‌های با روکش مات شده است.

• تمیز کردن کابینت‌های مات بسیار آسان می ‌باشد زیرا اثر انگشت و لکه و چربی‌ها را کمتر نشان می ‌دهد‌.

 اگر کودک خردسال دارید و یا از زمان کمی برای نظافت آشپزخانه برخوردار هستید این مدل از کابینت‌ها گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما می باشند.

• اگر سلیقه شما کابینت بدون دسته و مگنت‌دار است کابینت مات برای شما بسیار مناسب است زیرا در کابینت با روکش اثر انگشت مشخص نیست و این مدل را می‌ توانید با انواع کابینت مگنت‌دار یا کابینت‌های دستگیره مخفی طراحی و سفارش دهید.

• خراش و خط بر روی کابینت‌های مات کمتر دیده می ‌شود و اگر خراش ایجاد شده عمیق نباشد می ‌توانید آن را به وسیله خشگیر‌های مخصوص کابینت ترمیم کنید و زیبایی آن را مجدداً برگردانید.

• از معایب کابینت با روکش مات می ‌توان به این نکته اشاره کرد که این مدل از کابینت‌ها به نور زیادی نیاز دارند و هر چه مات‌تر باشند شما باید نور فضا را بیشتر کنید.

 قیمت کابینت های گلاس مات

قیمت کابینت های گلاس نسبت به سایر کابینت‌های دیگر مناسب‌تر می ‌باشد و این مدل در صدر جدول کابینت‌های ام‌دی‌اف قرار دارد.

 برای محاسبه قیمت کابینت ابتدا متراژ کل آشپزخانه را اندازه‌گیری می‌ کنند سپس محل ماشین‌لباسشویی، ماشین‌ظرفشویی و یخچال را از کل متراژ آشپزخانه کم می کنند.

 باید به این نکته توجه کرد که مهم ترین عامل در قیمت کابینت طرح آن می ‌باشد، در هنگام بستن قرارداد با کابینت‌ساز حتماً طرح و رنگ ورق گلاس را مشخص کنید.

کابینت بازار، یکی از مشاورین و مجری های طراحی و اجرای کابینت محسوب می شود. شما می توانید انواع کابینت را با بهترین متریال سفارش دهید و جهت استعلام به روز قیمت کابینت و یا مشاوره جهت خرید کابینت با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و یا از طریق لینک https://cabinetbazar.ir/ به وب سایت مراجعه نمایید.


پایان مطلب


 

مطالب پیشنهادی مرتبط با این مطلب 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید