digital

 

آشنایی با انواع قفل دیجیتال و مزایای استفاده از آن

درب ضد سرقت یکی از مستحکم‌ترین انواع درب است که در ورودی منازل، شرکت‌ها و… نصب می‌شود. این محصول دارای ساختار و استراکچر خاصی است و در برابر تخریب، ضربه، اهرم شدن دوام می‌آورد. البته استحکام فوق‌العاده بالای درب ضد سرقت فقط به علت استراکچر آن نیست بلکه وجود قفل‌های مستحکم در این محصول نیز تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی آن دارد. این قفل‌ها می‌توانند از نوع گاوصندوقی، مرکزی، چنگکی، هوشمند یا دیجیتال و… باشند. یکی از مهم‌ترین و مستحکم‌ترین انواع قفل درب ضد سرقت، قفل هوشمند یا قفل دیجیتال محسوب می‌شود. شرکت دژ که یکی از برترین تولیدکنندگان انواع درب در سراسر کشور است، در ادامه توضیحاتی در مورد قفل دیجیتال به شما ارائه می‌دهد.

قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال یا قفل هوشمند یکی از محصولات مهمی است که برای امنیت بیشتر در درب‌های ضد سرقت به کار می‌رود. همیشه از قفل‌ درب برای ایمنی بیشتر محیط داخلی یک ساختمان استفاده می‌شود اما با پیشرفت تکنولوژی برخی از قفل‌ها مانند قفل دیجیتال یا قفل هوشمند روی کار آمده‌اند و در بسیاری از موارد جایگزینی برای قفل‌های سنتی شده‌اند. این محصول در انواع بسیار مختلفی تولید می‌شود که از محبوب‌ترین آنها می‌توان به قفل‌ رمزدار، قفل کارتی، قفل تشخیص چهره، قفل اثر انگشت و… اشاره کرد. این محصول در هر نوعی که باشد می‌تواند با عملکرد عالی خود برای مکان‌های پر تردد و مکان‌هایی که دارای وجود وسایل گران قیمت هستند، انتخابی فوق‌العاده عالی باشد. در کوتاه‌ترین تعریف قفل دیجیتال می‌توان گفت که این محصول دارای سیستم هوشمند است و به صورت دیجیتالی کار می‌کند؛ یعنی نیاز به کلید فیزیکی ندارد و دارای امنیت بسیار بالایی است.

آشنایی با انواع قفل دیجیتال و مزایای استفاده از آن

مزایای استفاده از قفل دیجیتال درب ضد سرقت

قفل هوشمند یا دیجیتال دارای خصوصیات و البته مزایای بسیاری است که باعث افزایش امنیت محیط داخلی ساختمان می‌شود. اما این مزایا چه هستند؟

  • امنیت‌بخشی بالا مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت قفل دیجیتال محسوب می‌شود زیرا اگر کاربر رمز خود را در قفل رمزدار به خاطر نداشته باشد و یا کارت خود را در قفل‌های کارتی گم کرده باشد، درب ضد سرقت برای او باز نخواهد شد. این یعنی سارق نمی‌تواند به راحتی وارد محیط داخلی ساختمان شود.
  • از دیگر مزایای این محصول می‌توان به سیستم اعلام حریق آن اشاره کرد. این یعنی هنگامی که در محیطی آتش‌سوزی رخ می‌دهد، سیستم اعلام حریق قفل هوشمند به صدا در می‌آید و کاربر را از این اتفاق آگاه می‌کند.
  • سیستم ضد سرقت قفل دیجیتال بسیار عالی عمل می‌کند زیرا هنگامی که سارق قصد ورود به محیط داخلی را داشته باشد و رمز را به صورت اشتباه وارد کند، قفل زنگ هشدار به صدا در می‌آید.
  • کنترل از راه دور نیز یکی از مزایای بسیار عالی قفل دیجیتال درب‌ است. با کنترل از راه دور کاربر می‌تواند با استفاده از موبایل هوشمند خود، درب را به راحتی باز و بسته کند.
  • از دیگر مزایای این محصول می‌توان به قفل کودک اشاره کرد.
  • ظاهر زیبا و مدرن قفل دیجیتال یکی از مزایای آن محسوب می‌شود که می‌تواند حتی ظاهر درب ضد سرقت را نیز زیباتر نشان دهد. در حقیقت این محصول با ظاهری شیک و مدرن تولید و عرضه می‌شود.
  • قفل شدن درب به صورت خودکار با قفل هوشمند نیز یکی از خصوصیات آن است. این یعنی اگر درب ضد سرقتی که قفل دیجیتال دارد به هر علتی بسته شود، درب به صورت خودکار و اتوماتیک قفل خواهد شد.
  • از قفل هوشمند در سازمان‌ها برای کنترل دسترسی و کنترل امنیت بهره می‌برند. در واقع می‌توان با این قفل ورود و خروج کارکنان یک شرکت یا سازمان را نیز کنترل کرد.
  • با استفاده از قفل دیجیتال دیگر مشکل گم کردن کلیدها برای فرد وجود نخواهد داشت و ورود به مکان مورد نظرش بدون نیاز به کلید صورت می‌گیرد.
  • نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کنید این است که قفل هوشمند غیر قابل نفوذ و هک شدن است.
  • از این محصول می‌توان در مکان‌های بسیار مختلفی مانند منازل، شرکت‌ها و دفاتر، مدارس، مراکز درمانی و مطب‌ها و هر مکانی که نیازمند امنیت بالایی باشد، استفاده کرد.
  • قفل هوشمند دارای سنسور ضد ضربه نیز می‌باشد.

انواع قفل هوشمند

انواع قفل هوشمند

قفل دیجیتال یا همان قفل هوشمند، دارای انواع مختلفی مانند قفل رمزدار، کارتی، اثر انگشتی، تشخیص چهره و چند کاره یا چند منظوره است.

رمزدار

قفل رمزدار به صورتی عمل می‌کند که کاربر باید برای باز شدن درب به این قفل رمزی قدرتمند دهد. این رمز معمولاً ۶ تا ۱۲ کاراکتری است. این مدل قفل یکی از بهترین انواع قفل دیجیتال است زیرا در صورتی که رمز شما با حساسیت بیشتری انتخاب شود، امکان ورود افراد متفرقه و سارقین به محیط داخلی وجود نخواهد داشت. یکی از قابلیت‌های جالب این محصول امکان ایجاد رمز یکبار مصرف است که معمولاً از آن برای مهمانان استفاده می‌شود.

کارتی

از نام این قفل دیجیتال مشخص است که به وسیله یک کارت باز می‌شود. روی این محصول سنسور شناسایی کشیدن کارت مخصوص وجود دارد که می‌تواند درب را باز کند. در حقیقت کارت نقش کلید قفل‌های مکانیکی را در قفل دیجیتال دارد. قفل دیجیتال کارتی خود دارای انواع مختلف تماس مستقیم، آنلاین، آفلاین و RFID می‌باشد.

اثر انگشتی

قفل دیجیتال اثر انگشتی با اسکن اثر انگشت کاربر باز می‌شود و دارای امنیت بسیار بالایی است. در حقیقت این قفل فقط برای افرادی کار می‌کند که اثر انگشتشان در سیستم آن ثبت شده باشد. معمولا ظرفیت تعداد اثر انگشت‌های ثبت شده در قفل اثر انگشتی محدود می‌باشد.

تشخیص چهره

همان‌طور که از نام این محصول مشخص است با اسکن کردن چهره، افراد را شناسایی می‌کند و درب به این صورت باز می‌شود.

چند منظوره

بدون شک یکی از بهترین مدل‌های قفل هوشمند، قفل چند منظوره است که دارای قابلیت‌های مختلفی مانند رمز عبور، کارت، کلید مکانیکی و اثر انگشت می‌باشد.

خرید قفل دیجیتال از دژ درب

شرکت دژ یکی از برترین تولیدکنندگان انواع درب است که انواع قفل هوشمند یا دیجیتال را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شما دوستان گرامی می‌توانید به وب‌سایت دژ درب مراجعه نمایید و از انواع قفل دیجیتال دیدن کنید. کارشناسان این مجموعه همواره پاسخ‌گوی سوالات شما عزیزان هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره رایگان داشته باشید.

 

 


پایان مطلب


 

/

 

 

نوشته های مرتبط

Bespar Reportaj Services