انواع شیشه رنگی دکوراتیو در ساختمان 1

اجرای انواع شیشه رنگی دکوراتیو در ساختمان

در دنیای امروزه استفاده از شیشه‌‌های رنگی در معماری‌ ساختمان‌ها به عنوان تزئینات دکوراسیون بسیار چشمگیر بوده و رواج زیادی دارد. شیشه‌های رنگی در بخش‌‌های داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و زیبایی ظاهری ساختمان را دوچندان می‌سازند. شیشه رنگی دکوراتیو در زیباسازی دکوراسیون منزل نیز کاربرد فراوانی داشته و بر جذابیت خانه می‌افزاید.

شیشه رنگی دکوراتیو

شیشه‌‌های رنگی دکوراتیو برای تزئینات داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد که با اجرای تکنیک‌های خاص مانند رنگ آمیزی روی شیشه، به تولید می‌رسند. استفاده از شیشه رنگی تغییرات قابل توجهی را در محیط به وجود می‌‌آورد. شیشه‌ها در تنوع بسیاری وجود دارند که با هر سلیقه ‌ای مناسب است. شیشه رنگی دکوراتیو از ابزارهای ترئینی به حساب می‌آید که در بخش‌‌های مختلف خانه مانند فضای آشپزخانه، درب، پنجره و نورگیرهای سقفی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

انواع شیشه‌های رنگی دکوراتیو

شیشه‌های رنگی دکوراتیو دارای 3 نوع هستند که شامل ترنسپرت، لاکوبل و دوجداره می‌شوند.

شیشه رنگی دکوراتیو ترنسپرت

این نوع از شیشه دکوراتیو در قسمت بیرونی ساختمان کاربرد دارد؛ همچنین در طراحی بخش‌‌های داخلی ساختمان مانند نورگیرها مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. شیشه ترنسپرت نور را از خود عبور داده و برای نمای ساختمان نیز استفاده می‌‌شود.

شیشه رنگی دکوراتیو لاکوبل

این شیشه در طرح‌ها و رنگ‌بندی متعددی به تولید می‌رسد. شیشه لاکوبل در نمای داخلی ساختمان و تزئینات داخلی کاربرد داشته و مورد توجه قرار می‌‌گیرد. این نوع شیشه زیبایی منحصر ‌به‌ فردی را ارائه می‌دهد که برای مجتمع‌‌های مسکونی، اداری یا تجاری قابل استفاده است. شیشه لاکوبل نور مشخصی را وارد بخش‌های داخلی ساختمان می‌‌کند؛ اما تمام نور را عبور نمی‌‌دهد.

شیشه رنگی دکوراتیو دوجداره

شیشه رنگی دکوراتیو دوجداره

شیشه دوجداره از پروفیل‌‌های فلزی ساخته شده که بین دو شیشه قرار می‌گیرد و کاربرد عایق آلودگی در فضای داخلی ساختمان را فراهم می‌‌سازد. همچنین این نوع شیشه دارای طرح، رنگ و مدل‌های متنوعی است که اشکال هندسی روی این شیشه به خوبی خود را نشان می‌دهند. این شیشه در فضاهای سنتی و کلاسیک جذابیت بسیاری به محیط می‌‌بخشد.

کاربرد شیشه رنگی دکوراتیو

شیشه‌های رنگی دکوراتیو به دلیل برخورداری از تنوع در طرح و رنگ از کاربردهای گوناگونی برخوردار است. به سبب زیبایی ظاهری این نوع شیشه، برای ساخت درب‌‌ها و پارتیشن‌های شیشه ‌ای و همچنین به عنوان محافظ کاربرد دارد.

طراحی پنجره

در طراحی دکوراسیون داخلی گاهی اوقات برای پنجره‌‌ها از شیشه رنگی دکوراتیو نیز استفاده می‌شود. این شیشه دارای کاربردی است که نور از آن عبور می‌کند؛ اما از بیرون دید ندارد. جنس این نوع از شیشه، مات بوده و کارایی بسیار خوبی از خود در محیط نشان می‌‌دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی

شیشه‌های رنگی دکوراتیو در طراحی دکوراسیون‌های داخلی مانند ساختمان اداری و مسکونی کاربرد دارند. همچنین آن‌ها به عنوان تابلوهای تزئینی و هنری مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیشه‌‌های رنگی برای تزئین ستون‌های موجود در محیط داخلی خانه قابل استفاده بوده و باعث جذابیت نیز می‌‌شود.

ویژگی شیشه رنگی دکوراتیو

شیشه‎‌های رنگی دکوراتیو علاوه ‌بر زیبایی که دارند، از ویژگی‌‌های منحصر به‌ فردی نیز برخوردار هستند. از ویژگی‌‌های شیشه رنگی می‌توان به مقاومت آن‌ها در مقابل ضربه اشاره کرد که به دلیل جنس بادوام آن است. در هنگام برخورد با اجسام، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و حتی در هنگام شکستن خورد نمی‌شود. همچنین به سبب داشتن تنوع بسیار، با محیط سازگار است. میزان مقاومت شیشه رنگی در مقابل نور خورشید، حرارت و رطوبت بالا بوده، به همین علت استفاده از آن اهمیت زیادی دارد. به علت وجود این ویژگی در بخش‌‌های داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از شیشه رنگی دکوراتیو

شیشه‌های رنگی از مزایاهای مختلفی برخودار هستند. آن‌ها تنوع و رنگ‌های گوناگونی دارند که برای کاربردهای متعدد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شیشه‌ها قابلیت رنگ‌آمیزی تا ضخامت 20 میلی‌لیتر را نیز دارا بوده و در مقابل اشعه UV خورشید مقاوم هستند و ظاهری شیک و مدرن دارند. میزان انعکاس نور فضا با استفاده از این شیشه‌ها بهبود می‌یابد. با استفاده از شیشه‌های رنگی، فضای منزل و اداره شما بزرگتر نشان داده می‌شود. 

به علت اینکه این شیشه‌ها مقاومت خوبی در برابر حرارت زیاد از خود نشان می‌دهند، در مناطق گرمسیر نیز کاربرد بسیاری دارند. از شیشه‌های رنگی می‌توان در مکان‌هایی مانند دفاتر، فروشگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و پذیرایی استفاده نمود.

قیمت و خرید شیشه رنگی دکوراتیو 

قیمت شیشه‌‌های رنگی در بازار متفاوت بوده و عوامل مختلفی مانند ضخامت، طرح و ابعاد بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار هستند. شیشه رنگی تولید شده از برند خارجی از قیمت بیشتری نسبت به برند ایرانی برخوردار است. در نتیجه به هنگام خرید، به بودجه مورد نظر خود توجه داشته باشید تا شیشه مناسبی را خریداری نمایید. هنگام خرید نیز دقت نمایید که شیشه رنگی از کیفیت بالایی برخودار باشد و آن را از برند معتبر خریداری کنید. همچنین هنگام انتخاب، محل مورد نظر را به کارشناس اطلاع دهید تا به شما در انجام یک انتخاب مناسب یاری دهد.

اگر به دنبال یک شرکت معتبر و باتجربه برای اجرای پروژه‌های ساختمانی و دکوراسیون داخلی بر پایه شیشه هستید، تتراگلس بهترین گزینه برای شماست. این شرکت با ارائه طیف گسترده‌ای از شیشه‌های رنگی، از جمله شیشه‌های لاکوبل، توانسته است رضایت مشتریان خود را در سراسر کشور جلب کند.

برای خرید شیشه رنگی از تتراگس، می‌توانید به وبسایت این مجموعه به آدرس https://tetraglass.net/  مراجعه کنید. همچنین، می‌توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید تا از مشاوره آنها بصورت تلفنی یا حضوری بهره‌مند شوید. کارشناسان شرکت تتراگس با تجربه و دانش خود، می‌توانند شما را در انتخاب شیشه رنگی مناسب راهنمایی کنند.

تترا گلس

سخن پایانی

شیشه رنگی دکوراتیو در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود که می‌بایست مناسب با نیاز و محیط تهیه گردد. کاربردهای شیشه رنگی بسیار بوده و می‌توانید از آن برای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان استفاده کنید. شیشه‌های رنگی فضا را بسیار جذاب و گیرا نشان می‌دهند و هر فردی با دیدن آن تحت تاثیر قرار می‌‌گیرد. در هنگام خرید شیشه رنگی به برند و معتبر بودن آن و همچنین کیفیت شیشه توجه داشته باشید تا متحمل هزینه اضافی نشوید.

 


پایان مطلب


 

لینک های مفید و مرتبط

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید