کجا میتوانیم کاغذ دیواری ارزان بخریم 1

از کجا می‌توانیم کاغذ دیواری ارزان بخریم؟

کاغذ دیواری یکی از جذاب‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای پوشاندن دیوار است. اکثر افرادی که قصد دارند تغییری در محیط ایجاد کنند یا به طراحی دکوراسیون خود اهمیت می‌دهند، حتما به‌سراغ کاغذ دیواری می‌روند. 

به کمک این محصول جذاب می‌توان حس‌و حالی متفاوت و جدید به محیط اضافه کرد و حتی برخی مشکلات مثل نور کم، کوچک‌بودن فضا و… را حل نمود. تا این‌جا می‌توان گفت که کاغذ دیواری بهترین است؛ اما زمانی که پای هزینه به میان می‌آید، گزینه‌های دیگر مثل نقاشی، ارزان‌تر هستند.

حال اگر شما هم به کاغذ دیواری علاقه دارید و فقط هزینه آن برایتان زیاد است، بهتر است به‌سراغ کاغذ دیواری ارزان بروید.  در ادامه این مقاله، درباره انواع کاغذ دیواری ارزان و عوامل تعیین‌کننده قیمت کاغذ دیواری توضیح می‌دهیم تا شما بیشتر درباره هزینه کاغذ دیواری اطلاعات داشته‌باشید.

کدام طرح‌ها و رنگ‌های کاغذ دیواری ارزان‌تر هستند؟

کدام طرح‌ها و رنگ‌های کاغذ دیواری ارزان‌تر هستند؟

اگر فروشگاه کاغذ دیواری تنها طرح‌های مختلف را روی  کاغذ چاپ می‌کند، احتمالا قیمت طرح‌های مختلف آن با هم فرقی ندارند. اما برخی فروشگاه‌ها هستند که هر طرح کاغذ دیواری را روی کاغذ متفاوتی چاپ می‌کنند و این تفاوت جنس، باعث تفاوت قیمت هم می‌شود.

حتی گاهی اوقات، نوع چاپ و شکل ظاهری کاغذ دیواری نیز به شیوه متفاوتی انجام می‌گیرد و قیمت را تغییر می‌دهد. اگر روش تولید کاغذ دیواری چنین باشد، احتمالا طرح‌های ساده و بدون پیچیدگی، ارزان‌تر هستند. در مقابل، طرح‌ها خیلی خاص مثل طرح‌های سه‌بعدی، نقاشی‌های دیواری و… طرح‌هایی هستند که گران‌تر بوده و قیمت بیشتری نسبت به سایر طرح‌ها دارند.

برای رنگ کاغذ دیواری ارزان نیز، کاغذ دیواری‌هایی که رنگ متالیک و براق دارند، کمی گران‌تر هستند و کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های معمولی قیمت کم‌تری دارند. اما باید بدانید که تعیین‌کننده ارزان یا گران‌بودن کاغذ دیواری تنها طرح و رنگ آن نیست و عوامل دیگری که در ادامه توضیح می‌دهیم، تأثیر بیشتری بر قیمت آن دارند.

چه عواملی قیمت کاغذ دیواری را تعیین می‌کنند؟

به مهم‌ترین قسمت این بخش رسیدیم. در ادامه به شما تمام عوامل تأثیرگذار بر قیمت کاغذ دیواری را توضیح می‌دهیم. در پایان شما می‌توانید به راحتی تشخیص دهید که علت گران یا ارزان بودن کاغذ دیواری چیست و کدام کاغذ دیواری ارزش گران‌بودن را دارد.

جنس

جنس کاغذ دیواری یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید به آن توجه داشته‌باشید. اگر فقط به‌خاطر ارزان‌بودن کاغذ دیواری سراغ جنس بی‌کیفیت بروید، احتمالا خیلی زود مجبور می‌شوید که کاغذ دیواری خود را عوض کنید. 

به‌طور کلی 6 جنس مختلف کاغذ دیواری وجود دارد که هرکدام دارای ویژ‌گی‌ها و مزایای خاص خود است. 

کاغذ الیاف طبیعی: ضخامت عالی، قابلیت شست‌و‌شو، جنس مات و بافت ساده الیافی دارد.

کاغذ دنیز: ضخامت خوب، قابلیت شست‌و‌شو، جنس مات و بافت راه‌راه دارد. 

کاغذ سانرایز: ضخامت متوسط، قابلیت شست‌و‌شو، جنس مات و بافت ساده دارد.

کاغذ آنتیک: ضخامت متوسط، قابلیت شست‌و‌شو، جنس مات و بافت سوسماری دارد.

کاغذ شاین: ضخامت متوسط، قابلیت شست‌و‌شو، جنس نیمه براق و بافت ساده دارد.

کاغذ کتان: ضخامت پایین، قابلیت شست‌و‌شو کم، جنس براق و بافت چهارخانه ریز دارد.

باتوجه به تمام ویژگی‌ها و مزایا، کاغذ الیاف طبیعی بهترین گزینه و کاغذ متان ارزان‌ترین گزینه است.

ضخامت

ضخامت کاغذ دیواری اهمیت ویژه‌ای در کیفیت آن دارد. اگر کاغذ دیواری نازک باشد، به‌راحتی خراش می‌بیند و ممکن است پاره یا زخمی شود. این مورد در خانه‌هایی که فرزند کوچک دارند یا وسایل خانه به کاغذ دیواری چسبیده‌اند، بسیار مشاهده می‌شود.

همچنین کاغذ دیواری که برای محیط‌های شلوغ و پررفت‌و‌آمد مثل رستوران، بیمارستان و… نیز انتخاب می‌شود، باید از ضخامت خوبی برخوردار باشد. باتوجه به خصوصیات انواع کاغذ دیواری‌ها که توضیح دادیم، کاغذ الیاف طبیعی بالاترین ضخامت و کاغذ کتان پایین‌ترین حد ضخامت را دارد.

کیفیت چاپ

کیفیت چاپ تعیین‌کننده زیبایی ظاهری کاغذ دیواری است. قطعا همه ما می‌خواهیم که کاغذ دیواری، فضای زیبایی را برای محیط موردنظر بسازد و دوست نداریم که کاغذ دیواری جلوه‌ای زشت ایجاد کند.

بنابراین باید گزینه‌هایی که کیفیت چاپ پایین دارند را حذف کنیم. لازم است بدانید که اکثر کاغذ دیواری‌های ارزان، از نظر کیفیت چاپ پایین هستند. البته جنس کاغذ نیز در نشان‌دادن کیفیت چاپ اهمیت دارد. برای مثال کاغذ الیاف طبیعی بالاترین کیفیت چاپ را داشته و کاغذ کتان کیفیت چاپ متوسطی دارد.

اندازه

این نکته یکی از بدیهی‌ترین مواردی است که قیمت کاغذ دیواری را تغییر می‌دهد. به‌طور کلی هرچه اندازه دیوار بزرگ‌تر باشد، هزینه کاغذ دیواری نیز بیشتر می‌شود. اگر بودجه زیادی ندارید و می‌خواهید قیمت کاغذ دیواری ارزان باشد، می‌توانید از ترفندهایی مثل قاب کاغذ دیواری استفاده کنید. این ترفند به مقدار کمی کاغذ دیواری نیاز دارد که قیمت آن ارزان خواهد شد ولی دارای زیبایی زیادی است.

آیا کاغذ دیواری ارزان، کاغذ دیواری بی‌کیفیت است؟

آیا کاغذ دیواری ارزان، کاغذ دیواری بی‌کیفیت است؟

برای پاسخ‌دادن به این سؤال باید به سه نکته مهم توجه کنید. اولین نکته، بودجه‌ای است که درنظر دارید. اگر بودجه شما به کاغذ دیواری‌های گران و خیلی باکیفیت نمی‌خورد، بهتر است که از کاغذ دیواری ارزان استفاده کنید؛ زیرا داشتن کاغذ دیواری ارزان بهتر از نداشتن کاغذ دیواری است.

هرچقدر هم که یک کاغذ دیواری ارزان باشد، باز هم جلوه زیبایی دارد و فضا را جذاب‌تر می‌کند. دومین مورد، فضایی است که کاغذ دیواری در آن نصب می‌شود. اگر فضای موردنظر شما در معرض کثیفی و رفت‌و‌آمد زیاد نیست، می‌توانید به جای کاغذ دیواری گران که آپشن‌های مختلفی دارد، کاغذ دیواری ارزانی انتخاب کنید که کیفیت آن در سطح متوسط است.

همچنین فروشگاهی که از آن کاغذ دیواری را تهیه می‌کنید، اهمیت زیادی دارد. برخی فروشگاه‌ها، کاغذ دیواری را در حجم بالایی تولید می‌کنند و حاشیه سود کم‌تری دارند. در این صورت کاغذ دیواری قیمت ارزان‌تری دارد و این قیمت نشان‌دهنده بی‌کیفیت‌بودن آن نیست.

بنابراین کاغذ دیواری ارزان، به معنی بی‌کیفیت‌بودن آن نیست و باید به مواردی مثل کاربرد کاغذ دیواری و فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید، توجه نمایید.

چه هزینه‌های دیگری برای نصب کاغذ دیواری وجود دارد؟

به غیر از هزینه برای خرید کاغذ دیواری، هزینه‌های پنهان دیگری هم وجود دارند که به هزینه خود کاغذ دیواری اضافه می‌شوند. این هزینه‌ها مربوط به نصب کاغذ دیواری است.

اگر بخواهید کار نصب را به فردی دیگر بسپارید، باید هزینه دستمزد او را درنظر بگیرید. همچنین مواردی مثل رفت‌و‌آمد نصاب و هزینه لوازم نیست در برخی اوقات با شماست. اگر می‌خواهید خودتان کار نصب کاغذ دیواری را انجام دهید، باید هزینه خرید لوازم مناسب برای نصب را بپردازید.

هزینه‌هایی مثل خرید چسب باکیفیت، زیرساز و… از جمله این موارد هستند. حتی قیمت برخی از این لوازم نیز باتوجه به کیفیتشان متغیر است. بنابراین باید علاوه‌بر قیمت خود کاغذ دیواری، هزینه مواردی مثل نصب و لوازم نصب را نیز درنظر بگیرید.

کاغذ دیواری ارزان را از کجا می‌توانیم خریداری کنیم؟

کاغذ دیواری ارزان را از کجا می‌توانیم خریداری کنیم؟

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید کاغذ دیواری باید به آن توجه نمایید، تنوع انواع کاغذ دیواری در فروشگاه است. برخی فروشگاه‌ها فقط کاغذ دیواری‌های گران دارند و مدل‌ها دیگر را ارائه نمی‌دهند. فروشگاه مناسب جایی است که انواع کاغذ دیواری‌های ارزان و گران را داشته و انتخاب را به شما واگذار کند.

همچنین فروشگاه موردنظر باید از نظر تنوع طرح و رنگ کاغذ دیواری نیز غنی باشد. فروشگاه اینترنتی منزل تمام این ویژگی‌ها را دارد و شما می‌توانید به راحتی انواع کاغذ دیواری ارزان یا گران را از آن‌جا خریداری کنید. در فروشگاه اینترنتی منزل کاغذ دیواری با جنس‌های مختلفی وجود دارد که با هر بودجه‌ای هم‌خوانی داشته و همه افراد می‌توانند کاغذ دیواری موردعلاقه خود را تهیه کنند.

در سایت منزل  www.manzel.irشما می‌توانید کاغذ دیواری با طرح و رنگ دل‌خواه و جنس دل‌خواه هم داشته‌باشید. می‌توانید عکس موردنظر خود را به کارشناسان تحویل داده و کاغذ دیواری سفارشی خود را خریداری نمایید.

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مرتبط

انواع کاغذ دیواری ساده و شیک در دکوراسیون داخلی منزل

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید