ورق استیل سری 400 1

 

استیل فلزی است که با مقداری کربن ترکیب شده است. وجود کروم و ترکیب آن با آهن و کربن باعث ایجاد مقاومت ورق استیل در مقابل عوامل جوی و محیطی می‌شود. هرچه میزان کربن بیشتر باشد به‌ مراتب مقاومت آن افزایش و قدرت شکل‌پذیری آن کاهش پیدا می‌کند. 

به‌طورکلی انواع ورق استیل سری 400 به دو گروه فریتی و مارتنزیتی تقسیم می‌شود. ریز ساختار این آلیاژ باعث ایجاد خاصیت مغناطیسی در این نوع ورق شده است. 

فولادهای زنگ نزن فریتی سری 400

این دسته از آلیاژها به دلیل داشتن کروم و مقادیر کمی کربن، دارای خاصیت انعطاف‌پذیری بالا و خاصیت مغناطیسی، مکانیکی و فیزیکی خوبی است. 

عملیات حرارتی باعث سخت شدن فولادهای زنگ نزن نمی‌شود به همین دلیل این آلیاژها در محیط‌های با دمای بالا، کارایی خوبی دارند.

قابلیت جوشکاری در قسمت‌های ضخیم‌تر از 2.5 میلی‌متر، بسیار کم و در قسمت‌های نازک بیشتر است. 

فولادهای زنگ‌ نزن مارتنزیتی سری 400

فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی نسبت به فریتی، کربن بیشتری دارند و با عملیات حرارتی، سختی بالایی پیدا می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های فولاد مارتنزیتی می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر سایش و استحکام بالا اشاره کرد. 

اما بااین‌حال، مقاومت در برابر خوردگی فولادهای فریتی نسبت به ماتنزیتی بالاتر است. این آلیاژ به دلیل مغناطیسی بودن، به‌سختی قابلیت جوشکاری دارد. قابلیت ماشین‌کاری و شکل‌پذیری خوب از مزیت‌های فولادهای مارتنزیتی است. 

با این توضیح می‌توان گفت ورق استیل به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شود. در ادامه این مطلب در مورد انواع ورق استیل سری 400 صحبت کنیم.

گریدهای استنلس استیل سری 400

گریدهای استنلس استیل سری 400 

هرکدام از گریدهای سری 400 استنلس استیل، دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاص است که در ادامه به بررسی ویژگی انواع ورق استیل سری 400 می‌پردازیم:

  • استیل 408 از ترکیب 8 درصد نیکل و 11 درصد کروم با فلز آهن ساخته شده است. 
  • استیل 409 که بیشتر در صنعت خودروسازی کاربرد دارد، یکی از ارزان‌ترین گریدهای استنلس استیل محسوب می‌شود. 
  • استیل 410 در برابر خوردگی و سایش مقاومت پایینی دارد. 
  • ورق استیل 416 از مقدار بالایی گوگرد نسبت به دیگر گریدها تشکیل شده است. 
  • استیل 420 که قابلیت صیقلی‌شدن دارد، برای ساخت ابزار جراحی مورداستفاده قرار می‌گیرد. 
  • استیل 430 از جمله استیل‌هایی است که قابلیت شکل‌پذیری خوبی دارد، به همین دلیل خواهان بیشتری دارد. برای استعلام قیمت استیل 430 می‌توانید به سایت آیرومارت به نشانی https://iromart.com/ مراجعه کنید. 
  • استیل 440 نسبت به دیگر گریدهای استیل کربن بیشتری دارد و خود به گریدهای 440A،  440B،  440C و 440F تقسیم می‌شود. 

ویژگی‌های استیل سری 400

گرید استیل 410، 420 و 430، از جمله رایج‌ترین گریدهای استیل سری 400 است. به‌طورکلی می‌توان گفت انواع ورق استیل سری 400 فاقد نیکل بوده و آهنربا را جذب می‌کنند. 

از استیل گرید 410 و 420 به دلیل اینکه قابلیت انجام عملیات حرارتی و پولیش‌دادن خوبی دارند، در ساخت کارد و چنگال مورداستفاده قرار می‌گیرد.

گرید استیل 410 استیل در برابر سایش مقاومت خوبی دارد؛ ولی در برابر خوردگی مقاومت آن‌چنانی ندارد. 

گرید 430 هم در دو نوع مات و براق  با شکل‌پذیری در دمای کم، در بازار موجود است. همچنین برای تزئینات داخلی خودرو نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته برخی دیگر از ورق‌های استنلس استیل مثل ورق استیل طلایی وجود دارد که کاربرد تزئینی دارد. 

ویژگی های استیل سری 400

تفاوت استیل سری 300 با 400 

برای آشنایی با تفاوت‌های ورق استیل سری 300 و 400 به موارد زیر توجه کنید:

  • ورق استیل سری 300، نگیر و ورق استیل سری 400، مغناطیسی یا بگیر است. ورق استیل 304 از جمله رایج‌ترین ورق‌های سری 300 است که علاوه بر نگیر بودن، قابلیت شکل‌پذیری در اشکال مختلف را دارد و مقاوم در برابر حرارت است.  
  • ورق استنلس استیل سری 400 نسبت به سری 300 در برابر خوردگی مقاومت کمتری دارد. 
  • ورق استیل سری 400 را نمی‌توان در محیط‌های مرطوب استفاده کرد.  بالعکس استیل سری 316 برای محیط‌های مرطوب و دریایی مناسب است. 
  • تفاوت بعدی انواع استیل در قیمت آن است به‌طوری‌که می‌توان گفت ورق استیل سری 400 به دلیل اینکه کمترین مقدار کروم را در خود دارد، ارزان‌تر است. 

قیمت استنلس استیل سری 400 

قیمت استنلس استیل سری 400 باتوجه‌به عناصر آلیاژی به‌کاررفته در ساختار آنها تعیین می‌شود. ورق استیل سری 400 شامل کروم و منگنز است و عدم وجود نیکل در ترکیب شیمیایی آن، قیمتی به‌مراتب پایین‌تر از ورق استیل سری 300 دارد. 

خرید انواع ورق استیل سری 400

بازرگانی آیرومارت به‌صورت تخصصی در حوزه فروش کلیه گریدهای ورق استیل و انواع ورق استیل سری 400 و دیگر مقاطع فولادی مانند میلگرد، تیرآهن، لوله و غیره فعالیت دارد. ضمن اینکه امکان انبارداری و باربری مدرن را نیز در اختیار دارد. 

شرکت آیرومارت برای رفاه حال مشتریان خود، خدماتی همچون برش‌کاری، خمکاری و رنگ‌کردن ورق استیل را نیز ارائه می‌دهد. برای انتخاب گرید ورق استیل مناسب برای کار خود، می‌توانید با کارشناسان آیرومارت به شماره تماس 02145306 تماس حاصل نمایید.

استنلس استیل سری 400 

سخن آخر

باتوجه‌به اینکه ورق استیل در گریدهای مختلف در بازار عرضه می‌شود و کاربردهای متفاوتی دارد، توصیه می‌شود انواع گریدهای ورق استیل را باتوجه‌به نیاز خود از معتبرترین بازرگانی‌ها تهیه کنید. 

بازرگانی آیرومارت فروش خود را به‌صورت اعتباری همراه با تضمین کیفیت و ارائه گواهی‌نامه معتبر ارائه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آیرومارت به آدرس https://iromart.com/ قیمت روز انواع ورق استیل سری 400 موجود در بازار را استعلام کنید. 

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services