دکوراسیون شیک اتاق خواب نوزاد 1

10 ایده جذاب و کاربردی برای ایجاد دکوراسیون شیک اتاق خواب نوزاد 

اتاق خواب نوزاد، مکانی است که کودک شما درآن می خوابد، رشد کرده و بازی می کند. بیشتر زمان کودک در همین اتاق طی خواهد شد، اتاقی که به سلیقه شما طراحی و چیده می شود. بنابراین توجه به دیزاین آن اهمیت زیادی دارد، دیزاینی که علاوه بر زیبایی و شیک بودن، از استانداردهای لازم برخوردار باشد و آرامش را به کودک هدیه کند. 

ما دراین مطلب در مورد انتخاب دکوراسیون اتاق خواب نوزاد صحبت کرده و نکات ساده اما مهم و کاربردی را اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

 

ایده های جذاب برای اتاق خواب کودک و نوزاد

در ادامه برخی از ایده‌های جذاب برای طراحی اتاق خواب کودک را معرفی می کنیم که می‌تواند برای والدین الهام‌بخش باشد.

 

محل قرارگیری اتاق خواب نوزاد 

به عنوان نکته اول باید اتاقی را برای کودک خود انتخاب کنید، که به اتاق خواب شما نزدیک باشد. تا بتوانید راحت تر مراقب او بوده و بهش سر بزنید. همچنین اتاق کودک نباید پر سر و صدا باشد، چون که او را آشفته کرده و جلوی استراحت و خوابیدنش را می گیرد. 

رنگ اتاق 

رنگ مهم ترین المان در دکوراسیون داخلی به شمار می رود، که بدون شک برای اتاق نوزاد هم اهمیت زیادی دارد و باید به درستی انتخاب شود.

با توجه به جنسیت نوزاد خود تم های رنگی متفاوتی را انتخاب کنید، اما فراموش نکنید که برای هر دو جنسیت،  باید تم های رنگی  آرام و ملایم به کار گرفته شود. از انتخاب رنگ های خیلی جیغ و رسمی خودداری کنید. طیف رنگ های پاستیلی، بهترین انتخابی است که می توان برای اتاق خواب نوزاد داشت. اما در کنار رنگ های ملایم، بهتر است که رنگ های شاد را نیز به صورت پراکنده به کار ببرید.

برای نوزاد دختر می توانید از رنگی پاستیلی مانند صورتی روشن، شکلاتی روشن، قرمز روشن زرد روشن استفاده کنید. رنگ های پاستیلی آبی، سبز، کرم، طوسی و قهوه ای هم از تم های بسیار محبوب برای اتاق نوزاد پسر است.

168896504464ab8fb4235aa main

 

انتخاب کمد دیواری اتاق کودک 

کمد دیواری یکی از اجزای اساسی در اتاق خواب نوزاد و کودک است که علاوه بر ارائه فضای ذخیره‌سازی برای لباس‌ها و لوازم کودک، به سازماندهی و دسترسی آسان وسایل کمک می‌کنند. در زیر، به برخی ایده‌های مفید برای کمد دیواری اتاق نوزاد و کودک اشاره می‌کنیم:

سازماندهی داخلی:

 برنامه‌ریزی مناسب برای داخل کمد، کمک می‌کند تا لوازم کودک را به صورت سازماندهی شده و منظم در آورید. می‌توانید از قفسه‌ها، کشوها و آویزها برای دسته‌بندی لباس‌ها، پوشک‌ها، لوازم بهداشتی و اسباب‌بازی‌ها استفاده کنید.

قفسه‌های قابل تنظیم: 

انتخاب کمد دیواری با قفسه‌های قابل تنظیم، امکان تنظیم ارتفاع و فضای قفسه‌ها را بر اساس نیازهای شما فراهم می‌کند. این قفسه‌ها به شما امکان می‌دهند لوازم کوچک را به صورت منظم و مرتب در آورید. معمولا یک کمد دیواری خوش ساخت دارای تعدادی خار طبقه است و شما به راحتی می توانید طبقه را در ارتفاع ایده آل قرار بدهید.

کاربری طولانی مدت:

 در نظر داشته باشید که کمد دیواری قابل استفاده برای دوره نوجوانی هم باشد. با انتخاب یک کمد دیواری با ابعاد، قفسه‌ها و کشوهای قابل تنظیم، می‌توانید آن را با گذر سال‌ها تطبیق دهید.

استفاده از دکوری: 

طراحی کمد کودک بهتر است به گونه ای باشد که یک بخش دکوری بدون درب یا با درب شفاف داشته باشد. این درب‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا اسباب بازی های خود را بچینند و به سادگی آن ها را ببینند و انتخاب کنند.

رنگ و طرح کمد دیواری اتاق نوزاد و کودک: 

در انتخاب کمد دیواری، از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب استفاده کنید. این کار به اتاق کودکان شما جلوه و زیبایی می‌بخشد. انتخاب رنگ‌های روشن و آرامش‌بخش می‌تواند به ایجاد یک احساس آرامش و راحتی در اتاق کودک کمک کند. رنگ‌های سفید، صورتی پاستل، آبی روشن، سبز ملایم و زرد آرامش‌بخش می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

168896507264ab8fd0de3a4 main

دکور دیوار اتاق کودک

رنگ دیوار اتاق کودک باید با پرده، فرش، تخت و سایر وسایل موجود در اتاق هماهنگ باشد. اگر دوست داشتید از کاغذ دیواری طرح دار هم برای اتاق کودکتان استفاده کنید، فقط برای یک دیوار این کار را انجام دهید. از شلوغ کردن و استفاده بیش از حد رنگ و طرح خودداری کنید. فراموش نکنید که فضای اتاق، باید آرامش را برای کودکتان ایجاد نماید نه اینکه او را آشفته کند. 

همچنین به یاد داشته باشید که ضرورتی ندارد که دکوراسیون و دیوارهای اتاق نوزاد با دکوراسیون بخش های دیگر منزل هماهنگ باشد.

نورطبیعی 

به طور کلی نور طبیعی در دکوراسیون داخلی منزل، فاکتور مهمی است و اگر خانه نورگیر باشد، زیبایی بیشتر را برای دکوراسیون خانه و سلامتی را برای اعضای خانه به ارمغان می آورد. حالا این اهمیت در اتاق کودک، دو چندان می شود. سعی کنید تا حد امکان، اتاقی را برای کودک خود انتخاب کنید که از نور کافی برخوردار باشد. 

برای حفظ نور در اتاق و استفاده حداکثری از آن، پرده های ضخیم انتخاب نکنید. سعی کنید پرده های حریر نازک را به کار ببرید که جلوی ورود نور به اتاق را نگیرد. 

 پرده های کرکره ای هم گزینه مناسب دیگری برای اتاق کودک است. با این پرده ها به راحتی می توانید نور را در ساعات مختلف روز تنظیم کنید.

 نصب توری روی پنجره ها برای جلوگیری از ورود حشرات به اتاق را فراموش نکنید. 

کفپوش اتاق 

کفپوش اتاق باید نرم و راحت باشد، تا کودک بتواند به راحتی روی آن بازی کند بدون اینکه آسیب ببیند. اگر کف اتاق سرامیک است، می توانید آن را با موکت های نرم به طور کامل بپوشانید و حتما موکت هایی با رنگ روشن را انتخاب کنید. همچنین پارکت هم می توانید استفاده کنید. 

168896499664ab8f846afdf main

نورپردازی اتاق 

نورپردازی صحیح اتاق کودک، برای او ایجاد آرامش کرده و حس امنیت را ایجاد می کند. برای نورپردازی، هر دو نور زرد و سفید را به کار ببرید. همچنین چراغ هایی که نور ملایم مهتابی دارند استفاده کنید که برای اتاق کودک بسیار مناسب است.

امنیت اتاق کودک 

 اتاق نوزاد و یا کودک شما باید از امنیت کافی برخوردار باشد. تخت نوزاد از نوع با کیفیت و امن انتخاب کنید. روی دیوار بالای تخت، تابلو و یا اسباب بازی های نوک تیز و سنگین قرار ندهید. برای تزیین این دیوار می توانید آن را طرح دار انتخاب کنید تا نیازی به قرار دادن تابلو و اسباب بازی های زینتی نباشد.

انتخاب مبلمان 

 قبل از خرید وسایلی مثل مبل متراژ اتاق را در نظر بگیرید و انتخاب را با توجه به آن انجام دهید. سعی کنید مدل مبل و تعداد آن را طوری انتخاب کنید که باعث شلوغ و آشفتگی اتاق نشود. هیچ چیز بدتر از یک اتاق کودک شلوغ و پر از وسایل نیست، چون علاوه بر تاثیر منفی بر روی روحیه کودک، تمیز و مرتب کردن آن نیز برای شما بسیار دشوار خواهد شد. 

اتاق کودک به فضای خالی نیاز دارد، تا کودک از 5 6 ماهگی که شروع به نشستن و پس از آن راه رفتن می کند، بتواند به راحتی در اتاق بازی و تحرک داشته باشد.

مبلمانی را انتخاب کنید که فضای زیادی را اشغال نکند، نرم و منحنی باشد، تا هنگام بازی آسیبی به کودک وارد نشود.

جمع بندی

 دکوراسیون اتاق نوزاد اهمیت زیادی دارد و بر روی روحیه او تاثیرگذار است. شما باید دکوراسیون را جوری انتخاب کنید که تا چند سال پس از بزرگ شدن کودک هم مناسب و فضای مناسبی برای بازی و استراحتش باشد. دکوراسیون اتاق کودک نباید خیلی شلوغ و تجملاتی باشد، بلکه فضایی زیبا، امن، آرامش بخش و راحت  را برای کودکتان ایجاد کند. با رعایت نکاتی می توانید، یک دکوراسیون مناسب را انتخاب کنید، که ما در این مطلب 8 نکته مهم انتخاب یک دکوراسیون استاندارد و زیبا برای اتاق کودک را بیان کردیم. 

برای مشاهده مدل های بیشتر کمد دیواری کلیک کنید.

 


پایان مطلب 


 

لینکها و مطالب پیشنهادی و مرتبط

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services